Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy
-
- Aktywny
- Posty: 68
- Rejestracja: 27 paź 2016, o 19:09
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze 1.6 LS
- Silnik:
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy
Proszę o poradę/ukierunkowanie co mam zrobić w mojej sytuacji, ponieważ nie znam się zbytnio na mechanice.
Samochód to cruze 1.6 z 2009 r., LXV. Przebieg 141 km, od początku z lpg - jestem drugim właścicielem.
Podczas ostatniej awarii (cewka - opisałem w odrębnym wątku) w aso zbadali mi poziom kompresji. Wahał się on w granicach od 10,5 do 11,4 bara na poszczególnych cylindrach. Facet z aso właściwie zrugał mnie, że w tym samochodzie jest zamontowany lpg, mówiąc, że głowica nie jest dostosowana, wypalają się gniazda itp. Generalnie roztoczył przede mną wizję rychłej awarii związanej z głowicą
Nie wiem czy poprzedni właściciel regulował luzy zaworowe. Sprawdzenie czy występują mam zaplanowane na przyszły tydzień (chociaż pewnie znając moje szczęście to występują). Oprócz uporczywego błędu związaną z ubogą mieszanką (po wymianie cewki jeszcze nie wyskoczył), samochód raczej żadnych niepokojących sygnałów nie daje - nie gaśnie, nie falują obroty, odpala może nie na tzw. strzała, ale całkiem sprawnie.
Wobec tego:
1. jaka powinna być wartość prawidłowej kompresji w tym silniku? 13, 14 br?
2. czy w moim przypadku jest sens oddawać głowicę do regeneracji? Jakich kosztów mogę się spodziewać i jak trwała jest taka regeneracja?
3. ewentualnie czy samo skasowanie luzów powinno pomóc (u mnie są szklanki)?
4. czy też może już rozglądać się za jakąś używaną głowicą?
Z góry dzięki za pomoc.
Samochód to cruze 1.6 z 2009 r., LXV. Przebieg 141 km, od początku z lpg - jestem drugim właścicielem.
Podczas ostatniej awarii (cewka - opisałem w odrębnym wątku) w aso zbadali mi poziom kompresji. Wahał się on w granicach od 10,5 do 11,4 bara na poszczególnych cylindrach. Facet z aso właściwie zrugał mnie, że w tym samochodzie jest zamontowany lpg, mówiąc, że głowica nie jest dostosowana, wypalają się gniazda itp. Generalnie roztoczył przede mną wizję rychłej awarii związanej z głowicą
Nie wiem czy poprzedni właściciel regulował luzy zaworowe. Sprawdzenie czy występują mam zaplanowane na przyszły tydzień (chociaż pewnie znając moje szczęście to występują). Oprócz uporczywego błędu związaną z ubogą mieszanką (po wymianie cewki jeszcze nie wyskoczył), samochód raczej żadnych niepokojących sygnałów nie daje - nie gaśnie, nie falują obroty, odpala może nie na tzw. strzała, ale całkiem sprawnie.
Wobec tego:
1. jaka powinna być wartość prawidłowej kompresji w tym silniku? 13, 14 br?
2. czy w moim przypadku jest sens oddawać głowicę do regeneracji? Jakich kosztów mogę się spodziewać i jak trwała jest taka regeneracja?
3. ewentualnie czy samo skasowanie luzów powinno pomóc (u mnie są szklanki)?
4. czy też może już rozglądać się za jakąś używaną głowicą?
Z góry dzięki za pomoc.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy
Zacznij najpierw od sprawdzenia luzów zaworowych, a potem będziemy tworzyć czarny scenariusz.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy
Bo wystepować mająsenyan pisze:Sprawdzenie czy występują mam zaplanowane na przyszły tydzień (chociaż pewnie znając moje szczęście to występują).

Nie skasowanie, bo to ich zanik jest problemem. Naprawa polega na powiększeniu luzu do wartości nominalnych. Skasowany luz powoduje niedomykanie się zaworów powodując spadek kompresji a także niszczenie/wypalanie gładzi przylgni zaworowych. W przypadku wypalenia gniazd i zaworów samo wyregulowanie luzu już nie pomoże, konieczna jest całkowita regeneracja głowicy tzn m. in wymiana szklanek(czyli popychaczy) gniazd i zaworów, planowanie. Cen nie znam, strzelam, że około 2..3tys zł.senyan pisze: 3. ewentualnie czy samo skasowanie luzów powinno pomóc (u mnie są szklanki)?

-
- Aktywny
- Posty: 68
- Rejestracja: 27 paź 2016, o 19:09
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze 1.6 LS
- Silnik:
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy
A czy ta wartość kompresji którą mi zbadano, wskazuje na to, że jest odstępstwo luzów od wartości nominalnych?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy
Luz bada się szczelinomierzem a nie testem kompresji. Brak dobrej kompresji może mieć też inną przyczynę.

-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 6 sie 2024, o 20:39
- Reputacja: 0
- Imię: Jerzy
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 LXV 113KM Benzyna
- LPG: TAK
- Inny samochód: Ovtavia 3
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy
No i nie dowiedzieliśmy się jaka jest prawidłowa kompresja. Ja właśnie z tym walczę u siebie. 10-11 bar przed regulacją luzu zaworowego. Wydech 0,05 dolot 0,10-0,20. Luz powiekszony do wartości 15-20 setek na dolocie oraz 30-35 na wylocie. kompresja spadła do 8-8,5 bara. Samochód nie ma przyspieszenia.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy
No to głowica do naprawy. Wypalone gniazda zaworowe.
Weź kamerę wzierna i sprawdź stan przylgni od strony tłoka
Weź kamerę wzierna i sprawdź stan przylgni od strony tłoka
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy
Dziwne że zwiększenie luzu zaworowego spowodowało zmniejszenie kompresji
Tu fajny patent na sprawdzenie szczelności cylindrów

Tu fajny patent na sprawdzenie szczelności cylindrów
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy
A jak miałeś wyregulowany ten luz?JerzyZ84 pisze: ↑6 sie 2024, o 20:49No i nie dowiedzieliśmy się jaka jest prawidłowa kompresja. Ja właśnie z tym walczę u siebie. 10-11 bar przed regulacją luzu zaworowego. Wydech 0,05 dolot 0,10-0,20. Luz powiekszony do wartości 15-20 setek na dolocie oraz 30-35 na wylocie. kompresja spadła do 8-8,5 bara. Samochód nie ma przyspieszenia.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości