Kierunkowskaz zwariował [t250]

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
przeeemek
Stały bywalec
Posty: 208
Rejestracja: 26 sty 2016, o 16:48
Reputacja: 0
Imię: Przemek
Samochód: Aveo T250
Silnik:
Lokalizacja: Pomorskie
Kontakt:

Re: Kierunkowskaz zwariował [t250]

Post autor: przeeemek » 22 mar 2016, o 20:41

Na 99% mam jeden przekaźnik. Przy zamykaniu migają obie strony. Ale prawa nie gaśnie. Jakbym miał dwa przekaźniki to padnięty jeden przekaźnik, bo zwiera.
A tak to może jednak dioda? Bo Odłączenie centralki rozwiązuje problem - do czasu kolejnego uzbrojenia alarmu.
Ale z drugiej strony skoro robią to elektrycznie to nie byłoby możliwe, żeby czasem działało dobrze, a czasem nie.
Bardziej wygląda to na mechaniczne uszkodzenie przekaźnika. Tak tylko z fusów wróżę. Próbuję to na logikę wziąć, bo wiedzy w tym temacie brak :-)

Albo tak jak piszesz "prawa" dioda ma zwarcie. Podczas uzbrajania alarmu przekaźnik daje prąd na obie. I dopiero wtedy prawe kierunki zwarte świecą cały czas.

A przy normalnym użytkowaniu sygnał na kierunki idzie z "głównego" przekaźnika a nie tego z centralki, więc nie będzie się robić "choinka".

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Kierunkowskaz zwariował [t250]

Post autor: tdon » 23 mar 2016, o 07:55

przeeemek pisze:Na 99% mam jeden przekaźnik. Przy zamykaniu migają obie strony. Ale prawa nie gaśnie. Jakbym miał dwa przekaźniki to padnięty jeden przekaźnik, bo zwiera.
Czekaj, czekaj ... to nie jest logiczne.
Jeśli masz jeden przekaźnik i jest padnięty (skleja się), to obie strony powinny pozostać załączone.
Jeśli są dwa, to jeden może być padnięty i wtedy by się zgadzało.
Nie można też wykluczyć innej konstrukcji centralki np. z wyjściami tranzystorowymi na kierunkowskazy.
Coś tu nie gra. Możesz zapodać zdjęcie wnętrza centralki i podać jej typ ?
Na razie to takie wróżenie z fusów.

przeeemek
Stały bywalec
Posty: 208
Rejestracja: 26 sty 2016, o 16:48
Reputacja: 0
Imię: Przemek
Samochód: Aveo T250
Silnik:
Lokalizacja: Pomorskie
Kontakt:

Re: Kierunkowskaz zwariował [t250]

Post autor: przeeemek » 23 mar 2016, o 12:09

Mam fotki. Jednak są dwie kostki. Ale druga mała i inna. Dlatego o niej zapomniałem.
Obrazek
I z bliska kostki.
Obrazek
Obrazek

Teraz tak myślę, że jeśli to przekaźnik w centralce. To jeśli zamknę samochód i kierunek się nie zawiesi. To nie powinien się sam po jakimś czasie zapalić, bo nie bedzie prądu na przekaźniku.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Kierunkowskaz zwariował [t250]

Post autor: tdon » 23 mar 2016, o 15:20

Daj zdjęcie od spodu płytki.
Przekaźnik kierunkowskazów może być dwustykowy.

przeeemek
Stały bywalec
Posty: 208
Rejestracja: 26 sty 2016, o 16:48
Reputacja: 0
Imię: Przemek
Samochód: Aveo T250
Silnik:
Lokalizacja: Pomorskie
Kontakt:

Re: Kierunkowskaz zwariował [t250]

Post autor: przeeemek » 23 mar 2016, o 15:40

Kurcze właśnie wróciłem z garażu :-). Ktory to przekaźnik? Z niebieskimi napisami czy jasnymi?

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Kierunkowskaz zwariował [t250]

Post autor: tdon » 23 mar 2016, o 21:58

Ten większy, z niebieskimi napisami.
Tu masz podobny model:
Schowek01.jpg
Schowek01.jpg (33.11 KiB) Przejrzano 3084 razy
Sprawdź czy Twój ma taki sam układ wyprowadzeń.
Wygląda na to, że masz przekaźnik dwustykowy. Jeden styk może się kleić.
Czy masz dokumentację swojej centralki ?
Mógłbyś się upewnić po układzie ścieżek i numerach pinów wyjściowych, że to właśnie ten przekaźnik załącza kierunkowskazy. Trzeba sprawdzić czy ścieżki od nóżek przekaźnika nr 5 i 7 prowadzą do pinów płytki przeznaczonych do podłączenia kierunkowskazów. Jeśli tak, to praktycznie jesteś w domu.

przeeemek
Stały bywalec
Posty: 208
Rejestracja: 26 sty 2016, o 16:48
Reputacja: 0
Imię: Przemek
Samochód: Aveo T250
Silnik:
Lokalizacja: Pomorskie
Kontakt:

Re: Kierunkowskaz zwariował [t250]

Post autor: przeeemek » 25 lip 2016, o 22:01

W związku z innymi problemami z autem dopiero dzisiaj byłem u kolesia co naprawia sprzęt rtv. Sprawdził przekaźnik. Jest jednostykowy i nie był zwarty. Tego się spodziewałem, bo gdyby był zwarty to non stop swiecilyby sie te kierunki. Drażni mnie otwieranie auta kluczykiem :-)

przeeemek
Stały bywalec
Posty: 208
Rejestracja: 26 sty 2016, o 16:48
Reputacja: 0
Imię: Przemek
Samochód: Aveo T250
Silnik:
Lokalizacja: Pomorskie
Kontakt:

Re: Kierunkowskaz zwariował [t250]

Post autor: przeeemek » 30 wrz 2016, o 18:16

Na allegro można kupić już od 20 zł używany moduł alarmu. Dałoby radę uruchomić moduł od innego auta?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kierunkowskaz zwariował [t250]

Post autor: etac » 30 wrz 2016, o 18:19

Mowimy o alarmie fabrycznym, czy dokładanym dla pewności.

Jak dokładany to jak kupisz nowy moduł plus piloty, to wyjmujesz i wkładasz i uzywasz
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

przeeemek
Stały bywalec
Posty: 208
Rejestracja: 26 sty 2016, o 16:48
Reputacja: 0
Imię: Przemek
Samochód: Aveo T250
Silnik:
Lokalizacja: Pomorskie
Kontakt:

Re: Kierunkowskaz zwariował [t250]

Post autor: przeeemek » 30 wrz 2016, o 19:02

Alarm był dokładamy w ASO przy zakupie auta. Z tego co wiem to nie było fabrycznie alarmów. Z resztą sam już nie wiem. A wygląda to tak: http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6124655457
Chodzi mi o włożenie używanego modułu, żeby działał z oryginalnym kluczykiem. Ale tu dochodzi kwestia zaprogramowania kluczyka - pilota. Jest około 50 aukcji z tymi modułami - wszystkie bez kluczyków.

Nie chcę dodatkowych pilotów.

Generalnie wolałbym pozostać przy oryginale ale w dalszym ciagu nie wiem co powoduje mi zwarcie kierunkowskazów. Jak pisałem, byłem w punkcie naprawy tv. Ale tam koleś nic nie znalazł w moim module i przekaznikach. Tyle, że sprawdzał bez podania prądu na cewkę.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kierunkowskaz zwariował [t250]

Post autor: etac » 30 wrz 2016, o 19:21

No to trzeba poszukać po necie metody działania tego. Podejrzewam ze działa on na zasadzie impulsu z siłownika uznając to ze sygnał pochodzi z oryginalnego kluczyka. Czyli pilot w kluczyku nie jest aktywatorem alarmu, a jedynie przekaźnikiem dla impulsu z siłownika.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Elektryka Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość