Cewka Cruze

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
Kolda
Stały bywalec
Posty: 237
Rejestracja: 19 lut 2016, o 08:48
Reputacja: 1
Imię: Arek
Samochód: Cruze 1.6 SW
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Kolda » 22 gru 2016, o 13:43

Wiem że z Opla nie pasi , ale tak z ciekawości :)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: wszim » 23 gru 2016, o 00:09

barus pisze:Cewka do mnie nie dotarła, bo gdzieś w drodze się zawieruszyła, więc chyba nikt nie zaglądał do środka :zastanawiasie:
Ale nawet gdyby ktoś zaglądał, to czy w Twoim przypadku by to coś zmieniło :ocochodzi:
Wiadomo już, że cewka z Opla ma inną kolejność wyprowadzeń przewodów i ich ilość i nie można jej traktować jako zamiennik - Plug and Play.
Ale jeżeli wnętrze jest takie samo a tylko kabelkologia złośliwie inna, to by można przekabelkować się na wtyczce. Zapewne taka ideologia drzemie w głowach.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: barus » 23 gru 2016, o 00:43

Nie tylko kabelkologia, ale np. odwrotna polaryzacja cewek. Przydałby się schemat zasilania tych cewek w Oplu.

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Robbo » 29 gru 2016, o 21:16

Reasumując jakie cewki pasują do silnika 1.8 F18d4 producent i nr części ?
Ostatnio zmieniony 29 gru 2016, o 21:27 przez Robbo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: etac » 29 gru 2016, o 21:21

barus pisze:Nie tylko kabelkologia, ale np. odwrotna polaryzacja cewek. Przydałby się schemat zasilania tych cewek w Oplu.
jakie silniki chcemy porównać? To poszukam.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: barus » 7 sty 2017, o 21:30

Konradoo przesłał mi dwie uszkodzone listwy zapłonowe o takim oznaczeniu: PET-GF 40.
Gdybyś mógł zdobyć schemat modułu sterowania tej listwy zapłonowej w Oplu to byłbym bardzo wdzięczny.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: etac » 7 sty 2017, o 21:44

jaki silnik, jaki model
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: barus » 7 sty 2017, o 21:49

Teraz zdążyłem rozszyfrować, że to cewka DELPHI 1104082 5J10 i używana jest w takich modelach Opla

CEWKA ZAPŁONOWA

DELPHI 1104082 13B05

do samochodu

OPEL

ASTRA G hatchback (1998.02-2005.01
1.6 (2002.12 - 2005.01) - 103 KM / 76 KW
ASTRA H (2004.03 - )
1.6 (2004.03 - ) - 105 KM / 77 KW
ZAFIRA (2005.07 - )
1.6 (2005.07 - ) - 105 KM / 77 KW
1.8 (2005.07 - ) - 140 KM / 103 KW
MERIVA (2003.05 - )
1.6 (2006.01 - 2010.05) - 105 KM / 77 KW
1.6 Turbo (2005.09 - 2010.05) - 180 KM / 132 KW
SIGNUM VECTRA C (2003.05 - )
1.8 (2005.09 - ) - 140 KM / 103 KW
CORSA D (2006.07 - )
1.6 Turbo (2007.02 - ) - 192 KM / 141 KW
1.6 Turbo (2007.02 - ) - 150 KM / 110 KW


BTW
Tylko w mojej cewce jest końcówka 5J10 a przy tych silnikach jest 13B05 :ocochodzi:

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: etac » 7 sty 2017, o 22:00

Pacjent:
Astra H
A16XER
2011
cewka.pdf
(203.38 KiB) Pobrany 186 razy
pin 1 od lewej
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: barus » 7 sty 2017, o 22:11

Krzysztof! to jest złączka nie do tej cewki. U mnie jest 7 pinów i wszystkie są czynne, a nie 6. Czyli te dodatkowe oznaczenie (5J10) jednak robi różnicę :zastanawiasie:

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: etac » 7 sty 2017, o 22:18

no to jutro, ale fajnie wiedzieć coś więcej.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: barus » 7 sty 2017, o 23:00

Okazuje się, że konradoo przysłał mi dwie różne cewki, jedna ma 6 a druga 7 pinów i chyba obydwie z Opla.
Nie zauważyłem tego od razu. Muszę jeszcze je dokładnie porównać, pomierzyć. Tą 7-mio pinową już rozwaliłem na czynniki pierwsze i z tego co się do tej pory zorientowałem, to różnią się miedzy sobą zasadniczo.
Krzychu na razie nic nie szukaj. Jak będę coś potrzebował to napiszę.

BTW
W cewce 7-mio pinowej przy każdej cewce zastosowano 4 układy wysoko napięciowe, dla każdej cewki oddzielnie w obudowie podobnej do TO2205
z 5 nóżkami. Zdjęcie poniżej. Jest to chyba inne rozwiązanie niż w cruzakowej cewce, bo porównując, mierząc oporności pomiędzy odpowiednimi pinami zdecydowanie różnią się opornością. Wygląda na to, że cewka w Cruze jest sterowana zewnętrznym stopniem mocy. To tylko na razie wstępna moja opinia.
IMG_20170107_200315.jpg
IMG_20170107_200315.jpg (984.37 KiB) Przejrzano 3942 razy
Nie znalazłem w necie tego układu. Może komuś się uda :tak:

Awatar użytkownika
Kolda
Stały bywalec
Posty: 237
Rejestracja: 19 lut 2016, o 08:48
Reputacja: 1
Imię: Arek
Samochód: Cruze 1.6 SW
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Kolda » 8 sty 2017, o 20:55


Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: wszim » 8 sty 2017, o 22:59

:zastanawiasie: Czyli konstrukcja chevroleta i opla to dwie różne konstrukcje cewek. I nie idzie tu tylko o różnice w kolejności wyprowadzeń.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Robbo » 9 sty 2017, o 13:24

Panowie gdzie i za ile (nr katalogowe) nabyć cewkę do silnika 1,8 orlando cruze f18d4

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: konradoo » 9 sty 2017, o 13:28

Jak będziesz miał oe to zobacze.
Po katalogu mam dostępne Meat&Doria.
Nie wiem co to wartego, choć reklamacji nie widzę.
O partsy pisz PW.

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Robbo » 9 sty 2017, o 21:20

96476979 J8

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Robbo » 11 sty 2017, o 11:35

Czy nr 55570160 to zamiennik 96476979 ?

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: konradoo » 11 sty 2017, o 12:42

Niby ta sama cewka wychodzi. Do tej cewki mam przypisane jeszcze 25186686.

To jest ta cewka meat&doria. Ściągnę sztukę to zobaczę jak wygląda.
O partsy pisz PW.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: barus » 12 sty 2017, o 18:47

Może podsumuję różnicę między cewką zapłonową DELPHI 55561665 stosowaną w Astrze 4J a cewką OE 96476979 zainstalowaną w Cruze.
Niestety tych cewek nie da się stosować zamiennie, bo różnią się miedzy sobą zasadniczo.
Cewka do Cruze wykonana jest tylko z elementów biernych (cewki, rezystory, kondensatory).
Element czynny, czyli stopień mocy sterujący tymi cewkami jest umieszczony poza listwą zapłonową.
Natomiast w oplowskiej cewce stopień mocy umieszczony jest wewnątrz listwy zapłonowej, zintegrowany z pozostałymi elementami cewki.
Wynika z tego, że cewka zastosowana w Oplu jest nowszą konstrukcją, bo przez umieszczenie w niej
elementów czynnych zdecydowanie zmniejsza poziom zakłóceń generowanych przez tą cewkę w stosunku do tej stosowanej w Cruze.
Wobec powyższego trudno jest mi zrozumieć, czemu oplowska cewka jest tańsza od tej z cruzaka? :zastanawiasie:
Przecież ta z cruzaka jest tańsza w produkcji.
Listwa zapłonowa.jpg
Listwa zapłonowa.jpg (63.71 KiB) Przejrzano 3799 razy
Teoretycznie do Cruze można by było dobrać jakąś cewkę wyposażoną w bierne elementy, która przeważnie posiada wtyk 6- pniowy, ale cewka cruzakowa posiada ich 7, czyli już na wstępie wtyczki nie pasują. Nawet gdyby udało się znaleźć taką z 7-pinami, to może się zdarzyć, że kolejność przewodów będzie inna. Taka przeróbka(druciarstwo) według mnie nie ma sensu biorąc pod uwagę fakt, że na rynku pojawiają się różne tańsze zamienniki cewek do Cruze, przykład: http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-chevr ... _c=Product
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-chevr ... _c=Product
Trzeba by było je wypróbować.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: etac » 12 sty 2017, o 22:03

Tak jak juz gdzies pisalem:

https://www.drive2.ru/l/463417214146446119/

wygląda na to ze to P0300 pojawia się w wyniku przebicia elektrycznego na cewce.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: wszim » 12 sty 2017, o 22:40

Słowa uznania dla naszego Czecha barusa za rozkminkę cewkową. :witam: A także podziękowania dla Konradoo aniołka naszego wielkiego Konradowskiego za dostarczenie Czechowi cewek. :witam:
I teraz już wszystko jasne w temacie cewy. :tak:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: konradoo » 12 sty 2017, o 23:08

Mniej popularne auto to się płaci,produkują mniejsze serie,a to powoduje zwrost cen samej produkcji...
Tak dla wiadomości, to producent ustawia ceny,nie hurtownia. Najbardziej widoczne w paskach, pasek 3x dłuższy może być tańszy od krótkiego.
Podziękowania przede wszystkim barusowi. On zrobił harakiri cewkom,tak by je zbadać. Co przy wykonaniu cewek,nie jest łatwe. Ja tam tylko dostarczyłem drugą serię produktu. Poprzednia paczka zginęła w czeluściach magazynu kurierki.
Może wbije znów kij w mrowisko,ale tak łopatologicznie.
JAk to wychodzi,skoro tak się różnią, że po podpięciu oplowskiej cewki - " angine cziken" znika?
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
Kolda
Stały bywalec
Posty: 237
Rejestracja: 19 lut 2016, o 08:48
Reputacja: 1
Imię: Arek
Samochód: Cruze 1.6 SW
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Kolda » 12 sty 2017, o 23:25

konradoo pisze:Mniej popularne auto to się płaci,produkują mniejsze serie,a to powoduje zwrost cen samej produkcji...
Tak dla wiadomości, to producent ustawia ceny,nie hurtownia. Najbardziej widoczne w paskach, pasek 3x dłuższy może być tańszy od krótkiego.
Podziękowania przede wszystkim barusowi. On zrobił harakiri cewkom,tak by je zbadać. Co przy wykonaniu cewek,nie jest łatwe. Ja tam tylko dostarczyłem drugą serię produktu. Poprzednia paczka zginęła w czeluściach magazynu kurierki.
Może wbije znów kij w mrowisko,ale tak łopatologicznie.
JAk to wychodzi,skoro tak się różnią, że po podpięciu oplowskiej cewki - " angine cziken" znika?
Już napisał

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Regulus » 13 sty 2017, o 09:00

Barus szacun + wow za sekcję cewek!

Ja mam koreański zamiennik za bodajże 300 zł i nie narzekam, ze 30 kkm bez problemów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości