Blokada wyjęcia kluczyka w automacie.

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Blokada wyjęcia kluczyka w automacie.

Post autor: Pafcio » 30 gru 2022, o 19:31

Cześć.

Mam pytanie jak u Was wygląda blokada stacyjki uniemożliwiającą wyjęcie kluczyka prze ustawieniu skrzyni automatycznej na innnej pozycji niż P.

U mnie zauważyłem, że po zgaszeniu silnika mogę wyjąć kluczyk na każdej pozycji skrzyni automatycznej (R, N, D) i co ciekawe po wyjęciu kluczyka w takiej pozycji samochód jest na luzie (skrzynia się nie blokuje i można samochód przepchnąć - na każdej z pozycji poza P)

W poprzednim aucie miałem blokadę i nie mogłem wyjąć kluczyka ze stacyjki w żadnej inne pozycji niż P.

Czy tak ma być czy mam coś nie tak (wiem że blokada odbywa się w automatach poprzez linkę od lewarka do stacyjki ale nie wiem czy tutaj też tak jest czy po prostu ten typ tak ma ??

Jest to trochę niebezpieczne bo rzadko zaciągam ręczny i jakiś czas temu w pośpiechu zgasiłem na D i zostawiłem samochód, który mi się wytoczył z miejsca parkingowego :(

Także pytanie do Was jak jest u Was w autach.

Thx.


Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Blokada wyjęcia kluczyka w automacie.

Post autor: etac » 30 gru 2022, o 21:55

Masz pewnie uszkodzony mechanizm blokady w stacyjce.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Blokada wyjęcia kluczyka w automacie.

Post autor: Pafcio » 30 gru 2022, o 21:59

A czy przy dźwigni zmiany biegów mogłem czegoś nie podpiąć lub coś rozłączyć ?? Podczas montażu radia demontowalem wszystko łącznie z osłoną lewarka w celu jej pomalowania i może podczas demontażu/montażu czegoś nie podłączyłem albo coś rozlaczylem ?? Jest taka możliwość??? Czy od razu rozbierać plastiki wokół stacyjki??

Awatar użytkownika
KapralTM
Stały bywalec
Posty: 251
Rejestracja: 16 lip 2020, o 16:21
Reputacja: 20
Imię: Piotr
Samochód: Cruze Irmscher Ed...
Silnik: Z20D1, LNP, 186KM, AT
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Blokada wyjęcia kluczyka w automacie.

Post autor: KapralTM » 30 gru 2022, o 22:02

Jak miałem VW Touran to była blokada wyjęcia kluczyka ze stacyjki, gdy auto było na innym biegu niż P. Można było wyjąc kluczyk, ale nie nie wychodził łatwo, znaczy si, że blokada już nieco straciła na mocy działania.
Jak kupiłem Cruze to kluczyk w automacie wkładam do stacyjki jak chce i na jakim biegu chce. Znaczy się, że w Chevrolecie i pewnie, i w Oplu z trwałością tych mechanizmów blokady bardzo słabo jest.

Raczej sam niczego nie uszkodziłeś a blokadka sama z siebie się już wysłużyła.
---------------------------------------------------
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Blokada wyjęcia kluczyka w automacie.

Post autor: kochar » 31 gru 2022, o 00:09

Pafcio pisze:
30 gru 2022, o 19:31
Cześć.

Mam pytanie jak u Was wygląda blokada stacyjki uniemożliwiającą wyjęcie kluczyka prze ustawieniu skrzyni automatycznej na innnej pozycji niż P.

U mnie zauważyłem, że po zgaszeniu silnika mogę wyjąć kluczyk na każdej pozycji skrzyni automatycznej (R, N, D) i co ciekawe po wyjęciu kluczyka w takiej pozycji samochód jest na luzie (skrzynia się nie blokuje i można samochód przepchnąć - na każdej z pozycji poza P)

W poprzednim aucie miałem blokadę i nie mogłem wyjąć kluczyka ze stacyjki w żadnej inne pozycji niż P.

Czy tak ma być czy mam coś nie tak (wiem że blokada odbywa się w automatach poprzez linkę od lewarka do stacyjki ale nie wiem czy tutaj też tak jest czy po prostu ten typ tak ma ??

Jest to trochę niebezpieczne bo rzadko zaciągam ręczny i jakiś czas temu w pośpiechu zgasiłem na D i zostawiłem samochód, który mi się wytoczył z miejsca parkingowego :(

Także pytanie do Was jak jest u Was w autach.

Thx.
U mnie w Olku jest tak samo, ja mam nawyk zaciągania ręcznego.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Blokada wyjęcia kluczyka w automacie.

Post autor: pawelwaw84 » 31 gru 2022, o 19:24

U mnie w Captivie z systemem bezkluczykowym jest blokada stacyjki jak nie przełączę na P i do tego komunikat na zegarach "shift to park". Tam chyba jest elektromagnes, żadne linki.

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Blokada wyjęcia kluczyka w automacie.

Post autor: Pafcio » 31 gru 2022, o 19:40

Moja jest rocznik 2007/8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość