Choinka na desce rozdzielczej
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 17:37
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Oświęcim
- Kontakt:
Choinka na desce rozdzielczej
Witam piszę tu pierwszego posta na tym forum.
Półtora roku temu miałem ten sam problem , ale wtedy pomogły informacje z sieci.
W tej chwili nie pomagają żadne zabiegi czyszczenia styków , przy dodaniu gazu oświeca się błąd [ kontrola trakcji,kontrola zjazdu] . Dzisiaj odczytałem błąd:C0567-71 i nie rozumiem już z tego nic.
Prosiłbym o pomoc.
Półtora roku temu miałem ten sam problem , ale wtedy pomogły informacje z sieci.
W tej chwili nie pomagają żadne zabiegi czyszczenia styków , przy dodaniu gazu oświeca się błąd [ kontrola trakcji,kontrola zjazdu] . Dzisiaj odczytałem błąd:C0567-71 i nie rozumiem już z tego nic.
Prosiłbym o pomoc.
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Choinka na desce rozdzielczej
Niestety bez pełnej diagnostyki samochodu, pomaganie to jak wróżenie z kryształowej kuli.
Jak wytrzymasz to podjedz 3.09.2016 na spota, to wezmę diagnoskop
Jak wytrzymasz to podjedz 3.09.2016 na spota, to wezmę diagnoskop
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 17:37
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Oświęcim
- Kontakt:
Re: Choinka na desce rozdzielczej
Dzięki za szybką odpowiedż i zainteresowanie moim problemem ale wtedy będę za granicą.
Jest to znana przypadłość capti ale teraz nie rozumiem bo według op-com to błędny sygnał TCM a kod mówi błędach
tempomatu.
Jest to znana przypadłość capti ale teraz nie rozumiem bo według op-com to błędny sygnał TCM a kod mówi błędach
tempomatu.
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Choinka na desce rozdzielczej
Masz automatyczną skrzynie biegów?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 17:37
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Oświęcim
- Kontakt:
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Choinka na desce rozdzielczej
No to masz awarie na zaworach sterowania skrzynią biegów. Według błędu to zawory na 3-4 biegu
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 17:37
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Oświęcim
- Kontakt:
Re: Choinka na desce rozdzielczej
To jak to teraz traktować ,ostatnio sprawdzałem olej kolor i ilość była ok.
A ja mam ze 3000 km do zrobienia.
A ja mam ze 3000 km do zrobienia.
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Choinka na desce rozdzielczej
No niestety, wizyta u mechanika od automatów będzie wymagana, bo te 3000 km mogą być drogie aby zrobić samochodem w tym stanie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 17:37
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Oświęcim
- Kontakt:
Re: Choinka na desce rozdzielczej
A w mojej okolicy jakiś polecany.
Re: Choinka na desce rozdzielczej
Podepnę się pod wątek.etac pisze:No to masz awarie na zaworach sterowania skrzynią biegów. Według błędu to zawory na 3-4 biegu
U mnie również pojawia się choinka z kontrolek. Błąd P2757 skrzynia przechodzi w tryb serwisowy.
Kolego etac, masz może diagnozę tego błędu?
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Choinka na desce rozdzielczej
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Re: Choinka na desce rozdzielczej
Dzięki, dokładnie to co u mnie, tylko u mnie wywala przy 140Km/h, nie wiem czy ruszać skrzynię czy szukać TCM-a.
-
- Aktywny
- Posty: 56
- Rejestracja: 3 paź 2016, o 22:00
- Reputacja: 0
- Imię: Wojciech
- Samochód: Captiva 2.0VCDI 2008
- Silnik:
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
Re: Choinka na desce rozdzielczej
Na szybko znalazłem w manualu Captivy jest opisane jak sprawdzić czy to ta usterka potrzebny niestety skaner diagnostyczny polecam Op-Com działa naprawdę super
Kod diagnostyczny usterki (DTC) P2757
Elektromagnes regulujący ciśnienie (PC) sprzęgła blokującego przemiennika momentu obrotowego (TCC) - zablokowanie w pozycji wyłączonej (OFF)
Warunki pozwalające na wywołanie kodu DTC
Otwarcie przepustnicy: 10% lub więcej.
Wybrano bieg: D, M, 2.
Od sterowania zmianą biegów upłynęło 0,5 sekundy.
Prędkość obrotowa silnika wynosi 4000 obr./min lub mniej.
Nie wystąpiła zmiana biegów.
Napięcie w układzie jest wyższe niż 10.5 V.
Prąd odniesienia elektromagnesu regulującego ciśnienie przemiennika momentu obrotowego wynosi 1 A lub więcej.
Sprzęgło blokujące jest włączone.
Tryb awaryjny jest wyłączony.
Brak usterek związanych z czujnikiem prędkości wyjściowej, czujnikiem prędkości wejściowej, pozycją wybieraka, elektromagnesem zmiany biegów, elektromagnesem liniowym, wyłączeniem magistrali przesyłowej CAN, obrotami silnika, momentem obrotowym silnika, przepustnicą, czujnikiem temperatury płynu skrzyni biegów
Nie występują usterki związane z modułem ABS i prędkością koła.
Warunki powodujące zapisanie kodu DTC
(Prędkość obrotowa silnika - wejściowa prędkość obrotowa) była wyższa niż 100 obr./min przez 12 sekund.
Czynności po zapisaniu kodu DTC
Moduł TCM wyśle żądanie dot. włączenia lampki MIL.
Gdy warunki określenia kodu DTC zostaną spełnione, moduł TCM zapisze stan działania. TCM zapisze te dane jako rekord usterki.
Moduł TCM zapisze kod DTC w historii TCM.
Moduł TCM włączy tryb awaryjny.
Po włączeniu trybu awaryjnego:
Po przełożeniu na bieg D lub M+ skrzynia biegów będzie działać na biegu 4.
Po przełożeniu na bieg 2 lub M skrzynia biegów będzie działać na biegu 2.
Sterowanie uczeniem zostanie wyłączone.
Sterowanie sprzęgła blokującego jest wyłączone.
Sterowanie adaptacyjne zostanie wyłączone.
Przełączanie biegów N-D zostanie wyłączone.
Funkcja układu ABS zostanie wyłączona.
Warunki pozwalające na wyczyszczenie MIL/DTC
Kontrolka MIL zostanie wyłączona, gdy przez dwa kolejne cykle jazdy nie zostaną wykryte żadne usterki.
Kod DTC może zostać usunięty z historii modułu TCM za pomocą narzędzia skanującego.
TCM wymazuje z historii modułu TCM kod DTC po czterdziestu kolejnych cyklach rozgrzewania bez usterki.
Przyczyna usterki
4. elektromagnes zmiany biegów (SS) (zablokowanie w pozycji wyłączonej (OFF))
Elektromagnes regulujący ciśnienie sprzęgła blokującego przemiennika momentu obrotowego (zablokowanie w pozycji włączonej (ON)/wyłączonej (OFF))
Usterka sprzęgła blokującego
Błąd wewnętrzny korpusu zaworów
TCM
DTC P2757 - Elektromagnes regulujący ciśnienie (PC) sprzęgła blokującego przemiennika momentu obrotowego (TCC) - zablokowanie w pozycji wyłączonej (OFF)
Krok
Czynność
Wartości
Tak
Nie
1
Wyłączyć zapłon.
Zamontować narzędzie skanujące.
Przy wyłączonym silniku ustawić przełącznik zapłonu w pozycji włączonej (ON).
W menu informacyjnym kodów diagnostycznych (Diagnostic Trouble Code Information) wybrać opcję zapisu ramki zablokowania/rekordów usterek (Store Freeze Frame/Failure Records).
Store Freeze Frame/Failure Records
Wybrać opcję wymazania informacji o kodzie usterki (Clear DTC Information) w menu informacyjnym kodów diagnostycznych (Diagnostic Trouble Code Information).
Clear DTC Information.
Wykonać jeden cykl jazdy pojazdu.
Czy wskaźnik usterek jest włączony (MIL)?
-
Przejść do Krok 2
Naprawić tymczasową usterkę połączenia złącza (zobacz „Kontrola wiązki przewodów i złącza” w tym podrozdziale).
2
Wybrać opcję wyświetlania usterek według stanu (Request DTC by Status) w menu informacyjnym kodów diagnostycznych (Diagnostic Trouble Code Information).
Request DTC by Status.
Czy kod DTC P2757 jest wyświetlany?
-
Przejść do Krok 3
Naprawić tymczasową usterkę połączenia złącza (zobacz „Kontrola wiązki przewodów i złącza” w tym podrozdziale).
3
Wyłączyć zapłon.
Wymienić główny moduł TCM i przeprowadzić próbę symulacji w warunkach użytkowych.
Czy kod DTC P2757 pojawia się ponownie?
-
Przejść do Krok 4
Wymienić moduł TCM.
4
Oszacować możliwość wystąpienia usterki 4. elektromagnesu zmiany biegów (SS), elektromagnesu regulującego ciśnienie sprzęgła blokującego przemiennika momentu obrotowego, sprzęgła blokującego lub 4. elektromagnesu zmiany biegów (SS).
Sprawdzić elektromagnes SS4. Zobacz „Sprawdzanie jednostek” w tym podrozdziale.
Czy stan elektromagnesu jest poprawny?
-
Przejść do Krok 5
Wymienić elektromagnes SS4.
5
Oszacować możliwość wystąpienia usterki elektromagnesu regulującego ciśnienie sprzęgła blokującego przemiennika momentu obrotowego lub korpusu zaworu wewnętrznego.
Czy problem został znaleziony?
-
Wymienić podzespół korpusu zaworów.
Naprawić lub wymienić zespół mostu pędnego.
Kod diagnostyczny usterki (DTC) P2757
Elektromagnes regulujący ciśnienie (PC) sprzęgła blokującego przemiennika momentu obrotowego (TCC) - zablokowanie w pozycji wyłączonej (OFF)
Warunki pozwalające na wywołanie kodu DTC
Otwarcie przepustnicy: 10% lub więcej.
Wybrano bieg: D, M, 2.
Od sterowania zmianą biegów upłynęło 0,5 sekundy.
Prędkość obrotowa silnika wynosi 4000 obr./min lub mniej.
Nie wystąpiła zmiana biegów.
Napięcie w układzie jest wyższe niż 10.5 V.
Prąd odniesienia elektromagnesu regulującego ciśnienie przemiennika momentu obrotowego wynosi 1 A lub więcej.
Sprzęgło blokujące jest włączone.
Tryb awaryjny jest wyłączony.
Brak usterek związanych z czujnikiem prędkości wyjściowej, czujnikiem prędkości wejściowej, pozycją wybieraka, elektromagnesem zmiany biegów, elektromagnesem liniowym, wyłączeniem magistrali przesyłowej CAN, obrotami silnika, momentem obrotowym silnika, przepustnicą, czujnikiem temperatury płynu skrzyni biegów
Nie występują usterki związane z modułem ABS i prędkością koła.
Warunki powodujące zapisanie kodu DTC
(Prędkość obrotowa silnika - wejściowa prędkość obrotowa) była wyższa niż 100 obr./min przez 12 sekund.
Czynności po zapisaniu kodu DTC
Moduł TCM wyśle żądanie dot. włączenia lampki MIL.
Gdy warunki określenia kodu DTC zostaną spełnione, moduł TCM zapisze stan działania. TCM zapisze te dane jako rekord usterki.
Moduł TCM zapisze kod DTC w historii TCM.
Moduł TCM włączy tryb awaryjny.
Po włączeniu trybu awaryjnego:
Po przełożeniu na bieg D lub M+ skrzynia biegów będzie działać na biegu 4.
Po przełożeniu na bieg 2 lub M skrzynia biegów będzie działać na biegu 2.
Sterowanie uczeniem zostanie wyłączone.
Sterowanie sprzęgła blokującego jest wyłączone.
Sterowanie adaptacyjne zostanie wyłączone.
Przełączanie biegów N-D zostanie wyłączone.
Funkcja układu ABS zostanie wyłączona.
Warunki pozwalające na wyczyszczenie MIL/DTC
Kontrolka MIL zostanie wyłączona, gdy przez dwa kolejne cykle jazdy nie zostaną wykryte żadne usterki.
Kod DTC może zostać usunięty z historii modułu TCM za pomocą narzędzia skanującego.
TCM wymazuje z historii modułu TCM kod DTC po czterdziestu kolejnych cyklach rozgrzewania bez usterki.
Przyczyna usterki
4. elektromagnes zmiany biegów (SS) (zablokowanie w pozycji wyłączonej (OFF))
Elektromagnes regulujący ciśnienie sprzęgła blokującego przemiennika momentu obrotowego (zablokowanie w pozycji włączonej (ON)/wyłączonej (OFF))
Usterka sprzęgła blokującego
Błąd wewnętrzny korpusu zaworów
TCM
DTC P2757 - Elektromagnes regulujący ciśnienie (PC) sprzęgła blokującego przemiennika momentu obrotowego (TCC) - zablokowanie w pozycji wyłączonej (OFF)
Krok
Czynność
Wartości
Tak
Nie
1
Wyłączyć zapłon.
Zamontować narzędzie skanujące.
Przy wyłączonym silniku ustawić przełącznik zapłonu w pozycji włączonej (ON).
W menu informacyjnym kodów diagnostycznych (Diagnostic Trouble Code Information) wybrać opcję zapisu ramki zablokowania/rekordów usterek (Store Freeze Frame/Failure Records).
Store Freeze Frame/Failure Records
Wybrać opcję wymazania informacji o kodzie usterki (Clear DTC Information) w menu informacyjnym kodów diagnostycznych (Diagnostic Trouble Code Information).
Clear DTC Information.
Wykonać jeden cykl jazdy pojazdu.
Czy wskaźnik usterek jest włączony (MIL)?
-
Przejść do Krok 2
Naprawić tymczasową usterkę połączenia złącza (zobacz „Kontrola wiązki przewodów i złącza” w tym podrozdziale).
2
Wybrać opcję wyświetlania usterek według stanu (Request DTC by Status) w menu informacyjnym kodów diagnostycznych (Diagnostic Trouble Code Information).
Request DTC by Status.
Czy kod DTC P2757 jest wyświetlany?
-
Przejść do Krok 3
Naprawić tymczasową usterkę połączenia złącza (zobacz „Kontrola wiązki przewodów i złącza” w tym podrozdziale).
3
Wyłączyć zapłon.
Wymienić główny moduł TCM i przeprowadzić próbę symulacji w warunkach użytkowych.
Czy kod DTC P2757 pojawia się ponownie?
-
Przejść do Krok 4
Wymienić moduł TCM.
4
Oszacować możliwość wystąpienia usterki 4. elektromagnesu zmiany biegów (SS), elektromagnesu regulującego ciśnienie sprzęgła blokującego przemiennika momentu obrotowego, sprzęgła blokującego lub 4. elektromagnesu zmiany biegów (SS).
Sprawdzić elektromagnes SS4. Zobacz „Sprawdzanie jednostek” w tym podrozdziale.
Czy stan elektromagnesu jest poprawny?
-
Przejść do Krok 5
Wymienić elektromagnes SS4.
5
Oszacować możliwość wystąpienia usterki elektromagnesu regulującego ciśnienie sprzęgła blokującego przemiennika momentu obrotowego lub korpusu zaworu wewnętrznego.
Czy problem został znaleziony?
-
Wymienić podzespół korpusu zaworów.
Naprawić lub wymienić zespół mostu pędnego.
Re: Choinka na desce rozdzielczej
Dzięki, muszę na początek zlokalizować TCM i sprawdzić przewody i oporność cewek zaworów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość