Cewka Cruze

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 685
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: pablo1 » 17 sty 2017, o 14:43

Robbo pisze:Właśnie nabyłem cewkę renomowanej firmy NTY LTD.
wg sprzedawcy CEWKA w 100% zgodna technologicznie z ORYGINAŁEM !!! tj z numerem OE: 96476979
Widziałem ta cewkę na alegro. Tez ciekaw jestem czy będzie działać
pablo1

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Robbo » 17 sty 2017, o 18:05

Robbo pisze:
piotrula5 pisze:I co działa?
Kupiłem zapłaciłem czekam na przesyłkę!
Właśnie zamontowałem NTY - silnik odpalił .
Jutro pierwszy dzień eksploatacji :Y

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 685
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: pablo1 » 17 sty 2017, o 18:46

To już jest coś he he. Pewnie każdego z nas to czeka wcześniej czy później. Mam nadzieje ze jak najpóźniej. Napewno jest cena za ta cewkę w
porównaniu do innych atrakcyjna. Dziś się pytałem. Oryginał jest za 780 złotych. Delphi mam w razie za 410.
Mam nadzieje ze będzie działać.
pablo1

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Robbo » 17 sty 2017, o 19:01

Dlatego zamontowałem cewkę OE i zamontowałem NTY , na którą mam 24 miesięcy gwarancji.
Korzystając z okazji nie mogę znaleźć na forum zestawienia wymiarów i numerów katalogowych!

piotrula5
Bywalec
Posty: 145
Rejestracja: 25 lis 2015, o 12:00
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Orlando Lt+ 1,8 lpg
Silnik: 1,8
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: piotrula5 » 17 sty 2017, o 19:44

Dobre wieści. Trzeba będzie zakupić

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: barus » 17 sty 2017, o 19:51

endriu333 pisze:Ja od początku jeżdżę tylko na ngk kupowanych w Aso (pudełko GM) nic w nich nie zmieniam, co 30kkm wymiana i zero problemów. Byłbym ostrożny z tym odstepem... Jak dla mnie "śmierdzi" gazem...wtryski, komp gazowy,
Endriu333! A czemu jesteś taki ostrożny z tym odstępem na elektrodach świec przy pracy na LPG. :zastanawiasie: Przecież ameryki tu nikt nie odkrywa i wiadomo już od dawna, że mieszanka powietrzno-gazowa posiada wyższą oporność elektryczną w stosunku do mieszanki benzynowo powietrznej. Dzięki takiemu zabiegowi (zmniejszeniu odstępu na świecy) zwiększamy energię impulsu zapłonowego na LPG a przy okazji nie nadwyrężamy układu zapłonowego. Potwierdzeniem tego zjawiska jest przykład kłopotów pablo1. Przy zwiększonym odstępie na jednej świecy, na benzynie wszystko w porządku a na LPG silnik przerywa i wywala błędy. To, że u Ciebie się nic nie dzieje to się ciesz, ale z forum wynika zupełnie coś innego.
Jeszcze jedno. Czakram Tarnów wydał instrukcje dla wszystkich autoryzowanych serwisów ASO mówiące o zmniejszeniu średnicy na świecach do 0,85mm. Ja dwa razy wymieniałem u siebie świece w ASO i za każdym dokładnie taką szczelinę 0,85mm mi ustawiano.

Awatar użytkownika
zzzz
Wymiatacz
Posty: 1655
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Reputacja: 41
Imię: Zbyszek
Samochód: Cruze HB LT+
Silnik: 1.8
LPG: BRC
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: zzzz » 17 sty 2017, o 20:33

"Dzięki takiemu zabiegowi (zmniejszeniu odstępu na świecy) zwiększamy energię impulsu zapłonowego na LPG a przy okazji nie nadwyrężamy układu zapłonowego."

zmniejszenie odstępu na świecy zmniejsza energię impulsu zapłonowego, dzięki temu zmniejszeniu odstępu napięcie potrzebne do wytworzenia iskry jest mniejsze.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: barus » 17 sty 2017, o 21:08

Teoretycznie masz rację, ale w praktyce bywa z tym różnie, bo wyładowanie może przebiegać na elektrodzie i równolegle poza nią, tak, że część energii tej iskry zostanie skonsumowana a część stracona. Wyładowanie może nastąpić także poza świecą. Pisząc o zwiększonej energii właśnie taką sytuację brałem pod uwagę, że przeskok będzie następował wyłącznie na elektrodach świecy dzięki zmniejszeniu odległości na elektrodach.

Awatar użytkownika
zzzz
Wymiatacz
Posty: 1655
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Reputacja: 41
Imię: Zbyszek
Samochód: Cruze HB LT+
Silnik: 1.8
LPG: BRC
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: zzzz » 17 sty 2017, o 21:44

energia iskry w prosty sposób zależy od odstępu świecy. zmniejszenie przerwy między elektrodami nie może przecież i nie powoduje zwiększenia tej energii.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: wszim » 17 sty 2017, o 23:04

zzzz ma rację jeżeli chodzi o energię stricte i gdy elementy izolacyjne są sprawne. Wtedy zdecydowana część energii zgromadzonej w cewce zostanie wydatkowana na łuk elektryczny na świecy. Jednak gdy izolacja jest już nadwyrężona dielektrycznie to niestety część energii poleci nie tam gdzie trzeba i wtedy tej energii iskry na świecy jest za mało żeby doszło do zapłonu. Żeby doszło do przeskoku iskry materia musi zostać zjonizowana, jonizacji dokonuje pole elektryczne spowodowane wysokim napięciem. Łatwiej, a wręcz błyskawicznie jonizuje się mieszanka stąd iskra wyładowcza powstaje tam. Elementy izolacyjne WN są rzędy welkości bardziej odporne, jednak nie są idealne. W strukturze gum, ceramiki i innych dochodzi do powolnych procesów jonizujących te izolatory w postaci kanałów o mniejszej oporności. Im wyższe napięcia tym łatwiej te kanały powstają i pogłębiają upływność energii bokiem. Mieszanka LPG poprzez swoje właściwości dielektryczne powoduje, że szybciej dochodzi do uszkodzeń izolacji . Zmniejszenie szczeliny na świecy upodabnia warunki pracy elementów WN do takich jak dla benzyny. Niestety skutkiem ubocznym są gorsze warunki zapłonu dla benzyny np. niedopalanie zimnej mieszanki i uszkadzanie katalizatora, a także niźszy moment obrotowy.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 685
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: pablo1 » 17 sty 2017, o 23:43

I po wizycie w centrali brc. Wszystko w porządku, żadnych błędów. Zmienione węże od wody oraz trójniki i wszystkie opaski. Sprawdzone wszystkie podzespoły, filtry zmienione. Pokazałem świece. Panowie stwierdzili ze ta świeca z ta przerwa zrobiła to zamieszanie całe prawdopodobnie. Mam nadzieje ze tak było, bo cewki nie uśmiecha mi się kupować, wystarczy chłodniczka do roboty na razie. :Y
pablo1

mkosmida
Profesjonalista
Posty: 961
Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:50
Reputacja: 0
Imię: Maciej
Samochód: Cruze 1.8LPG 2013
Silnik:
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: mkosmida » 17 sty 2017, o 23:50

jaki jest koszt wezy i trójnika?

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: barus » 18 sty 2017, o 00:08

zzzz pisze:energia iskry w prosty sposób zależy od odstępu świecy. zmniejszenie przerwy między elektrodami nie może przecież i nie powoduje zwiększenia tej energii.
To oczywiste. Przecież napisałem Ci ze teoretycznie masz rację, ale w praktyce z tych powodów, które wcześniej opisałem i tych co pisze wszim, że przy LPG i większej szczelinie na świecy może nastąpić efekt odwrotny od zamierzonego. Czyli przy wyższym napięciu wyładowania na świecy część tej energii poprzez różne uloty spowodowane nadwyrężoną izolacją na cewce, przeskoki wewnątrz świecy, może być marnowana. Z tego powodu na elektrodach świecy energia iskry może być niższa lub w ogóle jej brak w stosunku do świecy z mniejszą szczeliną. Przykład pablo1, świeca na pierwszym cylindrze.

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 685
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: pablo1 » 18 sty 2017, o 00:30

mkosmida pisze:jaki jest koszt wezy i trójnika?
A nie wiem. Nie patrzyłem nawet na rachunek :)
pablo1

Krzysiek1977
Aktywny
Posty: 85
Rejestracja: 28 lut 2016, o 11:10
Reputacja: 0
Imię: Krzysiek
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Krzysiek1977 » 18 sty 2017, o 13:55

pablo1 pisze:Nic nie ustawiłem. Takie świece jakie kupiłem zakładałem . To chyba fachowcy od lpg takie rzeczy powinni zrobić jak się im daje świece do zmiany . Cały czas zakładałem ngk ZFR6F -11. Teraz mam denso k 20TT.
Pytałem w sklepach i Denso np dla silnika 1.4 turbo 140 k nie ma denso tylko wyskakuje NGK i Bosch

Czy muszą byc te irydowe platynowe za 45zl za szt??

Krzysiek1977
Aktywny
Posty: 85
Rejestracja: 28 lut 2016, o 11:10
Reputacja: 0
Imię: Krzysiek
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Krzysiek1977 » 18 sty 2017, o 14:49

Krzysiek1977 pisze:
pablo1 pisze:Nic nie ustawiłem. Takie świece jakie kupiłem zakładałem . To chyba fachowcy od lpg takie rzeczy powinni zrobić jak się im daje świece do zmiany . Cały czas zakładałem ngk ZFR6F -11. Teraz mam denso k 20TT.

Czy Denso IKT 20TT Irydowe mogą być?>? 1.4 turbo

http://www.e-denso.pl/denso-ik20tt-swie ... -4323.html

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 685
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: pablo1 » 18 sty 2017, o 16:14

Ja bym brał z ngk jakieś świece do tego silnika.
pablo1

Krzysiek1977
Aktywny
Posty: 85
Rejestracja: 28 lut 2016, o 11:10
Reputacja: 0
Imię: Krzysiek
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Krzysiek1977 » 18 sty 2017, o 16:35

Uważasz że są lepsze od denso??

Ja dostalem taka propozycje

Według katalogu

http://allegro.pl/swieca-zaplonowa-dens ... 43254.html

lub tansze

http://www.e-denso.pl/denso-ik20tt-swie ... -4323.html

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 685
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: pablo1 » 18 sty 2017, o 17:02

Nie wiem czy lepsze czy gorsze. Jak nie spróbujesz to się nie przekonasz.
Ja kupiłem pierwszy i ostatni raz świece tej firmy. Oczywiście mowie o tych tańszych k 20TT bo innych z tej firmy nie używałem.
pablo1

Krzysiek1977
Aktywny
Posty: 85
Rejestracja: 28 lut 2016, o 11:10
Reputacja: 0
Imię: Krzysiek
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Krzysiek1977 » 18 sty 2017, o 18:25

Czyli na spokojnie lepiej

NGK IFR7X7G - (jest to fabryczna świeca sprzedawana również jako oryginał Opla - GM)
?

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 685
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: pablo1 » 18 sty 2017, o 23:06

Ja bym się tego trzymał
pablo1

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: barus » 19 sty 2017, o 00:29

Krzysiek1977 pisze:Czyli na spokojnie lepiej

NGK IFR7X7G - (jest to fabryczna świeca sprzedawana również jako oryginał Opla - GM)
?
Rozumiem, że posiadasz Cruza z silnikiem 1.4 i chyba na pewno nieprzystosowanym do inst. LPG.
Na Twoim miejscu skontaktowałbym się z ASO Opla i dowiedziałbym się, jakie świece są montowane w silnikach Opla 1.4 wyposażonych fabrycznie w inst. LPG, bo to ten sam silnik tylko głowica przystosowana do LPG. Ważny jest nie tylko odstęp elektrod, ale też prawidłowa ciepłota świecy.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: konradoo » 19 sty 2017, o 09:43

Delphi za 410"?? Chyba jeszcze tak niestaniały pasujące delphi.... Może to od Insigni która nie hula w cruzach?
O partsy pisz PW.

Krzysiek1977
Aktywny
Posty: 85
Rejestracja: 28 lut 2016, o 11:10
Reputacja: 0
Imię: Krzysiek
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Krzysiek1977 » 19 sty 2017, o 09:51

barus pisze:
Krzysiek1977 pisze:Czyli na spokojnie lepiej

NGK IFR7X7G - (jest to fabryczna świeca sprzedawana również jako oryginał Opla - GM)
?
Rozumiem, że posiadasz Cruza z silnikiem 1.4 i chyba na pewno nieprzystosowanym do inst. LPG.
Na Twoim miejscu skontaktowałbym się z ASO Opla i dowiedziałbym się, jakie świece są montowane w silnikach Opla 1.4 wyposażonych fabrycznie w inst. LPG, bo to ten sam silnik tylko głowica przystosowana do LPG. Ważny jest nie tylko odstęp elektrod, ale też prawidłowa ciepłota świecy.
OK dzięki

Czyli jak silnik 1.4 turbo niesprzystosowany do LPG to na co mam uwazac i czego pilnowac? narazie zrobilem 30 tys km , luzy nie sa regulowane według gazownika sa hydrauliczne.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: barus » 19 sty 2017, o 18:57

Trudno powiedzieć coś więcej o tych silnikach z inst. LPG, które do LPG nie są przystosowane :zastanawiasie: Nikt nie pochwalił się na forum jak sprawuje się taki silnik z większym przebiegiem.
Na pewno na trwałość gniazd i zaworów ma duży wpływ odpowiedni skład mieszanki gazowo-powietrznej, a uboga mieszanka może dużo szkód narobić.
Ja na twoim miejscu na pewno zdecydowałbym się na strojenie silnika na hamowni przy pomocy szerokopasmowej sądy AFR i to w zakładzie, który ma duże doświadczenie w tym temacie związanym z LPG. Gdybyś miał bliżej do Tarnowa z poleciłbym Ci Czakram.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość