Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 3 maja 2021, o 13:05
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2 184km disel
- Lokalizacja: Siedliska-Bogusz
- Kontakt:
Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych
Czy wie ktos jak rozpoznać wypalanie żeby Przypadkiem go nie przerwać
Chevrolet captiva 2.2 184km diesel
Chevrolet captiva 2.2 184km diesel
-
- Aktywny
- Posty: 96
- Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Captiva 2.2D 2012r
- Silnik:
- Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
- Kontakt:
Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych
- podwyższone obroty
- dziwny zapach z wydechu
- mimo ekonomicznej jazdy spalanie wzrasta
- po zgaszeniu auta po chwili załączają się wentylatory,
- Jak kilka razy przerwiesz wypalanie to przy kolejnym wypalaniu zapali ci się pomarańczowa kontrolka wypalania
Lub kupujesz interfejs za kilka dyszek (ICAR2) na Allegro, instalujesz apke na telefon i na bieżąco śledzisz zapełnienie filtra.
viewtopic.php?f=95&t=10964
- dziwny zapach z wydechu
- mimo ekonomicznej jazdy spalanie wzrasta
- po zgaszeniu auta po chwili załączają się wentylatory,
- Jak kilka razy przerwiesz wypalanie to przy kolejnym wypalaniu zapali ci się pomarańczowa kontrolka wypalania
Lub kupujesz interfejs za kilka dyszek (ICAR2) na Allegro, instalujesz apke na telefon i na bieżąco śledzisz zapełnienie filtra.
viewtopic.php?f=95&t=10964
Ostatnio zmieniony 3 maja 2021, o 21:54 przez Mandrol, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Ortografia
Powód: Ortografia
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych
masz spalanie chwile na komputerze?
Sprawni kierowcy potrafią rozpoznać po zachowaniu się silnika.
Sprawni kierowcy potrafią rozpoznać po zachowaniu się silnika.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 3 maja 2021, o 13:05
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2 184km disel
- Lokalizacja: Siedliska-Bogusz
- Kontakt:
Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych
Captiva ma tylko średnie spalanie
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych
no to dobra kostka OBD i apka OPL DPF
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 96
- Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
- Reputacja: 2
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Captiva 2.2D 2012r
- Silnik:
- Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
- Kontakt:
Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych
Ma tylko średnie spalanie ale można je zerować i zaraz po zerowaniu ( tak do 50km) ma mało danych do wyliczania średniego spalania, wyniku czego bardzo szybko pokazuje wzrost spalania spowodowany wypalaniem dpf.
Ale i tak interfejs + apka to najwygodniejsze jest.
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 26 lip 2020, o 12:14
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2,2 186KM Diesel 4x4
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych
Jeżeli dobrze mi się wydaje to jest lampka kontrolna na desce rozdzielczej koloru żółtego dot. wypalania. Jest z tym pewien dylamat w mojej captivie, że ona się zupełnie nie zapala. Myślę, że przy dobrej jeździe czyli powyżej 2000 obrotów przepalanie dpf-u odbywa się normalnie, ale nie wiem czy do końca, bo servisanci mówili mi, że jest nie wypalony, potem grzebano w EGR i wymieniono elekromagnes ?!? w końcu musiałem wymienić DPF, a po wyminie po około 1,5 roku przepłukiwano DPF-a. W mojej 5-letnim używaniu auta, kontrolka przepalania pojawiła się tylko jednego dnia i wtedy pamiętam, że wypalania miałem dwa, albo trzy tego dnia, co też wydaje się dziwne. (Kontrolka jest na stronie 2-23 wskaźniki i przyrządy instrukcji obsługi oraz na stronie 2-4 Zestaw wskaźników w aucie 2011-2013). Patrząc na deskę rozdzielczą w Captivie 2011-2013 jest obok kierunkowskazu lewego po jego prawej stronie (bezpośrednio obok).
-
- Profesjonalista
- Posty: 855
- Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
- Reputacja: 7
- Imię: Jarosław
- Samochód: Epica , Malibu LTZ
- Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych
Przy prawidłowym użytkowaniu się nie zapali kontrolka. Można poznać po obrotach. Wzrastają wyraźnie na biegu jałowym.
Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych
Zwiększona dawka paliwa powoduje, że auto staje się "nerwowe" na wciskanie pedału przyśpieszenia tzn żywiej reaguje......jakbyś miał wyciągnięte ssanie - jeśli pamiętasz stare auta z dźwigienką do ssania 

-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych
Tylko ta dawka paliwa podawana jest w fazie wydechu i nie ma wpływu na moc silnika. 

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych


-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 13
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych
Przy skrzyni automatycznej po obrotach nie da się tego poznać. Tylko kostka elm i OPL DPF Monitor Lite. Koszt jednorazowy 20zł.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych
Tylko że apka nie działa z każdym silnikiem diesla.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 104
- Rejestracja: 15 lut 2020, o 22:35
- Reputacja: 1
- Imię: Cichy
- Samochód: Captiva
- Silnik: 2.2D 183KM 2011
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych
A jeśli nie OPL DPF, to co? Z jakiegoś niezrozumiałego powodu apka przestała się łączyć z moim donglem (choć działało), z kolei na radio nie chce się ona odpalić w ogóle. Z kolei w Torque nie znalazłem odpowiedniej konfiguracji.
Przez 1.5 roku jeżdżenia kontrolka zapaliła mi się raz(!), wyjeździłem na esce tak długo, aż zgasła, po czym kupiłem dongla. Potem z kolei była taka sytuacja - choć nie śledziłem już tak na bieżąco na apce (mógł to być błąd) aż nagle dpf dopchał się do granicznej wartości i ciężko było zejść, co najboleśniejszym objawem było niezałączanie się turbo.
Apka OPL DPF pokazywała kosmiczne wartości rzędu 150-200%. Mniej więcej w tym samym czasie na chwilę zapaliła się wspomniana dioda, ale pomimo jazdy z pełną mocą (czyli jakieś 110km/h) nie schodziło poniżej 150% (trochę wzrastało, trochę spadało). A potem właśnie przy kolejnym odpaleniu OPL przestało się łączyć z ECU (z ELM się łączy, a potem pyk, błąd połączenia). Po mechanicznym wyczyszczeniu DPF, turbina już chodzi jak złoto.
Generalnie obserwacja jest taka: po każdej długiej jeździe "ekonomicznej", przy prędkościach rzędu 60-90, spalanie co prawda super spada dosłownie do 7 litrów, za to potem jest jakaś sraka z dpfem
jak tego samochodu się nie przegoni co jakiś czas na porządnej esce, będą problemy.
Przez 1.5 roku jeżdżenia kontrolka zapaliła mi się raz(!), wyjeździłem na esce tak długo, aż zgasła, po czym kupiłem dongla. Potem z kolei była taka sytuacja - choć nie śledziłem już tak na bieżąco na apce (mógł to być błąd) aż nagle dpf dopchał się do granicznej wartości i ciężko było zejść, co najboleśniejszym objawem było niezałączanie się turbo.
Apka OPL DPF pokazywała kosmiczne wartości rzędu 150-200%. Mniej więcej w tym samym czasie na chwilę zapaliła się wspomniana dioda, ale pomimo jazdy z pełną mocą (czyli jakieś 110km/h) nie schodziło poniżej 150% (trochę wzrastało, trochę spadało). A potem właśnie przy kolejnym odpaleniu OPL przestało się łączyć z ECU (z ELM się łączy, a potem pyk, błąd połączenia). Po mechanicznym wyczyszczeniu DPF, turbina już chodzi jak złoto.
Generalnie obserwacja jest taka: po każdej długiej jeździe "ekonomicznej", przy prędkościach rzędu 60-90, spalanie co prawda super spada dosłownie do 7 litrów, za to potem jest jakaś sraka z dpfem

-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 13
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych
Są dwie wersje tej apki jedna działa druga nie. Działa na Chevrolety ta prostsza wersja Lite. Być może nie na wszystkie, ale na 2.0 163KM i 2.2 działa na bank.
- yoor3k
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 6 lut 2020, o 15:53
- Reputacja: 0
- Imię: Jurek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2,0
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych
Witam
Walczyłem pół roku z DPF, i znam chyba wszystkie możliwe oznaki wypalania . Miałem usterkę EGR , i cierpiał na tym DPF , ale od początku .
Około pół roku temu zaczął pojawiać się i znikać znaczek check engine , nie przejołem się zbytnio, ale następstwem tego jak się później okazało było zapychanie się DPF a .
I w tedy pierwszy raz widziałem kontrolkę DPF, jak świeci to oznacza że jest zapchany i nie dokończyło się wypalanie kilka razy, ale jak miga to znaczy że już praktycznie nie przepuszcza spalin, mi wywalało sądzę z boku turbiny , a naj gorsze jest w tym że te nie spalone błoto wlewa do silnika i miesza z olejem. Przy normalnej pracy silnika i EGR i DPF kontrolki raczej nie zobaczysz . Teraz do odpowiedzi na pytanie.
1 chodzi wentylator, choć to w lato oczywiste.
2 czuć specyficzny zapach spalenizny
3 z wydechu i z pod samochodu wyraźnie czuć wysoką temperaturę
4 obroty silnika oscylują w okolicach 820-850 , przy normalnych 760
5 znacznie podwyższone spalanie
6 na postoju przy wciśniętym pedale gazu do oporu strzela z wydechu
7 przy przyspieszaniu i zwalnianiu czuć szarpnięcia .
Co do torqe trzeba ustawić czujnik cat b1s2 i po temperaturze widać czy się wypala , normalnie ma do 450 , przy wypalaniu ponad 500 do 800 nawet, i ewentualnie revs wtedy widzimy obroty na postoju normalnie około 750, jeżeli mamy ponad 800 to się wypala.
Natomiast opl DPF działał mi tylko w wersji lite.
Walczyłem pół roku z DPF, i znam chyba wszystkie możliwe oznaki wypalania . Miałem usterkę EGR , i cierpiał na tym DPF , ale od początku .
Około pół roku temu zaczął pojawiać się i znikać znaczek check engine , nie przejołem się zbytnio, ale następstwem tego jak się później okazało było zapychanie się DPF a .
I w tedy pierwszy raz widziałem kontrolkę DPF, jak świeci to oznacza że jest zapchany i nie dokończyło się wypalanie kilka razy, ale jak miga to znaczy że już praktycznie nie przepuszcza spalin, mi wywalało sądzę z boku turbiny , a naj gorsze jest w tym że te nie spalone błoto wlewa do silnika i miesza z olejem. Przy normalnej pracy silnika i EGR i DPF kontrolki raczej nie zobaczysz . Teraz do odpowiedzi na pytanie.
1 chodzi wentylator, choć to w lato oczywiste.
2 czuć specyficzny zapach spalenizny
3 z wydechu i z pod samochodu wyraźnie czuć wysoką temperaturę
4 obroty silnika oscylują w okolicach 820-850 , przy normalnych 760
5 znacznie podwyższone spalanie
6 na postoju przy wciśniętym pedale gazu do oporu strzela z wydechu
7 przy przyspieszaniu i zwalnianiu czuć szarpnięcia .
Co do torqe trzeba ustawić czujnik cat b1s2 i po temperaturze widać czy się wypala , normalnie ma do 450 , przy wypalaniu ponad 500 do 800 nawet, i ewentualnie revs wtedy widzimy obroty na postoju normalnie około 750, jeżeli mamy ponad 800 to się wypala.
Natomiast opl DPF działał mi tylko w wersji lite.
Yoor3k
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 13
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych
Z moich obserwacji wynika że przepuszczający EGR wpływa negatywnie na DPF, zaślepiony wręcz wydłuża okresy między wypalaniem zwłaszcza w trasie, ale jakby wydłuża też czas samego wypalania.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość