[Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

czyli jak samemu coś naprawić, coś usprawnić
Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Regulus » 2 mar 2016, o 23:00

Jesteś pierwszy na tym forum, który wymieniał szklanki, stąd pytanie o źródło i cenę.

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Robbo » 3 mar 2016, o 01:44

No chyba nie pierwszy! Czytałem na forum ze jeden cruze miał wymienieniane szklanki chyba w ASO.
Ponieważ INA nie sprzedaje tych części jako zamienniki indywidualnie, jedyne jakie namierzyłem to firmy KOLBENSCHMIDT
http://czescisilnikowe.intercars.com.pl ... hp?id=1508
Osobiście posiadam 20% rabatu
Korzystając z okazji czy można zmobilizować kolegę z Krakowa sprawdzenia skanera
Horte pisze:Na necie proponowany jest taki tester:
http://allegro.pl/profesjonalny-skaner- ... 12834.html

Po kliknięciu w listę aut GM można znaleźć zarówno orlando jak i cruz'a.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: wszim » 3 mar 2016, o 23:06

Robert sam robiłeś wymianę szklanek czy w jakimś serwisie a sam organizowałeś tylko podzespoły? Przybliż o co chodzi z tymi zaślepkami.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Robbo » 3 mar 2016, o 23:53

Odnośnie uszkodzenia korków zaślepek do wariatora to na skutek uszkodzonych kluczy uszkodziłem gniazda, dlatego jest konieczność wymiany przy następnej regulacji lub demontaźu. Jeden korek to koszt 20 zł :cry:
Odnośnie regulacji zaworów to usługa zespołowa w zaprzyjaźnionym warsztacie.
Moja rola ograniczyła się do pomiaru i wymiany szklanek. :roll:
Nie dziwie się ze warsztaty wyceniają tak wysoko tą regulacje :D)
Po regulacji stwierdzam wzrost mocy oraz spadek zużycia paliwa :ok:

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: wszim » 3 mar 2016, o 23:57

i zapewne lżej na sercu oraz w portfelu. :) Fajnie że się udało. Fotków nie robiłeś?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Robbo » 4 mar 2016, o 00:09

Fotek nie robiłem ponieważ rączki miałe zakonserwowane olejem 5w30. 8-) za to przeanalizowałem zasadę działania wariatorów i słynnych sitek.
Następna sprawa to wymiana uszczelek w chłodnicy olejowej ale to za dwa tysiące km :nerwy
Posiadam już komplet uszczelek. :piwo3: :papa:

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: wszim » 4 mar 2016, o 00:45

A czytałeś na forum długi wątek o kzfr, viewtopic.php?f=28&t=771&hilit=kzfr i dywagacje nt przyczyn. Może masz jakieś swoje przemyślenia?
A chłodniczka już puszcza?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Robbo » 6 mar 2016, o 08:30

Pokazały się śladowe ilości oleju w magistrali chłodzenia, korek układu jeszcze nie zatakowany. Drugi taki silnik uszczelnie po 130 przy obiawach wydostatniu oleju za zewnątrz. W moim przypadku są to obiawy początkowe przedostawanie się oleju do magistrali chłodzenia.
Odnośnie drugiej sprawy słynnych wariatorów. To typ oleju, sposób eksploatacji na jakich odcinkach ? Nie będę wyjaśniał ponieważ w tamtym wątku zostałem :/ .
Oraz ciśnienie spadek np. po demontarzu obejm wałków rozrządu tam gdzie jest magistrala olejowa lub i zatkane sitka nagarem :Y

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 685
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: pablo1 » 21 paź 2016, o 22:04

Dla świętego spokoju zdecydowałem się na sprawdzenie luzów zaworowych w swoim silniku. W czwartek się dowiem jak lpg wpływa na mój silnik. Przebieg na lpg 45 tysięcy.
Pytanie czy te wartości graniczne luzów podane dla silnika 1,8 są takie same dla 1.6 ?
pablo1

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: wszim » 21 paź 2016, o 22:38

Tak.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 685
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: pablo1 » 21 paź 2016, o 22:41

Dzięki za szybka odpowiedz :)
pablo1

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Avatar » 23 paź 2016, o 21:47

Cruze 1.8 2H0, jakie wartości są dopuszczalne dla luzów zaworowych?
Będzie to testowane w czwartek i chciałbym wiedzieć jakie wartości to normy, prosiłbym w miarę możliwości o rzetelne źródło w sensie pewne a nie internetowe.
Na gazie przejechane 113kkm także będzie co sprawdzać i wynik będzie miarodajny dla silnika z KL7 na LPG i faktycznego wpływu LPG na głowicę :)

Na internecie znalazłem takie wartości ale nie wiem jak mają się do rzeczywistości:
ssące 0,21-0,29
wydech 0,26-0,34

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Regulus » 23 paź 2016, o 23:08

Masz w moim drugim poście w tym wątku:

Prawidłowy luz zaworu - dolot 0,25 (+/-0,04) mm

Prawidłowy luz zaworu - wylot 0,30 (+/- 0,04) mm

To są dane z TIS, na 100% i zgadza sie z tym co znalazłeś.

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Robbo » 24 paź 2016, o 07:42

Ciekawe :zastanawiasie:
Silniki KL7 przy takim przebiegu dotychczas sprawdzane bez konieczności regulacji! Chyba ze awaria LPG z uszkodzonym wtryskiem.

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Avatar » 24 paź 2016, o 08:08

Ok to zobaczymy jak u mnie, przebieg autentyczny, duży na lpg, mam nadzieję ze kl7 faktycznie swoje zrobił.

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Avatar » 27 paź 2016, o 13:22

No i jest tak:

ssące w tolerancji 0.25 wiec dokladnie na środku
wydechowe 3 cylindy poza zakresem w wartościach od 0.20 - .24, a dolny próg to 0.26 wiec rozjechane.
Od razu z tym rozrząd także czekamy :)
Autko w SPA będzie troche dłużej niż zakładałem.
Nie ma dramatu bo do podparcia daleko ale coś się działo.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi

Post autor: pool80 » 27 paź 2016, o 16:19

Avatar ty masz kl7 i na gazie 117k km? Instalacja brc regulowales ją co roku? I gdzie robisz teraz regulacje w aso czy po za?

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi

Post autor: Avatar » 27 paź 2016, o 17:33

Myslowice Czakram, gaz tylko u nich co 15kkm w ASO nie maja o tym pojęcia, ciągle miałem check, w końcu Chevy Polska wysłał mnie do nich i od tego czasu gaz chodzi bez problemu. Niedawno wymieniłem reduktor chyba przy 103kkm i regulacja też u nich. Na przegląd 105kkm wymieniłem już sam filtry cieklej i lotnej LPG. Silnik z KL7. Jak widać dużo nie daje choć dramatu nie ma ale gdybym czekał do 150kkm kiedy jest to planowane mogło by już być dużo gorzej.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi

Post autor: pool80 » 27 paź 2016, o 17:50

Mimo wszystko myślę że kl7 jednak daje. Że o wiele szybciej wyszły by pomiary po za tolerancją. Mam jeszcze nadzieję, że winowajcą jest źle wyregulowana instalacja. Ten świecący Check. Że wtedy zmniejszyły się znacząco luzy. Albo lub też padający reduktor, który podawał by za ubogo gazu...
Ile przejechałeś na check'u? Jakie miałeś błędy, wiesz co było przyczyna tego checka?

No i domyślam się, że te 150k km, to nie dla lpg tylko dla pb jest.
Przypuszczam, że już nie będziesz musiał regulować luzu. Że się uklepało i już zostanie w tolerancji.

Co o tym myślicie? szczególnie w punkcie Check i reduktorze. Wszim?

Awatar użytkownika
AdamT
Zasłużony dla forum
Posty: 698
Rejestracja: 4 sie 2013, o 09:30
Reputacja: 3
Imię: Adam
Samochód: Octavia III FL
Silnik:
Lokalizacja: SRC
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi

Post autor: AdamT » 27 paź 2016, o 19:26

Check u Marcina świecił po tym jak ASO w Rybniku zrobiło regulację gazu przy przeglądzie (1 lub 2). Walka z ASO i Chevrolet do momentu trafienia do Czakramu trwała przez około 1-2tyś km. W skali całego przebiegu nie wydaje mi się żeby to miało jakiś większy wpływ na stan rzeczy. Z drugiej strony nikt tego nie sprawdzał przy benzynie i nie wiemy jak to wygląda bez lpg...

Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka
Peugeot 308SW Hybrid 225 GT Pack
Skoda Octavia III FL 1.4TSI 150KM Style + to i tamto ;)
był Cruze 1.6 HB LT+ Premium, Samsung Galaxy Tab 2 7" on-board

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi

Post autor: Avatar » 27 paź 2016, o 19:54

Niebawem ktoś jeżdżący na noPb też wpadnie w przebieg 150kkm i czeka ta sama kontrola także wyjdzie ile to lpg a ile sam silnik.
Jeżeli chodzi o reduktor to od wystąpienia objawów do wymiany może przejechalem z 2kkm. Po drodze była jeszcze cewka i nie pamiętam dokładnie co kiedy wyszło i było zrobione, trzeba by szukać po forum i wątkach bo na pewno o tym pisałem.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi

Post autor: wszim » 27 paź 2016, o 20:28

Wątek szkoda, żeby szedł po linii "co dziś zrobiłeś...", bardzo proszę naszych miłych moherków o wstawienie go do... :zastanawiasie: może LPG?

120 tys to wg mnie o 80tys więcej niż bez KL7. Chyba jeszcze nie masz złych objawów jak falowanie obrotów, choć w silniku z KZFR może nie występować :zastanawiasie: . Gdy nie ma hydroregulacji to utwardzenie głowicy jest przede wszystkim po to by zapewnić producentowi święty spokój w okresie gwarancyjnym. Silnik 2H0 bez LPG chyba już ktoś kontrolował i o ile pamiętam był to przebieg ok 140tys i luzy w normie. Duża szansa, że sprawdzenie w okolicach 150tys u Avatara już wiele by nie zmieniło, tzn nadal byłoby niewłaściwie ale jeszcze daleko do podparcia. Gdybam, nawiązując do teorii uklepywania.
Wnioski dla mnie są takie - kontrola luzu za 3 ..4 lata bo wtedy dobiję do setki. W silniku bez utwardzonej głowicy luzy lecą po przebiegu 30-45tys. Więc 80tys więcej to jest dobrych klika lat spokoju.
Marcin, jak będziesz realizował tą naprawę? - wymiana barku szklanek czy szlifek? :)
Na pewno twoje doświadczenia będą żywo obserwowane przez rzeszę posiadaczy 2H0 z LPG. Także kibiców masz zapewnionych :D
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi

Post autor: Avatar » 27 paź 2016, o 20:33

Powiem co i jak jak ASO skończy bo tam to robię, wstępnie mówili o wymianach, coś tam zamówili i czekają ale ja mechanikiem nie jestem więc "mów mi tak jeszcze" :)

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi

Post autor: Regulus » 27 paź 2016, o 20:35

Na prawdę Wojtku wytrzymasz 3-4 lata? Nie kusi Cię żeby sprawdzić u siebie?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Co dziś zrobiłeś w swoim Chevi

Post autor: wszim » 27 paź 2016, o 20:42

Jeszcze nie kusi. Ale masz rację, nie wiem czy do zapowiadanych 100k wytrzymam. Wystarczy jeden weekend deszczowy i brak prac zleconych (czyli zagrożenie nudą) a zacznę nerwowo się krzątać przy olku i kto wie czy mu z zaskoczenia trepanacji nie wykonam. :D
Avatar pisze:Powiem co i jak jak ASO skończy bo tam to robię, wstępnie mówili o wymianach, coś tam zamówili i czekają ale ja mechanikiem nie jestem więc "mów mi tak jeszcze" :)
Szlif tańszy , więc pytaj, kontroluj koszty.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Manuale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości