Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Modyfikacje i inne tematy dotyczące nadwozia i wnętrza
Awatar użytkownika
C77
Fachman
Posty: 2337
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Reputacja: 12
Imię: Nieomylna Legenda
Samochód: 1st. Cruze on Drive2
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Piękne Miasto
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: C77 » 14 lut 2017, o 10:10

To są dwie osobne kwestie które się nie wykluczają.

Pierwsza to ruch klapką przy ustawianiu temperatury, czyli to co napisał wyżej pablo1,
lepiej zostawić ją w pozycji "na chłodno" przed zgaszeniem auta, bo po chwili i tak sama cofnie się do tej pozycji niezależnie od ustawienia pokrętła.
Przy ponownym przekręceniu kluczyka w ACC automatycznie wróci na pozycję która była przez nas ustawiona,
więc jeśli damy na max. gorąco to wróci w skrajne położenie, a jeśli damy na max. zimne to w ogóle się nie ruszy
więc nie narazi na uszkodzenie w nierozgrzanym aucie.
W Cruze nie ma i tak sensu ruszać pokrętłem temp. i ustawiać je na max. temp
zaraz po odpaleniu - przynajmniej w benzynach (w dielsach jest dodatkowa el. grzałka), dopóki płyn się nie rozgrzeje,
więc jeśli już to bezpieczniej przestawiać je stopniowo.

Druga sprawa to zmniejszenie oporu na jaki mogą być narażone klapki przy włączonym wiatraku,
czym wyższy stopień tym gorzej dla klapek gdy te są w ruchu - czyli gdy przestawiamy temperaturę w czasie gdy chodzi dmuchawa. Dlatego lepiej wyłączyć całkowicie dmuchawę, ustawić temperaturę, włączyć ponownie dmuchawę.
W Astrze dzieje się już tak automatycznie - czyli ruch klapki temperatury poprzedza wyłączenie wiatraka.
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: wszim » 14 lut 2017, o 10:41

Skoro w Astrze dokonali takiej zmiany sterowania znaczy, że faktycznie opór nadmuchu był podstawową przyczyną. Na szczęście mam odruch żeby nadmuch był na minimalnej pozycji bo nie lubię jak z rana dmucha mi zimnym w twarz.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
rwicik
Profesjonalista
Posty: 548
Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Cruze -> Tucson
Silnik:
Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: rwicik » 14 lut 2017, o 12:05

Z tego co zauważyłem u siebie, to przy mocnym nadmuchu, na czas zmiany kierunku nawiewu siła nadmuchu automatycznie zmniejsza się. Tylko nie pamiętam, czy tak samo się dzieje podczas zmiany temp. ...
Pozdrawiam, http://wicik.eu/

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 685
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: pablo1 » 14 lut 2017, o 14:08

Ja jak zmieniam temperaturę to wyłączam nawiew. Kolega wszim dobrze kombinuje. Tam do okoła tej klapki jest chyba guma albo coś miękkiego i silnik mocno dociąga to jest to na zasadzie przyssania tej klapki do powierzchni tego otworu. Później właśnie klapka jest pchana do góry i mamy elekt taki ze urywa się nam mocowanie.
Podczas zmiany temperatury chyba nie zmiejsza się nawiew. Podczas zmiany kierunku siła nawiewu się zmiejsza.
pablo1

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 685
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: pablo1 » 14 lut 2017, o 17:07

Sprawdziłem. U mnie przy zmianie temperatury siła nawiewu jest taka sama cały czas.
pablo1

Awatar użytkownika
C77
Fachman
Posty: 2337
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Reputacja: 12
Imię: Nieomylna Legenda
Samochód: 1st. Cruze on Drive2
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Piękne Miasto
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: C77 » 14 lut 2017, o 17:44

W temacie na Orgu już kiedyś o tym pisałem ;)

Sprawdzałem to na żywca w dwóch stojących obok siebie:
moim Cruzaku i służbowej Astrze J (tak samo klima manual jednostrefowa).
W Astrze odłącza wiatrak zarówno przy zmianie kierunku jak i temperatury,
w Cruze tylko przy kierunku.
Przez to w Cruzaku problemy z pękającymi uchwytami klapki temperatury
są epidemią natomiast w Astrze J nie znalazłem ani jednego takiego przypadku
przy mieszalniku takiej samej konstrukcji.
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: huri_khan » 15 lut 2017, o 17:13

Panowie czy jest związek pomiędzy manualną a automatyczną klimą ?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
rwicik
Profesjonalista
Posty: 548
Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Cruze -> Tucson
Silnik:
Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: rwicik » 15 lut 2017, o 17:30

Jest, mają te same układy wykonawcze sterowane albo ręcznie albo automatycznie.
Pozdrawiam, http://wicik.eu/

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: huri_khan » 15 lut 2017, o 17:50

Chodziło mi raczej o to, czy częściej łamią się klapy w manualnych czy automatycznych.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: wszim » 15 lut 2017, o 22:25

Ciekawy wniosek. :tak:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
C77
Fachman
Posty: 2337
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Reputacja: 12
Imię: Nieomylna Legenda
Samochód: 1st. Cruze on Drive2
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Piękne Miasto
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: C77 » 17 lut 2017, o 16:19

W jednych i drugich łamią się tak samo.

Po prostu wcześniej było więcej Cruzaków w PL z manualną klimą niż auto
więc przykładów z nimi na tą awarię było więcej
od 2009 automat w polskich był tylko w LT, od 2011 również w LS+premium,
w 2012 LT+premium i LTZ.

Obecnie dużo aut ciągniętych z zachodu a tam AUTO było więcej niż Manuala,
więc szalka będzie się wyrównywać,
z resztą już wcześniej na Orgu było wiele przykładów padającej klapki w AUTO,
np. madwon sam demontował całą deskę w LS+premium (auto),
a Johnnemu wymienili cały mieszalnik powietrza w LTZ, itd. itd.
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Obrazek
Ja na Drive2

JohnnyBeGood

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: JohnnyBeGood » 1 kwie 2017, o 16:47

W rzeczy samej. Urwała się pół roku przed końcem gwarancji.... :shock: Ciekawe ile wytrzyma to co wstawili w ASO. Interesujące jest przy tym, że obecnie nie dochodzą żadne dźwięki (charakterystyczny chrobot) poruszającej się klapki. Wcześniej chrobotało, chrobotało......, aż się urwało.... :zastanawiasie:

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 685
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: pablo1 » 1 kwie 2017, o 21:03

Może sami poprawili oryginał, albo jakiś ulepszony dostałeś he he. Pozdrawiam .
pablo1

Diego23
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 29 paź 2016, o 19:13
Reputacja: 1
Imię: Janusz
Samochód: Cruze 1.8 LPG LS+
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: Diego23 » 11 kwie 2017, o 11:58

Regulus pisze:A u kolegi gora632 mamy odwrotne zjawisko: przy wyłączonej klimie (manual) i temperaturze na minimum z nawiewu wali 28 stopni. Sprawdziliśmy klapę recyrkulacji: działa. Wygląda jakby nagrzewnica nie wyłączała obiegu ciepłej wody... wie ktoś jak to działa? (na org. był wątek, ale stwierdzili że ten model tak ma - ale mój tak nie ma).
Witam. Mam ten sam problem - pluje ogniem z nawiewu :nerwy . Prędkość nawiewu działa,a włączenie klimatyzacji-obniżenie tem nic nie daje. Pluje ogniem i żarem. Spróbuję zdjąć klemę- jak się nie uda to robić dziurę w mieszalniku, czy jechać do ASO na sprawdzenie czujnika temp? Dzisiaj w drodze do pracy Cruze zrobił mi tę przyjemnośc :D)

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 685
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: pablo1 » 11 kwie 2017, o 13:22

Jak daje gorącym to klapka się urwała pewnie. Możesz Kleme odpiąć. Obstawiam klapke. Czujnik temperatury nie ma nic do działania klapki .
Na wyłączonym silniku zobacz czy pracuje silnik od klapki, ewentualnie Ściągnij bok przy prawej nodze kierowcy .
pablo1

Diego23
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 29 paź 2016, o 19:13
Reputacja: 1
Imię: Janusz
Samochód: Cruze 1.8 LPG LS+
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: Diego23 » 11 kwie 2017, o 15:32

Cześć. Dzięki za odpowiedź - po pracy będę sprawdzał. Teraz jechałem to do 1/3 skali na wskaźniku temperatury wszystko wróciło do normy-na zimnym chłodził, na gorącym grzał-klima ok. Jak się auto nagrzało do temp. roboczej to zaczęło leciec chłodne powietrze ,a ciepłe dopiero przy 26 st. -normalnie cyrk
"Na wyłączonym silniku zobacz czy pracuje silnik od klapki, ewentualnie Ściągnij bok przy prawej nodze kierowcy ." - będzie słychać coś przy zmianie temperatury?

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 685
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: pablo1 » 11 kwie 2017, o 15:47

Tak. Klapka przy zmianie temperatury się przesuwa. Ten wątek przeczytaj od początku. Jest filmik jak klapka pracuje. Na orgu tez popatrz. Na początku jazdy u mnie tez było dobrze. Jak silnik miał temperaturę pracy to mi gorącym dawało. Klapka może się gdzieś zacina bo jest mocowanie urwane i raz bardziej Ci zamknie a raz mniej i dlatego nasz takie cyrki.
Ściągnij boczek. Ten silniczek co steruje klapka się pokaże. Daj na skrajne położenie (zimne). Zaznacz w którym miejscu jest to kółko zębate w stosunku do obudowy , później daj na gorące na max i zobacz ile się przekręci kółko zębate. Zaznacz na obudowie. Później ściągnij ten silniczek i ten sam eksperyment zrób. I zobaczysz czy na wyciągnietym silniczku kolo tak samo się obraca czy więcej. Jeśli więcej to klapka urwana. Jeśli tak samo to może być że całkowicie się urwała klapka lub coś innego się stało. Ja tak to diagnozowałem.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2017, o 16:01 przez pablo1, łącznie zmieniany 1 raz.
pablo1

Diego23
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 29 paź 2016, o 19:13
Reputacja: 1
Imię: Janusz
Samochód: Cruze 1.8 LPG LS+
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: Diego23 » 11 kwie 2017, o 15:54

Watek czytałem na szybko kiedyś więc wiedziałem gdzie szukać(zaraz nadrobię zaległości), a na org jeszcze popatrzę bo widzę że dość często znany problem. Winowajcą u Ciebie była urwana klapka? Jest gdzieś na forum czy orgu manual jak pozbyć się plastiku od kierowcy?

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 685
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: pablo1 » 11 kwie 2017, o 16:05

Prosta sprawa. Tak samo jak od strony pasażera. Przy pedale gazu końcowke plastiku złap od dołu i naciśnij do środka i pociąg. Później zatrzaski delikatnie puszcza na gorze i z boku.
pablo1

jamba91
Świeżak
Posty: 48
Rejestracja: 27 kwie 2017, o 18:13
Reputacja: 0
Imię: Kamil
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Debica
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: jamba91 » 27 kwie 2017, o 18:42

moja sytuacja wygłada tak (Cruze 12r, 1.6benz) lewa strona auta nie reaguje na regulacje temperatury nawiewu - cały czas chłodne powietrze (szyby, nogi, twarz) , zaś cała prawa strona pasażera działa bez zarzutów na regulacje pokrętłem temperatury.. {:/

czy silniczek regulacji temperatury (klap nawiewu) jest tylko ten jeden pod nogami kierowcy? Bo do głowy przychodzi mi tylko to, że ten silniczek jest uszkodzony..

pozdrawiam

Awatar użytkownika
maru22
Bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 25 sty 2014, o 18:19
Reputacja: 4
Imię: MS
Samochód: Cruze 1.6 LT+ MY14
Silnik:
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: maru22 » 27 kwie 2017, o 19:02

Silniczek jest jeden po stronie kierowcy, ale klapki są dwie połączone ze sobą słabymi ramionami, które się często urywają. Już to naprawiałem, tylko u mnie urwana klapka pozostała w pozycji otwartej nie kierując przepływu powietrza przez nagrzewnicę i wiało chłodem.
Zobacz na wątek: viewtopic.php?f=29&t=4239 , tam jest mój sposób naprawy.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2017, o 19:08 przez maru22, łącznie zmieniany 1 raz.

jamba91
Świeżak
Posty: 48
Rejestracja: 27 kwie 2017, o 18:13
Reputacja: 0
Imię: Kamil
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Debica
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: jamba91 » 27 kwie 2017, o 19:04

czyli wychodzi na to że silniczek jest sprawny ?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: etac » 27 kwie 2017, o 19:08

silniczek możesz zdemontować i sprawdzić.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
maru22
Bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 25 sty 2014, o 18:19
Reputacja: 4
Imię: MS
Samochód: Cruze 1.6 LT+ MY14
Silnik:
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: maru22 » 27 kwie 2017, o 19:12

Raczej jest sprawny, ale zrestartuj HVAC-a wg. opisu w bliźniaczym wątku, jaki podałem wcześniej.

jamba91
Świeżak
Posty: 48
Rejestracja: 27 kwie 2017, o 18:13
Reputacja: 0
Imię: Kamil
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Debica
Kontakt:

Re: Awaria nagrzewnicy - zimne powietrze z nawiewu

Post autor: jamba91 » 27 kwie 2017, o 19:28

Czy klimatyzacja jest powiązana z tym silniczkiem jakoś? Ma to jakiś wpływ na klime jakby faktycznie te klapki nawiewu były zepsute?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Nadwozie / Wnętrze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości