Kolektor ssący Nubira 1.8

Stuka, puka, kapie, cieknie...
strowger
Bywalec
Posty: 142
Rejestracja: 25 mar 2014, o 23:36
Reputacja: 1
Imię: Robert
Samochód: Nubira
Silnik: F18D3
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Re: Kolektor ssący Nubira 1.8

Post autor: strowger » 29 wrz 2015, o 02:12

Nie widziałem Nubiry F18D3 po 2009 roku. Został chyba tylko silnik 1.6. Dobrze, że zmodernizowany kolektor GM zmajstrował w 2010;). Tak czy inaczej, trzeba odłączyć wtyczkę siłownika i zobaczyć czy stuka. Tyle. A co do oleju, to wlewa się taki, jak producent zaleca. W starej Nubirze, przy przebiegu 375kkm lany jest 5w40 i silnik żyje. A jak zacznie brać olej, to należy go naprawić;).

Wysłane z mojego IdeaTab S6000-H przy użyciu Tapatalka

iskat1973
Stały bywalec
Posty: 228
Rejestracja: 23 paź 2013, o 10:01
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: Nubira vel Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Kolektor ssący Nubira 1.8

Post autor: iskat1973 » 29 wrz 2015, o 07:42

Moje auto ma pow. 150 tkm ale od początku użytkowania leje mobila 10w40 bo na takim jeździł. No i bierze olej. Co ile zmieniacie olej ??? Właśnie czeka mnie zmiana tak wiec moze jakas propozycja co do płukanki- jaki środek bedzie ok ??
KL1NF35BJ6K260134

veratoxic
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
Reputacja: 0
Imię: Ula
Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
Silnik:
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Re: Kolektor ssący Nubira 1.8

Post autor: veratoxic » 30 wrz 2015, o 20:25

Czy ktoś może coś więcej powiedzieć o kolektorze do silnika z18xe? Z tego co wiem były produkowane dwa silniki o tym oznaczeniu przed 2000r i po 2000r-bodajże do 2002.

tomii1982
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 19 lut 2014, o 18:53
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze HB MY 2013
Silnik: 1.4T (LUJ)
LPG: STAG QBOX
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Kontakt:

Re: Kolektor ssący Nubira 1.8

Post autor: tomii1982 » 6 paź 2015, o 15:16

Witam. Ja w moim silniku odczepiłem wtyczkę od klapek w kolektorze. Nie pokazał się żaden błąd. Spadku mocy ani jego elastyczności nie zauważyłem za bardzo no może ciut (albo złudzenie bo wiem że mam ten kolektor odłączony) Na razie testuję to przez tydzień jak nic się nie będzie działo to tak to zostawiam. Miesiąc wcześniej zaślepiłem zawór EGR (również żadne błędy się nie pojawiły. Za to tu zauważyłem lepszą reakcję auta na wciskanie pedału gazu przy niskich obrotach. Silnik 1.8. F18D3 2008 r. Przebieg 190 tyś ()
Lacetti 1.4 HB 2004
Nubira 1.8 Kombi 2008 x2

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kolektor ssący Nubira 1.8

Post autor: etac » 6 paź 2015, o 15:23

veratoxic pisze:Czy ktoś może coś więcej powiedzieć o kolektorze do silnika z18xe? Z tego co wiem były produkowane dwa silniki o tym oznaczeniu przed 2000r i po 2000r-bodajże do 2002.

Z-tka ma kolektor z katalizatorem
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

veratoxic
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
Reputacja: 0
Imię: Ula
Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
Silnik:
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Re: Kolektor ssący Nubira 1.8

Post autor: veratoxic » 6 paź 2015, o 17:24

Tomii1982 masz na myśli tę wtyczkę od spodu silnika? Co z przewodem zrobiłeś po odczepieniu?

tomii1982
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 19 lut 2014, o 18:53
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze HB MY 2013
Silnik: 1.4T (LUJ)
LPG: STAG QBOX
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Kontakt:

Re: Kolektor ssący Nubira 1.8

Post autor: tomii1982 » 7 paź 2015, o 03:50

[quote="veratoxic"]Tomii1982 masz na myśli tę wtyczkę od spodu silnika? Co z przewodem zrobiłeś po odczepieniu?[/quote


Tak tą samą. A przewód na razie wisi niezabezpieczony.
Lacetti 1.4 HB 2004
Nubira 1.8 Kombi 2008 x2

strowger
Bywalec
Posty: 142
Rejestracja: 25 mar 2014, o 23:36
Reputacja: 1
Imię: Robert
Samochód: Nubira
Silnik: F18D3
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Re: Kolektor ssący Nubira 1.8

Post autor: strowger » 7 paź 2015, o 09:45

veratoxic pisze:Czy ktoś może coś więcej powiedzieć o kolektorze do silnika z18xe? Z tego co wiem były produkowane dwa silniki o tym oznaczeniu przed 2000r i po 2000r-bodajże do 2002.
Zacytuję siebie z innego forum:
Co do kolektora z Opla, pisałem swego czasu z pewnym Rosjaninem z http://www.drive.ru i odnośnie Opla odpowiedział mi tak:
"Take ad collector from Vectra 1.8 Z18XE - GM # 5850048 dismantled and put only the lower part fits only the lower part (top, etc.). Guys put about 150-200 t.km. running, there is better quality materials."

I tyle. Kto chce - niech próbuje:)
tomii1982 pisze:

Tak tą samą. A przewód na razie wisi niezabezpieczony.
I nic mu nie będzie, niech wisi:)
etac pisze:
Z-tka ma kolektor z katalizatorem

Ale raczej wydechowy niż dolotowy, bo o takim tu mówimy:)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Kolektor ssący Nubira 1.8

Post autor: etac » 7 paź 2015, o 10:22

no to znowu wtopilem :nerwy
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

veratoxic
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
Reputacja: 0
Imię: Ula
Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
Silnik:
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Re: Kolektor ssący Nubira 1.8

Post autor: veratoxic » 7 paź 2015, o 20:55

Będę kombinować z tym kolektorem od opla, faktycznie porównując zdjęcia obu spód wygląda bliźniaczo...

veratoxic
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
Reputacja: 0
Imię: Ula
Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
Silnik:
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Re: Kolektor ssący Nubira 1.8

Post autor: veratoxic » 22 paź 2015, o 15:15

Tomii1982 jak sprawuje się autko po dłuższym czasie od odłączenia przewodu?

Może ktoś jeździ dłużej bez klapek w środku kolektora i poczynił jakieś wnioski?

iskat1973
Stały bywalec
Posty: 228
Rejestracja: 23 paź 2013, o 10:01
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: Nubira vel Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Kolektor ssący Nubira 1.8

Post autor: iskat1973 » 22 paź 2015, o 16:39

Czy przy wymianie kolektora powinno sie wymienic uszczelki : przepustnicy oraz kanałów kolektora ?????

Zobacz ofertę: Uszczelka kolektor ssący Chevrolet Lacetti Oryg GM
http://allegro.pl/showItem2.php?item=5368737320

https://www.google.pl/search?q=uszczelk ... r5TopzM%3A
KL1NF35BJ6K260134

wieczor
Stały bywalec
Posty: 261
Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: nubira 1.8 121km f18
Silnik:
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Kolektor ssący Nubira 1.8

Post autor: wieczor » 22 paź 2015, o 17:59

nie zaszkodzi wymienic, ja bym zmienil napewno

tomii1982
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 19 lut 2014, o 18:53
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze HB MY 2013
Silnik: 1.4T (LUJ)
LPG: STAG QBOX
Lokalizacja: Pomorze Środkowe
Kontakt:

Re: Kolektor ssący Nubira 1.8

Post autor: tomii1982 » 22 paź 2015, o 22:25

veratoxic pisze:Tomii1982 jak sprawuje się autko po dłuższym czasie od odłączenia przewodu?

Może ktoś jeździ dłużej bez klapek w środku kolektora i poczynił jakieś wnioski?
Jak na razie żaden inny problem z tego powodu się nie pojawił a przynajmniej ja nie zaobserwowałem. Jest jednak słabszy (mam wrażenie że przy średnich wartościach obrotów, wcześniej od ok 80-90 km/h na piątym biegu zbierał się lepiej.) Poza tym jeszcze nawet tych przewodów nie zabezpieczyłem - brak czasu.
Lacetti 1.4 HB 2004
Nubira 1.8 Kombi 2008 x2

nubiraf18d3
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 13 cze 2015, o 15:26
Reputacja: 0
Imię: Daniel
Samochód: Nubira
Silnik:
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Re: Kolektor ssący Nubira 1.8

Post autor: nubiraf18d3 » 4 lis 2015, o 14:00

Ja jeżdżę już ponad rok z odpiętą wtyczką i nic się niepokojącego nie dzieje oprócz słabszego przyśpieszenia i ciszy :-)
Jeżeli ktoś powalczy z kolektorem od opelka niech podzieli się na forum.
Pozdrawiam

strowger
Bywalec
Posty: 142
Rejestracja: 25 mar 2014, o 23:36
Reputacja: 1
Imię: Robert
Samochód: Nubira
Silnik: F18D3
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Re: Kolektor ssący Nubira 1.8

Post autor: strowger » 4 lis 2015, o 15:43

Bo nie ma prawa się nic złego dziać. Kolektor ma zmienną długość wyłącznie dla polepszenia elastyczności silnika.

veratoxic
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
Reputacja: 0
Imię: Ula
Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
Silnik:
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Re: Kolektor ssący Nubira 1.8

Post autor: veratoxic » 4 lis 2015, o 16:03

nubiraf18d3 pisze: Jeżeli ktoś powalczy z kolektorem od opelka niech podzieli się na forum.
Byłabym już dawno po takiej modernizacji ale nie mogę dostać używanego kolektora ssącego od lacetti/nubiry w rozsądnej cenie. Nie chcę rozbierać tego który mam bo gdyby coś nie poszło pozostają jeszcze inne opcje.

strowger
Bywalec
Posty: 142
Rejestracja: 25 mar 2014, o 23:36
Reputacja: 1
Imię: Robert
Samochód: Nubira
Silnik: F18D3
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Re: Kolektor ssący Nubira 1.8

Post autor: strowger » 4 lis 2015, o 17:26

Problem w tym, że F18D3 w zasadzie nie występował na naszym rynku, przytłaczająca większość to silniki 1.6.

Będzie Ci bardzo trudno znaleźć ten kolektor. O nowszej, poprawionej wersji w ogóle zapomnij - nie występuje na rynku używek - więc trzeba kupić fabrycznie nowy, co w końcu uczyniłem i jestem zadowolony.

veratoxic
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
Reputacja: 0
Imię: Ula
Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
Silnik:
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Re: Kolektor ssący Nubira 1.8

Post autor: veratoxic » 5 lis 2015, o 15:54

Obecnie samochody z tym silnikiem bywają już dostępne na części więc może coś się znajdzie.

strowger
Bywalec
Posty: 142
Rejestracja: 25 mar 2014, o 23:36
Reputacja: 1
Imię: Robert
Samochód: Nubira
Silnik: F18D3
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Re: Kolektor ssący Nubira 1.8

Post autor: strowger » 6 lis 2015, o 09:55

Być może, ale ciężko - uwierz mi. I z resztą co z tego, jak będzie to kolektor starego typu, który już stuka lub będzie stukał.

veratoxic
Aktywny
Posty: 77
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
Reputacja: 0
Imię: Ula
Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
Silnik:
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Kontakt:

Re: Kolektor ssący Nubira 1.8

Post autor: veratoxic » 8 lis 2015, o 19:39

W tym rzecz ze kolektor i tak jest do rozbiorki. Potrzebune tylko jego gorna czesc a tam klapek nie ma. Dolna idzie od opla.

wieczor
Stały bywalec
Posty: 261
Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: nubira 1.8 121km f18
Silnik:
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Kolektor ssący Nubira 1.8

Post autor: wieczor » 8 lis 2015, o 22:55

tylko czy ta dolna czesc z klapkami bedzie pasowala,a to juz inna bajka;)

strowger
Bywalec
Posty: 142
Rejestracja: 25 mar 2014, o 23:36
Reputacja: 1
Imię: Robert
Samochód: Nubira
Silnik: F18D3
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

Re: Kolektor ssący Nubira 1.8

Post autor: strowger » 11 lis 2015, o 00:08

Rosjanie twierdzą, że będzie pasować.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

wieczor
Stały bywalec
Posty: 261
Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: nubira 1.8 121km f18
Silnik:
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Kolektor ssący Nubira 1.8

Post autor: wieczor » 11 lis 2015, o 16:10

nie wierze ruskim, ale co tam kupie ten kolektor i sprawdze z ciekawosci bo w sumie nie jest drogi

iskat1973
Stały bywalec
Posty: 228
Rejestracja: 23 paź 2013, o 10:01
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: Nubira vel Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Kolektor ssący Nubira 1.8

Post autor: iskat1973 » 11 lis 2015, o 20:21

wieczor pisze:nie wierze ruskim, ale co tam kupie ten kolektor i sprawdze z ciekawosci bo w sumie nie jest drogi
Ot i to samo chciałem stwierdzić ...- nie ufam ruskim ani Ukraińcom toteż zakupiłem nowy w orginale.
KL1NF35BJ6K260134

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość