zaślepienie egr
-
- Stały bywalec
- Posty: 261
- Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: nubira 1.8 121km f18
- Silnik:
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
zaślepienie egr
Zaslepilem jakis czas temu zawor egr, chwile bylo dobrze, ale od pewniego czasu wyskakuje blad P401. Mam pytanie czy jest jakas roznica, krory otwor zatkam e egr? Ja tam zatkalem oba;P
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: zaślepienie egr
Zatyka się jeden otwór drugi pozostaje otwarty tak aby spaliny miały przelot.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: zaślepienie egr
Eee nie ma to znaczenia, zaślepia się oba. Kwestia oprogramowania ECM czy kontroluje parametry spalania i zmiany wynikłe pracą EGR czy nie. Np, w oplowskim Z16XEP nie można było zaślepiać bo ECM zaraz kumał czaczę, że go próbujemy niecnie wykorzystać i walił checka.

- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: zaślepienie egr
Ja mam zaślepiony od chyba 2 lat i mam tylko zaślepiony jeden otwór i nie mam problemów, więc wnioskuję że może to być przyczyną. Zresztą zaraz zerknę co to za błąd jest ten P401.
P0401 Zablokowana recyrkulacja spalin
Opis obwodu
Napięcie dostarczane jest do zaworu recyrkulacji spalin (EGR) obwodem napięcia zapłonu poprzez bezpiecznik. Masa dostarczana jest do zaworu EGR obwodem sterowania poprzez dolny boczny sterownik znajdujący się w module sterującym silnika (ECM). Moduł ECM monitoruje położenie czopika iglicy EGR za pomocą czujnika położenia czopika iglicy EGR. Czujnik położenia EGR wysyła napięcie zwrotne przez obwód sygnału do modułu ECM. Napięcie to jest różne zależnie od położenia czopika iglicy zaworu EGR. Moduł ECM interpretuje to napięcie jako położenie czopika iglicy zaworu EGR.
Moduł sterujący silnika (ECM) wykonuje test przepływu w układzie recyrkulacji spalin (EGR) podczas zwalniania prędkości pojazdu. Moduł ECM czyni to przez polecenie chwilowego otwarcia zaworu EGR, monitorując jednocześnie sygnał czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP) oraz czujnika położenia EGR. Jeśli sygnał MAP jest niewłaściwy dla danego położenia czopika iglicy zaworu EGR, ECM zapisuje wykrytą różnicę ciśnienia MAP, a następnie dostosowuje skalibrowany licznik usterek do zadanego progu liczby usterek. Liczba testów przepływu EGR wymagana do przekroczenia progu usterek może się różnić zależnie od ilości wykrytych błędów przepływu EGR.
Zwykle, moduł ECM pozwoli na wykonanie tylko jednego testu przepływu EGR podczas jednego cyklu zapłonu. Aby wspomóc weryfikację wykonanej naprawy, ECM pozwoli na wykonanie wielu testów przepływu EGR po wykasowaniu odpowiedniego kodu.
Warunki powstania kodu DTC
Silnik pracuje.
EGR obecnie jest w trybie pracy.
Nie występują usterki EGR.
(1.4 DOHC)
Prędkość obrotowa silnika wynosi od 1792 do 2400 obr/min.
(1.6 DOHC)
Prędkość obrotowa silnika wynosi od 1792 do 2208 obr/min.
(1.4 DOHC)
Masowy przepływ powietrza wynosi między 120 a 229 mg/TDC.
(1.6 DOHC)
Masowy przepływ powietrza wynosi między 82 a 169 mg/TDC.
(1.4 DOHC)
Temperatura cieczy chłodzącej silnika jest wyższa niż 69,75°C (157,5°F).
(1.6 DOHC)
Temperatura cieczy chłodzącej silnika jest wyższa niż 70°C (158°F).
Warunki generowania kodu DTC
(P0400)
(1.4 DOHC)
Wartość adaptacyjna EGR jest większa niż 3,75 lub mniejsza niż 0,25.
(1.6 DOHC)
Wartość adaptacyjna EGR jest większa niż 1,647 lub mniejsza niż 0,392.
(P0401)
Różnica między stosunkiem EGR a wartością lambda wynosi 2% (1.4 DOHC) / 1.758% (1.6 DOHC) lub mniej.
Czynności po wygenerowaniu kodu DTC
Zapala się lampka kontrolna awarii (MIL).
Moduł ECM zapisze warunki pracy w momencie stwierdzenia usterki. Informacja ta zostanie zapisana w buforach "stopklatki" oraz rejestru awarii (Failure Records).
Historia kodu DTC zostanie zapisana.
Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC
Lampka MIL wyłączy się na koniec 3-go kolejnego cyklu weryfikacji, w których diagnostyka przebiegała bez żadnych usterek.
Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 cyklach nagrzewania bez usterki.
Kod(-y) DTC można usunąć za pomocą urządzenia skanującego.
Opis testu
Poniższe numery wskazują na numery kroków na tabeli diagnostycznej.
3. Najpierw należy zdiagnozować usterki czujnika MAP. Odczyt ze skoszonego czujnika MAP może spowodować wywołanie kodu DTC.
7. Zły stan mechaniki silnika może spowodować słabą pracę silnika, czego efektem może być niskie podciśnienie.
P0401 Zablokowana recyrkulacja spalin
Opis obwodu
Napięcie dostarczane jest do zaworu recyrkulacji spalin (EGR) obwodem napięcia zapłonu poprzez bezpiecznik. Masa dostarczana jest do zaworu EGR obwodem sterowania poprzez dolny boczny sterownik znajdujący się w module sterującym silnika (ECM). Moduł ECM monitoruje położenie czopika iglicy EGR za pomocą czujnika położenia czopika iglicy EGR. Czujnik położenia EGR wysyła napięcie zwrotne przez obwód sygnału do modułu ECM. Napięcie to jest różne zależnie od położenia czopika iglicy zaworu EGR. Moduł ECM interpretuje to napięcie jako położenie czopika iglicy zaworu EGR.
Moduł sterujący silnika (ECM) wykonuje test przepływu w układzie recyrkulacji spalin (EGR) podczas zwalniania prędkości pojazdu. Moduł ECM czyni to przez polecenie chwilowego otwarcia zaworu EGR, monitorując jednocześnie sygnał czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP) oraz czujnika położenia EGR. Jeśli sygnał MAP jest niewłaściwy dla danego położenia czopika iglicy zaworu EGR, ECM zapisuje wykrytą różnicę ciśnienia MAP, a następnie dostosowuje skalibrowany licznik usterek do zadanego progu liczby usterek. Liczba testów przepływu EGR wymagana do przekroczenia progu usterek może się różnić zależnie od ilości wykrytych błędów przepływu EGR.
Zwykle, moduł ECM pozwoli na wykonanie tylko jednego testu przepływu EGR podczas jednego cyklu zapłonu. Aby wspomóc weryfikację wykonanej naprawy, ECM pozwoli na wykonanie wielu testów przepływu EGR po wykasowaniu odpowiedniego kodu.
Warunki powstania kodu DTC
Silnik pracuje.
EGR obecnie jest w trybie pracy.
Nie występują usterki EGR.
(1.4 DOHC)
Prędkość obrotowa silnika wynosi od 1792 do 2400 obr/min.
(1.6 DOHC)
Prędkość obrotowa silnika wynosi od 1792 do 2208 obr/min.
(1.4 DOHC)
Masowy przepływ powietrza wynosi między 120 a 229 mg/TDC.
(1.6 DOHC)
Masowy przepływ powietrza wynosi między 82 a 169 mg/TDC.
(1.4 DOHC)
Temperatura cieczy chłodzącej silnika jest wyższa niż 69,75°C (157,5°F).
(1.6 DOHC)
Temperatura cieczy chłodzącej silnika jest wyższa niż 70°C (158°F).
Warunki generowania kodu DTC
(P0400)
(1.4 DOHC)
Wartość adaptacyjna EGR jest większa niż 3,75 lub mniejsza niż 0,25.
(1.6 DOHC)
Wartość adaptacyjna EGR jest większa niż 1,647 lub mniejsza niż 0,392.
(P0401)
Różnica między stosunkiem EGR a wartością lambda wynosi 2% (1.4 DOHC) / 1.758% (1.6 DOHC) lub mniej.
Czynności po wygenerowaniu kodu DTC
Zapala się lampka kontrolna awarii (MIL).
Moduł ECM zapisze warunki pracy w momencie stwierdzenia usterki. Informacja ta zostanie zapisana w buforach "stopklatki" oraz rejestru awarii (Failure Records).
Historia kodu DTC zostanie zapisana.
Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC
Lampka MIL wyłączy się na koniec 3-go kolejnego cyklu weryfikacji, w których diagnostyka przebiegała bez żadnych usterek.
Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 cyklach nagrzewania bez usterki.
Kod(-y) DTC można usunąć za pomocą urządzenia skanującego.
Opis testu
Poniższe numery wskazują na numery kroków na tabeli diagnostycznej.
3. Najpierw należy zdiagnozować usterki czujnika MAP. Odczyt ze skoszonego czujnika MAP może spowodować wywołanie kodu DTC.
7. Zły stan mechaniki silnika może spowodować słabą pracę silnika, czego efektem może być niskie podciśnienie.
Ostatnio zmieniony 18 gru 2015, o 10:40 przez XaRaDaS, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: zaślepienie egr
Bo nie ma znaczenia raczej czy jeden czy dwa. Jak ząślepisz jeden to i tak spaliny nie będą się przedostawały do kolektora. Bo to jak z rurką , czy zaślepisz z jednej czy z obu stron, powietrza przez nią już nie przedmuchasz.

- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: zaślepienie egr
Myślenie mam dzisiaj ciężkie, wczoraj mieliśmy wigilię firmową 

Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: zaślepienie egr
tzreba zaslepic otwor przelotowy, tak aby zawór nadal mogl pracowac pod wzgledem elektrycznym.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: zaślepienie egr
No tak zaślepka nie powinna blokować mechaniki zaworu bo ECM ma info zwrotne z potencjometru położenia zaworu. ECM zadaje elektrycznie wartość otwarcia i sprawdza czy faktycznie zawór tyle się otworzył. Jeżeli nie, to wali checka. Dlatego pytanie czy ten zawór jest sprawny, bo zaślepianie niesprawnego zaworu nie wyeliminuje problemu zapalanego checka, jedynie znikną fizyczne objawy usterki. Najczęściej skutkiem przegrzania czy zafajdania, zawór EGR nie domyka się i sypie do kolektora spalinami wtedy gdy nie wolno i silnik pracuje do bani.

-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: zaślepienie egr
A daje coś takie zaślepienie? Np w Evandzie (silnik 2.0 X20SED). MOCY przybywa? 

- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: zaślepienie egr
Mocy to raczej nie przybywa, ale zaślepia się zamiast robić wymianę. Koszt zaślepki to 10 zł. a za zawór trzeba wybulić ponad 400 PLN 

Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
-
- Bywalec
- Posty: 142
- Rejestracja: 25 mar 2014, o 23:36
- Reputacja: 1
- Imię: Robert
- Samochód: Nubira
- Silnik: F18D3
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
Re: zaślepienie egr
W Nubirze 1.8, silnik F18D3, zaslepienie zaworu nie powoduje zapalenia się lampki CE. Za to nieco lepiej silnik ciągnie od dołu.
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
-
- Stały bywalec
- Posty: 261
- Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: nubira 1.8 121km f18
- Silnik:
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: zaślepienie egr
No wlasnie zaslepilem i co jakis czas wyskakuje check p401 wczesniej tego nie mialem, zapala sie raz na jakis czas i gasnie. dodam wyskakuja w sumie dwa bledy p401 i raem z nim p106 albo p107
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 13
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: zaślepienie egr
Znowu legendy z internetow robia robote. Jeden kiedys napisal ze auto lepiej sie zbiera bez egr, a teraz pol Polski jezdzi z zaslepionym. Egr przy dodawaniu gazu jest zamkniety, wiec nie moze miec wplywu na przyspieszenie. Dziala przy rownomiernej jezdzie ewentualnie przy zwalnianiu pedalu gazu. Moze miec wplyw na szarpanko podczas operowania gazem jak cos sie przycina i odpowiednio szybko nie reaguje, ale i tak czesciej przyczyna ego bywa silnik krokowy lub przepustnica. Nie zaslepiajcie jesli nie ma potrzeby, bo oprocz kwestii ekologicznych obniza temperature spalania, pozytywnie wplywajac na trwalosc jednostki.
- rwicik
- Profesjonalista
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze -> Tucson
- Silnik:
- Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
- Kontakt:
Re: zaślepienie egr
U mnie w Lacetti EGR dał raz błąd, został oczyszczony i działał dalej.
Silnik cały czas był dynamiczny.
Co do zaślepiania, to bez zmiany oprogramowania silnika lepiej tego nie robić, gdyż silnik może dostawać zły skład mieszanki. W Astrze II miałem zaślepiony i wgrany odpowiedni program.
Silnik cały czas był dynamiczny.
Co do zaślepiania, to bez zmiany oprogramowania silnika lepiej tego nie robić, gdyż silnik może dostawać zły skład mieszanki. W Astrze II miałem zaślepiony i wgrany odpowiedni program.
Pozdrawiam, http://wicik.eu/
-
- Stały bywalec
- Posty: 261
- Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: nubira 1.8 121km f18
- Silnik:
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: zaślepienie egr
zaslepilem nie po to zeby lepiej sie zbieralo, tylko z powodu wlasnie szarpania, a druga sprawa to syf w kolektorze ssacym, po zaslepieniu faktycznie mniej szarpie, ale denerwuja mnie te chwilowe bledy (po czasie check sam gasnie:))pawelwaw84 pisze:Znowu legendy z internetow robia robote. Jeden kiedys napisal ze auto lepiej sie zbiera bez egr, a teraz pol Polski jezdzi z zaslepionym. Egr przy dodawaniu gazu jest zamkniety, wiec nie moze miec wplywu na przyspieszenie. Dziala przy rownomiernej jezdzie ewentualnie przy zwalnianiu pedalu gazu. Moze miec wplyw na szarpanko podczas operowania gazem jak cos sie przycina i odpowiednio szybko nie reaguje, ale i tak czesciej przyczyna ego bywa silnik krokowy lub przepustnica. Nie zaslepiajcie jesli nie ma potrzeby, bo oprocz kwestii ekologicznych obniza temperature spalania, pozytywnie wplywajac na trwalosc jednostki.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: zaślepienie egr
wieczor może wytnij tą jedną dziurę w zaślepce (tak jak mają sprzedawane na allegro zaślepki), bo teraz zablokowałeś trzpień - który nie ma jak się wysuwać i się blokuje (pytanie czy sie już nie uszkodził?). Bład sam gaśnie, bo EGR jak napisał pawelwaw84 nie pracuje cały czas, tylko przy sprzyjających warunkach.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: zaślepienie egr
Psują się bardziej EGRy te niechłodzone. Wersje z chłodzeniem zdecydowanie dłużej wytrzymują. Tu mamy do czynienia z tym pierwszym.

-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 13
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: zaślepienie egr
To prawda najwięcej syfu jest jak się spaliny mieszają z oparami oleju z odmy, ale widywałem kolektory dolotowe zasyfione jak i całkiem znośne z pracującymi EGRami. Wydaje mi się, że duże znaczenie ma tu użyty olej w silniku i ilość przedmuchów. M.in. odparowalność Noack'a może mieć tu znaczenie, bo niektóre oleje potrafią mieć ten wskaźnik na poziomie 5, a inne powyżej 10. Niestety nie każdy producent oleju podaje tę wartość...wieczor pisze:a druga sprawa to syf w kolektorze ssacym
-
- Profesjonalista
- Posty: 585
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 09:59
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Evanda
- Silnik:
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: zaślepienie egr
Czyli szarpanie przy odpuszczaniu i dodawaniu gazu to może być EGR?
-
- Stały bywalec
- Posty: 261
- Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: nubira 1.8 121km f18
- Silnik:
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: zaślepienie egr
jak tylko znajde chwile czasu to wywierce dziure w zaslepce:) albo zaloze oryginalna, swoja droga wydawalo mi sie ze zawor w egr jak wyciagalem jest zamkniety, a jak sie otwiera to idzie w gore, a nie w dol dlatego nie wadzi o zaslepke(ale to tylko taki domysl)
-
- Profesjonalista
- Posty: 910
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 22:31
- Reputacja: 32
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze1,4 Sw LTZ+2012
- Silnik: 1,4 T +chip 163 km
- LPG: KME Skay Max
- Lokalizacja: SO
- Kontakt:
Re: zaślepienie egr
Zerknij tutaj ,https://www.drive2.ru/l/8484566/ zaślepka co prawdę do 1,6 ale ma otwór do 1,8 może być podobna więc może się na niej wzorować u nich to normalne i z tego co zrozumiałem różne wypowiedzi nie maja problemów po zaślepieniu a robią to na potęgę.
Lacetti 1,6 sx zmienione w cdx 2011-2019
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość