Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

Stuka, puka, kapie, cieknie...
kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

Post autor: kochar » 10 mar 2021, o 21:54

Przy naprawie wtrysków nie rusza się kolektora sscego w którym są klapy nie kraty wirowe. To że jest błąd P200A nie oznacza na 100% problem z klapami. :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
Solidny
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 21 maja 2020, o 11:20
Reputacja: 0
Imię: Dawid
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0, 163KM, diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

Post autor: Solidny » 11 mar 2021, o 15:05

Z Klapami literówka Pan z ASO zadzwonił ze koszt naprawy 1450zl oczywiście nie robię spróbuje to skonsultować z innym mechanikiem ponieważ nie wiem co o tym myśleć z poprzedni pan mówił żeby wymieniać cały korektor bo to nie musza być konkretnie klapy a teraz: Cenę za wymianę Klap wirowych i żeby te klapy wymienić. Cena części 670 reszta robocizna.

zontar

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

Post autor: zontar » 11 mar 2021, o 15:52

Ja mam P200A praktycznie przy każdym wypalaniu (czyli tak że dwa razy w tygodniu :/) sprawdzali mi w ASO te klapy, bo też tak myśleli. Poszposzperali kamerą i okazało się że są całe i zaczepy też ok, syfu nie ma jakoś strasznie dużo. Zasugerowali że jak błąd sam znika i auto nie wchodzi w tryb awaryjny to może się jakoś minimalnie przycinają albo trzeba szukać innej przyczyny, więc szkoda moich pieniędzy i czasu na to.

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka




Awatar użytkownika
Solidny
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 21 maja 2020, o 11:20
Reputacja: 0
Imię: Dawid
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0, 163KM, diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

Post autor: Solidny » 17 mar 2021, o 15:28

A jeszcze ostatnie najważniejsze pytanie. Falują może komuś z tym błędem obroty bo ostatnio przez około 2tys km (odrazu po naprawie) obroty falują na biegu jałowym tylko i wyłącznie po nagrzaniu silnika do mniej więcej 60 stopni+( przy temperaturze -15 gdy silnik miał 90 stopni już to falowanie nie występowało i silnik chodził jak powinien). Serwis nie potrafi powiedzieć co to może być. Oddają mi auto, gdyż jak mówią nie są w stanie tego naprawić, bo żaden błąd nie występuje i mechanicy nie wiedzą co to może być. Też pytanko serwis zdążył też sprawdzić dpf i w komputerze pokazuje, że był wypalany 300km temu a mi żadna ikonka wypalania dpf przez 2 tyś km nie wyświetliła.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

Post autor: kochar » 17 mar 2021, o 16:55

Jak jest wszystko ok z dpf to żadna kontrolka się nie zapala podczas wypalania. :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
Solidny
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 21 maja 2020, o 11:20
Reputacja: 0
Imię: Dawid
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0, 163KM, diesel
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

Post autor: Solidny » 18 mar 2021, o 11:16

Naczy chodzi o to, że podczas wypalania dpf'a w instrukcji dobra przeczytałem, mój błąd po prostu gdy dpf nie może się wypalić to dopiero kontrolka się zapala, a tak to podczas tras automatycznie się wypala bez żadnej kontrolki. Dobra, dzięki wszystkim za pomoc teraz uciekam na temat falowania obrotów na biegu jałowym podczas postoju :P Miłego wszystkim

Awatar użytkownika
Mitko
Bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Włodek
Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

Post autor: Mitko » 24 lut 2025, o 01:19

Dzisiaj pojawił mi się błąd P200A i kontrolka silnika gdy pojechałem wypalić DPFa bo OPL Monitor pokazywał 99 % zapełnienia. DPF wypalił się do zera. Auto jeździ normalnie, bez jakichkolwiek złych objawów. Na ruskim forum wyczytałem jak gość walczył z tym błędem w Captiwie (niesamowita historia nawiasem mówiąc) i koniec końców okazało się, że winny był zawór N75. Kupił więc nowy o nr 25183170 i kłopoty zniknęły. Zanim jednak go zamontował zmierzył opór, który wyniósł 15,4 Ω. Ten stary niby zły wymontowany miał opór 17,8 Ω. Mam taki używany w garażu i jego opór wynosi 14,7Ω. Moje pytanie jest takie - czy ktoś wie jaka dokładnie powinna być oporność zaworu N75 nr 25183170 ? U tego rosjanina w sumie nie aż taka wielka różnica oporu a jednak miała wpływ na błąd. Ponadto w necie generalnie podają, że oporność zaworu N75 powinna wynosić 25 - 35 Ω (może nie koniecznie wszystkich ?).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość