Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
- maru22
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 25 sty 2014, o 18:19
- Reputacja: 4
- Imię: MS
- Samochód: Cruze 1.6 LT+ MY14
- Silnik:
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Najprościej i najszybciej idzie wypalić szczelinę wkoło za pomocą lutownicy pistoletowej z krótkim i sztywnym grotem. Kolega na wcześniejszym zdjęciu trochę za dużo przybrał po zewnętrznej, mógł mieć problem z ładnym i bezpiecznym zaklejeniem.
-
- Aktywny
- Posty: 90
- Rejestracja: 25 cze 2016, o 16:26
- Reputacja: 2
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze 1,6 2010
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Poszedłem na łatwiznę i lotownicą pare min i masz zrobione. A wkleilem na poxilinę bo mozna uformować ladnie jak modelinę
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Dziurę bez problemu wytniesz małym nożem. Aby ostry był. Miękki ten plastik jest.
pablo1
-
- Aktywny
- Posty: 90
- Rejestracja: 25 cze 2016, o 16:26
- Reputacja: 2
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze 1,6 2010
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
lutownicą, aż wstyd ☺payron82 pisze: lotownicą
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Plus i nie plus.payron82 pisze: Plus dla chevroleta z lokalizacja nagrzewnicy...
Dotknij sobie prawą nogą ścianki cruzakowego tunelu w upał
to poczujesz minus tej lokalizacji .
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Dokładnie. Dramat z tym w lecie, wszystko parzy przy prawej nodze.
pablo1
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Wiem. Cierpię na ciągły brak czasu dla cruza. Musze jakaś sobotę znaleźć i kilka rzeczy zrobić .
pablo1
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
O panie to stary temat, chyba z pocz. 2011 jeśli nie wcześniej,
taka izolacja termiczna samych rurek nie załatwia sprawy całkowicie.
Trzeba jeszcze burtę od wewnątrz osłonić dodatkowo bo GM poskąpiło termoizolacji w tym miejscu
ale to też całkiem nie eliminuje problemu, tylko daje spadki temperaturowe na zewnątrz.
http://www.chevroletcruzeforum.com/inde ... bin/page-2
Jeśli ktoś ma dojście do jakiś ciekawych materiałów termoizolacyjnych to może ją okleić od środka i podać swoje zarejestrowane różnice w temp. przed i po.
taka izolacja termiczna samych rurek nie załatwia sprawy całkowicie.
Trzeba jeszcze burtę od wewnątrz osłonić dodatkowo bo GM poskąpiło termoizolacji w tym miejscu
ale to też całkiem nie eliminuje problemu, tylko daje spadki temperaturowe na zewnątrz.
http://www.chevroletcruzeforum.com/inde ... bin/page-2
Jeśli ktoś ma dojście do jakiś ciekawych materiałów termoizolacyjnych to może ją okleić od środka i podać swoje zarejestrowane różnice w temp. przed i po.
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Ja mam izolacje jeszcze na plastiku ktorym zamyka sie ta część kokpitu ale i tak nie jest perfect bo cieplo przenosi sie takze na elementy plastikowe powyzej czyli poza już samą osłoną. Z drugiej strony nie chce tez przesadzać bo to ciepło w jakimś zakresie pewnie powinno zostać oddane na zewnątrz
Wysłane z mojego OnePlus 3T przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego OnePlus 3T przy użyciu Tapatalka
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
No właśnie też tak kiedyś uważałem że dla bilansu cieplnego całego układu chłodzenia powinno być ono oddawane,
ale po dyskusji z wszimem na Orgu zmieniłem zdanie
Nagrzewnica jest tylko po to aby nagrzewać powietrze w układzie wentylacji ale tylko wtedy gdy tego chcemy,
jej rola w bilansie cieplnym chłodzenia silnika jest znikoma,
więc na dobrą sprawę nie powinna permanentnie się grzać i przy tym zbędnie nagrzewać wnętrza,
jeśli nie używana - np. latem - powinna być zimna, czyli tak jak było w fiatach, nivach czy polonezach,
zaworek dla wpuszczania gorącego płyny chłodzącego w nagrzewnicę otwierany tylko wtedy gdy chcemy mieć ciepłe powietrze z nawiewów.
GM poszło na szeroką łatwiznę (nagrzewnica grzeje się non-stop) i budżetówkę (brak termoizolacji el.wewnętrznych ) więc niestety takie mamy efekty...
ale po dyskusji z wszimem na Orgu zmieniłem zdanie

Nagrzewnica jest tylko po to aby nagrzewać powietrze w układzie wentylacji ale tylko wtedy gdy tego chcemy,
jej rola w bilansie cieplnym chłodzenia silnika jest znikoma,
więc na dobrą sprawę nie powinna permanentnie się grzać i przy tym zbędnie nagrzewać wnętrza,
jeśli nie używana - np. latem - powinna być zimna, czyli tak jak było w fiatach, nivach czy polonezach,
zaworek dla wpuszczania gorącego płyny chłodzącego w nagrzewnicę otwierany tylko wtedy gdy chcemy mieć ciepłe powietrze z nawiewów.
GM poszło na szeroką łatwiznę (nagrzewnica grzeje się non-stop) i budżetówkę (brak termoizolacji el.wewnętrznych ) więc niestety takie mamy efekty...
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
-
- Świeżak
- Posty: 46
- Rejestracja: 5 mar 2017, o 20:54
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze 1.8 kl7 brc
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Dziś zabieram się za próbę naprawy klapek - zimne powietrze od kierowcy ciepłe od pasażera. Czy znacie link do jakiejś instrukcji lub filmiku (ruskiego?) jak i gdzie wyciąć tą dziurę ? Często pojawia się informacja o tej metodzie ale nigdzie nie ma wytycznych gdzie i jak dużą dziurę wyciąć.
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 mar 2016, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
tez szukam może to jest w miejscu gdzie pokazuje zdjęcie wszim
-
- Świeżak
- Posty: 46
- Rejestracja: 5 mar 2017, o 20:54
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze 1.8 kl7 brc
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
nie che tylko zbyt dużej dziury zrobić 

- maru22
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 25 sty 2014, o 18:19
- Reputacja: 4
- Imię: MS
- Samochód: Cruze 1.6 LT+ MY14
- Silnik:
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Witam...
Opiszę ponownie pokrótce sposób mojej naprawy. Proces naprawy jest żmudny i wymaga cierpliwości i precyzji
.
Wygląd i wymiary protezy do naprawy sterowania nawiewu podałem na rysunku poniżej (wykonałem z metalu).
Dołączone zdjęcia z opisami powinny wstępnie wiele wyjaśnić, co i jak należy zrobić.
Należy odłączyć klemę minusową akumulatora.
Do naprawy należy zdemontować:
- osłonę boczną deski rozdzielczej od strony drzwi kierowcy
- osłonę kanału obok pedałów po stronie kierowcy
- osłonę pod kierownicą (3 śrubki, klucz nasadowy 7), trzeba odłączyć gniazdo interfejsu OBD i wtyczkę załączenia świateł
- rurę nawiewu na nogi kierowcy ( jedna śrubka, klucz j.w.)
- odkręcić silniczek sterowania klapek powyżej wycinanego otwory (klucz nasadowy chyba 5.5) i podwiesić go
Po tym można już wyciąć otwór jak na zdjęciu (koniecznie należy zapamiętać położenie klapki sterowanej silnikiem).
Wywiercić mały otwór na lewo w miejscu aby wypadł za uszkodzoną klapką (wystarczy 3mm), wkładamy cienki bolec aby nie uciekała do tyłu i można było ją dociskać do protezy (po naprawie otwór należy zakleić).
Uszkodzone ramiona klapki należy odłamać (zewnętrzne i wewnętrzne), o ile nie odłamały się wcześniej same. Jeśli tak, to można je usunąć bo leżą poniżej na nagrzewnicy.
Wkładamy do środka protezę naprawczą i końce zakładamy na czopy osiowe klapki sterowanej silnikiem lekko rozciągając, pierwsze wewnątrz.
Przesuwamy klapki tak, aby część protezy ze szczeliną opadła na wzmocnienie poprzeczne uszkodzonej klapki (oprze się górną dłuższą częścią), które wsuwamy w szczelinę wypełnioną wcześniej klejem.
Następnie przez otwory w protezie należy wtopić grzejąc grotem lutownicy krótkie śrubeczki blokujące możliwość wysunięcia
(niekoniecznie we wszystkie cztery, dwie wystarczą), nie mogą wystawać na dole aby nie blokowały się z obudową.
Sprawdzamy klapki, czy przesuwają się lekko bez oporu i domykają się, ustawiamy w zapamiętanej pozycji.
Przy zachowaniu podanych kształtów i wymiarów protezy powinno być wszystko OK.
Zaklejamy wycięty otwór i składamy wszystko w odwrotnej kolejności, podłączamy klemę minusową i testujemy wynik
wykonanej naprawy
.
Opiszę ponownie pokrótce sposób mojej naprawy. Proces naprawy jest żmudny i wymaga cierpliwości i precyzji

Wygląd i wymiary protezy do naprawy sterowania nawiewu podałem na rysunku poniżej (wykonałem z metalu).
Dołączone zdjęcia z opisami powinny wstępnie wiele wyjaśnić, co i jak należy zrobić.
Należy odłączyć klemę minusową akumulatora.
Do naprawy należy zdemontować:
- osłonę boczną deski rozdzielczej od strony drzwi kierowcy
- osłonę kanału obok pedałów po stronie kierowcy
- osłonę pod kierownicą (3 śrubki, klucz nasadowy 7), trzeba odłączyć gniazdo interfejsu OBD i wtyczkę załączenia świateł
- rurę nawiewu na nogi kierowcy ( jedna śrubka, klucz j.w.)
- odkręcić silniczek sterowania klapek powyżej wycinanego otwory (klucz nasadowy chyba 5.5) i podwiesić go
Po tym można już wyciąć otwór jak na zdjęciu (koniecznie należy zapamiętać położenie klapki sterowanej silnikiem).
Wywiercić mały otwór na lewo w miejscu aby wypadł za uszkodzoną klapką (wystarczy 3mm), wkładamy cienki bolec aby nie uciekała do tyłu i można było ją dociskać do protezy (po naprawie otwór należy zakleić).
Uszkodzone ramiona klapki należy odłamać (zewnętrzne i wewnętrzne), o ile nie odłamały się wcześniej same. Jeśli tak, to można je usunąć bo leżą poniżej na nagrzewnicy.
Wkładamy do środka protezę naprawczą i końce zakładamy na czopy osiowe klapki sterowanej silnikiem lekko rozciągając, pierwsze wewnątrz.
Przesuwamy klapki tak, aby część protezy ze szczeliną opadła na wzmocnienie poprzeczne uszkodzonej klapki (oprze się górną dłuższą częścią), które wsuwamy w szczelinę wypełnioną wcześniej klejem.
Następnie przez otwory w protezie należy wtopić grzejąc grotem lutownicy krótkie śrubeczki blokujące możliwość wysunięcia
(niekoniecznie we wszystkie cztery, dwie wystarczą), nie mogą wystawać na dole aby nie blokowały się z obudową.
Sprawdzamy klapki, czy przesuwają się lekko bez oporu i domykają się, ustawiamy w zapamiętanej pozycji.
Przy zachowaniu podanych kształtów i wymiarów protezy powinno być wszystko OK.
Zaklejamy wycięty otwór i składamy wszystko w odwrotnej kolejności, podłączamy klemę minusową i testujemy wynik
wykonanej naprawy

- Załączniki
-
- Cruze_awar3p.jpg (216.79 KiB) Przejrzano 17617 razy
-
- Cruze_awar3pz.jpg (86.03 KiB) Przejrzano 17617 razy
- rwicik
- Profesjonalista
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze -> Tucson
- Silnik:
- Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
GM za ten bubel powinien beknąć.
Pozew zbiorowy?
Pozew zbiorowy?
Pozdrawiam, http://wicik.eu/
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
maru22 skoro masz możliwość wykonania takich protez to spróbuj zrobić parę,
na pewno będą chętni na nie na forum

na pewno będą chętni na nie na forum


Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
- maru22
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 25 sty 2014, o 18:19
- Reputacja: 4
- Imię: MS
- Samochód: Cruze 1.6 LT+ MY14
- Silnik:
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Podałem istotne wymiary, więc potrzebujący może zlecić ich wykonanie w kręgu znajomych parających się mechaniką (dosyć precyzyjną). Ja nie bardzo mam czas na dodatkowe wykonanie takich zabawek. Ja nie jestem ani ślusarzem ani mechanikiem, a sam wymyśliłem i zrobiłem taką protezę z łatwością.
-
- Świeżak
- Posty: 46
- Rejestracja: 5 mar 2017, o 20:54
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze 1.8 kl7 brc
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Szybkie pytanie przed wycięciem jak to możliwe, że jak włączę klimatyzację (manualną) to ciepło lub zimno działa poprawnie ? A na zwykłym nawiewie ciepłe powietrze leci przy nastawieniu pokrętła na zimne??? Nurtuje mnie to pytanie
Dziękuję serdecznie za instrukcję maru22. -
Dziękuję serdecznie za instrukcję maru22. -
-
- Świeżak
- Posty: 46
- Rejestracja: 5 mar 2017, o 20:54
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze 1.8 kl7 brc
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Jeśli na kilimie działa cacy to jakiś czas pojeżdżę na niej, a w wolnym czasie pokombinuje z naprawą. Ktoś z was jest z terenów Częstochowy lub Sandomierza ? Musze przecież kiedyś zmierzyć się z tym problemem. Jednak dojście z moimi łapami wydaję się bardzo trudne.
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Bo masz włączona klime i chłodzi powietrze , dlatego jest chłodniejsze . Klapka trochę się zamyka, nie ma takiej dużej ilości ciepłego powietrza i dlatego klima daje rade schłodzić powietrze.cruzer9 pisze:Szybkie pytanie przed wycięciem jak to możliwe, że jak włączę klimatyzację (manualną) to ciepło lub zimno działa poprawnie ? A na zwykłym nawiewie ciepłe powietrze leci przy nastawieniu pokrętła na zimne??? Nurtuje mnie to pytanie
Dziękuję serdecznie za instrukcję maru22. -
pablo1
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 13 mar 2016, o 12:43
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
czym zakleić otwór jakiego kleju użyć ?
a gdzie ten otwór jest nad pedałem gazu w tych okolicach ?
a gdzie ten otwór jest nad pedałem gazu w tych okolicach ?
- maru22
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 25 sty 2014, o 18:19
- Reputacja: 4
- Imię: MS
- Samochód: Cruze 1.6 LT+ MY14
- Silnik:
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Kolego, porównaj to co widać na zdjęciu pokazanym przeze mnie wcześniej z rzeczywistością w autku a wszystko będzie jasne. Na zdjęciu widać dokładnie gdzie trzeba wyciąć otwór, po zdjęciu osłony kanału (jest na zatrzaskach i wystarczy pociągnąć w kierunku pedałów aby ją zdjąć) obok pedału gazu trochę powyżej łatwo odnajdziesz to miejsce. Bezpośrednio powyżej jest silniczek do sterowania.
Do zaklejenie otworu użyj część plastiku, który wytniesz i dodatkowo dla wypełnienia szczeliny cięcia np. klej termotopliwy z pistoletu na gorąco lub jakiś klej silikonowy. Ja zastosowałem klej na gorąco, szybko twardnieje.
Wycięta część nie może wchodzić wewnątrz, aby nie blokować klapki.
Do zaklejenie otworu użyj część plastiku, który wytniesz i dodatkowo dla wypełnienia szczeliny cięcia np. klej termotopliwy z pistoletu na gorąco lub jakiś klej silikonowy. Ja zastosowałem klej na gorąco, szybko twardnieje.
Wycięta część nie może wchodzić wewnątrz, aby nie blokować klapki.
-
- Świeżak
- Posty: 46
- Rejestracja: 5 mar 2017, o 20:54
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze 1.8 kl7 brc
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
Po paru próbach - dorobienia klapki. (poniżej zamieszczę zdjęcia ) Klapka - regulująca (ta od której wychodzą zawiasy- nie oczka, urwała się). W takiej sytuacji wnioskuje, że trzeba zakupić mieszalnik bo dostać się tam już w ogóle nie potrafię. Cena mieszalnika 650 zł (w ASO). Póki co chciałbym zamknąć gorący nawiew, żebym mógł przejeździć te upały. Czy znacie jakiś sposób tymczasowy, na odcięcie ciepłego powietrza ? Czy zatykając rury do nagrzewnicy - od obiegu grzania ?
- Załączniki
-
- mieszalnik aso.jpg (164.11 KiB) Przejrzano 17495 razy
-
- Świeżak
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 kwie 2017, o 18:08
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze 1.6 113KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu
też będę musiał taką operacje przeprowadzić
powiedzcie mi proszę, mam wrażenie że ogólnie sam nawiew - jego moc, jest trochę za słaba. Co może być tego przyczyną?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości