Widziałem ta cewkę na alegro. Tez ciekaw jestem czy będzie działaćRobbo pisze:Właśnie nabyłem cewkę renomowanej firmy NTY LTD.
wg sprzedawcy CEWKA w 100% zgodna technologicznie z ORYGINAŁEM !!! tj z numerem OE: 96476979
Cewka Cruze
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
pablo1
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Właśnie zamontowałem NTY - silnik odpalił .Robbo pisze:Kupiłem zapłaciłem czekam na przesyłkę!piotrula5 pisze:I co działa?
Jutro pierwszy dzień eksploatacji

- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
To już jest coś he he. Pewnie każdego z nas to czeka wcześniej czy później. Mam nadzieje ze jak najpóźniej. Napewno jest cena za ta cewkę w
porównaniu do innych atrakcyjna. Dziś się pytałem. Oryginał jest za 780 złotych. Delphi mam w razie za 410.
Mam nadzieje ze będzie działać.
porównaniu do innych atrakcyjna. Dziś się pytałem. Oryginał jest za 780 złotych. Delphi mam w razie za 410.
Mam nadzieje ze będzie działać.
pablo1
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Dlatego zamontowałem cewkę OE i zamontowałem NTY , na którą mam 24 miesięcy gwarancji.
Korzystając z okazji nie mogę znaleźć na forum zestawienia wymiarów i numerów katalogowych!
Korzystając z okazji nie mogę znaleźć na forum zestawienia wymiarów i numerów katalogowych!
-
- Bywalec
- Posty: 145
- Rejestracja: 25 lis 2015, o 12:00
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Orlando Lt+ 1,8 lpg
- Silnik: 1,8
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Dobre wieści. Trzeba będzie zakupić
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Endriu333! A czemu jesteś taki ostrożny z tym odstępem na elektrodach świec przy pracy na LPG.endriu333 pisze:Ja od początku jeżdżę tylko na ngk kupowanych w Aso (pudełko GM) nic w nich nie zmieniam, co 30kkm wymiana i zero problemów. Byłbym ostrożny z tym odstepem... Jak dla mnie "śmierdzi" gazem...wtryski, komp gazowy,

Jeszcze jedno. Czakram Tarnów wydał instrukcje dla wszystkich autoryzowanych serwisów ASO mówiące o zmniejszeniu średnicy na świecach do 0,85mm. Ja dwa razy wymieniałem u siebie świece w ASO i za każdym dokładnie taką szczelinę 0,85mm mi ustawiano.
- zzzz
- Wymiatacz
- Posty: 1655
- Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
- Reputacja: 41
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Cruze HB LT+
- Silnik: 1.8
- LPG: BRC
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
"Dzięki takiemu zabiegowi (zmniejszeniu odstępu na świecy) zwiększamy energię impulsu zapłonowego na LPG a przy okazji nie nadwyrężamy układu zapłonowego."
zmniejszenie odstępu na świecy zmniejsza energię impulsu zapłonowego, dzięki temu zmniejszeniu odstępu napięcie potrzebne do wytworzenia iskry jest mniejsze.
zmniejszenie odstępu na świecy zmniejsza energię impulsu zapłonowego, dzięki temu zmniejszeniu odstępu napięcie potrzebne do wytworzenia iskry jest mniejsze.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Teoretycznie masz rację, ale w praktyce bywa z tym różnie, bo wyładowanie może przebiegać na elektrodzie i równolegle poza nią, tak, że część energii tej iskry zostanie skonsumowana a część stracona. Wyładowanie może nastąpić także poza świecą. Pisząc o zwiększonej energii właśnie taką sytuację brałem pod uwagę, że przeskok będzie następował wyłącznie na elektrodach świecy dzięki zmniejszeniu odległości na elektrodach.
- zzzz
- Wymiatacz
- Posty: 1655
- Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
- Reputacja: 41
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Cruze HB LT+
- Silnik: 1.8
- LPG: BRC
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
energia iskry w prosty sposób zależy od odstępu świecy. zmniejszenie przerwy między elektrodami nie może przecież i nie powoduje zwiększenia tej energii.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
zzzz ma rację jeżeli chodzi o energię stricte i gdy elementy izolacyjne są sprawne. Wtedy zdecydowana część energii zgromadzonej w cewce zostanie wydatkowana na łuk elektryczny na świecy. Jednak gdy izolacja jest już nadwyrężona dielektrycznie to niestety część energii poleci nie tam gdzie trzeba i wtedy tej energii iskry na świecy jest za mało żeby doszło do zapłonu. Żeby doszło do przeskoku iskry materia musi zostać zjonizowana, jonizacji dokonuje pole elektryczne spowodowane wysokim napięciem. Łatwiej, a wręcz błyskawicznie jonizuje się mieszanka stąd iskra wyładowcza powstaje tam. Elementy izolacyjne WN są rzędy welkości bardziej odporne, jednak nie są idealne. W strukturze gum, ceramiki i innych dochodzi do powolnych procesów jonizujących te izolatory w postaci kanałów o mniejszej oporności. Im wyższe napięcia tym łatwiej te kanały powstają i pogłębiają upływność energii bokiem. Mieszanka LPG poprzez swoje właściwości dielektryczne powoduje, że szybciej dochodzi do uszkodzeń izolacji . Zmniejszenie szczeliny na świecy upodabnia warunki pracy elementów WN do takich jak dla benzyny. Niestety skutkiem ubocznym są gorsze warunki zapłonu dla benzyny np. niedopalanie zimnej mieszanki i uszkadzanie katalizatora, a także niźszy moment obrotowy.

- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
I po wizycie w centrali brc. Wszystko w porządku, żadnych błędów. Zmienione węże od wody oraz trójniki i wszystkie opaski. Sprawdzone wszystkie podzespoły, filtry zmienione. Pokazałem świece. Panowie stwierdzili ze ta świeca z ta przerwa zrobiła to zamieszanie całe prawdopodobnie. Mam nadzieje ze tak było, bo cewki nie uśmiecha mi się kupować, wystarczy chłodniczka do roboty na razie. 

pablo1
-
- Profesjonalista
- Posty: 961
- Rejestracja: 8 lis 2016, o 11:50
- Reputacja: 0
- Imię: Maciej
- Samochód: Cruze 1.8LPG 2013
- Silnik:
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
jaki jest koszt wezy i trójnika?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
To oczywiste. Przecież napisałem Ci ze teoretycznie masz rację, ale w praktyce z tych powodów, które wcześniej opisałem i tych co pisze wszim, że przy LPG i większej szczelinie na świecy może nastąpić efekt odwrotny od zamierzonego. Czyli przy wyższym napięciu wyładowania na świecy część tej energii poprzez różne uloty spowodowane nadwyrężoną izolacją na cewce, przeskoki wewnątrz świecy, może być marnowana. Z tego powodu na elektrodach świecy energia iskry może być niższa lub w ogóle jej brak w stosunku do świecy z mniejszą szczeliną. Przykład pablo1, świeca na pierwszym cylindrze.zzzz pisze:energia iskry w prosty sposób zależy od odstępu świecy. zmniejszenie przerwy między elektrodami nie może przecież i nie powoduje zwiększenia tej energii.
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
A nie wiem. Nie patrzyłem nawet na rachunekmkosmida pisze:jaki jest koszt wezy i trójnika?

pablo1
-
- Aktywny
- Posty: 85
- Rejestracja: 28 lut 2016, o 11:10
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Pytałem w sklepach i Denso np dla silnika 1.4 turbo 140 k nie ma denso tylko wyskakuje NGK i Boschpablo1 pisze:Nic nie ustawiłem. Takie świece jakie kupiłem zakładałem . To chyba fachowcy od lpg takie rzeczy powinni zrobić jak się im daje świece do zmiany . Cały czas zakładałem ngk ZFR6F -11. Teraz mam denso k 20TT.
Czy muszą byc te irydowe platynowe za 45zl za szt??
-
- Aktywny
- Posty: 85
- Rejestracja: 28 lut 2016, o 11:10
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Krzysiek1977 pisze:pablo1 pisze:Nic nie ustawiłem. Takie świece jakie kupiłem zakładałem . To chyba fachowcy od lpg takie rzeczy powinni zrobić jak się im daje świece do zmiany . Cały czas zakładałem ngk ZFR6F -11. Teraz mam denso k 20TT.
Czy Denso IKT 20TT Irydowe mogą być?>? 1.4 turbo
http://www.e-denso.pl/denso-ik20tt-swie ... -4323.html
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
-
- Aktywny
- Posty: 85
- Rejestracja: 28 lut 2016, o 11:10
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Uważasz że są lepsze od denso??
Ja dostalem taka propozycje
Według katalogu
http://allegro.pl/swieca-zaplonowa-dens ... 43254.html
lub tansze
http://www.e-denso.pl/denso-ik20tt-swie ... -4323.html
Ja dostalem taka propozycje
Według katalogu
http://allegro.pl/swieca-zaplonowa-dens ... 43254.html
lub tansze
http://www.e-denso.pl/denso-ik20tt-swie ... -4323.html
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Nie wiem czy lepsze czy gorsze. Jak nie spróbujesz to się nie przekonasz.
Ja kupiłem pierwszy i ostatni raz świece tej firmy. Oczywiście mowie o tych tańszych k 20TT bo innych z tej firmy nie używałem.
Ja kupiłem pierwszy i ostatni raz świece tej firmy. Oczywiście mowie o tych tańszych k 20TT bo innych z tej firmy nie używałem.
pablo1
-
- Aktywny
- Posty: 85
- Rejestracja: 28 lut 2016, o 11:10
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Czyli na spokojnie lepiej
NGK IFR7X7G - (jest to fabryczna świeca sprzedawana również jako oryginał Opla - GM)
?
NGK IFR7X7G - (jest to fabryczna świeca sprzedawana również jako oryginał Opla - GM)
?
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Rozumiem, że posiadasz Cruza z silnikiem 1.4 i chyba na pewno nieprzystosowanym do inst. LPG.Krzysiek1977 pisze:Czyli na spokojnie lepiej
NGK IFR7X7G - (jest to fabryczna świeca sprzedawana również jako oryginał Opla - GM)
?
Na Twoim miejscu skontaktowałbym się z ASO Opla i dowiedziałbym się, jakie świece są montowane w silnikach Opla 1.4 wyposażonych fabrycznie w inst. LPG, bo to ten sam silnik tylko głowica przystosowana do LPG. Ważny jest nie tylko odstęp elektrod, ale też prawidłowa ciepłota świecy.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Delphi za 410"?? Chyba jeszcze tak niestaniały pasujące delphi.... Może to od Insigni która nie hula w cruzach?
O partsy pisz PW.
-
- Aktywny
- Posty: 85
- Rejestracja: 28 lut 2016, o 11:10
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
OK dziękibarus pisze:Rozumiem, że posiadasz Cruza z silnikiem 1.4 i chyba na pewno nieprzystosowanym do inst. LPG.Krzysiek1977 pisze:Czyli na spokojnie lepiej
NGK IFR7X7G - (jest to fabryczna świeca sprzedawana również jako oryginał Opla - GM)
?
Na Twoim miejscu skontaktowałbym się z ASO Opla i dowiedziałbym się, jakie świece są montowane w silnikach Opla 1.4 wyposażonych fabrycznie w inst. LPG, bo to ten sam silnik tylko głowica przystosowana do LPG. Ważny jest nie tylko odstęp elektrod, ale też prawidłowa ciepłota świecy.
Czyli jak silnik 1.4 turbo niesprzystosowany do LPG to na co mam uwazac i czego pilnowac? narazie zrobilem 30 tys km , luzy nie sa regulowane według gazownika sa hydrauliczne.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Cewka Cruze
Trudno powiedzieć coś więcej o tych silnikach z inst. LPG, które do LPG nie są przystosowane
Nikt nie pochwalił się na forum jak sprawuje się taki silnik z większym przebiegiem.
Na pewno na trwałość gniazd i zaworów ma duży wpływ odpowiedni skład mieszanki gazowo-powietrznej, a uboga mieszanka może dużo szkód narobić.
Ja na twoim miejscu na pewno zdecydowałbym się na strojenie silnika na hamowni przy pomocy szerokopasmowej sądy AFR i to w zakładzie, który ma duże doświadczenie w tym temacie związanym z LPG. Gdybyś miał bliżej do Tarnowa z poleciłbym Ci Czakram.

Na pewno na trwałość gniazd i zaworów ma duży wpływ odpowiedni skład mieszanki gazowo-powietrznej, a uboga mieszanka może dużo szkód narobić.
Ja na twoim miejscu na pewno zdecydowałbym się na strojenie silnika na hamowni przy pomocy szerokopasmowej sądy AFR i to w zakładzie, który ma duże doświadczenie w tym temacie związanym z LPG. Gdybyś miał bliżej do Tarnowa z poleciłbym Ci Czakram.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość