Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: bubu1769 » 29 kwie 2025, o 18:22

A czy dochodzi napięcie na cewki przekaźników?

marcin4523
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Chevrolet Aveo T255
Silnik: 1.4 100 KM
LPG: Nie
Lokalizacja: Jeżewo
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: marcin4523 » 29 kwie 2025, o 18:28

Tak zarówno na niskich obrotów jak i wysokich dochodzi na 1 z pinów 12,6V a na 2 pin rozumuję że masę ma podać sterownik silnika jeśli jest w 100% sprawny

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: bubu1769 » 29 kwie 2025, o 18:34

Tak.
No to trzeba sprawdzić jaka dokładnie temperaturę widzi ECM, wskaźnik na liczniku jest czysto orientacyjny, wystarczy zwykły interfejs ELEM i jakaś aplikacja na telefon.
Nie pamiętam teraz przy jakich temperaturach powinny się załączać poszczególne biegi chyba kiedyś gdzieś to już podawałem.

marcin4523
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Chevrolet Aveo T255
Silnik: 1.4 100 KM
LPG: Nie
Lokalizacja: Jeżewo
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: marcin4523 » 29 kwie 2025, o 18:37

OK przy jakich temperaturach powinny się załączać niskie i wysokie obroty bo mam interfejs z SDPROG to bym miał punkt odniesienia a to gówienko w termostacie to jest czujnik temperatury czy grzałka bo internety różnie podają przeznaczenie tego dzyndzla z kabelkami w termostacie

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: bubu1769 » 29 kwie 2025, o 18:45

Znalazłem
bubu1769 pisze:
14 wrz 2020, o 14:19
W TIS-ie podają 94°C dla pierwszego biegu i 97°C dla drugiego, co jest trochę bez sensu skoro termostat jest na 100°C.
Termostat ma grzałkę sterowaną z ECM.

marcin4523
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Chevrolet Aveo T255
Silnik: 1.4 100 KM
LPG: Nie
Lokalizacja: Jeżewo
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: marcin4523 » 29 kwie 2025, o 19:27

Powiem tak silnik zagotowany do 105 stopni i wentylator jest martwy.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: bubu1769 » 29 kwie 2025, o 20:45

Ale po włączeniu klimatyzacji pracuje normalnie?
Muszę sprawdzić u siebie przy jakich temperaturach rzeczywiście załącza się wentylator.

marcin4523
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Chevrolet Aveo T255
Silnik: 1.4 100 KM
LPG: Nie
Lokalizacja: Jeżewo
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: marcin4523 » 29 kwie 2025, o 20:53

Po uruchomieniu klimatronika wentylator pracuje jak marzenie ostatnio jak wróciłem z 2 zmiany to nawet było słychać jak zwiększył obroty i po chwili je zmniejszył na wyłączonej klimatyzacji silnik doszedł do 105 stopni po czym poziom płynu poszedł w kosmos i zaczeło już bulgotać mam nadzieję że nie mam uszkodzonej uszczelki pod głowicą do wydechu.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: bubu1769 » 30 kwie 2025, o 13:46

Sprawdziłem u siebie i pierwszy bieg załącza się przy 105°C i wyłącza przy 101°C.
Drugiego biegu nie testowałem bo bym musiał chyba dość mocno piłować silnik.
Ale biorąc pod uwagę temperatury pierwszego biegu obstawiam że będzie to około 108°C.

marcin4523
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Chevrolet Aveo T255
Silnik: 1.4 100 KM
LPG: Nie
Lokalizacja: Jeżewo
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: marcin4523 » 30 kwie 2025, o 18:24

Ok a na jakiej podstawie ECM wie że ma podać sygnał masy na przekaźnik to jest wyzwalane jakimś czujnikiem temperatury jeśli tak to ile jest tych czujników osobny na wskaźnikw liczniku i osobny na wentylator chłodnicy czy jeden wspólny

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: bubu1769 » 30 kwie 2025, o 19:31

Jest tylko jeden czujnik obok termostatu.

marcin4523
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Chevrolet Aveo T255
Silnik: 1.4 100 KM
LPG: Nie
Lokalizacja: Jeżewo
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: marcin4523 » 30 kwie 2025, o 21:02

Ok czy to jest właściwy numer tego czujnika 96182634

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: bubu1769 » 30 kwie 2025, o 22:06


marcin4523
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Chevrolet Aveo T255
Silnik: 1.4 100 KM
LPG: Nie
Lokalizacja: Jeżewo
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: marcin4523 » 1 maja 2025, o 09:46

Ok u mnie według winu też jest taki czujnik temperatury a błąd P0012 jest generowany przez który rozrządu i czy ten czujnik znajduje się też w okolicy termostatu bo przed wczoraj jak wsadziłem łapę w okolicach termostatu to wygenerowało mi właśnie ten błąd i silnik zaczął pracować jak diesel.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: bubu1769 » 1 maja 2025, o 09:53

Tak, czujniki wałków rozrządu, bo są dwa, znajdują się w głowicy tuż nad termostatem.
Pozycja 25 i 26
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... WJAW076693

Co do P0012 to wpisz go w wyszukiwarkę w górnym prawym rogu, znajdziesz kilka tematów z nim związanych.

marcin4523
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Chevrolet Aveo T255
Silnik: 1.4 100 KM
LPG: Nie
Lokalizacja: Jeżewo
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: marcin4523 » 1 maja 2025, o 11:22

Ok a czy błąd P0012 jest powiązany z błędami P0300 P0302 oraz P0303

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: etac » 1 maja 2025, o 13:16

Tak, ale w tym przypadku sprawdz kompresję silnika
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: bubu1769 » 1 maja 2025, o 14:05

Kompresje i luzy zaworowe.

marcin4523
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 13 wrz 2020, o 23:36
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Chevrolet Aveo T255
Silnik: 1.4 100 KM
LPG: Nie
Lokalizacja: Jeżewo
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: marcin4523 » 6 maja 2025, o 19:55

Ok jakie numery mają czujnika wałków rozrządu w głowicy zarówno po stronie dolotowej jak i wydechowej bo byłem u mechanika mózgowca u mnie w okolicy i on stwierdził żeby na początek zmienić czujnik rozrządu po stronie dolotowej jak sypie błędem P0012

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Chevrolet Aveo Hatchback T255 rocznik 2010

Post autor: bubu1769 » 6 maja 2025, o 21:49

Przecież parę postów wyżej ci podawałem link do katalogu części
viewtopic.php?p=219735#p219735

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Elektryka Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości