
Wymienilem klocki przod i tyl
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 22 gru 2013, o 13:50
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Captiva LS
- Silnik:
- Lokalizacja: Niemcy
- Kontakt:
Wymienilem klocki przod i tyl
Wymienilem sobie klocki przod i tyl bo te byly od nowosci i juz prawie okladziny bylo brak ,no ale 83000km przejechaly z czego wiekszosc w terenie gorzystym. ALe chodzi o to, ze po wymianie pedal po wciscniieciu wchodzi powoli w podloge tak jakby uklad byl zapowietrzony. Ale jak? wymienialem tylko klocki. teraz Auto hamuje ale nie tak jak przedtem a ponadto elektryczny reczny nie trzyma. Co moglem zrobic nie tak??? 

- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymienilem klocki przod i tyl
Elektryczny hamulec trzeba chyba wyuczyć ponownie 

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 79
- Rejestracja: 21 paź 2016, o 10:06
- Reputacja: 0
- Imię: Igor
- Samochód: Epica
- Silnik: x
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Wymienilem klocki przod i tyl
Tak, trzeba zrobić adaptację. Kwestia jeszcze druga- może zbieg okoliczności, ale płyn hamulcowy również możesz mieć już mocno zużyty i takie jaja będą się dziąły
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 22 gru 2013, o 13:50
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Captiva LS
- Silnik:
- Lokalizacja: Niemcy
- Kontakt:
Re: Wymienilem klocki przod i tyl
Co zrobic?? ? Uklad nie mogl sie zapowietryc bo tylko klocki ruszalem. A swoja droga strasznie ciezko jest wcisnac dwa tloczki w zacisk. Ponizej fotki orginalnych klockow na ktorych zrobilem 83000km. Plyn by wymieniany Jakis rok temu wiec nie sadze.
- Załączniki
-
- 20170303_165216.jpg (164.44 KiB) Przejrzano 3706 razy
-
- 20170303_165208.jpg (155.4 KiB) Przejrzano 3706 razy
-
- 20170303_165158.jpg (167.74 KiB) Przejrzano 3706 razy
-
- Bywalec
- Posty: 152
- Rejestracja: 9 paź 2016, o 17:38
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Epica/Captiva/Reno
- Silnik:
- Lokalizacja: Pisz
- Kontakt:
Re: Wymienilem klocki przod i tyl
Dobra mnie też to czeka więc podpinam się jeżeli chodzi o adaptację ręcznego. Jak to zrobić?
I pytanie do kolegi Macieja. Czy tylne tłoczki są wciskane czy wkręcane?
I pytanie do kolegi Macieja. Czy tylne tłoczki są wciskane czy wkręcane?
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymienilem klocki przod i tyl
Tylko przez urządzenie serwisowe. Chyba opcom, to potrafi
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 860
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Wymienilem klocki przod i tyl
Odciągnąłeś nadmiar płynu hamulcowego? Nie wiem na ile może to mieć wpływ, ale jak były klocki tak zużyte, a płyn wymieniany rok temu to pewnie zalali go na maxa i teraz po cofnięciu tłoczków jest go za dużo.Maciejj pisze:Wymienilem sobie klocki przod i tyl bo te byly od nowosci i juz prawie okladziny bylo brak ,no ale 83000km przejechaly z czego wiekszosc w terenie gorzystym. ALe chodzi o to, ze po wymianie pedal po wciscniieciu wchodzi powoli w podloge tak jakby uklad byl zapowietrzony. Ale jak? wymienialem tylko klocki. teraz Auto hamuje ale nie tak jak przedtem a ponadto elektryczny reczny nie trzyma. Co moglem zrobic nie tak???
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 22 gru 2013, o 13:50
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Captiva LS
- Silnik:
- Lokalizacja: Niemcy
- Kontakt:
Re: Wymienilem klocki przod i tyl
Plynu jest ok miedzy maxi min. Co do tloczkow tylnych to sa wciskane .Najgorzej wcisnac przednie:)
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 11 mar 2016, o 19:19
- Reputacja: 0
- Imię: Adi
- Samochód: captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: pyrlandia
- Kontakt:
Re: Wymienilem klocki przod i tyl
Zaden problem użyj śruby stolarskiej 

-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 21 lis 2016, o 19:48
- Reputacja: 0
- Imię: Radek
- Samochód: CAPTIVA
- Silnik:
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
Re: Wymienilem klocki przod i tyl
Takiej grubości klocki znalazłem u siebie
. Do wymiany kupiłem zestaw do tłoczków z allegro dosłownie za 50 zł. Wciskanie poszło bez problemu. Po wymianie tarcz i klocków 2 lub 3 razy pedał faktycznie poszedł w podłogę ale po przejechaniu kilku metrów wszystko wróciło do normy. Może przy wymianie coś uszkodziłeś, zaciski przednie są dość ciężkie i przy wymianie wydaje mi się, że trzeba bardzo uważać, żeby nie uszkodzić przewodu elastycznego ja bym je sprawdził.

-
- Świeżak
- Posty: 28
- Rejestracja: 5 mar 2017, o 23:29
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
Re: Wymienilem klocki przod i tyl
Znalazłem taką metodę przyuczania hamulca postojowego:
Bez testera diagnostycznego - metoda opcjonalna
Zablokować koła napędowe.
Obrócić wyłącznik zapłonu do położenia WŁĄCZONY/JAZDA, przy silniku WYŁĄCZONYM.
Nacisnąć pedał hamulca.
Ustawić automatyczną skrzynię biegów w położeniu POSTÓJ (PARK) lub mechaniczną skrzynię biegów w położeniu NEUTRALNYM, zależnie od wyposażenia.
Na chwilę unieść, po czym zwolnić wyłącznik EPB, aby załączyć EPB.
Na chwilę nacisnąć, po czym zwolnić wyłącznik EPB, aby zwolnić EPB.
Powtarzać kroki 5 i 6 aby cyklicznie załączać i wyłączać EPB jeszcze 4 razy.
Moduł EPB zostanie skalibrowany, a cięgna hamulca postojowego zostaną prawidłowo naprężone.
Bez testera diagnostycznego - metoda opcjonalna
Zablokować koła napędowe.
Obrócić wyłącznik zapłonu do położenia WŁĄCZONY/JAZDA, przy silniku WYŁĄCZONYM.
Nacisnąć pedał hamulca.
Ustawić automatyczną skrzynię biegów w położeniu POSTÓJ (PARK) lub mechaniczną skrzynię biegów w położeniu NEUTRALNYM, zależnie od wyposażenia.
Na chwilę unieść, po czym zwolnić wyłącznik EPB, aby załączyć EPB.
Na chwilę nacisnąć, po czym zwolnić wyłącznik EPB, aby zwolnić EPB.
Powtarzać kroki 5 i 6 aby cyklicznie załączać i wyłączać EPB jeszcze 4 razy.
Moduł EPB zostanie skalibrowany, a cięgna hamulca postojowego zostaną prawidłowo naprężone.
-
- Świeżak
- Posty: 38
- Rejestracja: 22 gru 2013, o 13:50
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Captiva LS
- Silnik:
- Lokalizacja: Niemcy
- Kontakt:
Re: Wymienilem klocki przod i tyl
Po paru dniach wszystko wrocilo do normy . Nie trzeba jechac na komputer z hamulcem elektrycznym. Zamykamy.
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 11 sty 2022, o 19:44
- Reputacja: 1
- Imię: Waldek
- Samochód: Captiva II
- Silnik: Z22D1 2.2 184KM
- Lokalizacja: Świdnica - dolnyśląsk
- Kontakt:
Re: Wymienilem klocki przod i tyl
Też mam problem z EPB w captivie. Czy mogłabyś się podzielić informacjami odnośnie ręcznego? Pisałeś że nie trzymał po wymianie klocków, a czy miałeś na desce jakąś sygnalizację? Ja mam taką sytuację że pali mi się żółta kontrolka hamulca z "kluczem francuskim" po wymianie linek z silnikiem. Ręczny działa, na przeglądzie wszystko ok. Jak wrzucam wsteczny żółta kontrolka gaśnie
. Jeszcze jeden szczegół jak chcę ruszyć na zaciągniętym ręcznym do przodu to nie chce odpuścić a na wstecznym normalnie puszcza. Przed wymianą w obie strony działał. Moduł silniczka ręcznego założyłem chyba z wersji z automatem, ja mam manual może to to. Wtyczki i podłączenia pinów przewodów identyczne.

Ostatnio zmieniony 30 kwie 2022, o 12:44 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość