Problem z uszczelnieniem pokrywy zaworów.
-
- Specjalista
- Posty: 440
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 40
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Problem z uszczelnieniem pokrywy zaworów.
przykrecasz jak głowice - zaczynasz od srodka
do zdjecia NIE używaj śrubokreta
do zdjecia NIE używaj śrubokreta
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 20 kwie 2016, o 21:08
- Reputacja: 0
- Imię: Jarosław
- Samochód: Nubira III
- Silnik:
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
- Kontakt:
Re: Problem z uszczelnieniem pokrywy zaworów.
Nigdy tego nie robiłem. Ciężko to ściągnąć? Zabezpieczyc przed wpadnięciem czegoś do środka i wyczyścić miejsce założenia uszczelki? Dodatkowo dać jakiś silikon do uszczelnienia? Podobno też wmienić oringi przy śrubach. Od środka po przekatnej a potem na zewnątrz też ? I potem dociągnąć z odpowiednim momentem?
-
- Profesjonalista
- Posty: 910
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 32
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: Problem z uszczelnieniem pokrywy zaworów.
Sam sobie dobrze odpowiedziałeś nie daje się tylko jakiś silikon lecz specjalny odporny na oleje i temperaturę np REIZOPLAST wszystko jest wyżej opisane w postach.
Śruby dokręcamy od środka 1,2 to są śruby przy gniazdach świec potem 3 górna i 4 dolna, a następnie stronami lewa dół 5 góra 6 prawa dół 7 góra 8 ,lewa góra 9 ,dół 10 środek 11,prawa dół 12 ,góra 13 na koniec środek 14 i .15.Siła dokręcania 8-10 N .pod śruby obowiązkowo nowe oringi.Ja wymieniałem we wrześniu uszczelka VICTOR REINZ nr 155345601 przejechane 5000 i na razie suchutko ale jak by co to mam naszykowaną aluminiowa od espero.
Śruby dokręcamy od środka 1,2 to są śruby przy gniazdach świec potem 3 górna i 4 dolna, a następnie stronami lewa dół 5 góra 6 prawa dół 7 góra 8 ,lewa góra 9 ,dół 10 środek 11,prawa dół 12 ,góra 13 na koniec środek 14 i .15.Siła dokręcania 8-10 N .pod śruby obowiązkowo nowe oringi.Ja wymieniałem we wrześniu uszczelka VICTOR REINZ nr 155345601 przejechane 5000 i na razie suchutko ale jak by co to mam naszykowaną aluminiowa od espero.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 20 kwie 2016, o 21:08
- Reputacja: 0
- Imię: Jarosław
- Samochód: Nubira III
- Silnik:
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
- Kontakt:
Re: Problem z uszczelnieniem pokrywy zaworów.
Z tym że w 1,8 jest aluminiowa pokrywa. A za resztę podpowiedzi dziękuję. Czy ta nieszczelność może być przyczyną zaciągania lewego powietrza?
-
- Profesjonalista
- Posty: 910
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 32
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: Problem z uszczelnieniem pokrywy zaworów.
Zaciąganie lewego powietrza to raczej nie tędy szukaj gdzieś na dolocie może uszczelka kolektora dolotu, przepływomierz itp.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 20 kwie 2016, o 21:08
- Reputacja: 0
- Imię: Jarosław
- Samochód: Nubira III
- Silnik:
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
- Kontakt:
Re: Problem z uszczelnieniem pokrywy zaworów.
A co do samego zdjęcia pokrywy aluminiowej nie będzie wiekszych problemów? No i z tym lewym powietrzem to u gazownika wyszło że map sensor pokazuje złą wartość podciśnienia. U mechanika popsikał czymś w koło pracującego silnika i potem jak odjechałem 2 razy zgasł jakby coś faktycznie zaciągnął, potem się przeżarło.
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 20 kwie 2016, o 21:08
- Reputacja: 0
- Imię: Jarosław
- Samochód: Nubira III
- Silnik:
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
- Kontakt:
Re: Problem z uszczelnieniem pokrywy zaworów.
No i ole leci do świec przez tą nieszczelność.
-
- Profesjonalista
- Posty: 910
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 32
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: Problem z uszczelnieniem pokrywy zaworów.
Podepnij auto pod chewi explorera pokaże ci błędy i wtedy można wnioskować co i jak, popsikanie silnika to info dla gazownika nie spytałeś sie co wyszło ? .Olej w gniazdach świec nie ma nic wspólnego z twoimi objawami świadczy tylko o tym że uszczelka pod pokrywą padła bo tędy się leje olej ale nie przedostanie się do silnika nie ma takiej opcji świeca go blokuje jak ją wykręcisz to dopiero spłynie więc najpierw wydostań ile się da (szmatką) reszta wypali się po uruchomienia silnika po wymianie uszczelki efekt taki jak przy starych dizlach
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
-
- Specjalista
- Posty: 440
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 40
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Problem z uszczelnieniem pokrywy zaworów.
-nieszczelnosc w układzie - spadl lub nie podlaczony wezyk do MAP-ajaros1979 pisze: No i z tym lewym powietrzem to u gazownika wyszło że map sensor pokazuje złą wartość podciśnienia. U mechanika popsikał czymś w koło pracującego silnika i potem jak odjechałem 2 razy zgasł jakby coś faktycznie zaciągnął, potem się przeżarło.
-psik,psik to sprawdzenie czy gaz nie ulatnia sie ,testerm o nazwie np.: pulsar
podaj kod bledu z chevi explorera lub innego proga
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 20 kwie 2016, o 21:08
- Reputacja: 0
- Imię: Jarosław
- Samochód: Nubira III
- Silnik:
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
- Kontakt:
Re: Problem z uszczelnieniem pokrywy zaworów.
Dzięki za odpowiedź. Map sensor zabudowany na silniku nie ma wężyków. Z tym psikaniem to już nie u gazownika tylko u mechanika niby tak sobie to sprawdza. Błędów oczywiście brak porostu sobie torszke poszarpuje i wk... tzn. denerwuje. Dobrze że nie gaśnie. Mam zaślepiony EGR bo przy równomiernej jeździe między 2000-2500 obr szarpało strasznie.
-
- Specjalista
- Posty: 440
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 40
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Problem z uszczelnieniem pokrywy zaworów.
a zobacz czy przypadkiem poduchy silnika nie sa pozrywane lub naderwane . wlacz 5 bieg / ok.50-60 km/h /, wciśnij sprzegło i po chwili puść . jak szarpie lub zaklekota sprawdź poduchy . miałem naderwana poduche od skrzyni biegów i zblizone objawy były do tych co opisujesz, plus stukot na malych predkosciach po niewielkich nierownosciach drogi .
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 20 kwie 2016, o 21:08
- Reputacja: 0
- Imię: Jarosław
- Samochód: Nubira III
- Silnik:
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
- Kontakt:
Re: Problem z uszczelnieniem pokrywy zaworów.
Spróbuję. Ale nabiegu jałowym też poszarpuje.
-
- Świeżak
- Posty: 24
- Rejestracja: 20 kwie 2016, o 21:08
- Reputacja: 0
- Imię: Jarosław
- Samochód: Nubira III
- Silnik:
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
- Kontakt:
Re: Problem z uszczelnieniem pokrywy zaworów.
Podłączyłem go pod delphi i pokazał na jałowym biegu podciśnienie około 50 kPa. Odczyty sond wyglądają na bardzo leniwe. A wyprzedenie zapłonu -1.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość