Chevrolet Cruze 2.0 TDI 125KM

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
janhunyady
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 14 lis 2016, o 22:11
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Chevrolet Cruze 2.0 TDI 125KM

Post autor: janhunyady » 20 lis 2016, o 23:56

Witam.
Kupiłem wczoraj egzemplarz Chevroleta Cruze (dane podane w temacie wątku). Rocznik 2009, w stanie fizycznym i technicznym bardzo dobry (w porównaniu z wcześniej oglądanymi w komisach). Kupiony od prywatnego gościa, który sprowadził auto z Danii. Wszystko udokumentowane, nie bity, bezwypadkowy. Problem w tym, ze wracając zwróciłem uwage na zużycie paliwa. Zatankowałem wiec na stacji benzynowej pod Łodzią, gdy jechałem juz na rezerwie. Do domu miałem 204km (zgodnie z GPS). Zatankowałem za 100zł, przy cenie 4.3. Mozna powiedzieć ze wystarczyło na styk. Z obliczeń wynika ze kupiłem 23 litry ropy, nie wykończylem go do konca, ale jednak wychodzi 11l/100km. Skąd takie monstrualne liczby? Co moze być przyczyna? Jaki mkze być koszt naprawy? Dodam, ze samochód miał mi służyć w celach zarobkowych jak taryfa po Krakowie. Jezeli nic nie zrobie z tym problemem, wszystko szlak trafi. Poza tym, autko bez zarzutu, do teraz byłem bardziej niż zadowolony. Czułem sie wręcz jak łowca okazji. Z góry dziekuje za każda udzieloną mi pomoc i radę. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 2.0 TDI 125KM

Post autor: etac » 21 lis 2016, o 06:37

Jakie wskazania przebiegu są na liczniku?

Po drugie, kto kupuje diesla na taxi, diesla z DPF?

Po trzecie zatankować go do pełna, nie za 50 zł. Zrobić trasę ok 100 -150 km z prędkościami do 100 km/h, nie przekraczając 2500 obrotów na silniku i zapanować go raz jeszcze metoda do wybicia pistoletu na tej samej stacji na tym samym dystrybutorze i wtedy wyliczyć średnia.

A jak podasz Vin na Pw to zerknę w system co tam przy nim oficjalnie robili w tej Danii czy Holandii
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

janhunyady
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 14 lis 2016, o 22:11
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 2.0 TDI 125KM

Post autor: janhunyady » 21 lis 2016, o 09:30

Diesla kupiłem ze względu na to, że dziennie robię po mieście 60-70km, poza miastem 30km, dłuższe trasy (100km) dwa razy w tygodniu. Ok, zrobie tak jak mowisz. Vin podeślę za godzinkę.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 2.0 TDI 125KM

Post autor: etac » 21 lis 2016, o 10:10

ale te 60-70 km robisz w jednym ruchu, czy w odcinkach 5-10 km i stojąc w korkach?

Pamiętaj ze test drogowy nie może być w mieście, ale na w miarę nie ruchliwej drodze. Najlepiej jakieś expresówce lub autostradzie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

janhunyady
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 14 lis 2016, o 22:11
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 2.0 TDI 125KM

Post autor: janhunyady » 21 lis 2016, o 21:35

Tak jak pisałem, do miasta mam 15-20 kilometrów, wiec 40km dziennie robie płynnym ruchem. W korkach tez niestety stoję, tego sie nie da uniknąć. Oczywiście celowałem w benzynę 1.8, ale cieżko o taka:) autko bedzie teraz cześciej w trasie. Liczyłem jednak na spalanie do 8.0 po miescie. Jutro tankuje do pełna bak i dam znać za jakis czas ile wyszło. Jeszcze jedno pytanie, po tym jak go kupiłem licznik sam cofnął mi sie ze 181tys na 112, średnie spalanie pokazuje mi po miescie 37l, wiec cos jest grubo nie tak z elektronika

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 2.0 TDI 125KM

Post autor: etac » 21 lis 2016, o 21:39

Podjedz do ASO niech wykonają kampanie - szczegóły na mailu.

Przebieg ten 180 tysi wydaje się prawdziwy.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

magnus99

Re: Chevrolet Cruze 2.0 TDI 125KM

Post autor: magnus99 » 23 lis 2016, o 21:17

Przebieg jak na Danie bardzo nie realny, w Dani za diesla płaci się duże podatki, żeby diesel był opłacalny trzeba nim dużo jeździć. Podatek roczny za Cruza diesla to około 7000 DKK x 0.60 pln.
No i ta nieudolna ingerencja w licznik kilometrów.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 2.0 TDI 125KM

Post autor: etac » 23 lis 2016, o 21:20

No ale dane z ASO i systemu rejestracji sie pokrywają. Także te ponad 180k km jest jak najbardziej możliwe
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

zbyszek1980
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 6 lut 2017, o 17:39
Reputacja: 0
Imię: Zbigniew
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 2.0 TDI 125KM

Post autor: zbyszek1980 » 7 lut 2017, o 16:31

Witam mam ten sam problem w moim Cruzie licznik z 160 000 cofnoł mi się do 104 000 i często skaka poziom paliwa najpierw spada i zaświeca się rezerwa a potem powoli wraca do góry byłem u elektromechanika podpioł go pod komputer i nie łączy przez kostkę z komputerem co to takiego może być jeśli można prosił bym o pomoc

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 2.0 TDI 125KM

Post autor: huri_khan » 7 lut 2017, o 16:48

Masz LPG i to jest znany problem, niestety nie ma rozwiązania.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości