Stuki w zawieszeniu

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: etac » 10 sty 2014, o 14:11

Mam juz raport z badania amortyzatora przekazanego przez kolege GamBit.

Wyniki nie wskazują zadnych anomali w jego pracy, czyli głosna jego praca nie pochodzi od samego amortyzatora. Czyli wymiana tylko amortyzatora nie przyniesie 100% efektu usuniecia stuków.

Czyli znowu Informacja techniczna z US ma sens, bo tam nie wymieniali amortyzatorów tylko calą kolumne z szczegolnym nastawieniem na nowe mocowania górne.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
szary77
Bywalec
Posty: 124
Rejestracja: 20 lis 2013, o 21:25
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Cruze 1.6 LS+Premium
Silnik: 1.6 124KM NoPb
Lokalizacja: Lubaczów
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: szary77 » 13 sty 2014, o 00:26

etac_owiec pisze:Mam juz raport z badania amortyzatora przekazanego przez kolege GamBit.

Wyniki nie wskazują zadnych anomali w jego pracy, czyli głosna jego praca nie pochodzi od samego amortyzatora. Czyli wymiana tylko amortyzatora nie przyniesie 100% efektu usuniecia stuków.

Czyli znowu Informacja techniczna z US ma sens, bo tam nie wymieniali amortyzatorów tylko calą kolumne z szczegolnym nastawieniem na nowe mocowania górne.
OK, a zatem co z tego wynika? Amorki są ok czy też do bani i trzeba je zmienić razem z mocowaniem górnym?
I druga sprawa. Gdzie znajdę jakiś link do info, że w USA była taka akcja i że wymieniali/wymieniają zawiechę na nową, wolną od wad.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: etac » 13 sty 2014, o 08:41

szary77 pisze:
etac_owiec pisze:Mam juz raport z badania amortyzatora przekazanego przez kolege GamBit.

Wyniki nie wskazują zadnych anomali w jego pracy, czyli głosna jego praca nie pochodzi od samego amortyzatora. Czyli wymiana tylko amortyzatora nie przyniesie 100% efektu usuniecia stuków.

Czyli znowu Informacja techniczna z US ma sens, bo tam nie wymieniali amortyzatorów tylko calą kolumne z szczegolnym nastawieniem na nowe mocowania górne.
OK, a zatem co z tego wynika? Amorki są ok czy też do bani i trzeba je zmienić razem z mocowaniem górnym?
I druga sprawa. Gdzie znajdę jakiś link do info, że w USA była taka akcja i że wymieniali/wymieniają zawiechę na nową, wolną od wad.
Do czego potrzebujesz ten dokument? Dla Chevrolet Poland? Odbijesz się z nim od ściany. Dokument dotyczy tylko rynku amerykanskiego w Europie nikt go nie opublikował.

Poszukam go raz jeszcze i dam linka.

A co do twojego pytania to do wymainy jest komplecik zgodnie z sugestiami GM w US, wymiana jednego z elementów moze przyniesc tylko efekt czasowy.

Na rynku sa teraz Bilstein'y a takze powinny się pokazać juz lub wkrotce Monroe, bo okazuje się ze amor z ASTRA J/CRUZE jest bardzo podobny do Insignia a Monroe robi je na OEM.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Kobe
Bywalec
Posty: 140
Rejestracja: 30 lis 2013, o 12:13
Reputacja: 1
Imię: Rafał
Samochód: Cruze LS 2009
Silnik: 1.6 113KM
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: Kobe » 13 sty 2014, o 21:17

etac_owiec
Cenne informacje przyjacielu !! Szacun !

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: etac » 13 sty 2014, o 21:43

New TSB: PI0645 - front suspension popping noise
Official TSB PI0645: Knock or pop noise heard when coming to a stop or at low speeds over small bumps - Jan 10, 2012.

Models:
2012 Buick Verano built prior to VIN breakpoint C4141115
2012 Chevrolet Cruze built prior to VIN breakpoint C7239134

Condition/Concern:
Some customers may comment on a knock noise or pop noise heard from the front strut assembly when coming to a stop or low speeds over small bumps in the road.

Recommendation/Instructions:
Engineering is aware of the concern and is working on a new part that will correct the noise concern. Please DO NOT replace struts for this concern as a new strut will be available shortly.


Dokument nie istnieje w dokumentach dostępnych dla dealera, niestety zaangażowanie polskiego TAC jest na niskim poziomie co spowodowało, ze Chevrolet Poland odrzucił (przynajmniej oficjalnie) istnienie tego dokumentu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: Avatar » 13 sty 2014, o 22:11

Po prostu uznali że nasze nierówności na drodze mają "inną specyfikę" :P

A tak na serio to tam chevi jest ważny na rynku więc im zależy na sprzedaży, u nas ważny jest opel :(

Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
GamBit
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 9 lis 2013, o 11:45
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: z nienacka
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: GamBit » 14 sty 2014, o 02:49

hmmm u mnie już trochę kilometrów zrobione na tych Bilsteinach i dalej cicho i miło :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: etac » 14 sty 2014, o 08:53

GamBit pisze:hmmm u mnie już trochę kilometrów zrobione na tych Bilsteinach i dalej cicho i miło :)

Jest jeszcze jedna informacja. Koledzy mi powiedzieli ze ustawienie amora moze być niewlasciwe dla zbudowanej calej kolumny (twardosc sprezyny, twardosc gumy z łożyskiem), ale ten test który wykonałem nie był w stanie tego wykryć - konieczna by była cała kolumna.

Takze dalej sie bede upieral ze wymieniamy amora z gumami - inaczej temat wróci i nie koniecznie po 1000km, moze to byc nawe 10000 km.

BTW GamBit lewy amor ciekl na maksa 8-)
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

rk79

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: rk79 » 18 sty 2014, o 08:04

Witam Koledzy.
Mi Chevrolet Delta Plus w Chorzowie wymienił amortyzatory, niestety nie dowiedziałem się czy były to całe kolumny. Jednak oglądając już pod domem wyglądało to tak, że cały element, prócz sprężyn był czyściuteńki, jak nowy. Od tego czasu zrobiłem ponad 2 tys. km i nareszcie cisza w zawieszeniu. Wcześniej byłem w Chevrolet Kanclerz Przyszowice, gdzie kupowałem mojego Cruza i gość z serwisu po przejechaniu się przez mechanika po jakiejś polnej drodze i uwaleniu auta błotem, po teście amorów na ścieżce stwierdził, że w aucie wszystko działa jak należy i to tylko cytuję "moje subiektywne odczucie". Za dwa dni w Delcie Plus była wstępna decyzja, a za jakieś parę tygodni omawiana przeze mnie wymiana. Myślę, że wszystko zależy od serwisu. Zobaczymy po jakiś 10 tys, co i jak. Wtedy na pewno dam znać.

Awatar użytkownika
GamBit
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 9 lis 2013, o 11:45
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: z nienacka
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: GamBit » 18 sty 2014, o 15:56

etac_owiec pisze:
BTW GamBit lewy amor ciekl na maksa 8-)
dlatego też ta wymiana :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: etac » 18 sty 2014, o 16:21

GamBit pisze:
etac_owiec pisze:
BTW GamBit lewy amor ciekl na maksa 8-)
dlatego też ta wymiana :)
A prawy stukał? Wpadłeś kiedyś gdzieś w jakąś wielka dziurę?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
GamBit
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 9 lis 2013, o 11:45
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: z nienacka
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: GamBit » 18 sty 2014, o 19:31

moja dziewczyna wpadła jak mnie gdzieś wiozła :P

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: etac » 18 sty 2014, o 20:01

Panowie, potrzebuje wiec jeszcze jeden amortyzator do analizy 8-)
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
GamBit
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 9 lis 2013, o 11:45
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Cruze
Silnik:
Lokalizacja: z nienacka
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: GamBit » 20 sty 2014, o 00:06

a co jeszcze będziesz sprawdzał? 8-)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: etac » 20 sty 2014, o 09:07

GamBit pisze:a co jeszcze będziesz sprawdzał? 8-)
Czy twoj przypadek jest pojedynczy czy grupowy, szczegolnie z po uwzglednieniu faktow z twojej eksploatacji.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: huri_khan » 20 sty 2014, o 09:17

Etac zasponsoruj mi wymianę na nowe, stare dam Tobie do testów i będziesz wiedział czy możesz szantażować Chevroleta czy nie :twisted:
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: etac » 20 sty 2014, o 10:19

huri_khan pisze:Etac zasponsoruj mi wymianę na nowe, stare dam Tobie do testów i będziesz wiedział czy możesz szantażować Chevroleta czy nie :twisted:
Raczej na sponsora sie nie nadaje, a tobie przeciez nic nie stuka :lol:
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Kobe
Bywalec
Posty: 140
Rejestracja: 30 lis 2013, o 12:13
Reputacja: 1
Imię: Rafał
Samochód: Cruze LS 2009
Silnik: 1.6 113KM
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: Kobe » 20 sty 2014, o 16:28

Ale mi stuka :D

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: huri_khan » 20 sty 2014, o 17:04

Kobe pisze:Ale mi stuka :D
Dogadaj się z etacem, będziecie Chevroleta razem szantażować :mrgreen:
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

pawel

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: pawel » 20 sty 2014, o 19:44

etac miał stukające amory - to sprzedał :(

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: etac » 20 sty 2014, o 19:56

pwalczak pisze:etac miał stukające amory - to sprzedał :(
Teraz mam wrażenie ze nie sprzedał, tylko został naciągnięty na nowy. :( :evil:
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Kobe
Bywalec
Posty: 140
Rejestracja: 30 lis 2013, o 12:13
Reputacja: 1
Imię: Rafał
Samochód: Cruze LS 2009
Silnik: 1.6 113KM
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: Kobe » 2 lut 2014, o 13:02

Witam koledzy czy wymieniał ktoś juz te amory na bilsteina oprócz kolegi Gambita ?? :) bo nie wiem czy wymieniać te amory czy nie ..

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: etac » 2 lut 2014, o 13:16

Kobe pisze:Witam koledzy czy wymieniał ktoś juz te amory na bilsteina oprócz kolegi Gambita ?? :) bo nie wiem czy wymieniać te amory czy nie ..
Raczej nie. Jeśli jest ktoś taki to proszę o podesłanie zdjętych amorów do mnie celem analizy.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: etac » 3 lut 2014, o 16:50

korespondencja na dzien dzisiejszy

Witam serdecznie,

W odpowiedzi na poniższą wiadomość w związku ze stukami zawieszenia, odwołujemy do informacji z prowadzonej wcześniej korespondencji.



Pozdrawiam / Best regards,

Iwona Jagiełło
Chevrolet Customer Assistance Centre Specialist
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Stuki w zawieszeniu

Post autor: etac » 4 lut 2014, o 22:30

Widze ze CHP mamy dwa dzialy
Marketing - ktory dziala w sposob doskonaly
CAC - ktory ma w d... wszystkie problemy klientów.

O co biega?

Olano mnie po raz kolejny w dziale CAC, wiec jestem zmuszony do publikacji informacji, jakie uzyskalem rozbierajac amortyzator kolegi GamBit.

Obrazek Obrazek

jest to element odpowiedzialny za sile dzialania amortyzatora. On odpowiada czy amortyzator jest twardy czy miekki.

Niestety na podstawie tego amrotyzatora mozna stwierdzic, ze sila tlumienia jest prawidlowa, wiec to co nam wciskaja w ASO jest prawda. Niestety ten sam element odpowiada za osadzenie rury wewnetrznej jka na zdjeciu w dolnej czesci:

Obrazek

i to on w wyniku peknięcia ma luz, ktory powoduje stuki w pewnych tylko warunkach.

Dla mnie jest to ewidentna wada produktu, ktorą GM wraz z Chevrolet powinien wymieniac bez mrugniecia okiem. Niestety zeby to udowodnic potrzebuje wiecej amorów do testów, a w przypadku zgloszenia w ASO musieli by amor otwierac, ktorego nie da sie zlozyc ponownie.

Poowdzenia w walce z CHP :piwo3:
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość