Uszczelka pokrywy zaworów.
- cookiemonster
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 sie 2013, o 21:52
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Lacetti 92U
- Silnik:
- Lokalizacja: BEMOWO
- Kontakt:
Uszczelka pokrywy zaworów.
Witam , jak wygląda sprawa z w/w uszczelką. Podobno są 2 rodzaje - czym się różnią i jaką mam wybrać?
Wczoraj zajrzałem pod pokrywę i trochę już oleju wyciekło , trzeba wymienić i uszczelnić.
2007 rok . 1,6 benzyna.
Wczoraj zajrzałem pod pokrywę i trochę już oleju wyciekło , trzeba wymienić i uszczelnić.
2007 rok . 1,6 benzyna.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Uszczelka pokrywy zaworów.
Uwaga !!! W tych modelach występowały dwa rodzaje pokrywy zaworów.cookiemonster pisze:Witam , jak wygląda sprawa z w/w uszczelką. Podobno są 2 rodzaje - czym się różnią i jaką mam wybrać?
Wczoraj zajrzałem pod pokrywę i trochę już oleju wyciekło , trzeba wymienić i uszczelnić.
2007 rok . 1,6 benzyna.
Uszczelka tu oferowana jest do wersji z pokrywą plastikową.
Najprościej rozpoznać pokrywę po korku wlewu oleju.
W plastikowej wersji pokrywy korek wlewu oleju jest wkręcany, z gwintem.
Nie wiem dokładnie o co chodziło i jakie różnice są w uszczelkach, w sumie ja nie sprawdziłem, bo mi się nie chciało, a koszt uszczelki niewielki więc zaryzykowałem, mam nadzieję że będzie pasować.
http://allegro.pl/uszczelka-pokrywy-zaw ... 21013.html
Przy wymianie uszczelki dodatkowo wymień oringi przy śrubach.
W sumie na allegro nie widziałem innej uszczelki, chyba że do silnika 8V, gdzie jest zdecydowanie mniejsza i węższa.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- cookiemonster
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 22 sie 2013, o 21:52
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Lacetti 92U
- Silnik:
- Lokalizacja: BEMOWO
- Kontakt:
Re: Uszczelka pokrywy zaworów.
Dziś wymieniłem w/w uszczelkę (ELRING 457.250) , razem z oringami (niestety nie wszystkimi , bo okazało się że w pokrywie jest 15 śrub a oringów 10 w komplecie). Wspomogłem się masą uszczelniającą ELRING DIRKO dla pewności.
Uszczelka była trochę droższa niż na przytoczonej aukcji (ok 30 zł) , ale to nie jest wielki pieniądz i takich oszczędności nie szukam.
Jak trochę poskakałem po sklepach to przeważnie wyskakuje nr uszczelki wg GM - 96353002 i raczej tylko ta będzie pasować do 1.6. Można się upewnić co do uszczelki , zaglądając za cewkę i tam powinno być widać 2 półksiężyce uszczelniające.
Drugi nr co wyskakiwał razem z tym. to raczej do silnika 1.8.
Uszczelka była trochę droższa niż na przytoczonej aukcji (ok 30 zł) , ale to nie jest wielki pieniądz i takich oszczędności nie szukam.
Jak trochę poskakałem po sklepach to przeważnie wyskakuje nr uszczelki wg GM - 96353002 i raczej tylko ta będzie pasować do 1.6. Można się upewnić co do uszczelki , zaglądając za cewkę i tam powinno być widać 2 półksiężyce uszczelniające.
Drugi nr co wyskakiwał razem z tym. to raczej do silnika 1.8.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Uszczelka pokrywy zaworów.
Dokładnie taki numer mam na swojej, jadę dopiero w przyszłym tyg. bo jutro mi przyjdą szczęki do hamulca tylnego, więc wszystko za jednym zamachem się zrobicookiemonster pisze:Dziś wymieniłem w/w uszczelkę (ELRING 457.250) , razem z oringami (niestety nie wszystkimi , bo okazało się że w pokrywie jest 15 śrub a oringów 10 w komplecie). Wspomogłem się masą uszczelniającą ELRING DIRKO dla pewności.
Uszczelka była trochę droższa niż na przytoczonej aukcji (ok 30 zł) , ale to nie jest wielki pieniądz i takich oszczędności nie szukam.
Jak trochę poskakałem po sklepach to przeważnie wyskakuje nr uszczelki wg GM - 96353002 i raczej tylko ta będzie pasować do 1.6. Można się upewnić co do uszczelki , zaglądając za cewkę i tam powinno być widać 2 półksiężyce uszczelniające.
Drugi nr co wyskakiwał razem z tym. to raczej do silnika 1.8.

Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- orzech
- Stały bywalec
- Posty: 250
- Rejestracja: 26 lis 2013, o 09:41
- Reputacja: 1
- Imię: Marcin
- Samochód: Lacetti 1.6 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Olkusz
- Kontakt:
Re: Uszczelka pokrywy zaworów.
No ta uszczelka daje w tyłek. W lipcu ją uszczelniałem i nic nie dało. Teraz wymieniłem uszczelkę (Elring 43zł), do tego poszła pasta uszczelniająca Reinz. Niestety na drugi dzień zorientowałem się, że trzeba jeszcze te uszczelniacze wymienić na śrubach. Dopasowałem w sklepie motoryzacyjnym (1zł szt) i powoli wymieniałem jedną po drugiej. Minał tydzień i na razie jest lala. Zobaczymy co będzie dalej.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Uszczelka pokrywy zaworów.
Ja dopiero w przyszłym tyg. bo z hamulcami się zeszło, a wymiana oleju + filtr i tą uszczelkę przełożyliśmy. Oczywiście oringi też będą wymienione 

Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Uszczelka pokrywy zaworów.
W innym temacie wrzuciłem info o deklu zaworów ( viewtopic.php?f=56&t=214&view=unread#unread ), myślę, że tutaj też się przyda, więc kopiuję:
To o czym mówisz to uszczelka pokrywy zaworów - jeśli nie cieknie mocno - IMHO olać (u mnie też zapocone). Jeśli chcesz robić to w internecie dobre opinie ma erling, a od siebie dodam, że jeśli będziesz uszczelniał to sprawdź czy w miejscach śrub w plastikowym deklu są metalowe tuleki (które trochę wystają od strony głowicy), jeśli tak to delikatnie je spiłuj - ta operacja + posmarowanie sylikonem (EDIT: na rosyjskich stronach pisze, ze nie należy używać sylikonu w lacetti bo może uszkodzić się sonda lambada - więc uwaga) dekla i głowicy (po odtłuszczeniu) wystarczyła żeby przestało ciec (nie w lacetti, ale konstrukcja podobna) - a wcześniej uszczelniał "dobry" mechanik ("da się nową uszczelkę i musi przestać cieć" - taa na pewno
), i samemu raz (drugi raz założyliśmy na tej samej uszczelce, ale zeszlifowałem tuleki i daliśmy sylikon).

W lacetti podczas wymiany uszczelki (nr części do 1,4 i 1,6: 96353002 ) powinno się wymienić uszczelki (o-ring'i) pod śrubami (nr części: 96353007):


Wymiana uszczelki po rosyjsku: http://duk63.narod.ru/photoguide_34.html
I po polsku: http://members.chello.pl/r.wicik/Porady ... ml#Placet7
Uszczelki czego ?XaRaDaS pisze:Co do uszczelki, to nie wiem jaką wybrać, ostatnio zauważyłem wyciek na górze silnika, jak zdjąłem tą plastikową pokrywę to przy świecach zebrało się troszkę oleju, chyba że to nie wina uszczelki lecz czegoś innego ? Może na weekend podjadę na działkę i cyknę fotki jak to wygląda
To o czym mówisz to uszczelka pokrywy zaworów - jeśli nie cieknie mocno - IMHO olać (u mnie też zapocone). Jeśli chcesz robić to w internecie dobre opinie ma erling, a od siebie dodam, że jeśli będziesz uszczelniał to sprawdź czy w miejscach śrub w plastikowym deklu są metalowe tuleki (które trochę wystają od strony głowicy), jeśli tak to delikatnie je spiłuj - ta operacja + posmarowanie sylikonem (EDIT: na rosyjskich stronach pisze, ze nie należy używać sylikonu w lacetti bo może uszkodzić się sonda lambada - więc uwaga) dekla i głowicy (po odtłuszczeniu) wystarczyła żeby przestało ciec (nie w lacetti, ale konstrukcja podobna) - a wcześniej uszczelniał "dobry" mechanik ("da się nową uszczelkę i musi przestać cieć" - taa na pewno

Mi chodzi o tuleki w pokrywie zaworów, przez te tulejki przechodzą śruby, tutaj je widać (15szt.):XaRaDaS pisze:No właśnie nie wiem czy to uszczelka pokrywy zaworów jest, bo olej mam w tym zagłębieniu na świece. Czy te tulejki to są po zdjęciu pokrywy zaworów, czy na tej osłonie plastikowej ? bo nie wiem dokładnie o co kamanJak dobrze pamiętam to na tej plastikowej pokrywie chyba są 4 tulejki.

W lacetti podczas wymiany uszczelki (nr części do 1,4 i 1,6: 96353002 ) powinno się wymienić uszczelki (o-ring'i) pod śrubami (nr części: 96353007):

Wymiana uszczelki po rosyjsku: http://duk63.narod.ru/photoguide_34.html
I po polsku: http://members.chello.pl/r.wicik/Porady ... ml#Placet7
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Aktywny
- Posty: 54
- Rejestracja: 20 lut 2016, o 22:54
- Reputacja: 0
- Imię: Patryk
- Samochód: Daewoo Lacetti 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: opolskie
- Kontakt:
Re: Uszczelka pokrywy zaworów.
Jaki moment dokręcania śrub jest przewidziany dla T18SED? Niestety TIS online nie działa, a nie mogę znaleźć nic do pobrania. Przy okazji - czy wyciek w okolicach ok. 100ml/1000km byłby widoczny na podłodze, jeśli cieknie w okolicy kolektora wydechowegio czy zdążyłoby wszystko odparować?
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Uszczelka pokrywy zaworów.
Śruby głowicy cylindrów 25 Nm+190°
Śruby i nakrętki pokrywy silnika 10 Nm
Śruby i nakrętki pokrywy silnika 10 Nm
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość