Stuki w zawieszeniu
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Mam juz raport z badania amortyzatora przekazanego przez kolege GamBit.
Wyniki nie wskazują zadnych anomali w jego pracy, czyli głosna jego praca nie pochodzi od samego amortyzatora. Czyli wymiana tylko amortyzatora nie przyniesie 100% efektu usuniecia stuków.
Czyli znowu Informacja techniczna z US ma sens, bo tam nie wymieniali amortyzatorów tylko calą kolumne z szczegolnym nastawieniem na nowe mocowania górne.
Wyniki nie wskazują zadnych anomali w jego pracy, czyli głosna jego praca nie pochodzi od samego amortyzatora. Czyli wymiana tylko amortyzatora nie przyniesie 100% efektu usuniecia stuków.
Czyli znowu Informacja techniczna z US ma sens, bo tam nie wymieniali amortyzatorów tylko calą kolumne z szczegolnym nastawieniem na nowe mocowania górne.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- szary77
- Bywalec
- Posty: 124
- Rejestracja: 20 lis 2013, o 21:25
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze 1.6 LS+Premium
- Silnik: 1.6 124KM NoPb
- Lokalizacja: Lubaczów
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
OK, a zatem co z tego wynika? Amorki są ok czy też do bani i trzeba je zmienić razem z mocowaniem górnym?etac_owiec pisze:Mam juz raport z badania amortyzatora przekazanego przez kolege GamBit.
Wyniki nie wskazują zadnych anomali w jego pracy, czyli głosna jego praca nie pochodzi od samego amortyzatora. Czyli wymiana tylko amortyzatora nie przyniesie 100% efektu usuniecia stuków.
Czyli znowu Informacja techniczna z US ma sens, bo tam nie wymieniali amortyzatorów tylko calą kolumne z szczegolnym nastawieniem na nowe mocowania górne.
I druga sprawa. Gdzie znajdę jakiś link do info, że w USA była taka akcja i że wymieniali/wymieniają zawiechę na nową, wolną od wad.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Do czego potrzebujesz ten dokument? Dla Chevrolet Poland? Odbijesz się z nim od ściany. Dokument dotyczy tylko rynku amerykanskiego w Europie nikt go nie opublikował.szary77 pisze:OK, a zatem co z tego wynika? Amorki są ok czy też do bani i trzeba je zmienić razem z mocowaniem górnym?etac_owiec pisze:Mam juz raport z badania amortyzatora przekazanego przez kolege GamBit.
Wyniki nie wskazują zadnych anomali w jego pracy, czyli głosna jego praca nie pochodzi od samego amortyzatora. Czyli wymiana tylko amortyzatora nie przyniesie 100% efektu usuniecia stuków.
Czyli znowu Informacja techniczna z US ma sens, bo tam nie wymieniali amortyzatorów tylko calą kolumne z szczegolnym nastawieniem na nowe mocowania górne.
I druga sprawa. Gdzie znajdę jakiś link do info, że w USA była taka akcja i że wymieniali/wymieniają zawiechę na nową, wolną od wad.
Poszukam go raz jeszcze i dam linka.
A co do twojego pytania to do wymainy jest komplecik zgodnie z sugestiami GM w US, wymiana jednego z elementów moze przyniesc tylko efekt czasowy.
Na rynku sa teraz Bilstein'y a takze powinny się pokazać juz lub wkrotce Monroe, bo okazuje się ze amor z ASTRA J/CRUZE jest bardzo podobny do Insignia a Monroe robi je na OEM.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Kobe
- Bywalec
- Posty: 140
- Rejestracja: 30 lis 2013, o 12:13
- Reputacja: 1
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze LS 2009
- Silnik: 1.6 113KM
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
etac_owiec
Cenne informacje przyjacielu !! Szacun !
Cenne informacje przyjacielu !! Szacun !
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
New TSB: PI0645 - front suspension popping noise
Official TSB PI0645: Knock or pop noise heard when coming to a stop or at low speeds over small bumps - Jan 10, 2012.
Models:
2012 Buick Verano built prior to VIN breakpoint C4141115
2012 Chevrolet Cruze built prior to VIN breakpoint C7239134
Condition/Concern:
Some customers may comment on a knock noise or pop noise heard from the front strut assembly when coming to a stop or low speeds over small bumps in the road.
Recommendation/Instructions:
Engineering is aware of the concern and is working on a new part that will correct the noise concern. Please DO NOT replace struts for this concern as a new strut will be available shortly.
Dokument nie istnieje w dokumentach dostępnych dla dealera, niestety zaangażowanie polskiego TAC jest na niskim poziomie co spowodowało, ze Chevrolet Poland odrzucił (przynajmniej oficjalnie) istnienie tego dokumentu.
Official TSB PI0645: Knock or pop noise heard when coming to a stop or at low speeds over small bumps - Jan 10, 2012.
Models:
2012 Buick Verano built prior to VIN breakpoint C4141115
2012 Chevrolet Cruze built prior to VIN breakpoint C7239134
Condition/Concern:
Some customers may comment on a knock noise or pop noise heard from the front strut assembly when coming to a stop or low speeds over small bumps in the road.
Recommendation/Instructions:
Engineering is aware of the concern and is working on a new part that will correct the noise concern. Please DO NOT replace struts for this concern as a new strut will be available shortly.
Dokument nie istnieje w dokumentach dostępnych dla dealera, niestety zaangażowanie polskiego TAC jest na niskim poziomie co spowodowało, ze Chevrolet Poland odrzucił (przynajmniej oficjalnie) istnienie tego dokumentu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Po prostu uznali że nasze nierówności na drodze mają "inną specyfikę" 
A tak na serio to tam chevi jest ważny na rynku więc im zależy na sprzedaży, u nas ważny jest opel
Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka

A tak na serio to tam chevi jest ważny na rynku więc im zależy na sprzedaży, u nas ważny jest opel

Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka
- GamBit
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 9 lis 2013, o 11:45
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: z nienacka
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
hmmm u mnie już trochę kilometrów zrobione na tych Bilsteinach i dalej cicho i miło 

- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
GamBit pisze:hmmm u mnie już trochę kilometrów zrobione na tych Bilsteinach i dalej cicho i miło
Jest jeszcze jedna informacja. Koledzy mi powiedzieli ze ustawienie amora moze być niewlasciwe dla zbudowanej calej kolumny (twardosc sprezyny, twardosc gumy z łożyskiem), ale ten test który wykonałem nie był w stanie tego wykryć - konieczna by była cała kolumna.
Takze dalej sie bede upieral ze wymieniamy amora z gumami - inaczej temat wróci i nie koniecznie po 1000km, moze to byc nawe 10000 km.
BTW GamBit lewy amor ciekl na maksa

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Re: Stuki w zawieszeniu
Witam Koledzy.
Mi Chevrolet Delta Plus w Chorzowie wymienił amortyzatory, niestety nie dowiedziałem się czy były to całe kolumny. Jednak oglądając już pod domem wyglądało to tak, że cały element, prócz sprężyn był czyściuteńki, jak nowy. Od tego czasu zrobiłem ponad 2 tys. km i nareszcie cisza w zawieszeniu. Wcześniej byłem w Chevrolet Kanclerz Przyszowice, gdzie kupowałem mojego Cruza i gość z serwisu po przejechaniu się przez mechanika po jakiejś polnej drodze i uwaleniu auta błotem, po teście amorów na ścieżce stwierdził, że w aucie wszystko działa jak należy i to tylko cytuję "moje subiektywne odczucie". Za dwa dni w Delcie Plus była wstępna decyzja, a za jakieś parę tygodni omawiana przeze mnie wymiana. Myślę, że wszystko zależy od serwisu. Zobaczymy po jakiś 10 tys, co i jak. Wtedy na pewno dam znać.
Mi Chevrolet Delta Plus w Chorzowie wymienił amortyzatory, niestety nie dowiedziałem się czy były to całe kolumny. Jednak oglądając już pod domem wyglądało to tak, że cały element, prócz sprężyn był czyściuteńki, jak nowy. Od tego czasu zrobiłem ponad 2 tys. km i nareszcie cisza w zawieszeniu. Wcześniej byłem w Chevrolet Kanclerz Przyszowice, gdzie kupowałem mojego Cruza i gość z serwisu po przejechaniu się przez mechanika po jakiejś polnej drodze i uwaleniu auta błotem, po teście amorów na ścieżce stwierdził, że w aucie wszystko działa jak należy i to tylko cytuję "moje subiektywne odczucie". Za dwa dni w Delcie Plus była wstępna decyzja, a za jakieś parę tygodni omawiana przeze mnie wymiana. Myślę, że wszystko zależy od serwisu. Zobaczymy po jakiś 10 tys, co i jak. Wtedy na pewno dam znać.
- GamBit
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 9 lis 2013, o 11:45
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: z nienacka
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
dlatego też ta wymianaetac_owiec pisze:
BTW GamBit lewy amor ciekl na maksa

- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
A prawy stukał? Wpadłeś kiedyś gdzieś w jakąś wielka dziurę?GamBit pisze:dlatego też ta wymianaetac_owiec pisze:
BTW GamBit lewy amor ciekl na maksa
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- GamBit
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 9 lis 2013, o 11:45
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: z nienacka
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
moja dziewczyna wpadła jak mnie gdzieś wiozła 

- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Panowie, potrzebuje wiec jeszcze jeden amortyzator do analizy 

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- GamBit
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 9 lis 2013, o 11:45
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: z nienacka
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
a co jeszcze będziesz sprawdzał? 

- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Czy twoj przypadek jest pojedynczy czy grupowy, szczegolnie z po uwzglednieniu faktow z twojej eksploatacji.GamBit pisze:a co jeszcze będziesz sprawdzał?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Etac zasponsoruj mi wymianę na nowe, stare dam Tobie do testów i będziesz wiedział czy możesz szantażować Chevroleta czy nie 

240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Raczej na sponsora sie nie nadaje, a tobie przeciez nic nie stukahuri_khan pisze:Etac zasponsoruj mi wymianę na nowe, stare dam Tobie do testów i będziesz wiedział czy możesz szantażować Chevroleta czy nie

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Kobe
- Bywalec
- Posty: 140
- Rejestracja: 30 lis 2013, o 12:13
- Reputacja: 1
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze LS 2009
- Silnik: 1.6 113KM
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Ale mi stuka 

- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Dogadaj się z etacem, będziecie Chevroleta razem szantażowaćKobe pisze:Ale mi stuka

240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Teraz mam wrażenie ze nie sprzedał, tylko został naciągnięty na nowy.pwalczak pisze:etac miał stukające amory - to sprzedał


Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Kobe
- Bywalec
- Posty: 140
- Rejestracja: 30 lis 2013, o 12:13
- Reputacja: 1
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze LS 2009
- Silnik: 1.6 113KM
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Witam koledzy czy wymieniał ktoś juz te amory na bilsteina oprócz kolegi Gambita ??
bo nie wiem czy wymieniać te amory czy nie ..

- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Raczej nie. Jeśli jest ktoś taki to proszę o podesłanie zdjętych amorów do mnie celem analizy.Kobe pisze:Witam koledzy czy wymieniał ktoś juz te amory na bilsteina oprócz kolegi Gambita ??bo nie wiem czy wymieniać te amory czy nie ..
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
korespondencja na dzien dzisiejszy
Witam serdecznie,
W odpowiedzi na poniższą wiadomość w związku ze stukami zawieszenia, odwołujemy do informacji z prowadzonej wcześniej korespondencji.
Pozdrawiam / Best regards,
Iwona Jagiełło
Chevrolet Customer Assistance Centre Specialist
Witam serdecznie,
W odpowiedzi na poniższą wiadomość w związku ze stukami zawieszenia, odwołujemy do informacji z prowadzonej wcześniej korespondencji.
Pozdrawiam / Best regards,
Iwona Jagiełło
Chevrolet Customer Assistance Centre Specialist
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Widze ze CHP mamy dwa dzialy
Marketing - ktory dziala w sposob doskonaly
CAC - ktory ma w d... wszystkie problemy klientów.
O co biega?
Olano mnie po raz kolejny w dziale CAC, wiec jestem zmuszony do publikacji informacji, jakie uzyskalem rozbierajac amortyzator kolegi GamBit.

jest to element odpowiedzialny za sile dzialania amortyzatora. On odpowiada czy amortyzator jest twardy czy miekki.
Niestety na podstawie tego amrotyzatora mozna stwierdzic, ze sila tlumienia jest prawidlowa, wiec to co nam wciskaja w ASO jest prawda. Niestety ten sam element odpowiada za osadzenie rury wewnetrznej jka na zdjeciu w dolnej czesci:

i to on w wyniku peknięcia ma luz, ktory powoduje stuki w pewnych tylko warunkach.
Dla mnie jest to ewidentna wada produktu, ktorą GM wraz z Chevrolet powinien wymieniac bez mrugniecia okiem. Niestety zeby to udowodnic potrzebuje wiecej amorów do testów, a w przypadku zgloszenia w ASO musieli by amor otwierac, ktorego nie da sie zlozyc ponownie.
Poowdzenia w walce z CHP
Marketing - ktory dziala w sposob doskonaly
CAC - ktory ma w d... wszystkie problemy klientów.
O co biega?
Olano mnie po raz kolejny w dziale CAC, wiec jestem zmuszony do publikacji informacji, jakie uzyskalem rozbierajac amortyzator kolegi GamBit.


jest to element odpowiedzialny za sile dzialania amortyzatora. On odpowiada czy amortyzator jest twardy czy miekki.
Niestety na podstawie tego amrotyzatora mozna stwierdzic, ze sila tlumienia jest prawidlowa, wiec to co nam wciskaja w ASO jest prawda. Niestety ten sam element odpowiada za osadzenie rury wewnetrznej jka na zdjeciu w dolnej czesci:

i to on w wyniku peknięcia ma luz, ktory powoduje stuki w pewnych tylko warunkach.
Dla mnie jest to ewidentna wada produktu, ktorą GM wraz z Chevrolet powinien wymieniac bez mrugniecia okiem. Niestety zeby to udowodnic potrzebuje wiecej amorów do testów, a w przypadku zgloszenia w ASO musieli by amor otwierac, ktorego nie da sie zlozyc ponownie.
Poowdzenia w walce z CHP

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość