
1.6B problemy po wymianie silnika
-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6B
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
1.6B problemy po wymianie silnika
Witam, w Lacetti 1.6 padł silnik i została przeprowadzona wymiana. Po wymianie nowy silnik na wolnych obrotach pracuje równo, jednak przy dodawaniu gazu czuć duży brak mocy oraz silnik nie wkręca się powyżej 3000-3200 obrotów nawet z pedałem gazu wciśniętym do końca. Zduszenie przy 3200 jest bardzo "sztywne", obroty nie falują, nie ma szarpania, po prostu czuć jakby go coś blokowało przed wkręcaniem się wyżej. Silnik na wymianę był zamówiony kompletny więc mechanik kombinował z przekładaniem cewki, kabli, świec itd., nie pomogło. Według mechanika pojawiał się check P0300 - wypadanie zapłonów, ja natomiast po jeździe testowej odczytałem błędy P0036, P0107, P0351, P0352, P0404. Za co się zabrać? Wymiana cewki? Dodatkowe info - samochód jest bez katalizatora, nie wiem czy ma to wpływ. Mechanik podpowiadał: albo cewka albo katalizator albo ewentualnie luz prowadnic zaworowych. Poniżej screen z Torque Pro:


- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
Dla mnie wygląda jakby był jakiś problem z wiązką silnika.
W jakim stopniu kupiony silnik był kompletny?
W jakim stopniu kupiony silnik był kompletny?
-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6B
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
Przepustnica, kolektory, cewka, kable. Nie wiem czy było i w jakim stanie okablowanie silnika.
Dodano po 1 godzinie 10 minutach 50 sekundach:
Dopisuję jeszcze, w silniku kompresja prawidłowa na każdym cylindrze.
Dodano po 1 godzinie 10 minutach 50 sekundach:
Dopisuję jeszcze, w silniku kompresja prawidłowa na każdym cylindrze.
- skull
- Stały bywalec
- Posty: 248
- Rejestracja: 5 gru 2016, o 15:04
- Reputacja: 41
- Imię: Michał
- Samochód: Chevrolet Lacetti SW
- Silnik: F16D3
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
ma jakąś historię ten "nowy" silnik - wtryski przeczyszczone ?
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
Skontroluj masy, czy wszystkie są podłączone.
Sprawdzenie 3mas - viewtopic.php?t=7955
Podmiana wtrysków ? Może zatkane i nie dają odpowiedniej ilości paliwa przy wyższych obrotach ?
Jeszcze trochę mi to śmierdzi trochę uszkodzonym ECU, ale tu bez podmiany nie ma szans na diagnostykę... + dziwne, że zaraz po podmianie silnika się zrobiło... (żeby to wyeliminować to trzeba by podmienić, w razie czego ecu z lacetti 1.4 mam i mogę wypożyczyć, ale wymagałoby to zakodowania immo u etac, albo zastosowanie układu odcinającego).
Sprawdzenie 3mas - viewtopic.php?t=7955
Podmiana wtrysków ? Może zatkane i nie dają odpowiedniej ilości paliwa przy wyższych obrotach ?
Jeszcze trochę mi to śmierdzi trochę uszkodzonym ECU, ale tu bez podmiany nie ma szans na diagnostykę... + dziwne, że zaraz po podmianie silnika się zrobiło... (żeby to wyeliminować to trzeba by podmienić, w razie czego ecu z lacetti 1.4 mam i mogę wypożyczyć, ale wymagałoby to zakodowania immo u etac, albo zastosowanie układu odcinającego).
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6B
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
Jeszcze raz się przejechałem, w gruncie rzeczy do 1500-2000 auto rozpędza się w miarę prawidłowo, później jest coraz słabiej. Jak lekko wciskam gaz to nawet dokręci do 3500, ale jeśli wcisnę gaz do końca to samochód zwalnia i obroty spadają do 3000. Po odpuszczeniu gazu natomiast obroty czasami spadają na moment bardzo nisko ok. 200-300 prawie do zgaszenia, ogólnie łatwo go zgasić, trzeba dużo gazu dodawać.
-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6B
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
Aktualizacja tematu:
Sugerując się błędem P0107 oraz tym filmikiem:
https://youtu.be/nNHz2QMgNWg
sprawdziłem jak zachowuje się odczyt podciśnienia w kolektorze (wskaźnik z podpisem Vacuum).
Na wolnych obrotach około -20:

A przy wciśnięciu pedału gazu do końca (wtedy silnik jest zduszony) około -1 do -2 (czyli praktycznie brak podciśnienia):

Czy wymiana czujnika MAP jest dobrym pomysłem? Dodam jeszcze, że po skasowaniu błędów, o których pisałem w pierwszym poście i przejechaniu kilku kilometrów nie pojawiły się one ponownie, udało mi się za to uzyskać błąd P0300.
Sugerując się błędem P0107 oraz tym filmikiem:
https://youtu.be/nNHz2QMgNWg
sprawdziłem jak zachowuje się odczyt podciśnienia w kolektorze (wskaźnik z podpisem Vacuum).
Na wolnych obrotach około -20:

A przy wciśnięciu pedału gazu do końca (wtedy silnik jest zduszony) około -1 do -2 (czyli praktycznie brak podciśnienia):

Czy wymiana czujnika MAP jest dobrym pomysłem? Dodam jeszcze, że po skasowaniu błędów, o których pisałem w pierwszym poście i przejechaniu kilku kilometrów nie pojawiły się one ponownie, udało mi się za to uzyskać błąd P0300.
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
jak masz pewność że wężyki są popodpinane i kolektor szczelny to ok.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
Przepustnica zamknięta - silnik ciągnie mieszankę i robi duże podciśnienie, przepustnica otwarta - silnik ciągnie, ale nie robi podciśnienia bo ma skąd zasysać powietrze (przepustnica nie tłumi). Więc zasada działania z torque jest ok, choć wolałbym zobaczyć odczyt ciśnienia, a nie podciśnienia w kolektorze.
Masz dostęp do chevrolet explorer - możesz pokazać skriny z niego ?
Troszkę duża wartość otwarcia przepustnicy na jałowych, z tego co pamiętam to powyżej 4 lub 7% przepustnica nadaje się do czyszczenia i adaptacji.
Masz dostęp do chevrolet explorer - możesz pokazać skriny z niego ?
Troszkę duża wartość otwarcia przepustnicy na jałowych, z tego co pamiętam to powyżej 4 lub 7% przepustnica nadaje się do czyszczenia i adaptacji.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6B
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
Mam wykres ciśnienia z torque, ciśnienie rośnie podczas dodawania gazu, a spada gdy gaz jest odpuszczany. Nie jestem pewien w jakich jednostkach jest wyrażone to ciśnienie.


-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6B
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
Dodam jeszcze, że dźwięk silnika nie jest idealny, gdzieś między silnikiem a przepustnicą słychać coś jakby grzechot, a pod obciążeniem słychać wręcz stukot (chociaż nie wiem czy z tego samego miejsca, stukot przypomina dźwięk diesla). Na pewno nie są to ciche dźwięki jakie pamiętam sprzed awarii. W linku filmik jak pracuje silnik na wolnych obrotach, słychać cykliczny grzechot/cykanie, którego według mnie nie powinno być. (obraz na filmiku jest nieważny, starałem się przybliżyć mikrofon do źródła dźwięku, może jakiś słuchowiec da radę coś jeszcze podpowiedzieć.
https://streamable.com/14afhh
https://streamable.com/14afhh
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 860
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
Silnik 1.6 ma klapy w dolocie? Bo z tego co pamiętam w 1.8 były.
-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6B
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
Nie potrafię powiedzieć czy są klapki czy nie. Czujnik MAP, o którym wspominałem już wymieniony, brak efektu. Zaczynam myśleć, że silnik jest gruzem, tylko dlaczego ma kompresję prawidłową. Co do przepustnicy na ciepłym silniku otwarcie to około 3% więc adaptacja raczej niepotrzebna.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
Czy czasem ktoś ci nie sprzedał silnika z Opla?
Jak możesz to sprawdź oznaczenia.
Jak możesz to sprawdź oznaczenia.
-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6B
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
bubu, to jest ten silnik, który kupiłem:
https://allegro.pl/oferta/silnik-komple ... 1885847728
https://allegro.pl/oferta/silnik-komple ... 1885847728
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
Jaki masz rocznik auta ? Bo silnik jest od MY07 (albo 06?).
Ja bym podmienił wtryski, i zobaczył czy będzie zmiana.
Ja bym podmienił wtryski, i zobaczył czy będzie zmiana.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- chocisz
- Profesjonalista
- Posty: 622
- Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
- Reputacja: 38
- Imię: wojtas
- Samochód: Lacetti
- Silnik: F18D3
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
Brak katalizatora nie będzie wpływał na prawidłową pracę 

-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6B
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
Jeszcze jedną rzecz wam nagrałem, myślę, że to już dosyć. Na początku nagrały się różne świsty, gwizdy i puknięcia, je zignorujcie bo nie wiem skąd to się wzięło, można ostatnie 10 sekund filmiku posłuchać, wrzuciłem jedynkę i obciążyłem go trochę dodając gazu, słychać dudnienie-stukanie, bardzo niepokojący dźwięk. Trochę się nasłuchałem na youtubie dźwięków stukających silników i generalnie to brzmi trochę jak awaria w okolicach korbowodu. Prawdopodobnie i tak wymienię listwę wtryskową, bo mam z poprzedniego silnika, poszukam lewego powietrza, a później nie wiem, pewnie szrot i negatyw dla sprzedawcy na allegro.
https://streamable.com/6rzze6
https://streamable.com/6rzze6
-
- Specjalista
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
Mnie ten dźwięk bardziej przypomina nieszczelny wydech, ale to ciężko dojść co to na filmie. Ten check co się świeci to te błędy co wspomniałeś? Jak je usuniesz to się znowu pojawiają?
-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6B
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
@arnie3, Check się świeci bo wcześniej odpinałem wtryski po kolei żeby sprawdzić jak się zachowuje silnik. Normalnie w ecu pojawia się P0300 ale nie świeci od niego check.
W każdym razie stan silnika podsumowując po dotychczasowej diagnostyce:
- dość równa praca na wolnych obrotach, jednak słychać cykanie, grzechot,
- wkręca się jedynie w okolice 3000,
- brak mocy, brak momentu, łatwo go zdusić,
- pod obciążeniem stuka,
- błąd P0300 - wypadanie zapłonów,
- prawidłowa kompresja.
W każdym razie stan silnika podsumowując po dotychczasowej diagnostyce:
- dość równa praca na wolnych obrotach, jednak słychać cykanie, grzechot,
- wkręca się jedynie w okolice 3000,
- brak mocy, brak momentu, łatwo go zdusić,
- pod obciążeniem stuka,
- błąd P0300 - wypadanie zapłonów,
- prawidłowa kompresja.
-
- Specjalista
- Posty: 440
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 40
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
a czy kolektor dolotowy poprawnie dokręcony do korpusu silnika ? nie kiwa się przód tył ?
czy nie było śladów odkształceń termicznych przy uszczelkach kolektora , tam gdzie przylega do korpusu silnika ?
----------------------------
brak mocy, brak momentu, łatwo go zdusić, << nie jest za duza lub za mała dawka paliwa ? nieszczelności na dolocie ? ciśnienie paliwa na listwie zasilającej wtryskiwacze jest poprawne ?
łatwo go zdusić, << patrz j.w.
pod obciążeniem stuka, << stukot można osłuchać stetoskopem do silników .
czy nie było śladów odkształceń termicznych przy uszczelkach kolektora , tam gdzie przylega do korpusu silnika ?
----------------------------
brak mocy, brak momentu, łatwo go zdusić, << nie jest za duza lub za mała dawka paliwa ? nieszczelności na dolocie ? ciśnienie paliwa na listwie zasilającej wtryskiwacze jest poprawne ?
łatwo go zdusić, << patrz j.w.
pod obciążeniem stuka, << stukot można osłuchać stetoskopem do silników .
-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 7 paź 2021, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6B
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
Odświeżę temat, wszelka diagnostyka wskazuje na problem z głowicą. Czy demontaż i montaż głowicy w silniku 1.6 jest możliwy pod chmurką czy trzeba wjeżdżać na kanał? Pasek rozrządu zostaje ten sam więc nie odkręcam poduszki, pewnie będę musiał poluzować napinacz. I czy zna ktoś jakieś dobre miejsce gdzie zrobią remont lub planowanie głowicy w okolicach Dąbrowy Górniczej?
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2022, o 21:41 przez janusz2137, łącznie zmieniany 1 raz.
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
jak nie masz upierdliwych sąsiadów to zrobisz to pod domem.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 440
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 40
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
zanim zdejmiesz głowice pooglądaj ją endoskopem
-
- Profesjonalista
- Posty: 758
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 23
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: 1.6B problemy po wymianie silnika
Jak silni zamontowany jest pojemnosciowo taki sam jak był
To sprawdz jeszcze
Ustaiwenie rozrządu
Czujnik walka lub wału
To sprawdz jeszcze
Ustaiwenie rozrządu
Czujnik walka lub wału
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość