Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
marek187
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 3 maja 2021, o 13:05
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2 184km disel
Lokalizacja: Siedliska-Bogusz
Kontakt:

Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych

Post autor: marek187 » 3 maja 2021, o 13:33

Czy wie ktos jak rozpoznać wypalanie żeby Przypadkiem go nie przerwać
Chevrolet captiva 2.2 184km diesel

cysiokysio
Aktywny
Posty: 96
Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
Reputacja: 2
Imię: Krzysiek
Samochód: Captiva 2.2D 2012r
Silnik:
Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
Kontakt:

Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych

Post autor: cysiokysio » 3 maja 2021, o 13:57

- podwyższone obroty
- dziwny zapach z wydechu
- mimo ekonomicznej jazdy spalanie wzrasta
- po zgaszeniu auta po chwili załączają się wentylatory,
- Jak kilka razy przerwiesz wypalanie to przy kolejnym wypalaniu zapali ci się pomarańczowa kontrolka wypalania

Lub kupujesz interfejs za kilka dyszek (ICAR2) na Allegro, instalujesz apke na telefon i na bieżąco śledzisz zapełnienie filtra.
viewtopic.php?f=95&t=10964
Ostatnio zmieniony 3 maja 2021, o 21:54 przez Mandrol, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Ortografia

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych

Post autor: etac » 3 maja 2021, o 13:58

masz spalanie chwile na komputerze?

Sprawni kierowcy potrafią rozpoznać po zachowaniu się silnika.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

marek187
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 3 maja 2021, o 13:05
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2 184km disel
Lokalizacja: Siedliska-Bogusz
Kontakt:

Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych

Post autor: marek187 » 3 maja 2021, o 17:13

Captiva ma tylko średnie spalanie

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych

Post autor: etac » 3 maja 2021, o 17:18

no to dobra kostka OBD i apka OPL DPF
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

cysiokysio
Aktywny
Posty: 96
Rejestracja: 15 sty 2019, o 22:48
Reputacja: 2
Imię: Krzysiek
Samochód: Captiva 2.2D 2012r
Silnik:
Lokalizacja: Gałków Mały/Łódzkie
Kontakt:

Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych

Post autor: cysiokysio » 4 maja 2021, o 09:26

marek187 pisze:
3 maja 2021, o 17:13
Captiva ma tylko średnie spalanie
Ma tylko średnie spalanie ale można je zerować i zaraz po zerowaniu ( tak do 50km) ma mało danych do wyliczania średniego spalania, wyniku czego bardzo szybko pokazuje wzrost spalania spowodowany wypalaniem dpf.

Ale i tak interfejs + apka to najwygodniejsze jest.

Irquck
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 26 lip 2020, o 12:14
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Captiva
Silnik: 2,2 186KM Diesel 4x4
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych

Post autor: Irquck » 11 sie 2021, o 11:07

Jeżeli dobrze mi się wydaje to jest lampka kontrolna na desce rozdzielczej koloru żółtego dot. wypalania. Jest z tym pewien dylamat w mojej captivie, że ona się zupełnie nie zapala. Myślę, że przy dobrej jeździe czyli powyżej 2000 obrotów przepalanie dpf-u odbywa się normalnie, ale nie wiem czy do końca, bo servisanci mówili mi, że jest nie wypalony, potem grzebano w EGR i wymieniono elekromagnes ?!? w końcu musiałem wymienić DPF, a po wyminie po około 1,5 roku przepłukiwano DPF-a. W mojej 5-letnim używaniu auta, kontrolka przepalania pojawiła się tylko jednego dnia i wtedy pamiętam, że wypalania miałem dwa, albo trzy tego dnia, co też wydaje się dziwne. (Kontrolka jest na stronie 2-23 wskaźniki i przyrządy instrukcji obsługi oraz na stronie 2-4 Zestaw wskaźników w aucie 2011-2013). Patrząc na deskę rozdzielczą w Captivie 2011-2013 jest obok kierunkowskazu lewego po jego prawej stronie (bezpośrednio obok).

milyjarek
Profesjonalista
Posty: 855
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 09:45
Reputacja: 7
Imię: Jarosław
Samochód: Epica , Malibu LTZ
Silnik: 2.0 Diesel , 150KM
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych

Post autor: milyjarek » 11 sie 2021, o 11:17

Przy prawidłowym użytkowaniu się nie zapali kontrolka. Można poznać po obrotach. Wzrastają wyraźnie na biegu jałowym.

Bart

Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych

Post autor: Bart » 11 sie 2021, o 11:37

Zwiększona dawka paliwa powoduje, że auto staje się "nerwowe" na wciskanie pedału przyśpieszenia tzn żywiej reaguje......jakbyś miał wyciągnięte ssanie - jeśli pamiętasz stare auta z dźwigienką do ssania :)

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych

Post autor: kochar » 11 sie 2021, o 11:59

Tylko ta dawka paliwa podawana jest w fazie wydechu i nie ma wpływu na moc silnika. :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Bart

Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych

Post autor: Bart » 11 sie 2021, o 12:03

:witam: A to przepraszam, ja, kiedy trwa wypalanie, mam wrażenie, że auto lepiej "ciągnie" od dołu. :Y

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych

Post autor: pawelwaw84 » 11 sie 2021, o 21:06

Przy skrzyni automatycznej po obrotach nie da się tego poznać. Tylko kostka elm i OPL DPF Monitor Lite. Koszt jednorazowy 20zł.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych

Post autor: etac » 11 sie 2021, o 21:28

Tylko że apka nie działa z każdym silnikiem diesla.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

cichy_ludek
Bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 15 lut 2020, o 22:35
Reputacja: 1
Imię: Cichy
Samochód: Captiva
Silnik: 2.2D 183KM 2011
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych

Post autor: cichy_ludek » 12 sie 2021, o 00:34

A jeśli nie OPL DPF, to co? Z jakiegoś niezrozumiałego powodu apka przestała się łączyć z moim donglem (choć działało), z kolei na radio nie chce się ona odpalić w ogóle. Z kolei w Torque nie znalazłem odpowiedniej konfiguracji.

Przez 1.5 roku jeżdżenia kontrolka zapaliła mi się raz(!), wyjeździłem na esce tak długo, aż zgasła, po czym kupiłem dongla. Potem z kolei była taka sytuacja - choć nie śledziłem już tak na bieżąco na apce (mógł to być błąd) aż nagle dpf dopchał się do granicznej wartości i ciężko było zejść, co najboleśniejszym objawem było niezałączanie się turbo.
Apka OPL DPF pokazywała kosmiczne wartości rzędu 150-200%. Mniej więcej w tym samym czasie na chwilę zapaliła się wspomniana dioda, ale pomimo jazdy z pełną mocą (czyli jakieś 110km/h) nie schodziło poniżej 150% (trochę wzrastało, trochę spadało). A potem właśnie przy kolejnym odpaleniu OPL przestało się łączyć z ECU (z ELM się łączy, a potem pyk, błąd połączenia). Po mechanicznym wyczyszczeniu DPF, turbina już chodzi jak złoto.

Generalnie obserwacja jest taka: po każdej długiej jeździe "ekonomicznej", przy prędkościach rzędu 60-90, spalanie co prawda super spada dosłownie do 7 litrów, za to potem jest jakaś sraka z dpfem :D jak tego samochodu się nie przegoni co jakiś czas na porządnej esce, będą problemy.

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych

Post autor: pawelwaw84 » 12 sie 2021, o 06:26

Są dwie wersje tej apki jedna działa druga nie. Działa na Chevrolety ta prostsza wersja Lite. Być może nie na wszystkie, ale na 2.0 163KM i 2.2 działa na bank.

Awatar użytkownika
yoor3k
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 6 lut 2020, o 15:53
Reputacja: 0
Imię: Jurek
Samochód: Orlando
Silnik: 2,0
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych

Post autor: yoor3k » 12 sie 2021, o 18:59

Witam
Walczyłem pół roku z DPF, i znam chyba wszystkie możliwe oznaki wypalania . Miałem usterkę EGR , i cierpiał na tym DPF , ale od początku .
Około pół roku temu zaczął pojawiać się i znikać znaczek check engine , nie przejołem się zbytnio, ale następstwem tego jak się później okazało było zapychanie się DPF a .
I w tedy pierwszy raz widziałem kontrolkę DPF, jak świeci to oznacza że jest zapchany i nie dokończyło się wypalanie kilka razy, ale jak miga to znaczy że już praktycznie nie przepuszcza spalin, mi wywalało sądzę z boku turbiny , a naj gorsze jest w tym że te nie spalone błoto wlewa do silnika i miesza z olejem. Przy normalnej pracy silnika i EGR i DPF kontrolki raczej nie zobaczysz . Teraz do odpowiedzi na pytanie.
1 chodzi wentylator, choć to w lato oczywiste.
2 czuć specyficzny zapach spalenizny
3 z wydechu i z pod samochodu wyraźnie czuć wysoką temperaturę
4 obroty silnika oscylują w okolicach 820-850 , przy normalnych 760
5 znacznie podwyższone spalanie
6 na postoju przy wciśniętym pedale gazu do oporu strzela z wydechu
7 przy przyspieszaniu i zwalnianiu czuć szarpnięcia .
Co do torqe trzeba ustawić czujnik cat b1s2 i po temperaturze widać czy się wypala , normalnie ma do 450 , przy wypalaniu ponad 500 do 800 nawet, i ewentualnie revs wtedy widzimy obroty na postoju normalnie około 750, jeżeli mamy ponad 800 to się wypala.
Natomiast opl DPF działał mi tylko w wersji lite.
Yoor3k

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Jak rozpoznać wypalanie filtra cząstek stałych

Post autor: pawelwaw84 » 13 sie 2021, o 10:13

Z moich obserwacji wynika że przepuszczający EGR wpływa negatywnie na DPF, zaślepiony wręcz wydłuża okresy między wypalaniem zwłaszcza w trasie, ale jakby wydłuża też czas samego wypalania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości