3 i 4 bieg

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
mario19999
Świeżak
Posty: 47
Rejestracja: 21 lis 2016, o 12:13
Reputacja: 0
Imię: mariusz
Samochód: Captiva2.0 150KM2006
Silnik:
Lokalizacja: Wrocław/Bielsko
Kontakt:

3 i 4 bieg

Post autor: mario19999 » 5 kwie 2017, o 20:20

Witam
Jak w temacie , 3 i 4 bieg ciężko wchodzi , inne ok , auto kupiłem z wymienionym strzegłem i dwu masą od początku te biegi ciężko chodziły i stad moje pytanie czy to można jakoś wyregulować czy wiąże się to z wymianą jakiś części , może ktoś miał podobny problem i sobie z tym poradził

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: 3 i 4 bieg

Post autor: etac » 5 kwie 2017, o 20:41

Tam są chyba linki, więc może trzeba wyregulować.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

mario19999
Świeżak
Posty: 47
Rejestracja: 21 lis 2016, o 12:13
Reputacja: 0
Imię: mariusz
Samochód: Captiva2.0 150KM2006
Silnik:
Lokalizacja: Wrocław/Bielsko
Kontakt:

Re: 3 i 4 bieg

Post autor: mario19999 » 6 kwie 2017, o 07:01

pewnie temat jest skomplikowany i sam nie dam rady tego zrobić ?

mario19999
Świeżak
Posty: 47
Rejestracja: 21 lis 2016, o 12:13
Reputacja: 0
Imię: mariusz
Samochód: Captiva2.0 150KM2006
Silnik:
Lokalizacja: Wrocław/Bielsko
Kontakt:

Re: 3 i 4 bieg

Post autor: mario19999 » 8 kwie 2017, o 06:25

ktoś coś nikt , nie miał przypadku kiepsko wchodzących biegów i naprawy tego problemu ?

herman00
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Captiva 2,0 Man2006
Silnik: Z20S 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 3 i 4 bieg

Post autor: herman00 » 10 kwie 2017, o 12:27

Mi zawsze 3 i 4 wchodziły idealnie. 1 i 2 kiepsko nawet po remoncie skrzyni biegów, ale nie ma dramatu.

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: 3 i 4 bieg

Post autor: John Wayne » 10 kwie 2017, o 13:32

Dla mnie największą bolączką jest 1.

W innych autach jak podjeżdżam np. do skrzyżowania, auto się toczy i nagle jest zielone, to 2 i gaz. Tutaj na dwójce jest tragedia zanim wejdzie na obroty, a znowu jedynkę trudno wrzucić jak auto nie stoi. Robię międzygaz, ale nie zawsze to pomaga do końca. To tylko w moim jest coś nie tak czy to norma, że ta dwójka taka słaba?

Artur-K82
Świeżak
Posty: 34
Rejestracja: 29 sty 2017, o 16:18
Reputacja: 0
Imię: Krzysiek
Samochód: Ford Mondeo
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 3 i 4 bieg

Post autor: Artur-K82 » 10 kwie 2017, o 17:39

U mnie jest podobnie. Na dwójce tak od 1-1,5 tyś obrotów strasznie muli a jak chcę wrzucić jedynkę to ciężko wchodzi.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2017, o 18:12 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: używaj autokorekty

mario19999
Świeżak
Posty: 47
Rejestracja: 21 lis 2016, o 12:13
Reputacja: 0
Imię: mariusz
Samochód: Captiva2.0 150KM2006
Silnik:
Lokalizacja: Wrocław/Bielsko
Kontakt:

Re: 3 i 4 bieg

Post autor: mario19999 » 11 kwie 2017, o 10:30

Mam to samo na dwójce muli go ale bieg wchodzi ok może jedynka wchodzi lekko tylko gdy auto stoi
tylko do tego jeszcze ten 3 i 4 bieg

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: 3 i 4 bieg

Post autor: John Wayne » 11 kwie 2017, o 10:56

Ale chcesz to sam naprawiać?

Ja bym zaczął od zdjęcia mieszka i zajrzeniu do środka na linki jak to tam chodzi. Pierwszy lepszy film z brzegu:



Jak nie ma zgrzytów, to raczej nie synchronizatory, jak tylko te dwa biegi, to raczej nie sprzęgło i nie olej w skrzyni.

mario19999
Świeżak
Posty: 47
Rejestracja: 21 lis 2016, o 12:13
Reputacja: 0
Imię: mariusz
Samochód: Captiva2.0 150KM2006
Silnik:
Lokalizacja: Wrocław/Bielsko
Kontakt:

Re: 3 i 4 bieg

Post autor: mario19999 » 11 kwie 2017, o 20:33

Chciałbym spróbować zacznę chyba od rozebrania mieszka może to lewarek jest już luźny i tak słabo łapie ,ciekawe os jakiego opla pasował by zestaw naprawczy lewarka ? bo do Captivy nie znalazłem na allegro

Artur-K82
Świeżak
Posty: 34
Rejestracja: 29 sty 2017, o 16:18
Reputacja: 0
Imię: Krzysiek
Samochód: Ford Mondeo
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 3 i 4 bieg

Post autor: Artur-K82 » 17 kwie 2017, o 17:49

Ja mam problem z 2 biegiem. Jak jest niska temperatura to potrafi go wyrzucić. Zastanawiam się nad remontem skrzyni chyba że można ją wyregulować. Miał ktoś podobny problem?

mario19999
Świeżak
Posty: 47
Rejestracja: 21 lis 2016, o 12:13
Reputacja: 0
Imię: mariusz
Samochód: Captiva2.0 150KM2006
Silnik:
Lokalizacja: Wrocław/Bielsko
Kontakt:

Re: 3 i 4 bieg

Post autor: mario19999 » 29 maja 2017, o 07:23

dla informacji u mnie powodem kiepskiego wchodzenia biegów był niski stan oleju w skrzyni . walnięty simering na półosi ,pomogła wymiana oleju na nowy i uszczelnienie półośki

mario19999
Świeżak
Posty: 47
Rejestracja: 21 lis 2016, o 12:13
Reputacja: 0
Imię: mariusz
Samochód: Captiva2.0 150KM2006
Silnik:
Lokalizacja: Wrocław/Bielsko
Kontakt:

Re: 3 i 4 bieg

Post autor: mario19999 » 6 cze 2017, o 10:56

no i kurczę trochę lipa pisałem wyżej ze jest teraz ok a tu takie objawy , jak silnik zimny biegi wchodzą jak złoto ale gdy przejadę około 40 minut i zagrzeje się olej w skrzyni to przy trzecim biegu zgrzyta reszta biegów ok ,co myślicie ? skrzynia zalana nie oryginalnym olejem z GM tylko Maxxus 75-90z intercarsu ,może to jest przyczyna .

mario19999
Świeżak
Posty: 47
Rejestracja: 21 lis 2016, o 12:13
Reputacja: 0
Imię: mariusz
Samochód: Captiva2.0 150KM2006
Silnik:
Lokalizacja: Wrocław/Bielsko
Kontakt:

Re: 3 i 4 bieg

Post autor: mario19999 » 3 lis 2017, o 07:12

Problem rozwiązany przez zakup używanej skrzyni i wymianę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość