Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
senyan
Aktywny
Posty: 68
Rejestracja: 27 paź 2016, o 19:09
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze 1.6 LS
Silnik:
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy

Post autor: senyan » 31 sty 2017, o 18:23

Proszę o poradę/ukierunkowanie co mam zrobić w mojej sytuacji, ponieważ nie znam się zbytnio na mechanice.

Samochód to cruze 1.6 z 2009 r., LXV. Przebieg 141 km, od początku z lpg - jestem drugim właścicielem.

Podczas ostatniej awarii (cewka - opisałem w odrębnym wątku) w aso zbadali mi poziom kompresji. Wahał się on w granicach od 10,5 do 11,4 bara na poszczególnych cylindrach. Facet z aso właściwie zrugał mnie, że w tym samochodzie jest zamontowany lpg, mówiąc, że głowica nie jest dostosowana, wypalają się gniazda itp. Generalnie roztoczył przede mną wizję rychłej awarii związanej z głowicą

Nie wiem czy poprzedni właściciel regulował luzy zaworowe. Sprawdzenie czy występują mam zaplanowane na przyszły tydzień (chociaż pewnie znając moje szczęście to występują). Oprócz uporczywego błędu związaną z ubogą mieszanką (po wymianie cewki jeszcze nie wyskoczył), samochód raczej żadnych niepokojących sygnałów nie daje - nie gaśnie, nie falują obroty, odpala może nie na tzw. strzała, ale całkiem sprawnie.

Wobec tego:
1. jaka powinna być wartość prawidłowej kompresji w tym silniku? 13, 14 br?
2. czy w moim przypadku jest sens oddawać głowicę do regeneracji? Jakich kosztów mogę się spodziewać i jak trwała jest taka regeneracja?
3. ewentualnie czy samo skasowanie luzów powinno pomóc (u mnie są szklanki)?
4. czy też może już rozglądać się za jakąś używaną głowicą?

Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy

Post autor: etac » 31 sty 2017, o 18:43

Zacznij najpierw od sprawdzenia luzów zaworowych, a potem będziemy tworzyć czarny scenariusz.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy

Post autor: wszim » 31 sty 2017, o 21:08

senyan pisze:Sprawdzenie czy występują mam zaplanowane na przyszły tydzień (chociaż pewnie znając moje szczęście to występują).
Bo wystepować mają :) a nawet muszą.
senyan pisze: 3. ewentualnie czy samo skasowanie luzów powinno pomóc (u mnie są szklanki)?
Nie skasowanie, bo to ich zanik jest problemem. Naprawa polega na powiększeniu luzu do wartości nominalnych. Skasowany luz powoduje niedomykanie się zaworów powodując spadek kompresji a także niszczenie/wypalanie gładzi przylgni zaworowych. W przypadku wypalenia gniazd i zaworów samo wyregulowanie luzu już nie pomoże, konieczna jest całkowita regeneracja głowicy tzn m. in wymiana szklanek(czyli popychaczy) gniazd i zaworów, planowanie. Cen nie znam, strzelam, że około 2..3tys zł.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

senyan
Aktywny
Posty: 68
Rejestracja: 27 paź 2016, o 19:09
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze 1.6 LS
Silnik:
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy

Post autor: senyan » 31 sty 2017, o 22:25

A czy ta wartość kompresji którą mi zbadano, wskazuje na to, że jest odstępstwo luzów od wartości nominalnych?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy

Post autor: wszim » 31 sty 2017, o 23:30

Luz bada się szczelinomierzem a nie testem kompresji. Brak dobrej kompresji może mieć też inną przyczynę.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

JerzyZ84
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 6 sie 2024, o 20:39
Reputacja: 0
Imię: Jerzy
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 LXV 113KM Benzyna
LPG: TAK
Inny samochód: Ovtavia 3
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy

Post autor: JerzyZ84 » 6 sie 2024, o 20:49

No i nie dowiedzieliśmy się jaka jest prawidłowa kompresja. Ja właśnie z tym walczę u siebie. 10-11 bar przed regulacją luzu zaworowego. Wydech 0,05 dolot 0,10-0,20. Luz powiekszony do wartości 15-20 setek na dolocie oraz 30-35 na wylocie. kompresja spadła do 8-8,5 bara. Samochód nie ma przyspieszenia.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy

Post autor: etac » 7 sie 2024, o 07:01

No to głowica do naprawy. Wypalone gniazda zaworowe.
Weź kamerę wzierna i sprawdź stan przylgni od strony tłoka
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy

Post autor: kochar » 7 sie 2024, o 09:33

Dziwne że zwiększenie luzu zaworowego spowodowało zmniejszenie kompresji :ocochodzi:
Tu fajny patent na sprawdzenie szczelności cylindrów
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy

Post autor: wszim » 7 sie 2024, o 15:28

JerzyZ84 pisze:
6 sie 2024, o 20:49
No i nie dowiedzieliśmy się jaka jest prawidłowa kompresja. Ja właśnie z tym walczę u siebie. 10-11 bar przed regulacją luzu zaworowego. Wydech 0,05 dolot 0,10-0,20. Luz powiekszony do wartości 15-20 setek na dolocie oraz 30-35 na wylocie. kompresja spadła do 8-8,5 bara. Samochód nie ma przyspieszenia.
A jak miałeś wyregulowany ten luz?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości