Wycinka DPF

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Pykac
Bywalec
Posty: 152
Rejestracja: 9 paź 2016, o 17:38
Reputacja: 0
Imię: Paweł
Samochód: Epica/Captiva/Reno
Silnik:
Lokalizacja: Pisz
Kontakt:

Wycinka DPF

Post autor: Pykac » 20 mar 2017, o 23:30

Siemanko,

Mam pytanie, czy ktoś usuwał DPF'a z Captivy 2.2 Diesel 184 KM? Czy jest sens takiej zabawy?

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Wycinka DPF

Post autor: John Wayne » 21 mar 2017, o 07:56

A coś się dzieje? Co ile km się wypala? Jak się nic nie dzieje, to lepiej mz inwestować w co innego, wyciąć zawsze zdążysz :)

anndre
Świeżak
Posty: 28
Rejestracja: 5 mar 2017, o 23:29
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Re: Wycinka DPF

Post autor: anndre » 21 mar 2017, o 10:30

Dobry temat, ja się przymierzam ale widzę że nasz sterownik Delphi 3.7 to zapora nie do przejścia dla wielu speców. Podobno już można zczytać wsad za pomocą złącza OBD.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wycinka DPF

Post autor: etac » 21 mar 2017, o 10:31

To jest ten sam serownik co dla 2.0 VCDi 163 KM.

Także amatorzy może sobie nie poradzą, ale specjaliści już wiedzą jak.

V-Tech
Dynosoft

na pewno już to mają, bo robili.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Pykac
Bywalec
Posty: 152
Rejestracja: 9 paź 2016, o 17:38
Reputacja: 0
Imię: Paweł
Samochód: Epica/Captiva/Reno
Silnik:
Lokalizacja: Pisz
Kontakt:

Re: Wycinka DPF

Post autor: Pykac » 21 mar 2017, o 13:25

A czy nie jest to tak (pytam się bo się nie znam dokładnie) , że w 2.0 diesel filtr cząstek stałych jest bardziej z tyłu tzn jest montowany wzdłużnie i do tego jeszcze jest katalizator, a w 2.2 jest to jeden element. Wczoraj patrzyłem po częściach i kurde do 2.0 ładna pucha przelotowa idealna do demontażu wstawienia emulatora i heja, a w 2.2 ten element to to jakąś gruszkę przypomina, jakby to jakoś bardziej zaawansowane było.

anndre
Świeżak
Posty: 28
Rejestracja: 5 mar 2017, o 23:29
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Re: Wycinka DPF

Post autor: anndre » 21 mar 2017, o 15:11

Demontaż DPF po lifcie wymaga rozszczelnienia klimatyzacji i wyjęcia rurki która przebiega nad puszką ponieważ wyjęcie filtra jest możliwe tylko do góry. Być może da się pomanipulować bez rozszczelnienia. Proszę o opinie szczęśliwych posiadaczy pustej puszki jakie koszty przeróbki i jakie wrażenia z jazdy. U znajomego w Avensis spalanie mniejsze o 0,8l/100km przybyło mocy, nie rozcieńcza się olej silnilkowy podczas jazdy na krótkich trasach ale trochę gwiżdże turbina.

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Wycinka DPF

Post autor: John Wayne » 21 mar 2017, o 16:12

Chciałbym żeby im ktoś fachowo wytłumaczył, bo są sprzeczne opinie i tu na forum też zawsze czytam różnie.

1. Czy samo wycięcie DPF zwiększy moc?

Jest mniejszy opór spalin to niezaprzeczalnie, ale ja np. nie czuję większej mocy, kiedy zaraz po procesie wypalania jest 0-5%, a chyba coś powinno być czuć, jeżeli czasami bywało 70-80%? Czy ta moc jest blokowana przez filtr jeszcze w inny sposób?

2. Oszczędność paliwa

Oczywista oszczędność to brak dotryskiwania dodatkowej dawki podczas wypalania. Przy sprawnym układzie powinno się to dziać przecież rzadko - raz na ok 600-1200 km. Trwa to z 10 min., to ile tego paliwa może pójść? Czy są jakieś dodatkowe oszczędności poza tym?

3. Mieszanie paliwa z olejem

Z tego co ja się orientuję, to cały układ działa w ten sposób, że w momencie kiedy któryś z czujników (ciśnienia za i przed filtrem, temperatury lub ECU) wskaże podaną wartość, to do cylindrów zaczyna być podawana duża dawka paliwa, za duża, żeby się spalić. Specjalnie po to żeby część przedostała się do układu wydechowego i tam spaliła nagromadzoną sadzę. W momencie kiedy przerwie się proces regeneracji i wyłączy silnik, to niespalone paliwo spływa po ściankach cylindra do skrzyni korbowej i rozcieńcza olej. Stąd pewnie ten czujnik lepkości oleju, bo jak wiadomo jazda kiedy silnik smaruje taka żybura do zdrowych nie należy.

Kiedy poza tą sytuacją może dojść do przejścia nadmiaru paliwa z cylindra do skrzyni? Czy moja wiedza jest niepełna i w rzeczywistości jest to trochę bardziej skomplikowane?

Będę wdzięczny jeżeli ktoś podejmie się wytłumaczyć to laikowi. Rozmawiałem z kilkoma osobami, które usuwały filtry i też mówiły o zwiększonej mocy, spadku zużycia paliwa, a po kilku zdaniach okazywało się, że tak, owszem filtr usunięty, ale... zmienione też oprogramowanie, mapa wtrysków, podniesiony moment obrotowy i zaślepiony egr :) Dlatego chciałbym za pytać jak to w końcu jest?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wycinka DPF

Post autor: etac » 21 mar 2017, o 19:12

1. pacdar robił tylko wycięcie - jest przyrost mocy, potwierdzają to tez wyniki na hamowni
2. wycięcie dpf, to średnio spadek zużycia paliwa o 0,5l, tyle przynajmniej jest w Cruze 163KM.
3. Wypalanie polega na dotryskiwaniu dodatkowej dawki paliwa tuz przed otwarciem zaworów wydechowych. Zeby to paliwo wydostawało się z silnika musi byc na obrotach, bo jesli nie są większe niz 2000-2500 to paliwo spływa po ściankach i dostaje się do skrzyni korbowej. Stad efekt ze stojąc w korku, oraz na postoju podczas wypalania, mamy przyrost paliwa w oleju silnikowym. Taki efekt jest znany producentowi, bo przy wypalaniu stacjonarnym nakazuje wymianę oleju silnikowego.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Wycinka DPF

Post autor: John Wayne » 21 mar 2017, o 20:15

Dzięki,

Ad. 1. no to nie ma co dyskutować, i to tylko przez usunięcie przeszkody w wydechu? Jakiego rzędu to % przyrost?
Ad. 2. Czyli jeżeli DPF wypala się powiedzmy co 600km, to w procedurze wypalania zużywane jest aż 3l dodatkowego paliwa przez 10-15 min? Czy mniejsze zużycie paliwa wynika też z pkt.1?
AD. 3. No tak, jest to jak najbardziej logiczne, ale czy wymuszone wypalanie serwisowe, to to samo, co normalne wypalanie stojąc w korku? Skoro producent o tym wie, to dlaczego w instrukcji nie ma słowa o wypalaniu i o tym jak zachować się w czasie standardowej procedury? Przynajmniej w przypadku Captivy jest, że należy trzymać prędkość powyżej 50km/h dopiero jeżeli zapali się lub miga lampka filtra cząsteczek stałych i kontynuować aż do zgaśnięcia. Nie widzę logicznych podstaw braku zapalania się takiej kontrolki podczas normalnej procedury wypalania. Czemu producenci to tak ukrywają? Wolą ryzykować remont silnika na gwarancji niż przyznać, że posiadanie nowoczesnego diesla wiąże się z pewnymi niedogodnościami?

Pamiętam, że wspominałeś o tym, że u Ciebie właśnie wzrósł poziom oleju po wypaleniu na postoju, ja tego nigdy nie zaobserwowałem, a kilka razy zdarzyło mi się, że procedura zaczęła się praktycznie pod domem i nie chciało mi się już nigdzie jechać. Ciekawy temat.

anndre
Świeżak
Posty: 28
Rejestracja: 5 mar 2017, o 23:29
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Re: Wycinka DPF

Post autor: anndre » 21 mar 2017, o 20:40

Pomyliłem się odnośnie przyrostu oleju w Avensis ponieważ tam jest dodatkowy wtryskiwacz przy DPF ale inna ciekawostka, podczas sprawdzania temperatury spalin w trakcie procesu temu koledze opaliło rękę z włosów :) Natomiast w mojej niedawno zakupionej Captivie już widzę przyrost oleju i nie podoba mi się taki stan rzeczy. Po usunięciu filtra napiszę o wrażeniach z jazdy.

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Wycinka DPF

Post autor: John Wayne » 21 mar 2017, o 20:58

anndre pisze:... tam jest dodatkowy wtryskiwacz .
To jest super rozwiązanie, ciekawe czemu wszyscy tego nie stosują, rozwiązuje praktycznie wszystkie problemy!


Jeszcze jedna rzecz odnośnie pkt. 3. Przecież na postoju obroty wzrastają, czy nie po to właśnie, żeby było ciśnienie do wyrzucenia dodatkowego paliwa? Ale wzrastają tylko do 1000. Być może to wystarczy przy 100% sprawnym silniku? No bo pytanie od razu czemu nie wzrastają do np. 1500? Albo po co w ogóle wzrastają do 1000 skoro żeby wyrzucić to paliwo to potrzeba więcej niż 2000?

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Wycinka DPF

Post autor: John Wayne » 22 mar 2017, o 07:58

Wymuszone serwisowe wypalanie dfp:







Zdecydowanie nie jest to to samo, co normalna procedura! Obroty są wyższe i trwa to dłużej 20-30 min.

bubek4070
Bywalec
Posty: 141
Rejestracja: 20 sie 2013, o 18:00
Reputacja: 1
Imię: darek
Samochód: captiva 2.0 D
Silnik:
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Re: Wycinka DPF

Post autor: bubek4070 » 22 mar 2017, o 16:48

Volvo V60 2012r wypalanie trwało 40 minut i obroty cały czas 3000

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wycinka DPF

Post autor: etac » 22 mar 2017, o 22:28

jak to dziala (nie koniecznie w Chevi)

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Pykac
Bywalec
Posty: 152
Rejestracja: 9 paź 2016, o 17:38
Reputacja: 0
Imię: Paweł
Samochód: Epica/Captiva/Reno
Silnik:
Lokalizacja: Pisz
Kontakt:

Re: Wycinka DPF

Post autor: Pykac » 22 mar 2017, o 23:05

według filmu, który wstawił Etac to w mojej zbliża sie dolna granica wymiany filtra na nowy.... Czyli rozważenie wycięcia może być bliżej niż sie wydaje :P

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Wycinka DPF

Post autor: John Wayne » 23 mar 2017, o 09:28

Jak chcesz, to wycinaj, będziesz zadowolony.

A jak chcesz poznać więcej szczegółów, to podłącz pod komputer i się dowiedz jakie są interwały wypalania się filtra i w jakim stopniu jest on fizycznie zapchany. Być może wzrost poziomu oleju jest spowodowany częstym przerywaniem procedury, być może przyczyna jest zupełnie inna. Ja, jeżeli miałbym płacić za wycinkę filtra, to wolałbym wiedzieć, że jest on rzeczywiście zapchany i to on jest przyczyną ww stanu rzeczy. Nie wspominam już o wpływie na zdrowie, bo nie jest to miejsce na taką dyskusję i nie ma ona większego sensu, ale każdy może sobie wyobrazić czy wdychać lepiej niespalone cząstki stałe, czy dwutlenek węgla (wg filmu). Idź do firmy, która regeneruje, to powiedzą, że się da regenerować i nie trzeba wymieniać na nowy (tak jak mówią w filmie). Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :)

@etac
W praktyce z grubsza, to myślę, że wszyscy wiedzą jak to działa. No ale film zupełnie nie wyjaśnia przyczyny spływania paliwa do oleju. Ty twierdzisz, że na postoju zawsze będzie się paliwo mieszać, ja tego nie stwierdziłem, podpierasz swoje twierdzenie tym, że producent zaleca wymianę oleju po wypalaniu stacjonarnym, ale (jak widać na filmach) przy wymuszonym wypalaniu stacjonarnym obroty są o wiele większe, więc idąc Twoim tokiem, to producent najbardziej nie powinien zalecać wypalania na postoju, bo wtedy obroty są najmniejsze (1000-1100). Gdzieś czytałem opis osoby, która też wycięła filtr z uwagi na przekroczony poziom oleju, ale stało się to w czasie długiej trasy i zapalenia się kontrolki dpfa, więc w warunkach dalekich od stania w korku. To jaka była przyczyna? Sam napisałeś w innym wątku, żeby nie podnosić mocy bez wycinki dpfa, bo będzie się często wypalał. Dlaczego częściej?

Nawet na tym filmie jest mowa, o tym, że na ściankach filtra odkładają się nieusuwalne cząstki pochodzące ze spalania oleju - im tych cząstek jest więcej tym filtr się szybciej zapcha. A czemu jest ich więcej? Bo auto spala olej. Tak, czy nie?
Dziwnym trafem moi znajomi, którzy mają bardzo zadbane diesle jeżdżą przez lata bez żadnych problemów i nawet dobrze nie wiedzą, kiedy i czy w ogóle dpf się wypala...

Czytając bardzo wiele na ten temat w internecie doszedłem do wniosku, że ludzie czasami zbyt pochopnie zwalają wszystkie problemy z autem na DPF i wycinają, bo jest to szatański wynalazek ekologów i producentów, żeby zrobić kierowcom na złość, a nikt nie jest w stanie podać technicznego wyjaśnienia dlaczego filtr jest zapchany. Z podanego filmu wynika, że im mniej zanieczyszczeń ze spalonego oleju idzie do wydechu, tym filtr będzie działał dłużej. Wiadomo, że zawsze może się zdarzyć tak, że jest wada fabryczna filtra jak ze wszystkim, ale mówimy ogólnie.

Więc konkluzja, że większość problemów z filtrem nie wynika z winy samego filtra zdaje się być słuszna? Podyskutujmy :)

Awatar użytkownika
mario78
Profesjonalista
Posty: 592
Rejestracja: 15 sie 2013, o 06:40
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: CRUZE Black Roof
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Wycinka DPF

Post autor: mario78 » 23 mar 2017, o 10:14

John Wayne pisze: większość problemów z filtrem nie wynika z winy samego filtra zdaje się być słuszna? Podyskutujmy :)
Moim zdaniem zależy w jakim aucie, jeżdżę kilkoma autami z dpf i jedynym w którym wiem że mam (a raczej miałem) ten wynalazek jest niestety chevi. Myślę że dpf w chevroletach jest jakoś niedopracowany. W BMW nigdy nie zauważyłem kiedy filtr się wypala i w tym aucie jest bezproblemowy, mam też passata w którym wg. kompa filtr kwalifikuje się do wymiany ale jeszcze ani razu nie zapaliła mi się kontrolka od filtra. W cruzie niestety już drugiego dnia po zakupie pomarańczowa kontrolka zaświeciła się, po dwukrotnym przerwaniu procesu wypalania i przez kolejne 100k km pilnowałem tego wypalania. Także moim zdaniem problemy z filtrem w chevroletach wynikają w dużej mierze z niedopracowania tego układu w tych autach.
Chevrolet Cruze 192KM/443Nm & BMW F30 320d AT8 & BMW F11 530d AT8

Obrazek

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wycinka DPF

Post autor: etac » 23 mar 2017, o 10:17

wiekszosc problemów wynika z jakości paliwa.

A przy zwiększeniu mocy, zwiększa się dawka paliwa i skład mieszanki, co powoduje wywalenie większej ilości sadzy. Stad częstsze wypalanie.

Ja wciąż mam w pamięci, gdzie moim Cruzem, po zwiększeniu mocy przejechałem z Katowic do Frankfurtu bez wypalania, a potem juz nigdy nie byłem w stanie przekroczyc 200-300 km. Dwa tygodnie później trasa w korkach do Lodzi i wypalanie było 2 razy, najpierw przed Częstochowa w kierunku na Łódz, a potem za Piotrkowem w drodze powrotnej.

Jak później się okazało, padły wszystkie końcówki wtryskiwaczy.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Wycinka DPF

Post autor: John Wayne » 23 mar 2017, o 10:32

mario78 pisze:W cruzie niestety już drugiego dnia po zakupie pomarańczowa kontrolka zaświeciła się, po dwukrotnym przerwaniu procesu wypalania i przez kolejne 100k km pilnowałem tego wypalania. Także moim zdaniem problemy z filtrem w chevroletach wynikają w dużej mierze z niedopracowania tego układu w tych autach.
No ale to jest wg instrukcji normalne. Przynajmniej w captivie:

WSKAŹNIK FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH W SILNIKU WYSOKOPRĘŻNYM (DPF)* (tylkosilnik wysokoprężny)

Wskaźnik zapala się lub miga, gdy ilość cząstek sadzy zgromadzonych w filtrze DPF osiągnie określony próg. Aby nie dochodziło do niedrożności filtra, cząstki sadzy są wypalane w procesie tzw. regeneracji.
Gdy ten wskaźnik zapala się lub miga, należy przeprowadzić proces regeneracji. Gdy pozwalają na to warunki drogowe, zwiększyć prędkość jazdy powyżej 50 km/h (30 mil/h) i utrzymywać ją przez około 15 minut.
Wskaźnik gaśnie po obniżeniu poziomu cząstek sadzy. Wyłączenie silnika podczas świecenia lub migania wskaźnika DPF spowoduje zwiększone zużycie paliwa i skrócenie okresu użytkowania oleju silnikowego.
Kierowca powinien kontynuować jazdę i proces regeneracji, aż zgaśnie wskaźnik DPF. Aby uzyskać więcej informacji, patrz hasło indeksu „FILTR CZĄSTEK STAŁYCH W SILNIKU WYSOKOPRĘŻNYM (DPF)”.



"This is nothing to worry about" :)

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Wycinka DPF

Post autor: John Wayne » 23 mar 2017, o 10:39

etac pisze:wiekszosc problemów wynika z jakości paliwa.

A przy zwiększeniu mocy, zwiększa się dawka paliwa i skład mieszanki, co powoduje wywalenie większej ilości sadzy. Stad częstsze wypalanie.

Ja wciąż mam w pamięci, gdzie moim Cruzem, po zwiększeniu mocy przejechałem z Katowic do Frankfurtu bez wypalania, a potem juz nigdy nie byłem w stanie przekroczyc 200-300 km. Dwa tygodnie później trasa w korkach do Lodzi i wypalanie było 2 razy, najpierw przed Częstochowa w kierunku na Łódz, a potem za Piotrkowem w drodze powrotnej.

Jak później się okazało, padły wszystkie końcówki wtryskiwaczy.

A no właśnie o tym piszę. Zapychanie się filtra ma jakąś przyczynę. A to wtryskiwacze, a to jakość paliwa itd. Czy przy założeniu, że wszystko jest sprawne i nie modyfikowane filtr będzie do wymiany po 80 tys.? No chyba nie...

Awatar użytkownika
mario78
Profesjonalista
Posty: 592
Rejestracja: 15 sie 2013, o 06:40
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: CRUZE Black Roof
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Wycinka DPF

Post autor: mario78 » 23 mar 2017, o 10:45

Każde auto mam jeżdżone w taki sam sposób, i w bmw i vw dpf działa jakby go nie było, natomiast w cruzie nie raz włączyło mi się wypalanie na parkingu po 100 kilometrowej trasie, piszę tylko z własnych obserwacji że te inne moje auta mają dpf czy procedurę regeneracji zdecydowanie lepiej dopracowaną. Ile ja km cruzem dodatkowo zrobiłem żeby się dpf się dopalił :D .
Chevrolet Cruze 192KM/443Nm & BMW F30 320d AT8 & BMW F11 530d AT8

Obrazek

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Wycinka DPF

Post autor: John Wayne » 23 mar 2017, o 10:55

Kiedyś na jakimś angielskim forum czytałem, że filtry są umieszczane w różnej odległości od silnika, jak jest stosunkowo blisko, to pewna część zanieczyszczeń może się wypalić w czasie jazdy autostradą z dużym obciążeniem silnika. Pisali, że w captivie jest to nie możliwe, bo filtr jest za daleko. To by się zgadzało z moimi doświadczeniami - jeździłem ze 3 miesiące z elm na stałe monitorując zapełnienie filtra co 30 sek. Największe wskazania są właśnie kiedy ciśniesz powyżej 3000 obrotów na autostradzie. Po mieście mam cały czas ok 15-30%, a po 1200km się wypala i jest 0%. Być może w tamtych autach temperatura spalin jest na tyle duża, albo maja jakiś lepszy katalizator, że filtr potrafi się regenerować w czasie jazdy.

Pierwsza rada to zawsze "Przegoń auto" - w Captivie to było pierwsze co robiłem i efekt był jeszcze gorszy... Po mieście filtr wypalał się po ok 100-200km, a na autostradzie na koniec już co 50 km...

mike
Świeżak
Posty: 30
Rejestracja: 7 lis 2014, o 21:07
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Captiva
Silnik:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: Wycinka DPF

Post autor: mike » 11 maja 2017, o 21:31

Witam, to jak w końcu jeździć bo trochę nie zrozumiałem: piszesz "jeździłem ze 3 miesiące z elm na stałe monitorując zapełnienie filtra co 30 sek. Największe wskazania są właśnie kiedy ciśniesz powyżej 3000 obrotów na autostradzie. Po mieście mam cały czas ok 15-30%, a po 1200km się wypala i jest 0%."

Co znaczy największe wskazania, to znaczy że najmniej czy najbardziej się zapycha?

Bo później napisałeś coś co znowu nie doprecyzowałeś: "Pierwsza rada to zawsze "Przegoń auto" - w Captivie to było pierwsze co robiłem i efekt był jeszcze gorszy... Po mieście filtr wypalał się po ok 100-200km, a na autostradzie na koniec już co 50 km..."

Normalnie nie wiem co wkońcu robić i jak jeździć wg Ciebie

Pozdrawiam

John Wayne
Profesjonalista
Posty: 587
Rejestracja: 23 wrz 2016, o 15:26
Reputacja: 2
Imię: Przemek
Samochód: Captiva 2.0D MT 2007
Silnik: 2.0, diesel, 150KM
Lokalizacja: Gdynia Poznań
Kontakt:

Re: Wycinka DPF

Post autor: John Wayne » 12 maja 2017, o 04:27

Jeździć normalnie, bo nie jeździsz filtrem dpf obudowanym samochodem, a samochodem z dodatkiem filtra :)

Przy sprawnym systemie to nie ma znaczenia. Odnosiłem się do rad, które można w wielu miejscach przeczytać, czyli jak masz problemy z dpf to "przegoń auto po autostradzie" i tego, że w innych autach może rzeczywiście jest to inaczej skonstruowane, że filtr potrafi się regenerować w czasie jazdy z dużym obciążeniem. W Chevrolecie to niestety tak nie działa, a wręcz odwrotnie.

W Chevrolecie filtr wypala się albo po 800 lub 1250km, albo po przekroczeniu % wskazania (tu jest dla mnie pewna nieścisłość), bo nie jest to stricte poziom zapełnienia, tylko w instrukcji jest to opisane jako "Szybkość nasycania filtra DPF sadzą", jest to parametr, który zmienia się w czasie jazdy, ale nie tylko rośnie, ale także spada, największy procent "szybkości nasycania filtra DPF sadzą" osiąga się przy dużych obrotach i prędkości. Np. jedziesz 50km/h parametr nasycenia sadzą wskazuje 15%, dociśniesz gazu prędkość wzrośnie do 100km/h, to parametr ten wzrośnie do np. 25%, jak znowu zmniejszysz prędkość do 50km/h, to potrafi spaść do np. 8% i tak w kółko. Oczywiście z biegiem kilometrów te wartości rosną i jak dojeżdżam do tych 1250km od poprzedniego wypalenia, to mam wskazania na poziomie 15%-30%-40% jeżdżąc po mieście, a na autostradzie przy 140km/h to już jest 70% i ponad.

Czyli jak masz mocno zapchany filtr nieusuwalnymi brudami, jego pojemność jest już mała i pojedziesz na autostradę "przegonić auto", to bardzo szybko osiągniesz procentowy próg szybkości nasycenia przy którym dpf załącza procedurę regeneracji, filtr się wypali, za kilkadziesiąt km znowu osiągnie próg i wypali się znowu. Miałem tak w ostatnim stadium przed zapaleniem się kontrolki na desce. Jadąc autostradą z Poznania do Łodzi dpf wypalał mi się kilka razy. I nic to nie daje.

Jedynymi rzeczami jakie możesz zrobić, żeby realnie zadbać o filtr, to utrzymywać auto w stanie 100% sprawności :) bo jak będziesz miał problemy np. z wtryskami, to filtr bardzo szybko to odczuje. Oczywiście odpowiedni olej, odpowiednio wymieniany itp. Takie jest moje zdanie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość