Code 84, spadek mocy. Kolektor ssący do wymiany? Cruze 2.0 163KM
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 2 wrz 2020, o 16:43
- Reputacja: 2
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze J305
- Silnik: 2.0 LNP, 163KM, Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Code 84, spadek mocy. Kolektor ssący do wymiany? Cruze 2.0 163KM
Cześć wszystkim,
Mam nadzieję że piszę w dobrym dziale.
Do tej pory jako cichy i super zadowolony właściciel Cruze'a po 139 tysiącach kilometrów zacząłem przygodę z diagnozowaniem błędu Code 84. Przy 140 - 150 km/h występowało już dwukrotnie "odcięcie mocy", po czym wszystko wracało do normy (po zredukowaniu do 5-ki i przeczłapaniu się na autostradzie z prędkością 100 km/h przez 2-3 minuty). Postanowiłem jednak zmęczyć problem po lekturze artykułu, który znalazłem na tym forum https://www.auto-krak.pl/auto-krak/mech ... i-dcm-3-7/
Niestety po kolejnym podłączeniu do komputera w ASO, diagnoza została potwierdzona - Kolektor ssący i problem z klapami wirowymi. Z częsciami w ASO to już dawno można zapomnieć - tego akurat nie mają w Europie (a zresztą nawet jakby mieli to cena zaporowa: ponad 2,5 tys zł).
Znalazłem w POTAK, sprawdzili po numerze VIN i bingo - jest. Jednak po chwili zastanowienia widzę że nie zgadzają mi się ani numery części, ani wersje silnikowe. ASO podał mi kod producenta częsci (PSA: 4821054), ale to kompletnie nie spina się z numerami GM (chyba to celowo zrobili aby utrudnić znajdowanie części zapasowych). Z kolei w POTAK okazuje się że kolektor pasuje do innej wersji silnikowej w Cruze (LLW) - 150 konnej.
Sądzicie że ta część pasuje i jest zamienna pomiędzy obydwiema wersjami silników Diesla 2.0 (LLW -150 konnej i LNP-163 konnej) ?
https://www.potak.eu/partscatalogue/251 ... 93560.aspx
Mam nadzieję że piszę w dobrym dziale.
Do tej pory jako cichy i super zadowolony właściciel Cruze'a po 139 tysiącach kilometrów zacząłem przygodę z diagnozowaniem błędu Code 84. Przy 140 - 150 km/h występowało już dwukrotnie "odcięcie mocy", po czym wszystko wracało do normy (po zredukowaniu do 5-ki i przeczłapaniu się na autostradzie z prędkością 100 km/h przez 2-3 minuty). Postanowiłem jednak zmęczyć problem po lekturze artykułu, który znalazłem na tym forum https://www.auto-krak.pl/auto-krak/mech ... i-dcm-3-7/
Niestety po kolejnym podłączeniu do komputera w ASO, diagnoza została potwierdzona - Kolektor ssący i problem z klapami wirowymi. Z częsciami w ASO to już dawno można zapomnieć - tego akurat nie mają w Europie (a zresztą nawet jakby mieli to cena zaporowa: ponad 2,5 tys zł).
Znalazłem w POTAK, sprawdzili po numerze VIN i bingo - jest. Jednak po chwili zastanowienia widzę że nie zgadzają mi się ani numery części, ani wersje silnikowe. ASO podał mi kod producenta częsci (PSA: 4821054), ale to kompletnie nie spina się z numerami GM (chyba to celowo zrobili aby utrudnić znajdowanie części zapasowych). Z kolei w POTAK okazuje się że kolektor pasuje do innej wersji silnikowej w Cruze (LLW) - 150 konnej.
Sądzicie że ta część pasuje i jest zamienna pomiędzy obydwiema wersjami silników Diesla 2.0 (LLW -150 konnej i LNP-163 konnej) ?
https://www.potak.eu/partscatalogue/251 ... 93560.aspx
2012 -> Chevrolet Cruze J305, 2.0 CDi LT+ Premium
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Code 84, spadek mocy. Kolektor ssący do wymiany? Cruze 2.0 163KM
Podaj VIN, to poszukam.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 2 wrz 2020, o 16:43
- Reputacja: 2
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze J305
- Silnik: 2.0 LNP, 163KM, Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Code 84, spadek mocy. Kolektor ssący do wymiany? Cruze 2.0 163KM
KL1JF68Y9CK623027.
Najgorsze że właśnie pojutrze trafia mi się długa trasa i biję się z myślami co robić? Wynajmować auto czy jednak brać Cruze'a i bardzo delikatnie się z nim obchodzić... tylko czy wytrzyma?
Najgorsze że właśnie pojutrze trafia mi się długa trasa i biję się z myślami co robić? Wynajmować auto czy jednak brać Cruze'a i bardzo delikatnie się z nim obchodzić... tylko czy wytrzyma?

2012 -> Chevrolet Cruze J305, 2.0 CDi LT+ Premium
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Code 84, spadek mocy. Kolektor ssący do wymiany? Cruze 2.0 163KM
25193560 to jest numer katalogowy kolektora dolotowego.
Nie pasuje z silnika 150 KM, a z silnika 2.2 w Captiva
Nowy w ASO kosztuje 1534 zł netto i nigdzie nie ma
Nie pasuje z silnika 150 KM, a z silnika 2.2 w Captiva
Nowy w ASO kosztuje 1534 zł netto i nigdzie nie ma

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 2 wrz 2020, o 16:43
- Reputacja: 2
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze J305
- Silnik: 2.0 LNP, 163KM, Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Code 84, spadek mocy. Kolektor ssący do wymiany? Cruze 2.0 163KM
No właśnie dlatego mam lekki zgryz, bo po numerze który podałeś: 25193560 w POTAK pasuje tylko do wersji 150 KM?
Rozumiem że to może być kwestia błędnego opisu na stronie POTAK? i 25193560 z Captivy 2.2 będzie pasował do 163 konnej wersji?
https://www.potak.eu/partscatalogue/251 ... aspx#pcp_8
Rozumiem że to może być kwestia błędnego opisu na stronie POTAK? i 25193560 z Captivy 2.2 będzie pasował do 163 konnej wersji?
https://www.potak.eu/partscatalogue/251 ... aspx#pcp_8
2012 -> Chevrolet Cruze J305, 2.0 CDi LT+ Premium
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 16 paź 2019, o 08:44
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0D 131KM (LNP)
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Code 84, spadek mocy. Kolektor ssący do wymiany? Cruze 2.0 163KM
Zastanawiam się czy ten numer to nie skutek tego, że silnik 2.0 jest przeróbką silnika Opla Antary, a Opel już nie jest własnością GM, bo został sprzedany Peugeotowi (PSA). To tak na marginesie.bluedabudi pisze: ↑2 wrz 2020, o 18:41ASO podał mi kod producenta częsci (PSA: 4821054), ale to kompletnie nie spina się z numerami GM (chyba to celowo zrobili aby utrudnić znajdowanie części zapasowych).
Co do Code 84 i tych objawów, to ja bym sprawdził turborurę. Miałem podobnie, ASO wymyślało EGR, kolektor, przepływomierz i różne takie, a okazało się, że prozaicznie kolanko turborury pękło. Czy może zwróciłeś uwagę jak często wypala ci się DPF? Bo także zwiększona częstotliwość wypalania komponuje się z uszkodzeniem turborury. I przebieg również

-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 2 wrz 2020, o 16:43
- Reputacja: 2
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze J305
- Silnik: 2.0 LNP, 163KM, Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Code 84, spadek mocy. Kolektor ssący do wymiany? Cruze 2.0 163KM
Z DPFem nigdy nie miałem najmniejszych problemów. Co do wypalania to ja akurat dość dużo jeżdżę po trasie ze sporymi przebiegami, więc nigdy jeszcze nie zaświeciła mi się kontrolka, ani też nie miałem zwiększonych obrotów silnika przy postoju (więc to raczej ślepy zaułek).
2012 -> Chevrolet Cruze J305, 2.0 CDi LT+ Premium
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Code 84, spadek mocy. Kolektor ssący do wymiany? Cruze 2.0 163KM
dla mnie to błąd w opisie. Na pewno, bo w kombi nie było nigdy silnika 150 KMbluedabudi pisze: ↑2 wrz 2020, o 19:27No właśnie dlatego mam lekki zgryz, bo po numerze który podałeś: 25193560 w POTAK pasuje tylko do wersji 150 KM?
Rozumiem że to może być kwestia błędnego opisu na stronie POTAK? i 25193560 z Captivy 2.2 będzie pasował do 163 konnej wersji?
https://www.potak.eu/partscatalogue/251 ... aspx#pcp_8
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- scott
- Specjalista
- Posty: 331
- Rejestracja: 13 maja 2018, o 14:42
- Reputacja: 2
- Imię: Scott
- Samochód: Cruze LS+ 2010
- Silnik: 2.0, LLW, 125KM(92kW) Diesel
- Inny samochód: Lexus IS 300h
- Lokalizacja: woj. małopolskie
- Kontakt:
Re: Code 84, spadek mocy. Kolektor ssący do wymiany? Cruze 2.0 163KM
Ja też uważam, że to jest masakryczny błąd w opisie. Kolektor ssący w silniku określanym symbolem LLW, czyli 125KM / 150KM nie ma klap wirowych i jest aluminiowy.
Podobno 2.0 163KM ma te same komponenty co 2.2 184KM wg. kilku postów na forum, np. viewtopic.php?p=161984#p161984
Podobno 2.0 163KM ma te same komponenty co 2.2 184KM wg. kilku postów na forum, np. viewtopic.php?p=161984#p161984
- KapralTM
- Stały bywalec
- Posty: 251
- Rejestracja: 16 lip 2020, o 16:21
- Reputacja: 20
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze Irmscher Ed...
- Silnik: Z20D1, LNP, 186KM, AT
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Code 84, spadek mocy. Kolektor ssący do wymiany? Cruze 2.0 163KM
Ja mam kolektor ssący do LNP 2.0 w piwnicy.
Do 2.0 LNP (163 KM) i 2.2 LNQ (184 KM) przychodzi ten sam kolektor ssący:
25183483 -> 25187010 -> 25189093 -> 25193560
Model kolektora zmieniał się od wersji I do IV ale pasują zamiennie jeden za drugi.
Jeżeli jesteś w stanie w dniu 08.10.2020 przyjechać do Strykowa to zdiagnozuję Ci auto na miejscu. Na temat Code 84 doktoryzowałem się moim Cruze chyba z pół roku wiec jestem w stanie sporo Ci z miejsca podpowiedzieć.
Ps.
Mi też "fachowcy" powiedzieli, że mam kolektor ssący do wymiany. Stąd mam dwa - jeden w aucie a drugi w piwnicy. Jak przyszło do wymiany, to okazało się, że to nie kolektor ssący powoduje Code 84 w moim aucie i w Twoim na 95% również kolektor nie będzie problemem po tym co napisałeś w pierwszym poście. No chyba, ze wywaliło Ci dziurę w kolektorze, wtedy faktycznie wymiana.
Do 2.0 LNP (163 KM) i 2.2 LNQ (184 KM) przychodzi ten sam kolektor ssący:
25183483 -> 25187010 -> 25189093 -> 25193560
Model kolektora zmieniał się od wersji I do IV ale pasują zamiennie jeden za drugi.
Jeżeli jesteś w stanie w dniu 08.10.2020 przyjechać do Strykowa to zdiagnozuję Ci auto na miejscu. Na temat Code 84 doktoryzowałem się moim Cruze chyba z pół roku wiec jestem w stanie sporo Ci z miejsca podpowiedzieć.
Ps.
Mi też "fachowcy" powiedzieli, że mam kolektor ssący do wymiany. Stąd mam dwa - jeden w aucie a drugi w piwnicy. Jak przyszło do wymiany, to okazało się, że to nie kolektor ssący powoduje Code 84 w moim aucie i w Twoim na 95% również kolektor nie będzie problemem po tym co napisałeś w pierwszym poście. No chyba, ze wywaliło Ci dziurę w kolektorze, wtedy faktycznie wymiana.
---------------------------------------------------
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Code 84, spadek mocy. Kolektor ssący do wymiany? Cruze 2.0 163KM
" Jak przyszło do wymiany, to okazało się, że to nie kolektor ssący powoduje Code 84 w moim aucie i w Twoim na 95% również kolektor nie będzie problemem po tym co napisałeś w pierwszym poście. "
Fajnie by było jak byś napisał co było przyczyną Code 84 w Twoim przypadku.
Fajnie by było jak byś napisał co było przyczyną Code 84 w Twoim przypadku.

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- KapralTM
- Stały bywalec
- Posty: 251
- Rejestracja: 16 lip 2020, o 16:21
- Reputacja: 20
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze Irmscher Ed...
- Silnik: Z20D1, LNP, 186KM, AT
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Code 84, spadek mocy. Kolektor ssący do wymiany? Cruze 2.0 163KM
Zatem po kolei:
Pierwszy swoje miejsce opuścił nieszczelny intercooler i przez chwilę było OK.
Kolejny etap walki, to rury od turbo, które nie wytrzymały ciśnienia i zaczęły przepuszczać na końcach. Minimalne skrócenie rur i poprawa montażu pozwoliła przywrócić szczelność układu.
Jako ostatni pokład opuścił element 95048393 czyli kolanko łączące rury od turbo z kolektorem ssącym ponieważ zrobiła się w nim dziura.
W sumie mechanik w tak dużym błędzie nie był, gdyż namierzył dziurę, ale ponieważ kolanko i kolektor ssący są z tyłu, dlatego uznał, że 25189093 + 95048393 to jeden nierozbieralny element. Stąd zakup kolektora ssącego przeze mnie. Dopiero przy rozbiórce wszystkiego i przygotowaniu silnika pod demontaż kolektora ssącego okazało się, że dziurawa rurka jest możliwa do odczepienia i wymienienia, a sprawny kolektor pozostał na swoim miejscu bez konieczności wymiany.
Po tak wykonanej naprawie silnik wydmuchał 167KM i 372Nm na hamowni.
Pierwszy swoje miejsce opuścił nieszczelny intercooler i przez chwilę było OK.
Kolejny etap walki, to rury od turbo, które nie wytrzymały ciśnienia i zaczęły przepuszczać na końcach. Minimalne skrócenie rur i poprawa montażu pozwoliła przywrócić szczelność układu.
Jako ostatni pokład opuścił element 95048393 czyli kolanko łączące rury od turbo z kolektorem ssącym ponieważ zrobiła się w nim dziura.
W sumie mechanik w tak dużym błędzie nie był, gdyż namierzył dziurę, ale ponieważ kolanko i kolektor ssący są z tyłu, dlatego uznał, że 25189093 + 95048393 to jeden nierozbieralny element. Stąd zakup kolektora ssącego przeze mnie. Dopiero przy rozbiórce wszystkiego i przygotowaniu silnika pod demontaż kolektora ssącego okazało się, że dziurawa rurka jest możliwa do odczepienia i wymienienia, a sprawny kolektor pozostał na swoim miejscu bez konieczności wymiany.
Po tak wykonanej naprawie silnik wydmuchał 167KM i 372Nm na hamowni.
---------------------------------------------------
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 2 wrz 2020, o 16:43
- Reputacja: 2
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze J305
- Silnik: 2.0 LNP, 163KM, Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Code 84, spadek mocy. Kolektor ssący do wymiany? Cruze 2.0 163KM
Dzięki za odpowiedź i chęć pomocy. U mnie temat zakończył się wymianą kolektora pod koniec września. Po wymianie kilkukrotnie testowałem auto przy większych prędkościach i obciążeniach - problem nie wrócił. Nie dopytywałem co było dokładną przyczyną, ale wymiana kolektora dolotowego na nowy pomogła.
2012 -> Chevrolet Cruze J305, 2.0 CDi LT+ Premium
- KapralTM
- Stały bywalec
- Posty: 251
- Rejestracja: 16 lip 2020, o 16:21
- Reputacja: 20
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze Irmscher Ed...
- Silnik: Z20D1, LNP, 186KM, AT
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Code 84, spadek mocy. Kolektor ssący do wymiany? Cruze 2.0 163KM
Cześć,
Gratuluję rozwiązania problemu. Mam tylko jedno pytanie. Posiadasz w swoim aucie skrzynie AT czy MT?
Gratuluję rozwiązania problemu. Mam tylko jedno pytanie. Posiadasz w swoim aucie skrzynie AT czy MT?
---------------------------------------------------
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Code 84, spadek mocy. Kolektor ssący do wymiany? Cruze 2.0 163KM
Panowie, dzisiaj poskładałem auto (LNP 163 KM) do kupy po wjechaniu w kufer Bory z hakiem holowniczym. Wymienione 3 chłodnice, plastiki, belka dolna, zderzak. Dodam, że po stłuczce wróciłem autem do domu i jechało normalnie. Skraplacz klimy przedziurawiony, a chłodnica wody delikatnie ciekła. Intercooler był dobry ale kilka rurek uległo przygnieceniu więc też został wymieniony. No i dzisiaj odbyła się jazda próbna. Pierwsze co mnie zaniepokoiło to słyszalny świst turbiny przy dodawaniu gazu i mizerne przyspieszenie. Wcześniej auto rwało asfalt, a tu nic. No ale jadę dalej żeby silnik rozgrzać. Gdy się już rozgrzał na dobre zawracam do domu, dalej to samo, a na dodatek zaświecił się check engine i code 84. No i teraz zastanawiam się gdzie przyczyna. Typowałbym na połączenie wlotu intercoolera z rurą dolotową, która jest na zatrzask. Mechanik od klimy dzisiaj wymieniał uszczelkę przyłącza skraplacza, a wcześniej szukał nieszczelności. Może poruszył tą rurę i się rozpięła. Mi się to też przytrafiło przy zakładaniu skraplacza do intercoolera. Muszę to sprawdzić bo innego pomysłu nie mam. Najgorsze jeśli będzie trzeba znowu wszystko rozbierać.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Code 84, spadek mocy. Kolektor ssący do wymiany? Cruze 2.0 163KM
Bez podpięcia kompa od GM się nie dowiesz.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Code 84, spadek mocy. Kolektor ssący do wymiany? Cruze 2.0 163KM
Sprawdz szczelność dolotu np. tak

kochar pisze: ↑17 kwie 2020, o 22:28Sprawdź szczelność dolotu np. moim sposobem.
Tu poczytaj viewtopic.php?f=75&t=7326&hilit=dętka&start=25![]()
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Code 84, spadek mocy. Kolektor ssący do wymiany? Cruze 2.0 163KM
Ok. Jeśli dobrze widzę, to jeden koniec dętki na sprężarkę, a drugi zaślepiony i pompujemy, do ilu atmosfer ?
Doczytałem, 2 atm. Ale najpierw sprawdzę to kolano z zatrzaskiem, bo wydaje mi się, że wystarczy przednią dolną osłonę pod zderzakiem odkręcić. Oby starczyło bo demontaż zderzaka to rosyjska ruletka. Te ucha są takie słabe jak skorupka jajka.
Doczytałem, 2 atm. Ale najpierw sprawdzę to kolano z zatrzaskiem, bo wydaje mi się, że wystarczy przednią dolną osłonę pod zderzakiem odkręcić. Oby starczyło bo demontaż zderzaka to rosyjska ruletka. Te ucha są takie słabe jak skorupka jajka.
- KapralTM
- Stały bywalec
- Posty: 251
- Rejestracja: 16 lip 2020, o 16:21
- Reputacja: 20
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze Irmscher Ed...
- Silnik: Z20D1, LNP, 186KM, AT
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Code 84, spadek mocy. Kolektor ssący do wymiany? Cruze 2.0 163KM
Jak nie znajdziesz rozwiązania wpadnij do mnie. Poszukamy dziurki.
---------------------------------------------------
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Code 84, spadek mocy. Kolektor ssący do wymiany? Cruze 2.0 163KM
@KapralTM - Niewykluczone, bo dzisiaj musiałem pojechać autem i dalej to samo. najpierw code 84, potem zniknął a zapaliła się żółta kontrolka silnika. Dojechałem ok 60 km/h do domu i pod auto. Okazało się, że wypięło się częściowo (na jednym zatrzasku) kolano przyłącza dolotu do intercoolera. Musiała być to sprawka mechanika od klimy ale nie oto chodzi. Po zatrzaśnięciu kolanka do intercoolera zadowolony przykręciłem dolną osłonę i jazda próbna do Auchana. I dalej pali się kontrolka silnika, dalej gwizd turbiny przy dodawaniu gazu i brak kopa. No i ciekawe czy kolano znowu się wypięło czy jeszcze gdzieś jest nieszczelność. I zamiast pucharu Angli w TV apiać pod auto
.

- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Code 84, spadek mocy. Kolektor ssący do wymiany? Cruze 2.0 163KM
Zrobione, auto rwie asfalt dzięki pewnej prowizorce, wymyślonej na poczekaniu. Okazało się, że plastikowe kolano dolotu do intercoolera znowu wypięło się - wypina się tylko górą. Może to efekt zaolejenia albo ten pierścień w kolanie zaciął się albo uszkodził. Od dołu niewiele da się zobaczyć ani zrobić. wymyśliłem taki patent - kolano opasałem dwiema opaskami zaciskowymi plastikowymi, do nich zaczepiłem dwa oringi po filtrach oleju i dalej do tych oringów, szeregowo dwie opaski plastikowe zaciskowe - ostatnia zaczepiona w otworze górnej belki przy pręcie podpierającym maskę - taki wieszak po prostu. Kolano trzyma, auto wróciło do normy. Wymiana kolana raczej odpada na razie, bo raz , że drogie a dwa, że bez zdjęcia zderzaka nie ma szans. Może zanim oringi wyciągną się, zatrzask górny po wjechaniu do iluś tam kałuż nabierze mułu i będzie trzymał tak jak wcześniej, gdy do wypięcia ze starego intercoolera przez godzinę płukałem go strzykawką z płynem odtłuszczającym żeby puścił. Powiedzcie mi teraz jak skasować check engine. Mam wprawdzie jakiegoś OP-coma ale jeszcze go nie używałem i nie mam pojęcia jak i co nim można zrobić.
- KapralTM
- Stały bywalec
- Posty: 251
- Rejestracja: 16 lip 2020, o 16:21
- Reputacja: 20
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze Irmscher Ed...
- Silnik: Z20D1, LNP, 186KM, AT
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Code 84, spadek mocy. Kolektor ssący do wymiany? Cruze 2.0 163KM
Mam Delphi. Popatrzymy po pokaże. Można tez przy okazji sprawdzić Op-coma i zobaczyć co potrafi.
---------------------------------------------------
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Code 84, spadek mocy. Kolektor ssący do wymiany? Cruze 2.0 163KM
Podłączyłem w końcu OP-coma. Teoretycznie nadaje się do Opli bo jest do wyboru lista modeli tylko Opla, a potem dla wybranego modelu są do wyboru różne wersje silników. Można nie wybierać modelu Opla ale dać automatyczną identyfikację modelu. Pokaże wtedy VIN i parę rzeczy oraz komunikat, że model nieznany. Ja tam coś pogrzebałem, wybrałem Astrę J i wyświetlił błędy: Doładowania silnika i obwodu świec żarowych nr 3 i 4. Po komendzie wyczyść błędy zniknął check engine a na ponownym sprawdzeniu błędów zostały świece żarowe, natomiast na doładowaniu był komunikat, że nie występuje. Po rozpięciu kostki zasilającej świece żarowe rzeczywiście dwie pokazały awarię. Jedna miała opór 98 Ohm a druga 0 Ohm. Pozostałe dwie dobre miały po 1,4 Ohma. Tak więc zakupione już 2 nowe Beru GE127 i czekają na wymianę aż mnie puści rwa kulszowa, która odezwała się po tygodniowym grzebaniu w pozycji schylonej.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 2 wrz 2020, o 16:43
- Reputacja: 2
- Imię: Wojciech
- Samochód: Cruze J305
- Silnik: 2.0 LNP, 163KM, Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Code 84, spadek mocy. Kolektor ssący do wymiany? Cruze 2.0 163KM
Skrzynia manualna. Niestety po 9 tys. km przebiegu auto odwaliło tą samą awarię z prawie identycznymi objawami

Z tą jednak różnicą że podczas jazdy w górskim terenie (na granicy Austrii i Słowenii) spod maski zaczęło dochodzić dość głośne buczenie pomiędzy 2-3 tys. obrotów. Sądziłem że auto dostało mocnej zadyszki podczas wspinaczki na duże wzniesienia i wentylator zaczął mocno pracować. Sprawdziłem na postoju czy z wentylatorem wszystko OK i czy jest wystarczająca ilość płynu chłodzącego - sytuacja wyglądała na stabilną. Niestety podczas dalszej jazdy, już po autostradzie przy 130-140 km/h dostałem CODE84 i check engine. Miałem do pokonania jeszcze 400 km. i nawet delikatne operowanie gazem przez tempomat nie było w stanie utrzymać prędkości na 6 biegu. W emeryckim tempie dotarłem do celu w Chorwacji (na szczęście auto trzymało prędkość na 5 biegu) i odstawiłem auto do mechanika.
Po podpięciu w warsztacie auta do komputera - Bingo. Obwód świecy na 4 cylindrze (w ubiegłym roku miałem te same błędy na 3 cylindrze). Mechanik znalazł sporą dziurę w poniższej rurze między kolektorem a intercoolerem (część 95048394)

i teraz zastanawiam się na ile możliwa jest sytuacja że przy poprzedniej naprawie (przy prawdopodobnie niepotrzebnej wymianie kolektora ssącego) mechanicy dali ciała z diagnozą, a dziura już wtedy była (tylko znacznie mniejsza). Ciekawe czy przy wymianie kolektora zdejmowali również rury i czy mogli nieszczelność tymczasowo zatkać obejmą. Miejsce pęknięcia które odkrył mechanik w Chorwacji na to by wskazywało (było na tyle duże że szło od obejmy na kilka cm. w dół.)
W każdym razie po wymianie na nową - auto chodzi nareszcie normalnie. Dobra strona jest taka że mechanik za diagnozę i wymianę wziął naprawdę niewielkie pieniądze (200 Kun).
A gdyby komuś z Was przydarzyła się taka awaria - to sami wiecie jak jest z dostępnością części od ręki. W Polsce nie są dostępne w Potak a w innym sklepie, w Chorwacji natomiast znalazłem firmę która sprzedaje online i wysyła je dość szybko kurierem (na następny dzień roboczy była już w moich rękach).
Niestety auta się starzeją, a jak serwis robi coś po łebkach i nie sprawdzi szczelności układu dolotowego

2012 -> Chevrolet Cruze J305, 2.0 CDi LT+ Premium
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 13
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Code 84, spadek mocy. Kolektor ssący do wymiany? Cruze 2.0 163KM
Od czego te rury tak pękają na potęgę albo je wywala z intercoolera? Turbosprężarka przeładowuje i materiałów wytrzymuje? Albo układ pod słabsze silniki robili z mniejszym doładowaniem?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości