
Cewka zapłonowa
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Ustawiam "od wieków" 0,7mm. No ale mam szczelinomierz
. Kupuję najtańsze BOSCH-e lub NGK i regularnie wymieniam co 30kkm. Kiedyś brałem Iskry - nie widzę różnicy.

Re: Cewka zapłonowa
ASO montuje świece o nr 25193474. Jeżdżę ok 50 km do pracy i 50 powrót, a potem kilka krótszych tras po mieście.
Wysłane z HTC
Wysłane z HTC
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Pomoże cewkom, bo jest tak jak napisał zzzz. Zmniejszenie szczeliny ma natomiast inną wadę, zmaleje energia iskry i teoretycznie może się pojawić problem wypadania zapłonów na benzynie w niskich temperaturach, np kłopot z odpaleniem w zimiepool80 pisze: Ale tak czytając ten wątek, nie wiem czy zmniejszenie skoku iskry by nie pomogło naszym cewkom. Szczególnie przy lpg.

Nie da się kupić świeczek pod gaz z fabrycznie mniejszą szczeliną?

-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Pewnie się da. Ja dobierałem co mi podawał katalog NGK. a W nim są te z odstępem 1,1mm ok. 13 zł szt. Oryginalne nr 25193474 mają 0,9 i są dostępne jako oryginał GM po 25 zł sztuka. Tdon przypuszczam sklepuje NGK 1.1 na 0,7.
Żeby wszystko było cacy, to przy następnej zmianie, kupię zwykłe 1.1 i zmniejszę szczelinę do... 0,9. Coś takiego. No chyba, że było by coś z katalogu Denso np. o tych wymiarach i niskich cenach.
Żeby wszystko było cacy, to przy następnej zmianie, kupię zwykłe 1.1 i zmniejszę szczelinę do... 0,9. Coś takiego. No chyba, że było by coś z katalogu Denso np. o tych wymiarach i niskich cenach.
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Wszystko fajnie tylko dlaczego fabryczne świece Boscha i NGK nie sa fabrycznie sklepane do 0.7, skoro powinno to tak bardzo pomóc? Widać ryzyka efektów ubocznych zbyt małej szczeliny są większe od korzyści, lub producenci boją się reklamacji.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Zobacz w katalogu Bosch oraz Denso co jest najtańsze i pasuje do Cruze. Denso chyba KT20 lub coś takiego.pool80 pisze:Huri Khan, standardowe jeżeli kupujesz to przypuszczam że z odstępem 1,1 czyli ngk ZFR6F-11 Stock No.:4291 made in France. Na pierwszy montaż szły z odstępem 0,9 czyli NGK ZFR6U-9 Made in Japan. już nie pamiętam, ale miały zdaje się logo GM. Jak byś napisał jakie te u ciebie są te standardowe, było by jaśniej
.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Czyli zostaje z tych tańszych zmniejszać szczelinę albo kupować GM po 25zł za sztukę. A nie, Denso ma 1mm to może lepsze będą. Zastanawiam się jeszcze, jak się świeca zużywa, to czy szczelina się zwiększa czy zmniejsza.
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Nie rozumiem po co klepać inne świece jak można kupić od razu boscha fr6li332s, ona ma 0.7 jak dobrze czytam jeżeli tak bardzo chodzi o minimalną szczelinę? Chyba że czegoś nie rozumiem.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Ja eksperymentowałem z boschem, denso i czymś jeszcze, ale najlepiej mi się jeździ na najtańszych ngk, zmniejszam przerwę do 0.9.
Może to uraz, ale po platynowo-irydowych musiałem wymienić cewkę. Nie mam pewności czy to ich wina i czy rzeczywiście cewce coś dolegało, ale wolałem nie ryzykować przed wyjazdem wakacyjnym i jak gazownik kazał wymienić, to wymieniłem.
Może to uraz, ale po platynowo-irydowych musiałem wymienić cewkę. Nie mam pewności czy to ich wina i czy rzeczywiście cewce coś dolegało, ale wolałem nie ryzykować przed wyjazdem wakacyjnym i jak gazownik kazał wymienić, to wymieniłem.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
W prawidłowych warunkach pracy i przy przestrzeganiu wymian przewidzianej przez producenta,szczelina powinna pozostać niezmienna. Jak się zachowuje gdy ktoś poprawia fabryke,nie wiem. Jeśli potrzebujesz z inną to poszukaj zamienników o tych samych parametrach z seryjnie ustawioną przerwą. Zabawa w poprawianie przerw to dla mnie bezsens i psucie świecy
O partsy pisz PW.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
takie znalazłem, cyt:
Pojawiają się opinie, że świece irydowo-platynowe wymagają większego napięcia do zapłonu, co wydatnie skraca żywotność cewki zapłonowej (a tania to ona nie jest).
i takie, cyt:
Szczelina dla Cruze 1.8 w świecy zapłonowej powinna zawierać się w przedziale od 0,8 do 1,1 mm (0,031-0,042)
(w zależności od konkretnej świecy),
0,7 to za mało, jeszcze świece oprócz szczeliny mają inne parametry, ciepłotę zdaje się i inne. Więc byle jaką świecę tylko z mniejszą szczeliną nie będę zakładał Avatar.
A może kupić 2x droższe gm i objechać na nich nie 15 a 30 kkm...
O właśnie, a pierwszy cytat to chyba nawet Twój Regulus.
Konradoo, no właśnie problem z tym, co już pisałem to że NGK nie ma w katalogu tej samej z przerwą 0,9. Ma je tylko Oryginał GM. (czytaj NGK robi je dla GMu i życzy sobie 2x tyle.)
Co do zaleceń to GM zaleca świeczki zmieniać co 30kkm, Czekram co 15kkm.
Pojawiają się opinie, że świece irydowo-platynowe wymagają większego napięcia do zapłonu, co wydatnie skraca żywotność cewki zapłonowej (a tania to ona nie jest).
i takie, cyt:
Szczelina dla Cruze 1.8 w świecy zapłonowej powinna zawierać się w przedziale od 0,8 do 1,1 mm (0,031-0,042)
(w zależności od konkretnej świecy),
0,7 to za mało, jeszcze świece oprócz szczeliny mają inne parametry, ciepłotę zdaje się i inne. Więc byle jaką świecę tylko z mniejszą szczeliną nie będę zakładał Avatar.
A może kupić 2x droższe gm i objechać na nich nie 15 a 30 kkm...
O właśnie, a pierwszy cytat to chyba nawet Twój Regulus.
Konradoo, no właśnie problem z tym, co już pisałem to że NGK nie ma w katalogu tej samej z przerwą 0,9. Ma je tylko Oryginał GM. (czytaj NGK robi je dla GMu i życzy sobie 2x tyle.)
Co do zaleceń to GM zaleca świeczki zmieniać co 30kkm, Czekram co 15kkm.

- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Ja kupuję tanie świece (konradoo napisał jakie) po około 10-12 zł/szt
Plusy: cena, wymieniając częściej świece jest mniejsze prawdopodobieństwo, że świeca się "urwie"
Minusem może być to, że muszę częściej wymieniać ale jeżeli robię to samemu, to nie ponoszę żadnego kosztu.
I pamiętajmy, że nasze silniki (Oplowskie XER18 i modyfikacje) lubią "zjadać" świece i przerwa z 1.0 potrafi się zwiększyć do 2.0
Mógłbym kupić platynowe wynalazki za odpowiednią cenę ale jaką mam gwarancję, że przejadę na nich 100 tys km ?
Plusy: cena, wymieniając częściej świece jest mniejsze prawdopodobieństwo, że świeca się "urwie"
Minusem może być to, że muszę częściej wymieniać ale jeżeli robię to samemu, to nie ponoszę żadnego kosztu.
I pamiętajmy, że nasze silniki (Oplowskie XER18 i modyfikacje) lubią "zjadać" świece i przerwa z 1.0 potrafi się zwiększyć do 2.0
Mógłbym kupić platynowe wynalazki za odpowiednią cenę ale jaką mam gwarancję, że przejadę na nich 100 tys km ?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Wydaje mi się że 0,7 to już zbyt niska szczelina, pod gaz wybierałbym 0,9. Świece ze szczeliną 0,7 to raczej do jednocylindrowych dwusuwów stosuje się. 


-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Tak przeglądnąłem aledrogo i do cruza sprzedają świeczki do lpg za ok 25 zł szt. i przerwa 0,7.
I nie ma tanich świec poniżej 1.0mm od Denso. Tanich znaczy po kilkanaście złotych.
Jak w NGK mam na dzień dobry 1.1,to z tego co cytowałem wyżej to już górna granica tolerancji. Z czasem szczelina się powiększa "nawet do 2mm" i świeczki do wymiany. Zatem, dalej stoję przy swoim NGK 1.1 sklepać do 0.9, 0,8 a może i 0,7.
A może taka dokładność nie jest zbyt istotna bo się i tak poszerzy. szkoda , że nie sprawdziłem jaką miały szczelinę zdemontowane po 15k km moje świeczki.
I nie ma tanich świec poniżej 1.0mm od Denso. Tanich znaczy po kilkanaście złotych.
Jak w NGK mam na dzień dobry 1.1,to z tego co cytowałem wyżej to już górna granica tolerancji. Z czasem szczelina się powiększa "nawet do 2mm" i świeczki do wymiany. Zatem, dalej stoję przy swoim NGK 1.1 sklepać do 0.9, 0,8 a może i 0,7.
A może taka dokładność nie jest zbyt istotna bo się i tak poszerzy. szkoda , że nie sprawdziłem jaką miały szczelinę zdemontowane po 15k km moje świeczki.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
W porównaniu do kolegi Wszim czy tdon,to z elektryki jestem kretynem,ale wiem,że iryd znacznie lepiej przewodzi prąd niż nikiel. W budowie platynowo-irydowej masz zrobiony styk platynowy dodatkowo,więc w czym się bardziej cewka napracuje? Jeśli producent świadomie wpisuje że pasuje na LPG,to moim skromnym zdaniem trochę grubsze mózgi nad tym debatowały.
O partsy pisz PW.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Ok, nie twierdzę, ktoś napisał gdzieś... Całkiem prawdopodobne, że nasze cewki po prostu padają, bo są upychane do środka silnika i nie mają wentylacji, gotują się tam.to moje zdanie, nie wiem jak inne marki samochodów, ale GM to raczej oszczędza na wszystkim. Co do samych świec, to uważam, że tania i częste zmiany. Irydowa może i ok tylko jak dla interwału 15kkm jak dla mnie za droga. Coś jak żarówki plus 100 co wymieniam co parę miesięcy za 100zł. Dla mnie za drogo, ale kto bogatemu zabroni.
Rzuciłem tylko temat, bo pamiętam chyba w Lanosie nawet jeszcze tak robiłem, że pod lpg zmniejszaliśmy ze znajomym szczelinę.
No może jeszcze kwestia jakości świec, źle wykonana może faktycznie pomóc uwalić cewkę. Narzekam na NGK, że robią już we Francji, ktoś pisał o Boschach, że często trafiają się buble..
Rzuciłem tylko temat, bo pamiętam chyba w Lanosie nawet jeszcze tak robiłem, że pod lpg zmniejszaliśmy ze znajomym szczelinę.
No może jeszcze kwestia jakości świec, źle wykonana może faktycznie pomóc uwalić cewkę. Narzekam na NGK, że robią już we Francji, ktoś pisał o Boschach, że często trafiają się buble..
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Czemu do dwusuwa, zabobony gadasz. Multum świec sprzedaje z taką przerwą i nie miałem problemów,czy to do rzędówek,v-ek czy bokserów. Ogólnie te cewki,jako producent delphi, są ch...a druga sprawa to może być,że cewke zła termika silnika niszczy..źle zaplanowana odma czy coś w tą stronę.
O partsy pisz PW.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
http://allegro.pl/denso-k20tt-chevrolet ... 75195.htmlpool80 pisze:Tak przeglądnąłem aledrogo i do cruza sprzedają świeczki do lpg za ok 25 zł szt. i przerwa 0,7.
I nie ma tanich świec poniżej 1.0mm od Denso. .
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Właśnie wyczytałem, że te oryginalne, co teraz wsadzają w Aso to z przerwą 1.1, jaja. 0.9 Tylko były na pierwszy montaż. A gdzieś na you tubie do ruskich Cruzów wsadzali Championy.
no ok, jak pisałem jest Denso za kilkanaście złotych z odstępem 1.0. Innych niet. O mamo, znalazłem je po 8 zł szt. Muszą być dobre
no ok, jak pisałem jest Denso za kilkanaście złotych z odstępem 1.0. Innych niet. O mamo, znalazłem je po 8 zł szt. Muszą być dobre

- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
U mnie się denso nie sprawdziły jakoś, wożę jako zapas.
Zgadzam się z Konradoo, ze polecają irydowe do lpg, ale może do zwykłych cewek, a nie zespolonych? Ile aut na lpg ma takie cewy jak Cruze?
Pool80 - dla mnie sprawa jest jasna: 1.1 na benzynie, 0.9 do lpg. Wypraktykowane i działa. I na pewno przez 15 kkm odstęp się nie powiększy.
Zgadzam się z Konradoo, ze polecają irydowe do lpg, ale może do zwykłych cewek, a nie zespolonych? Ile aut na lpg ma takie cewy jak Cruze?
Pool80 - dla mnie sprawa jest jasna: 1.1 na benzynie, 0.9 do lpg. Wypraktykowane i działa. I na pewno przez 15 kkm odstęp się nie powiększy.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Ile aut ? Prawie wszystkie Ople zaczynając od Astry G/Vectry B (rocznik 1998) 
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Odeszlismy od tematu, miało być o cewkach i sugestiach pod względem jakościowym a skończyło się na świecach.
Co do świec to zostaje przy tym co polecał konradoo, wymieniam co 15kkm i wiem że mam od przeglądu do przeglądu max jakość.
Co do świec to zostaje przy tym co polecał konradoo, wymieniam co 15kkm i wiem że mam od przeglądu do przeglądu max jakość.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
A ja się trzymam Regulusa. NGK sklepać z 1.1 do 0.9 na lpg. Przy następnej wymianie zrobię tak. Niestety jestem dopiero co po.
Ile teraz trzeba dać za oryginał cewkę a po ile chodzą zamienniki i jakie są one co do jakości. Które lepsze?
Czytałem, że z Opla nie pasują, ale nie wiele się różnią, może modyfikacja wtyczki. Bo tam chyba jakieś piny są pozamieniane...
Ile teraz trzeba dać za oryginał cewkę a po ile chodzą zamienniki i jakie są one co do jakości. Które lepsze?
Czytałem, że z Opla nie pasują, ale nie wiele się różnią, może modyfikacja wtyczki. Bo tam chyba jakieś piny są pozamieniane...
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Cewka zapłonowa
Ja mam koreańską z AK Parts (370 zł) - zrobione na niej prawie 18 kkm.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości