Stuka, puka, kapie, cieknie...
-
giwlak
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Reda
-
Kontakt:
Post
autor: giwlak » 16 maja 2017, o 17:25
Witajcie!
Zobaczcie proszę załączony screen z telefonu. Czy to solenoid wałka ssącego? Jak to zdiagnozować?
Występuje tylko gdy silnik mocno zagrzany i trochę popracuje na niskich obrotach np. jadę w korku.
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
-
etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
-
Kontakt:
Post
autor: etac » 16 maja 2017, o 19:30
Kiedy wymieniałeś rozrząd?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
giwlak
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Reda
-
Kontakt:
Post
autor: giwlak » 16 maja 2017, o 23:07
Jakiś niecały rok temu, 8tys km temu. Co podejrzewasz? Spróbuję sprawdzić stan soleonidu tylko nie wiem jak go zdemontować. Wyciągnąć po prostu?
Przy zagrzanym silniku słychać też specyficzne gulgotanie jakby łożysko się jakieś zacierało. Próbowałem wysłuchać metodą na listwę ale bezskutecznie. Słychać to najbardziej przy 900-1100rpm. Na zimnym słabo to słychać.
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
-
pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
-
Kontakt:
Post
autor: pablo1 » 16 maja 2017, o 23:15
http://members.chello.pl/r.wicik/Porady ... ml#Pcruze1
Może rozrząd jest nie do końca dobrze złożony? Tylko czy by to wcześniej nie wyszło ? Ten błąd dopiero się pojawił , czy już chwile z nim walczysz ?
pablo1
-
giwlak
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Reda
-
Kontakt:
Post
autor: giwlak » 17 maja 2017, o 06:15
Walczę z nim dwa miesiące. Sprawdzałem ułożenie rozrządu i kół kzfr osobiście i wygląda ok. Miałem przeszczep głowicy więc były zdejmowane. Sprawdzałem blokadą. Znaki na kzfr nie są w linii prostej i tak pokazuje poradnik do silnika z18xer (lekkie przesunięcie). Mam pewne podejrzenia co do solenoidu lub koła kzfr...
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
-
wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
Kontakt:
Post
autor: wszim » 17 maja 2017, o 08:03
To czytałeś i problem na jaki natknął się irvinmorg?
viewtopic.php?f=139&t=4017&p=75714#p75698

Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
giwlak
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Reda
-
Kontakt:
Post
autor: giwlak » 18 maja 2017, o 15:57
Nie ale przeczytam. Za to zrobiłem coś co radziliście: zdjęłem dwa filtry z solenoidów i podmieniłem je miejscami. Na logikę jeśli ssący był uszkodzony to teraz te same błędy powinien załapać wałek wydechowy. Jeśli nie to zostanie koło zfr ssące.
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
-
giwlak
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Reda
-
Kontakt:
Post
autor: giwlak » 20 maja 2017, o 22:18
Witajcie
No to się zaczęło. Teraz mam klekot przy starcie silnika przez około 1s potem spokój. W trakcie jazdy słychać gulgotanie i podejrzewam kzfr. Pytanie jak mogę się upewnić przed zakupem które koło kupić? Nie chcę wymieniać obu bo już 10k mam wyłożone w ten samochód od zakupu w trakcie jednego roku...
Dziękuję za odpowiedź.
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
-
huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
-
Kontakt:
Post
autor: huri_khan » 21 maja 2017, o 17:07
Pojawia się błąd że chcesz wymieniać?
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło

-
Janusz666
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
- Reputacja: 0
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
-
Kontakt:
Post
autor: Janusz666 » 21 maja 2017, o 22:51
giwlak pisze:Witajcie
No to się zaczęło. Teraz mam klekot przy starcie silnika przez około 1s potem spokój. W trakcie jazdy słychać gulgotanie i podejrzewam kzfr. Pytanie jak mogę się upewnić przed zakupem które koło kupić? Nie chcę wymieniać obu bo już 10k mam wyłożone w ten samochód od zakupu w trakcie jednego roku...
Dziękuję za odpowiedź.
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Jakieś szaleństwo! Co robiłeś w tak prostym aucie by wydać 10 k w rok. W 10 lat to jeszcze mógłbym zrozumieć ale rok? Z Twoich opisów nie wynika wprost by auto miało jakąkolwiek usterkę. Jeździ normalnie, przyspiesza , hamuje OK. Teraz chcesz kupić KZFR tak w ciemno bo może silnik zacznie ładniej pracować? A może te bulgotanie to np. mała nieszczelność tłumika? Przeprasza, oczywiście zgaduję, ale Twoje opisy są bardzo dziwne.
-
giwlak
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Reda
-
Kontakt:
Post
autor: giwlak » 22 maja 2017, o 06:46
Witaj,
Przyczyna wydatków nie jest tematem problemu ale skoro tak dociekasz odpowiem:
- wymiana głowicy z kompletem uszczelek
- wymiana wydechu (kat był pusty i powpadały odłamki do reszty tłumika)
- wymiana drugiej sondy lambda
- wymiana 2x ABS
- wymiana płynów
- wymiana wtrysków gazu
- wymiana linek ręcznego
- wymiana sprzęgła
- przekręcony licznik o 60k do tyłu (rzeczywisty przebieg 182k)
- wymiana czujnika jakości powietrza
- zatarta klima - wymiana kompresora z płukaniem układu i osuszaczem oraz skraplaczem
Jak to policzysz to wyjdzie pokaźną sumka.
Auto zaniedbane przez poprzedniego właściciela. Nie wszystkie objawy dało się wykryć przy zakupie i nie ja sprawdzałem samochód tylko znajomy. W umowie zapis o zrzeczeniu się z rękojmi.
Tak wiem to moje piwo które teraz piję. By jednak nie przelać czary goryczy chciałbym zminimalizować dalsze wydatki doprowadzając auto do stanu użyteczności wymieniając tylko uszkodzone elementy.
A teraz do rzeczy. Auto nie jeździ normalnie. Jest wyraźne klekotanie przy starcie na zimnym i GŁOŚNY dźwięk bulgotania w komorze silnika, najgłośniej słyszalny przy obrotach 800-1200rpm. Poza tym szarpie przy dodaniu i puszczeniu gazu a poduchy wymieniłem i solenoidy pozbawiłem filtrów a także zamieniłem miejscami. Po dłuższej jeździe, zwłaszcza w korku, pokazuje się błąd p0011 - problem z kątem wałka ssącego.
Drogi kolego nie chcę być niemiły ale komfort braku szarpania przy odjęciu i dodaniu gazu to chyba niewielki wymóg dla auta z 2009r? Poza tym drugi raz głowicy nie chcę robić z powodu kzfr...
A teraz ponowie pytanie: czy jest sposób by sprawdzić które koło KZFR klekocze przy starcie? Stetoskop i słuchanie skąd dochodzi dźwięk to dobra metoda?
Dzięki z góry.
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
-
endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: endriu333 » 22 maja 2017, o 07:41
Na internetach jest taki ruski filmik prezentujący jak to sprawdzić...generalnie trzeba zdemontować plastikową obudowę i za pomocą np. Wkretaka sprawdzić czy dane koło ma luz - poruszając nim raz w prawo raz w lewo ...no i odczytywanie błędów z kompa ale to masz już obcykane....bo rozumiem, że sam to robisz?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
giwlak
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Reda
-
Kontakt:
Post
autor: giwlak » 22 maja 2017, o 08:30
Czyli koła trzeba sprawdzić pod kątem luzu. Dziękuję.
Po zakupie tego samochodu i przejściu tyłu problemów kupiłem sobie elm327 i sam sprawdzam silnik. Cześć rzeczy też robię sam. Zwłaszcza diagnozę. Wszystkiego nauczyłem się będąc posiadaczem tego samochodu. Za niewiedzę się płaci i przekonałem się o tym na własnej skórze.
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
-
giwlak
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Reda
-
Kontakt:
Post
autor: giwlak » 22 maja 2017, o 09:47
Poległem. Czy mogę prosić o linka gdzie ten śrubokręt wsadzić? W śrubę czy w otwór na obrzeżach koła?
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
-
endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: endriu333 » 22 maja 2017, o 11:08
Co prawda ten filmik jest bez wkretaka ale właśnie o taki luz chodzi tzn. Najlepiej jak by go nie było
https://youtu.be/bsoXGYR-4Ms
Ewentualnie tutaj 50sekunda
https://youtu.be/gIEBDfn4TBg
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
giwlak
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Reda
-
Kontakt:
Post
autor: giwlak » 22 maja 2017, o 15:19
Ok dziękuję. Pobawię się niedługo w diagnostę. Serdecznie dziękuję!
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
-
giwlak
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Reda
-
Kontakt:
Post
autor: giwlak » 22 maja 2017, o 15:24
Jeszcze pytanie: jeśli klekot słychać tylko na zimnym silniku i przy rozruchu to ta metoda pozwoli wykryć uszkodzenie kzfr?
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
-
endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: endriu333 » 22 maja 2017, o 16:58
Też...aczkolwiek takie klekotanie oznacza przeważnie początek awarii więc luz będzie mniej wyczuwalny...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
giwlak
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Reda
-
Kontakt:
Post
autor: giwlak » 24 maja 2017, o 20:20
Mam podobne luzy na kole dolotowym jak na filmiku 1...
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
-
endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: endriu333 » 3 cze 2017, o 13:49
No to możesz zacząć szukać nowych kzfr... Ja kola zfr zmieniam po przebiegu 147kkm mimo że nie wywala mi checkow... Aczkolwiek poranne dislowanie ok1-2 sekund towarzyszy mi od przebiegu ok 90kk...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
-
Kontakt:
Post
autor: Avatar » 3 cze 2017, o 15:40
U mnie podobnie 134kkm dizluje jak u kolegi ale błędów brak
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
-
giwlak
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Reda
-
Kontakt:
Post
autor: giwlak » 3 cze 2017, o 21:59
Wymieniłem koło ssące i teraz się check pojawił. Jutro zobaczę co to za błąd. Klekot przy starcie mniejszy i silnik żwawszy. Ciekawe co teraz mi dolega. Już mnie męczy ten samochód...
-
wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
Kontakt:
Post
autor: wszim » 3 cze 2017, o 22:07
Przy takiej rozbiórce to ja bym od razy komplet ZFR wymieniał a nie bawił się tak.

Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
giwlak
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Reda
-
Kontakt:
Post
autor: giwlak » 3 cze 2017, o 22:17
Drugie koło jest ok, brak luzów. Być może gdzieś lewe powietrze wchodzi? Jutro odczytam błędy i napisze co w trawie piszczy
-
wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
Kontakt:
Post
autor: wszim » 3 cze 2017, o 22:25
Kto powiedział ze tylko wyczuwalny luz jest objawem decydującym o wymianie? Wg mnie błąd. To tak jak wymieniać olej bez wymiany filtra. Marnowanie czasu i nerwów i też pieniędzy. Teraz będziesz rozbierał drug raz.


Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości