Skrzynia F40 FWD wymiana oleju
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Skrzynia F40 FWD wymiana oleju
Sens jest, bo koszt niewielki, a pożytek duży.
- speediee
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 13:36
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Mondeo 2.0 SCTI
- Silnik:
- Lokalizacja: UK
- Kontakt:
Re: Skrzynia F40 FWD wymiana oleju
Hej
Sorry, że odkopuję ale mam Orlando 2013 rok z 2.0 diesel 160 koni i skrzynia F40, 6-manualna. Zaczęła haczyć a przebieg niewielki bo 50 tys. Jak się nagrzeje to lepiej. Myślę olej wymienić bo koszt nie duży a może warto.
Pytanie - czy ilość oleju w tej skrzyni będzie taki sam jak w Cruze? Czy to są te same skrzynie? Pewnie tak ale lepiej zapytać niż coś zepsuć
Dzięki za info
Sorry, że odkopuję ale mam Orlando 2013 rok z 2.0 diesel 160 koni i skrzynia F40, 6-manualna. Zaczęła haczyć a przebieg niewielki bo 50 tys. Jak się nagrzeje to lepiej. Myślę olej wymienić bo koszt nie duży a może warto.
Pytanie - czy ilość oleju w tej skrzyni będzie taki sam jak w Cruze? Czy to są te same skrzynie? Pewnie tak ale lepiej zapytać niż coś zepsuć

Dzięki za info
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Skrzynia F40 FWD wymiana oleju
To są te same skrzynie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- domel
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 4 lip 2017, o 19:37
- Reputacja: 0
- Imię: Domel
- Samochód: Cruze LTZ SW
- Silnik: 2.0 VCDi, 163KM
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Skrzynia F40 FWD wymiana oleju
Mam to samo z 2na3, przebieg 89tys. Wymiana oleju przy 88tys nic nie pomogła. Chyba urok tej skrzyni albo trzeba szukać głębiej. Jak silnik się rozgrzeje, tego efektu nie ma.
- speediee
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 13:36
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Mondeo 2.0 SCTI
- Silnik:
- Lokalizacja: UK
- Kontakt:
Re: Skrzynia F40 FWD wymiana oleju
U mnie 1, 2 i 3 wchodzą ciężko - reszty jak zimny nie mam jak sprawdzić 
Jak się rozgrzeje to jest dużo lepiej także chyba to nie rozregulowane cięgła.
Zauważyłem, że na zimnym jak stoję np. na światłach i pomieszam biegami tj. 1-6 kolejność dowolna to przez chwilę wchodzą zdecydowanie lepiej. No ale nie można tak jeździć, że na każdych światłach wachlowanie

Jak się rozgrzeje to jest dużo lepiej także chyba to nie rozregulowane cięgła.
Zauważyłem, że na zimnym jak stoję np. na światłach i pomieszam biegami tj. 1-6 kolejność dowolna to przez chwilę wchodzą zdecydowanie lepiej. No ale nie można tak jeździć, że na każdych światłach wachlowanie

- domel
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 4 lip 2017, o 19:37
- Reputacja: 0
- Imię: Domel
- Samochód: Cruze LTZ SW
- Silnik: 2.0 VCDi, 163KM
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Skrzynia F40 FWD wymiana oleju
Posmarowałem białym smarem w sprayu, gniazdo lewarka zmiany biegów oraz wszystkich elementów ruchomych pod mieszkiem lewarka. Jak ręką odjął! Nie wiem, czy u Ciebie to zadziała ale warto spróbować. Koszt 25 zł i 30 min zabawy 
PS
Smarowałem w innym celu (haczenie usunąłem totalnie przypadkowo), dlaczego smarowałem opisałem to w wątku viewtopic.php?f=28&t=5919

PS
Smarowałem w innym celu (haczenie usunąłem totalnie przypadkowo), dlaczego smarowałem opisałem to w wątku viewtopic.php?f=28&t=5919
- speediee
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 13:36
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Mondeo 2.0 SCTI
- Silnik:
- Lokalizacja: UK
- Kontakt:
Re: Skrzynia F40 FWD wymiana oleju
Jadę jutro na wymianę oleju bo już się umówiłem a olej kupiony. Zobaczymy. Smarowanie to będzie krok nr 2 

- domel
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 4 lip 2017, o 19:37
- Reputacja: 0
- Imię: Domel
- Samochód: Cruze LTZ SW
- Silnik: 2.0 VCDi, 163KM
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Skrzynia F40 FWD wymiana oleju
Jaki masz przebieg? Dużo się pisze o wymianie oleju w skrzyni na forum, aczkolwiek uważam że haczenie nie wynika z eksploatacji oleju (chyba, że wycieka i nie ma smarowania). Jak dla mnie to leży po stronie wybieraka skrzyni biegów - tu bym szukał (smarowanie gniazda i podzespołów ruchomych, sprawdzić linki itp.)
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 mar 2016, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Skrzynia F40 FWD wymiana oleju
mogles zrobic fotki co smarowales
- speediee
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 13:36
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Mondeo 2.0 SCTI
- Silnik:
- Lokalizacja: UK
- Kontakt:
Re: Skrzynia F40 FWD wymiana oleju
Siemka
Długo nic nie pisałem bo chciałem pojeździć troszkę i wyrobić sobie obiektywną opinię a nie ulegać autosugestii
Olej wymieniony na Fuchs TITAN SINTOPOID LS SAE 75W-90 czyli wg. specyfikacji producenta i spełniający normę GL4 - podobno ważne w tych skrzyniach ze względu na miedziane synchronizatory.
Pojeździłem troszkę tak żeby wszystko się ładnie przegryzło. Poza tym u mnie teraz bardziej jesiennie niż zimowo i temp skoczyła na 10-15 st C więc czekałem też na chłodniejsze dni z temp ok 3st C
Różnica w pracy skrzynie w ogóle jest diametralna i odczuwalna od pierwszego kilometra.
Nawet mechanik zauważył, że ten olej jest jakiś taki rzadszy i bardziej płynny.
Skrzynia pracuje zdecydowanie lżej i mam wrażenie, że zrobiło się ciszej w kabinie ale to już jest moje subiektywne wrażenie.
Co do "wchodzenia" biegów - tak, wchodzą zdecydowanie lepiej aczkolwiek do perfekcji nadal im daleko. Mercedes czy BMW to to nigdy nie będzie nie ma się co czarować
Wygląda to tak, że o ile praca lewarka jest zdecydowanie lepsza / lżejsza / nie wymaga użycia siły to samo wskakiwanie biegu nadal stawia opór - choć zdecydowanie mniejszy - a szczególnie 2 ka lubi zahaczyć ( przy zimnie bardziej ). Przy czym wystąpiło coś co mnie zastanawia a czasami troszkę martwi bo to haczenie jest jakby wyraźniejsze tzn bieg wchodzi lżej ale z wyraźniejszym chrupnięciem czy jakkolwiek to nazwać. Na szczęście jest tak tylko przy bardzo zimnym i tylko na początku.
Dziś dla przykładu na dworze jest 9 st, jechałem z dziećmi do szkoły i od samego początku tj. samochód po nocy zimny nie miałem problemów ze zmianą biegów. Wydaje mi się, że im więcej km robię tym jest lepiej. Może się jeszcze "układa"? Może po przejechaniu kolejnego 1000 km będzie jeszcze lepiej?
Rozmawiałem z kilkoma znajomymi co mają Insignię. Wszyscy potwierdzili specyficzną pracę skrzyni. Jeden znajomy policjant mówi, że mają radiowozy Insignie i że tym się jeździć nie da
"jak ja mam ścigać przestępcę jak jak walczę ze zmianą biegów?" :O
Reasumując - cieszę się, że wymieniłem ten olej.
Na wiosnę może wezmę się jeszcze za regulację linek bo to podobno pomaga.
Aha... mój wózek ma 55 tys KM na liczniku.
Długo nic nie pisałem bo chciałem pojeździć troszkę i wyrobić sobie obiektywną opinię a nie ulegać autosugestii

Olej wymieniony na Fuchs TITAN SINTOPOID LS SAE 75W-90 czyli wg. specyfikacji producenta i spełniający normę GL4 - podobno ważne w tych skrzyniach ze względu na miedziane synchronizatory.
Pojeździłem troszkę tak żeby wszystko się ładnie przegryzło. Poza tym u mnie teraz bardziej jesiennie niż zimowo i temp skoczyła na 10-15 st C więc czekałem też na chłodniejsze dni z temp ok 3st C
Różnica w pracy skrzynie w ogóle jest diametralna i odczuwalna od pierwszego kilometra.
Nawet mechanik zauważył, że ten olej jest jakiś taki rzadszy i bardziej płynny.
Skrzynia pracuje zdecydowanie lżej i mam wrażenie, że zrobiło się ciszej w kabinie ale to już jest moje subiektywne wrażenie.
Co do "wchodzenia" biegów - tak, wchodzą zdecydowanie lepiej aczkolwiek do perfekcji nadal im daleko. Mercedes czy BMW to to nigdy nie będzie nie ma się co czarować

Wygląda to tak, że o ile praca lewarka jest zdecydowanie lepsza / lżejsza / nie wymaga użycia siły to samo wskakiwanie biegu nadal stawia opór - choć zdecydowanie mniejszy - a szczególnie 2 ka lubi zahaczyć ( przy zimnie bardziej ). Przy czym wystąpiło coś co mnie zastanawia a czasami troszkę martwi bo to haczenie jest jakby wyraźniejsze tzn bieg wchodzi lżej ale z wyraźniejszym chrupnięciem czy jakkolwiek to nazwać. Na szczęście jest tak tylko przy bardzo zimnym i tylko na początku.
Dziś dla przykładu na dworze jest 9 st, jechałem z dziećmi do szkoły i od samego początku tj. samochód po nocy zimny nie miałem problemów ze zmianą biegów. Wydaje mi się, że im więcej km robię tym jest lepiej. Może się jeszcze "układa"? Może po przejechaniu kolejnego 1000 km będzie jeszcze lepiej?
Rozmawiałem z kilkoma znajomymi co mają Insignię. Wszyscy potwierdzili specyficzną pracę skrzyni. Jeden znajomy policjant mówi, że mają radiowozy Insignie i że tym się jeździć nie da

Reasumując - cieszę się, że wymieniłem ten olej.
Na wiosnę może wezmę się jeszcze za regulację linek bo to podobno pomaga.
Aha... mój wózek ma 55 tys KM na liczniku.
- speediee
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 13:36
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Mondeo 2.0 SCTI
- Silnik:
- Lokalizacja: UK
- Kontakt:
Re: Skrzynia F40 FWD wymiana oleju
Aktualizacja:
Jest kiepsko
2 i 3 haczą na zimnym a nawet na ciepłym nie jest dobrze.
Zacząłem od nowa czytać i wychodzi na to, że 1.8 litra to jakaś pomyłka producenta chyba ( może specjalnie bo za mało się psuły
Kilka dni temu dolałem pozostałe w butelce 200ml i po kilku dniach jest lepiej ( albo to autosugestia ).
Zamówiłem jeszcze jedną buteleczkę oleju i doleję do 2.4 litra - taka ilość przewija się najczęściej jako zalecana do skrzyń F40 - i zobaczymy co z tego wyjdzie.
C.D.N.
Jest kiepsko

Zacząłem od nowa czytać i wychodzi na to, że 1.8 litra to jakaś pomyłka producenta chyba ( może specjalnie bo za mało się psuły

Kilka dni temu dolałem pozostałe w butelce 200ml i po kilku dniach jest lepiej ( albo to autosugestia ).
Zamówiłem jeszcze jedną buteleczkę oleju i doleję do 2.4 litra - taka ilość przewija się najczęściej jako zalecana do skrzyń F40 - i zobaczymy co z tego wyjdzie.
C.D.N.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Skrzynia F40 FWD wymiana oleju
U mnie w 5cio biegowej skrzyni wymieniałem olej zalałem i się okazało za dużo. Wywalało przy jeździe odpowietrznikiem, więc ująłem trochę i jest ok. Natomiast trzeba z tym przelaniem uważać, bo w skrzyni robi się ciśnienie i może potem cieknąć.
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Skrzynia F40 FWD wymiana oleju
Ja zmieniłem na motul jakieś 3 lata temu.Weszlo 1,8 litra. U mnie od nowości haczyla skrzynia przy zmianie z 1 na 2. W serwisie jak zwykle nie haczyla na przeglądach. Po zmianie oleju cisza z haczeniem . Po wymianie zrobione ponad 40 tysięcy.
pablo1
- speediee
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 13:36
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Mondeo 2.0 SCTI
- Silnik:
- Lokalizacja: UK
- Kontakt:
Re: Skrzynia F40 FWD wymiana oleju
c.d. bo nie ustąpię dopóki tego nie rozgryzę 
Zostawiłem auto u mechanika wczoraj tak aby dziś rano na zimnym mógł się przejechać i sam sprawdzić co się dzieje. Oczywiście 2 i 3 zazgrzytała więc to nie moja fanaberia. Mechanik - starszy koleś, który pół życia robi tylko skrzynie - po testach i rozmowie stwierdził, że to raczej nie synchronizatory ale wiadomo, że bez rozkręcania skrzyni to na 100% nie powie. Polecił mi natomiast - i tu niespodzianka - zalać olej do skrzyń automatycznych :O
Druga sprawa - w skrzyni nie może być za dużo oleju z tego co zrozumiałem bo synchronizatory muszą jak on to określił ciąć / zrzucić olej podczas zmiany biegu. Ma zostać na nich tylko film a nie, że całe są zanurzone bo będą miały za ciasno. Dlatego właśnie poleca olej od automatu bo jest dużo bardziej wodnisty i nie traci tych właściwości przy zimnie.
Poczytałem trochę na ten temat i faktycznie stosuje się takie rozwiązania. Niektóre auta manualne wychodzą z fabryki zalane olejem ATF np. niektóre Fordy i BMW, Hondy i wiele innych. Podobno pomaga to właśnie w skrzyniach Oplowskich z haczącymi na zimnie biegami tak jak u mnie.
Na razie nie wiem co mam o tym sądzić.
Sprawa nr 2 - moja wina no ale nic to. Na stronie Fuchs do mojego auta zalecają olej 75W90 gęściejszy gdzie jak się dzisiaj okazuje - nie sprawdziłem dokładnie wcześniej - do F40 zalecany jest 75W85 (rzadszy). Można także wlać 75W80 lub nawet 75W (chyba najrzadszy ale 100% nie mam). Na mój chłopski rozum może to mieć wpływ na haczenie przy zimnym.
Co robić? Jak żyć?

Zostawiłem auto u mechanika wczoraj tak aby dziś rano na zimnym mógł się przejechać i sam sprawdzić co się dzieje. Oczywiście 2 i 3 zazgrzytała więc to nie moja fanaberia. Mechanik - starszy koleś, który pół życia robi tylko skrzynie - po testach i rozmowie stwierdził, że to raczej nie synchronizatory ale wiadomo, że bez rozkręcania skrzyni to na 100% nie powie. Polecił mi natomiast - i tu niespodzianka - zalać olej do skrzyń automatycznych :O
Druga sprawa - w skrzyni nie może być za dużo oleju z tego co zrozumiałem bo synchronizatory muszą jak on to określił ciąć / zrzucić olej podczas zmiany biegu. Ma zostać na nich tylko film a nie, że całe są zanurzone bo będą miały za ciasno. Dlatego właśnie poleca olej od automatu bo jest dużo bardziej wodnisty i nie traci tych właściwości przy zimnie.
Poczytałem trochę na ten temat i faktycznie stosuje się takie rozwiązania. Niektóre auta manualne wychodzą z fabryki zalane olejem ATF np. niektóre Fordy i BMW, Hondy i wiele innych. Podobno pomaga to właśnie w skrzyniach Oplowskich z haczącymi na zimnie biegami tak jak u mnie.
Na razie nie wiem co mam o tym sądzić.
Sprawa nr 2 - moja wina no ale nic to. Na stronie Fuchs do mojego auta zalecają olej 75W90 gęściejszy gdzie jak się dzisiaj okazuje - nie sprawdziłem dokładnie wcześniej - do F40 zalecany jest 75W85 (rzadszy). Można także wlać 75W80 lub nawet 75W (chyba najrzadszy ale 100% nie mam). Na mój chłopski rozum może to mieć wpływ na haczenie przy zimnym.
Co robić? Jak żyć?

- rajtkezjusz
- Profesjonalista
- Posty: 526
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: AVEO T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Wejherowo
Re: Skrzynia F40 FWD wymiana oleju
Do AVEO z F40 i do AVEO z M20 zalałem polecany Fuchs Sintofluid 75W80. W obu autach był oplowski czerwony . W M20 zaczęły chodzić jak dla mnie gorzej biegi 2 i 3 ,dodałem dodatek LM do skrzyń i ...gorzej . Szybko zlałem i dałem oplowski nowego typu ,ten słomkowy 1940004. W F40 też zauważyłem gorsza pracę ,haczenie skrzyni i też zalałem oplowski słomkowy. Minęło od tego dużo czasu ,auto jeździ praktycznie tylko w mieście i stwierdzam ,że skrzynia na tym słomkowym oplowskim pracuje elegancko . Niepotrzebnie (albo potrzebnie dla doświadczenia) wydawałem kasę na olej taki czy inny,gdy odpowiedni produkt był u GM(oczywiście kupowane poza siecią GM ,bo taniej )
- speediee
- Świeżak
- Posty: 49
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 13:36
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Mondeo 2.0 SCTI
- Silnik:
- Lokalizacja: UK
- Kontakt:
Re: Skrzynia F40 FWD wymiana oleju
Tylko mnie właśnie zaczęła haczyć jak przyszła zima na tym oplowskim. Dlatego zapadła decyzja o wymianie. Auto kupiłem rok temu w lato więc problemu nie zauważyłem ( lub go jeszcze nie było ). Zaczęło się wraz z nadejściem zimy. Na razie idzie lato i zaczęło to pracować w miarę poprawnie także chwilowo przystopuję. Jak ochłonę to pomyślę czy zmienić na 75W80 czy na olej z automatu.
-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 16 sie 2018, o 09:22
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: ORLANDO 2.0 D LT?
- Silnik:
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Skrzynia F40 FWD wymiana oleju
speediee
Napisz jak się Twoja historia zakończyła. U mnie też haczenie..
Napisz jak się Twoja historia zakończyła. U mnie też haczenie..

-
- Świeżak
- Posty: 34
- Rejestracja: 23 paź 2016, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Adam
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Skrzynia F40 FWD wymiana oleju
Ja kilka lat temu wymieniłem na motyla 75w90 przy przebiegu 90000km a teraz wymieniam na 75w90 Fuchsa przy przebiegu 180000 km bo motula nie mieli na stanie i zobaczymy jak będzie się skrzynia zachowywać.
-
- Świeżak
- Posty: 34
- Rejestracja: 23 paź 2016, o 20:49
- Reputacja: 0
- Imię: Adam
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości