Mam pytanie jak u Was wygląda blokada stacyjki uniemożliwiającą wyjęcie kluczyka prze ustawieniu skrzyni automatycznej na innnej pozycji niż P.
U mnie zauważyłem, że po zgaszeniu silnika mogę wyjąć kluczyk na każdej pozycji skrzyni automatycznej (R, N, D) i co ciekawe po wyjęciu kluczyka w takiej pozycji samochód jest na luzie (skrzynia się nie blokuje i można samochód przepchnąć - na każdej z pozycji poza P)
W poprzednim aucie miałem blokadę i nie mogłem wyjąć kluczyka ze stacyjki w żadnej inne pozycji niż P.
Czy tak ma być czy mam coś nie tak (wiem że blokada odbywa się w automatach poprzez linkę od lewarka do stacyjki ale nie wiem czy tutaj też tak jest czy po prostu ten typ tak ma ??
Jest to trochę niebezpieczne bo rzadko zaciągam ręczny i jakiś czas temu w pośpiechu zgasiłem na D i zostawiłem samochód, który mi się wytoczył z miejsca parkingowego

Także pytanie do Was jak jest u Was w autach.
Thx.