Robert ty masz miękką czy twardą(KL7) głowicę?huri_khan pisze:Nie sprawdziłem przez 30 kkm i głowica do naprawy o czym też pisałem.
[Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
MY 2010 nie miał opcji KL7
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
No ja nie wiem, ale dyskusja robi się zupełnie oderwana od manuala, jakby niektórzy koledzy nie zadali sobie trudu nawet obejrzenia obrazków. Bo inaczej to nie rozumiem tych dywagacji i rozterek? Jeżeli kompletnemu laikowi jak ja, sprawdzenie luzów zajmuje godzinę, to jaki problem może mieć z tym warsztat samochodowy??
Co do częstotliwości kontroli - fachowcy zalecają co 30 tys. km przy instalacji lpg. Ja sprawdzam co 10 tys.
Uszczelka jest wielokrotnego użytku, TIS wiele rzeczy każe wymieniać na nowe, chyba nie zawsze jest to konieczne.
Silikonu nie trzeba dawać na zagięcia uszczelki, doskonale trzyma i bez niego! Oczywiście, zamiast oczyścić przylegające powierzchnie, szybciej nasmarkać silikonu i też będzie trzymało (praktyka warsztatowa).
Co do częstotliwości kontroli - fachowcy zalecają co 30 tys. km przy instalacji lpg. Ja sprawdzam co 10 tys.
Uszczelka jest wielokrotnego użytku, TIS wiele rzeczy każe wymieniać na nowe, chyba nie zawsze jest to konieczne.
Silikonu nie trzeba dawać na zagięcia uszczelki, doskonale trzyma i bez niego! Oczywiście, zamiast oczyścić przylegające powierzchnie, szybciej nasmarkać silikonu i też będzie trzymało (praktyka warsztatowa).
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
To ile razy już kolega robił raz pomiary luzów 

- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Trzy razy. Przed regulacją, po regulacji i po kolejnych 10 kkm.
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Jak wyglądała wiekość luzów pomiędzy poszczególnymi pomiarami?
Zapewne malała ale o jakie wielkości?
Zapewne malała ale o jakie wielkości?

- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Po pierwszym pomiarze była regulacja, czyli wyprowadzenie na wartości nominalne. Drugi pomiar sprawdził, czy regulacja była prawidłowa. Trzeci pomiar, po ponad 10 kkm od regulacji wykazał (w większości przypadków) powiększenie luzu od 0.02 do 0,1
mm (zawory się 'uklepały' jak mówią fachowcy). Cała historia jest w wątku 'Cruze by Regulus'.
mm (zawory się 'uklepały' jak mówią fachowcy). Cała historia jest w wątku 'Cruze by Regulus'.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Tak wygląda szklanka.

Szlifuje się to wybłyszczone na środku, jest to punkt styku z trzonkiem zaworu.

Szlifuje się to wybłyszczone na środku, jest to punkt styku z trzonkiem zaworu.

-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Wczoraj sprawdziłem luzy zaworowe po przejechaniu 7 tyś ssące w zasadzie konstans ale wydechy poleciały o 0,02 mm pomimo stosowania olejarki głowica bez cechy kl7 .
Z opisów o silnikach Z16XER młoty brat F18D4 wynika ze przy LPG należy regulować pierwszy raz po 90 tyś a następnie co 60 tyś. Żadnych obiawów nierównej pracy utraty mocy nie ma. Zastanawiam się czy wymieniać czy szlifować. Jakie jest wasze doświadczenie w tej materii 


- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Ale jakie masz wartości? Ja bym poczekał aż przekroczą tolerancję i szlifował. Wymiana raczej drogo wychodzi, cena w ASO podobno kosmiczna (100 PLN/szt, ale nie sprawdzałem).
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Jak pisałem ssące poza jednym o 0,01mm nie drgneły - może to być błąd pomiaru ale wydechy zmieniły się o 0,02 mm po przejechaniu 7 - 8 tys . Myślałem o szklankach zamienikach INA lub szlifowaniu. Nie wiem jakie są zamontowane wartości, żeby niektóre podmienić a inne wymienić. Jakie są gradacie co ile czy co 0,04 mm bo taką informacje znalazłemRobbo pisze:Chevrolet orlando 1.8 bez kl7. LPG BRC zamontowano przy 21 tys z lubryfikacją JML
Pomiar luzów zaworowych przy 80 tyś. ( ssące 0,25 +- 0,04 wydech 0,3 +- 0,04)
zawory ////// CYL 1 //// CYL 2 // // CYL 3 // // CYL 4
ssące ////// 0,19 0,23 // 0,23 0,24 // 0,23 0,23 // 0,2 0,2
wydechowe 0,19 0,25 // 0,24 0,3 // 0,19 0,22 // 0,19 0,15
zaniepokoił mnie czwarty cylinder
silnik pracuje bez uwag
Pokrywa zaworów dokręcania kluczem R 10 a do poręczenia wałem silnika R 20
A jak jest w silnikach u szanownych kolegach
http://lpg-forum.pl/z16xer-luzy-zaworow ... 82-45.html
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
No to są już za tolerancją i to zdrowo. Coś warto z tym zrobić. W Z16XEP objawem było mocne falowanie obrotów chwilę po rozgrzaniu silnika. Z tym że tam nie było ZFR więc stabilizacja obrotów była oparta tylko o kąt zapłonu i wychylenie przepustnicy. Mnie na pierwszym garze wydech miał już tylko 0,13.
Jak zaczniesz tracić moc tzn, że właśnie podpierasz któryś zawór (0 luzu) i tracisz kompresję. Co za tym idzie zawór nie domknięty więc przypiekasz na wolnym ogniu przylgnię, która za chwilę będzie do kosza z całą głowicą.
Jak zaczniesz tracić moc tzn, że właśnie podpierasz któryś zawór (0 luzu) i tracisz kompresję. Co za tym idzie zawór nie domknięty więc przypiekasz na wolnym ogniu przylgnię, która za chwilę będzie do kosza z całą głowicą.

- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Zdaje się, że w TIS jest opis jak dobierać szklanki na wymianę. Tak czy inaczej, musisz się rozglądać za mechanikiem.
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Jaka jest ścieżka dostępu do TIS
Jaka gradacia wymiarów od ilu do ilu co ile mm

Jaka gradacia wymiarów od ilu do ilu co ile mm

- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
1. Google: chevrolet cruze TIS online
2. To chyba zależy od producenta? Może Konradoo coś wie?
2. To chyba zależy od producenta? Może Konradoo coś wie?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
albo prościej viewtopic.php?f=149&t=2063&view=unread#unreadRegulus pisze:1. Google: chevrolet cruze TIS online


-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Panowie jakie są numery katalogowe orginału oraz gradacja szklanek.
Czy INA ma zamieniki i jaka ma numery
Gdzie silnik F18D4 jest montowany i jakie ma oznaczenie
Czy INA ma zamieniki i jaka ma numery

Gdzie silnik F18D4 jest montowany i jakie ma oznaczenie

-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Jaki jest numer katalogowy śruby zaślepki wariatora poz 1 rysunku z kołami
http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... 04.pl.html
http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... 04.pl.html
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Będziesz wymieniał KZFR? Obydwa?
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Dla zainteresowanych nr korka GM 555572288 opla 5636974 cena detaliczna 18 zł 14gr 

-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Dokonałem tylko regulacji zawór caaaały dzień. Regulacja jednego ssącgo korekta 0,05 i wszystkie wydechy : to trzy szklanki 3,11 trzy 3,15 po jednym 3,19 i 3.24. Ciekawostka po przejechaniu 500 m luzy zwiększyły się o 0,05 mmRegulus pisze:Będziesz wymieniał KZFR? Obydwa?
Eksploatuje na oleju castrol 5w30 był eksploatowany przez 30 tys km na oleju GM na szklankach i przy sitkach wariatorów były śladowe ilości nagaru. Osnosnie tych zaślepek to moja nie frasobliwość , przy następnej regulacji konieczność wymiany.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Myślałem, że chodzi o śruby mocujące KZFR, które każą wymienić.
Napisz proszę więcej szczegółów: gdzie robiłeś regulację jaki koszt szklanek (i gdzie kupowałeś), jaki wyszedł koszt regulacji.
Na pewno niejednemu koledze z Warszawy takie informacje się przydadzą.
Mnie po pewnym czasie luzy się zwiększyły na skutek "uklepania" zaworów. Jest jeszcze kwestia dokładności pomiaru - inne wartości wyjdą na zimnym silniku.
Napisz proszę więcej szczegółów: gdzie robiłeś regulację jaki koszt szklanek (i gdzie kupowałeś), jaki wyszedł koszt regulacji.
Na pewno niejednemu koledze z Warszawy takie informacje się przydadzą.
Mnie po pewnym czasie luzy się zwiększyły na skutek "uklepania" zaworów. Jest jeszcze kwestia dokładności pomiaru - inne wartości wyjdą na zimnym silniku.
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Jakie wymiary szklanek INA zostały wymontowanie przy waszych regulacjach
Dla wyjaśnienia x 30 to 3,30 X 27 to 3,27 mm
Dla wyjaśnienia x 30 to 3,30 X 27 to 3,27 mm
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Nie zmieniany olej przez 30tys?Robbo pisze: Eksploatuje na oleju castrol 5w30 był eksploatowany przez 30 tys km na oleju GM na szklankach i przy sitkach wariatorów były śladowe ilości nagaru.

-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Co 15 tys km Jestem drugim właścicielem od stanu licznika 20 tyś km po drugim przeglądzie od osoby dla której pracownik BOKU był autorytetem. 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość