Check engine
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Check engine
Ostatnio dałem samochód do rozrządu. Przy jego wymianie mechanik zauważył, że był złamany jeden tryb (taka malutka aluminiowa część) od wałka rozrządu. Stwierdził, że przez tą część musiał być zamulony. Dał tą część do naprawy, bo sam nie mógł tego zaspawać. Okazało się, że drugi mechanik musiał zrobić tą część od wałka na nowo. Mało tego okazało się, że nie zrobił jej tak jak być powinno. W skutek czego mechanik który robił mi rozrząd siedział cały dzień i na podstawie zrobionego zdjęcia złożył ten wałek i dokończył wymieniać rozrząd. Na drugi dzień po powrocie od mechanika podczas jazdy wyskoczyła mi pomarańczowa kontrola check engine. Byłem u mechanika i podpiął mi samochód pod komputer i usunął kontrolkę. Na drugi dzień sytuacja się powtórzyła. Ponownie usunął mi kontrolkę ale po raz kolejny pojawiła się. Co to może być?
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check engine
No jak dla mnie to trzeba wrócić z reklamacją naprawy do mechanika. Z twojego opisu wynika że usterka była mechaniczna "jakiegoś" elementu, ktoś coś zrobił coś się udało, coś się nie udało. Z tych danych nic nie da się wywnioskować.

-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Check engine
O błędzie pisałem tu http://forum.chevroletteampoland.com/vi ... =29&t=3008etac pisze:a jaki bład?
W przyszłym tygodniu mam oddać z powrotem do mechanika.No jak dla mnie to trzeba wrócić z reklamacją naprawy do mechanika. Z twojego opisu wynika że usterka była mechaniczna "jakiegoś" elementu, ktoś coś zrobił coś się udało, coś się nie udało. Z tych danych nic nie da się wywnioskować.
Wcześniej powiedział mi, że samochód nie synchronizował się z tą częścią co zrobił. Mam nadzieję, że da się do zrobić.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Check engine
ten błąd nie ma nic wspólnego z zachowaniem.
Jeśli twierdzisz ze tak, to ja połączę oba watki.
Jeśli twierdzisz ze tak, to ja połączę oba watki.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Check engine
Nie wiem czy błąd o immobilizerze jest połączony z checkiem dlatego założyłem dwa osobne wątki.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check engine
Jak kolega ma op-com to jaki problem ze sczytaniem/skasowaniem błędu? Jakie malutkie aluminiowe części mogłyby odpaść od stalowego wałka rozrządu? Ktoś tu ściemę wali, albo mechanik albo szanowny kolega.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Check engine
No to trzeba szukać innego błędu niż tenDragen pisze:Nie wiem czy błąd o immobilizerze jest połączony z checkiem dlatego założyłem dwa osobne wątki.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Check engine
Pisałem, że mechanik dwa razy usunął mi błąd i za każdym razem pojawia się od nowa. Sam też kasowałem i błąd znów się pojawiłRegulus pisze:Jak kolega ma op-com to jaki problem ze sczytaniem/skasowaniem błędu?
Ta część akurat byłą zrobiona z aluminium. Mechanik pokazał mi jak łatwo można to samemu urwać. Dokładnie jest to jakby taki tryb.Jakie malutkie aluminiowe części mogłyby odpaść od stalowego wałka rozrządu?
Bez komentarza.Ktoś tu ściemę wali, albo mechanik albo szanowny kolega.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check engine
Pierwsze pytanie było, jaki to błąd (kod błędu)? Bez odpowiedzi. Brak nawet informacji, jaki silnik kolega ma pod maską, ale zakładając, że jest to jednostka benzynowa 1.6 lub 1.8 nie ma możliwości odłamania się czegoś aluminiowego od wałka rozrządu. Nie wiem, czy kolega widział kiedykolwiek ów wałek, obojętne dolotowy czy wylotowy? Chodzi o te takie dwa podłużne wałki sterujące otwieraniem się zaworów:
tak to wygląda w naturze:
Po lewej stronie na wałkach są osadzone koła regulatora zmiennych faz rozrządu, też bynajmniej nie aluminiowe.
Stąd uzasadnione podejrzenie, że ktoś kogoś robi w przysłowiowego 'Bola'. Bez urazy, zakładam że jesteś ofiarą a nie sprawcą.
tak to wygląda w naturze:
Po lewej stronie na wałkach są osadzone koła regulatora zmiennych faz rozrządu, też bynajmniej nie aluminiowe.
Stąd uzasadnione podejrzenie, że ktoś kogoś robi w przysłowiowego 'Bola'. Bez urazy, zakładam że jesteś ofiarą a nie sprawcą.
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Check engine
To była ta część:

Mechanik z nie duża siłą pokazał mi jak lamie się ta część. Materiał był aluminiowy.
Mój cruze to 1.8 141KM, benzyna z LPG. Rok 2010.

Mechanik z nie duża siłą pokazał mi jak lamie się ta część. Materiał był aluminiowy.
Mój cruze to 1.8 141KM, benzyna z LPG. Rok 2010.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check engine
Chyba to jest pozycjoner czujnika wałka, ale on raczej nie jest aluminiowy. Nie mogłeś od razu podać o jaki element chodzi. Po co takie zagadki? Wg mnie cały wałek do wymiany.

- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check engine
No to jeszcze pytanie, co oznacza 'dałem samochód do rozrządu', bo chyba wszyscy rozumieją to jako wymianę paska rozrządu, napinacza i pompy wody? Po co był zdejmowany wałek?
Wałek jest odlany z żeliwa, a elementy na końcu służą do informowania czujnika położenia wałka rozrządu o pozycji wałka, więc nie mogą być nieżelazne. Jeżeli się odłamało, trzeba wymienić wałek.
Wałek jest odlany z żeliwa, a elementy na końcu służą do informowania czujnika położenia wałka rozrządu o pozycji wałka, więc nie mogą być nieżelazne. Jeżeli się odłamało, trzeba wymienić wałek.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Check engine
Dragen nie stresuj się, im więcej danych podasz zawsze tym łatwiej zdiagnozować usterkę, a jak widzę po postach to doszliście do rozwiązania
A na koniec, zmień mechanika, bo ten co robił to jakaś trąba jest, chciał coś tam naprawiać, ale nie wałek, który jest jedną całością
Niestety takie rzecz należy wymieniać w całości a nie sztukować. To tak jakbym stwierdził, że w kole coś mi odpadło więc coś tam dospawam i będzie grało, niestety nie będzie, bo są obciążenia i praca, a partactwo to sam mogę sobie zrobić w wykonaniu np. oklejaniu szyb, a nie w mechanice 



Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Check engine
Gość który robił mi rozrząd to główny mechanik w peugeocie. Miałem wymieniać sam wałek ale mechanik zauważył tą złamaną część. Dał ją do naprawy ale nie zrobili tak jak ma być ( wtoczyli nową końcówkę ) i sam mechanik ja musiał poskładać. Widocznie tak jak mówicie, że trzeba wymienić cały nowy wałek, a nie starać się go naprawić. Zapłaciłem 1400zł ze wszystkim i mam mu płacić jeszcze za nowy wałek czy reklamacja ?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check engine
Nasuwa się samo. Usługa zapłacona ale wykonana źle, bo dalej masz problem.

-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check engine
A czym i jak blokował wałki rozrządu przy odkręcaniu dokręcaniu śrub kół rozrządu. Odsyłam do TIS a !!
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2016, o 17:20 przez Robbo, łącznie zmieniany 1 raz.
- sthEn
- Aktywny
- Posty: 90
- Rejestracja: 26 wrz 2016, o 14:17
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Odp: Check engine
Zadając pytanie wypada użyć znaku zapytania, a nie "!!". Chyba jakaś netykieta obowiązuje?Robbo pisze:A czym i jak blokował walki rozrządu przy dokręcaniu dokręcaniu śrub kół odsyłam do TIS a !!

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
Chevrolet Cruze 1.8 LPG 2012 LT Sedan
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check engine



- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check engine



Nie ma jak fachowcy "Będzie Pan zadowolony " a klient zostaje z problemem!
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Check engine
Mówicie, że nie obejdzie się bez wymiany części na nowy wałek?
Mechanik zapytał się mnie czy nie odczułem, że samochód był zamulony. Twierdził, że przez urwaną część od wałka powinien być. Szczerze nie zauważyłem różnicy aby samochód był silniejszy o jego wymianie. Czy to może być wina wyskakującej kontrolki check?
Mechanik zapytał się mnie czy nie odczułem, że samochód był zamulony. Twierdził, że przez urwaną część od wałka powinien być. Szczerze nie zauważyłem różnicy aby samochód był silniejszy o jego wymianie. Czy to może być wina wyskakującej kontrolki check?
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Check engine
Swoją drogą gdybym miał wcześniej urwaną tą część to czy w tedy check nie zaświeciłby się?
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check engine
Ale co, w końcu wymienił ten wałek?
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Check engine
Tak wymienił, ale złożył stary wałek. Szkoda bo nowy kosztuje ok. 450zł, a policzył sobie za stary 380zł. Wolałbym nowy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość