Błąd P0300
- voody
- Specjalista
- Posty: 472
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 23:34
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Nie, teraz Laguna
- Silnik:
- Lokalizacja: SY
- Kontakt:
Błąd P0300
Wczoraj podczas jazdy wyskoczyl mi Check engine ktory migal i bylo czuc wyrazny spadek mocy auta, nastepnie check przestal migac i palil sie caly czas a auto odzyskalo werwe. Elm pokazal blad P0300. Dodam jeszcze ze auto ma czasami rano problem odpalic, odpali za drugim przekreceniem kluczyk a nastepnie strasznie nim szarpie jak by pracowal na 3 garach. Musze sie zatrzymac i przegazowac go. Blad juz sie nie do konca dnia nie pojawil. Dzisiaj rano zas zapalil sie Check i ten sam blad. Wyczytalem ze to moze byc spowodowane uszkodzona cewka swieca przewody zaplonowe w najgorszym przypadku wtryskiwacz. Nic z tych pierwszych 3 rzeczy nie wymienialem ale przymierzam sie do wymiany swiec i przewodow. Czy ktos mial juz taki problem w Lacetti z tym bledem? I czy te swiece beda dobre?
[URL]http://allegro.pl/swiece-zaplonowe-ngk- ... 1.html[URL]
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
[URL]http://allegro.pl/swiece-zaplonowe-ngk- ... 1.html[URL]
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Chevrolet Lacetti HB SX 1.6 + LPG - Był
Renault Laguna II PH II 2.0T + LPG
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Błąd P0300
Na początek wymień przewody i świece. Później będziemy się zastanawiać od kogo pożyczyć cewkę 

240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Błąd P0300
DTC P0300 - Wykryte przerwy zapłonu w kilku cylindrach
Poniższe numer(y) odpowiadają numerom kroków w Tabeli diagnostycznej.
1 Kontrola układu Diagnostyki pokładowej zaleca technikowi by zakończył pewne podstawowe czynności kontrolne i zapisał dane ze stop-klatek i rejestru awarii do narzędzia skanującego, jeśli odnoszą się do danej sytuacji. Powstaje wówczas elektroniczna kopia danych pobranych w czasie wystąpienia awarii. Informacje te są następnie zapisywane na narzędziu skanującym do późniejszego użytku.
2 Oględziny powinny obejmować kontrolę następujących elementów/stanów:
Czy instalacja elektryczna ma właściwe połączenia, czy nie jest ściśnięta lub przecięta.
Czy połączenia masy ECM są czyste i ścisłe.
Skontroluj przewody giętkie podciśnieniowe patrząc czy nie są rozszczepione, załamane i czy są właściwie podłączone. Sprawdź dokładnie, czy nie występuje jakakolwiek nieszczelność lub niedrożność.
3 Czy nie występują ubytki powietrza na powierzchni montażowej korpusu przepustnicy i na powierzchniach uszczelniających kolektora dolotowego.
4 Jeżeli wszystkie zasobniki są stosunkowo równe, wówczas przerwa zapłonu spowodowana musi być czymś, co ma wpływ na cały silnik. Jeżeli tak nie jest, wówczas przerwa zapłonu spowodowana musi być czymś, co odnosi się do dwóch lub więcej cylindrów.
5 Nawet gdy przerwa zapłonu nie występuje, może okazać się konieczne sterowanie pracą pojazdu w zakresie warunków podanych w tzw. stop-klatce (dane dotyczące potwierdzonych kodów usterek) w celu jej wykrycia. W zależności od obciążenia silnika, warunki pracy należy niekiedy utrzymywać aż do 20 sekund. Zawsze gdy zasobniki przerwy zapłonu zaczynają wykazywać przyrost, występuje przerwa zapłonu. W zapisie historii przerw zapłonu zgromadzona jest pewna liczba przerw zapłonu, które wystąpiły do czasu skasowania kodu usterki (DTC).
6 Sprawdź, czy w paliwie nie ma alkoholu, wody etc.
W tym wypadku jedyną ewentualnością może być zasadniczy problem występujący w silniku, który wpływa na pracę wszystkich cylindrów (regulacja rozrządu, nieszczelność korpusu przepustnicy, ograniczony przepływ powietrza etc.).
7 Używając próbnika iskry skontroluj sygnały wyjściowe napięcia układu zapłonu.
8 Wymień świece zapłonowe, które są zużyte, pęknięte lub uszkodzone.
9 Sprawdź napięcie w obwodzie zasilania zapłonu.
10 Gdy w obwodzie sterownika występuje zwarcie do masy, lampka świeci się światłem ciągłym. Gdy w obwodzie występuje zwarcie do napięcia lub przerwa, lampka gaśnie.
11 Ponieważ napięcie dostarczane jest do wtryskiwacza paliwa w pojedynczym obwodzie, nieprawidłowość może polegać jedynie na słabym styku lub przerwie w wiązce przewodów wtryskiwacza paliwa. Przerwa przed wiązką przewodów może spowodować usterkę mieszącą się pod określeniem "Silnik obraca wałem, ale nie chce pracować".
To tak na szybko z TISa
jakby co to pisz, bo potem jest cała tabelka co i jak sprawdzać.
Poniższe numer(y) odpowiadają numerom kroków w Tabeli diagnostycznej.
1 Kontrola układu Diagnostyki pokładowej zaleca technikowi by zakończył pewne podstawowe czynności kontrolne i zapisał dane ze stop-klatek i rejestru awarii do narzędzia skanującego, jeśli odnoszą się do danej sytuacji. Powstaje wówczas elektroniczna kopia danych pobranych w czasie wystąpienia awarii. Informacje te są następnie zapisywane na narzędziu skanującym do późniejszego użytku.
2 Oględziny powinny obejmować kontrolę następujących elementów/stanów:
Czy instalacja elektryczna ma właściwe połączenia, czy nie jest ściśnięta lub przecięta.
Czy połączenia masy ECM są czyste i ścisłe.
Skontroluj przewody giętkie podciśnieniowe patrząc czy nie są rozszczepione, załamane i czy są właściwie podłączone. Sprawdź dokładnie, czy nie występuje jakakolwiek nieszczelność lub niedrożność.
3 Czy nie występują ubytki powietrza na powierzchni montażowej korpusu przepustnicy i na powierzchniach uszczelniających kolektora dolotowego.
4 Jeżeli wszystkie zasobniki są stosunkowo równe, wówczas przerwa zapłonu spowodowana musi być czymś, co ma wpływ na cały silnik. Jeżeli tak nie jest, wówczas przerwa zapłonu spowodowana musi być czymś, co odnosi się do dwóch lub więcej cylindrów.
5 Nawet gdy przerwa zapłonu nie występuje, może okazać się konieczne sterowanie pracą pojazdu w zakresie warunków podanych w tzw. stop-klatce (dane dotyczące potwierdzonych kodów usterek) w celu jej wykrycia. W zależności od obciążenia silnika, warunki pracy należy niekiedy utrzymywać aż do 20 sekund. Zawsze gdy zasobniki przerwy zapłonu zaczynają wykazywać przyrost, występuje przerwa zapłonu. W zapisie historii przerw zapłonu zgromadzona jest pewna liczba przerw zapłonu, które wystąpiły do czasu skasowania kodu usterki (DTC).
6 Sprawdź, czy w paliwie nie ma alkoholu, wody etc.
W tym wypadku jedyną ewentualnością może być zasadniczy problem występujący w silniku, który wpływa na pracę wszystkich cylindrów (regulacja rozrządu, nieszczelność korpusu przepustnicy, ograniczony przepływ powietrza etc.).
7 Używając próbnika iskry skontroluj sygnały wyjściowe napięcia układu zapłonu.
8 Wymień świece zapłonowe, które są zużyte, pęknięte lub uszkodzone.
9 Sprawdź napięcie w obwodzie zasilania zapłonu.
10 Gdy w obwodzie sterownika występuje zwarcie do masy, lampka świeci się światłem ciągłym. Gdy w obwodzie występuje zwarcie do napięcia lub przerwa, lampka gaśnie.
11 Ponieważ napięcie dostarczane jest do wtryskiwacza paliwa w pojedynczym obwodzie, nieprawidłowość może polegać jedynie na słabym styku lub przerwie w wiązce przewodów wtryskiwacza paliwa. Przerwa przed wiązką przewodów może spowodować usterkę mieszącą się pod określeniem "Silnik obraca wałem, ale nie chce pracować".
To tak na szybko z TISa

Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 1 wrz 2015, o 16:18
- Reputacja: 0
- Imię: Ula
- Samochód: Chevrolet Nubira 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
- Kontakt:
Re: Błąd P0300
Podczas każdej jazdy system sprawdza, czy liczba wypadających zapłonów może spowodować uszkodzenie katalizatora i czy jest na tyle duża, żeby 1,5 razy zwiększyć emisję szkodliwych związków w spalinach. Jeśli pierwszy warunek jest spełniony następuje pulsowanie lampki kontrolnej spalin, zwanej inaczej MIL lub „check engine”. W sytuacji, gdy na koniec pierwszego cyklu jazdy spełniony jest drugi warunek w pamięci diagnostycznej zapisywany jest błąd, jednak kontrolka spalin się nie świeci. Jeśli jednak po zakończeniu drugiego cyklu jazdy system rozpozna to samo zagrożenie, wówczas kontrolka spalin musi to zasygnalizować światłem ciągłym.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Błąd P0300
Voody,jeśli chcesz pośmigać,to załóż platynowo-irydowe i będzie fajnie śmigać. Szkoda,że nie mieszkasz bliżej,mam cewkę na podkładkę...
odnośnie przewodów spójrz na końcówki,byś dobre miał.
odnośnie przewodów śmiem wypuścić tezę:
auta krajowe mają koronkowe koñcówki (pasuje korea,janmor)
auto z zagranicy - pasuje ngk,bosch.
odnośnie przewodów spójrz na końcówki,byś dobre miał.
odnośnie przewodów śmiem wypuścić tezę:
auta krajowe mają koronkowe koñcówki (pasuje korea,janmor)
auto z zagranicy - pasuje ngk,bosch.
O partsy pisz PW.
- voody
- Specjalista
- Posty: 472
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 23:34
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Nie, teraz Laguna
- Silnik:
- Lokalizacja: SY
- Kontakt:
Re: Błąd P0300
Czekam teraz aż świece mi przyjdą, ale zauważyłem ze Check wyskakuje po przełączeniu się auta na LPG tzn Check chyba 2 razy mignie i później świeci się na stałe.
PS
Ma to coś wspólnego z zaślepionym EGR?
PS
Ma to coś wspólnego z zaślepionym EGR?

Chevrolet Lacetti HB SX 1.6 + LPG - Był
Renault Laguna II PH II 2.0T + LPG
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd P0300
Raczej nie, ale spróbuj zatankować w innym miejscu gaz.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Błąd P0300
99% że to nie problem złej jakości gazu. Od bardzo wielu lat nie spotkałem się już z czymś takim jak zła jakość LPG. To normalne, że układ WN ma zdecydowanie gorsze warunki pracy na mieszance LPG (niższa konduktancja) i jak coś szwankuje to na LPG dzieje się to w dwójnasób.
ŚWIECE, PRZEWODY, CEWKA.
ŚWIECE, PRZEWODY, CEWKA.

- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Błąd P0300
Ja miałem - lać spalił na "trefnym gazie" ok. 2l/100km więcej, niż zwykle
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd P0300
jest dobrze, ale nie najlepiej https://uokik.gov.pl/kontrola_stacji_paliw_lpg.php
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Błąd P0300
10 stacji na 500 zbadanych z ostatniego roku ma przekroczoną zawartość siarki, a to znaczy że za dużo nawanicza w dystrybucji się chlapło. Niczemu to nie grozi oprócz większego smrodu.

- voody
- Specjalista
- Posty: 472
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 23:34
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Nie, teraz Laguna
- Silnik:
- Lokalizacja: SY
- Kontakt:
Re: Błąd P0300
Problem przestał się pojawiać od czwartku. Troszkę przegoniłem go na benzynie.
Świece i przewody dzisiaj wymienione
Świece i przewody dzisiaj wymienione


Chevrolet Lacetti HB SX 1.6 + LPG - Był
Renault Laguna II PH II 2.0T + LPG
- voody
- Specjalista
- Posty: 472
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 23:34
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Nie, teraz Laguna
- Silnik:
- Lokalizacja: SY
- Kontakt:
Re: Błąd P0300
Jadac do pracy i prawdopodobnie przy przelaczeniu na gaz zas wyskoczyl blad
z wypadaniem zaplonow i egr. Tylko najdziwniejsze jest to ze skasowalem bledy a Check dalej sie pali
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Chevrolet Lacetti HB SX 1.6 + LPG - Był
Renault Laguna II PH II 2.0T + LPG
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
- voody
- Specjalista
- Posty: 472
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 23:34
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Nie, teraz Laguna
- Silnik:
- Lokalizacja: SY
- Kontakt:
Re: Błąd P0300
Wroce z pracy to spróbuje jeszcze raz. Nie wiem czy cewka zaplonowa nie siada chyba ze ch**owy gaz zatankowalem. A Egra rozkrece i wyczyszcze.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Chevrolet Lacetti HB SX 1.6 + LPG - Był
Renault Laguna II PH II 2.0T + LPG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość