Bardzo wysoki poziom oleju.

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
wiktorkutno
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 12 lis 2013, o 18:30
Reputacja: 0
Imię: Wiktor
Samochód: Lacetti
Silnik: 2.0 TCDI 121KM CDX Platinum
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Bardzo wysoki poziom oleju.

Post autor: wiktorkutno » 12 lis 2013, o 20:19

Witam wszystkich mam pytanie posiadam Lacetti 2l D podczas wymiany oleju 4 miesiące temu zauważyłem ze poziom jego wynosił prawie 9L, co jest wiele za dużo. Parę dni temu zapaliła się pomarańczowa kontrolka o wymianie oleju. Kiedy sprawdziłem poziom okazało się, że jest o 2cm wyżej niż MAX na bagnecie. Czy ktoś może mi podpowiedzieć, co może być problemem? Sugerowano mi że jest to filtr DPF autem jeżdżę głównie w mieście raz w roku trasa wakacyjna. Podpowiedziano też że problem zniknie kiedy usunę filtr. Dzwoniłem do firmy zajmującej się usuwaniem powiedziano mi że usuwany jest tylko środek i zmieniany program w komputerze. Czy takie usuniecie jest bezpieczne czy konieczne jest zamontowanie emulatora.

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Odp: Bardzo wysoki poziom oleju.

Post autor: huri_khan » 12 lis 2013, o 20:36

DPF może wpływać na wzrost poziomu oleju. Co do wycięcia to można to zrobić ale trzeba zaprogramować ECU.

Wysłane z taptalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Bardzo wysoki poziom oleju.

Post autor: etac » 12 lis 2013, o 20:56

wiktorkutno pisze:Witam wszystkich mam pytanie posiadam Lacetti 2l D podczas wymiany oleju 4 miesiące temu zauważyłem ze poziom jego wynosił prawie 9L, co jest wiele za dużo. Parę dni temu zapaliła się pomarańczowa kontrolka o wymianie oleju. Kiedy sprawdziłem poziom okazało się, że jest o 2cm wyżej niż MAX na bagnecie. Czy ktoś może mi podpowiedzieć, co może być problemem? Sugerowano mi że jest to filtr DPF autem jeżdżę głównie w mieście raz w roku trasa wakacyjna. Podpowiedziano też że problem zniknie kiedy usunę filtr. Dzwoniłem do firmy zajmującej się usuwaniem powiedziano mi że usuwany jest tylko środek i zmieniany program w komputerze. Czy takie usuniecie jest bezpieczne czy konieczne jest zamontowanie emulatora.

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.
No to idzie to tak.

W naszych dieslach z Euro 5, a taki silnik ma juz Lacetti zamontowano filtr DPF, ktory wyłapuje czasteczki sadzy. Jego dzialanie polega na dodaniu w ostatniej fazie wtrysku dodatkowej ilości paliwa, która ma za zadanie zwiększyć temperaturę na tym filtzre i wypalenie sadzy. Taka akcja jest wytwarzana w czasie jazdy, zadna kontrolka się wtedy nie zapala. Niestety takie warunki to tylko na zachodzie. U Nas jeździmy samochodami po miescie, stoimy w korkach, wiec to dodatkowe paliwo nie jest spalane tylko spływa po ściankach do miski olejowej podnosząc stan oleju. Silnik ten ma 6 litrów oleju wiec jak miałeś 9 litrów to maiłeś juz mieszankę ON/olej silnikowy. W takim przypadku nalezy natychmiast wymienic olej, bo może dojsc do zatarcia silnika, a turbina moze taki olej zaciągnąć, a wtedy silnika nie zgasisz dopóki nie zatrze sie silnik.
Tak jak pisano na innym forum można to usunąć, filtr jest pod samochodem i wygląda jak tłumik tyle ze odchodzą od niego dwie cienkie rurki mające za zadanie badać ciśnienie przed i za filtrem na podstawie którego jest załączanie tego wypalania. Na rynku jest wiele metod, ale kazda z nich musi sie zacząć od wywalenia samego filtra, a potem wstawienia emulatora (nie polecana), lub zmiana oprogramowania (ciekawsza) i polega na wgraniu przez zlacze diagnostyczne oprogramowania, które pozbawione jest obsługi DPF, a można nawet zyskać pare KM wiecej.
W przypadku jednej i drugiej powoduje ze w przypadku badan możesz miec zmieniony poziom Euro z 5 na 4, ale nasze stacje SKP nadal tego nie sprawdzają dopóki samochód nie kopci. Sprawnie działający silnik jest nie do wykrycia, a poziom zanieczyszczeń jest na poziomie akceptowalnym.
Cena jaka jest na rynku za takie działania to od 1000 zł do 1800 zł. Jak dzwonisz to podawaj ze masz Lacetti z silnikiem 2.0 na sterowniku Bosch, bo to ważne. Nowe silniki maja juz sterownik Delphi, którego nie każdy jeszcze umie obsługiwać.

Dalsze pytania? Pisz, bo tylko tutaj dostaniesz prawdziwe informacje.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

wiktorkutno
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 12 lis 2013, o 18:30
Reputacja: 0
Imię: Wiktor
Samochód: Lacetti
Silnik: 2.0 TCDI 121KM CDX Platinum
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Re: Bardzo wysoki poziom oleju.

Post autor: wiktorkutno » 13 lis 2013, o 17:02

Etac_owiec bardzo dziękuje za podanie mi tak wyczerpującej odpowiedzi. Zastanawia mnie to zwiększenie mocy silnika osoba z serwisu do którego dzwoniłem w sprawie usunięcia filtra zaproponowała mi podniesienie mocy o 20KM czy to jest bezpieczne dla silnika a szczególnie turbiny?

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Bardzo wysoki poziom oleju.

Post autor: XaRaDaS » 13 lis 2013, o 17:14

wiktorkutno pisze:Etac_owiec bardzo dziękuje za podanie mi tak wyczerpującej odpowiedzi. Zastanawia mnie to zwiększenie mocy silnika osoba z serwisu do którego dzwoniłem w sprawie usunięcia filtra zaproponowała mi podniesienie mocy o 20KM czy to jest bezpieczne dla silnika a szczególnie turbiny?
W sumie nie znam się na tuningu, ale moim zdaniem takie zwiększenie nie będzie miało znacznego wpływu na usterkowość, o ile dobrze wszystko skonfiguruje, a może ma opracowany już soft, który to zmienia.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
mario78
Profesjonalista
Posty: 592
Rejestracja: 15 sie 2013, o 06:40
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: CRUZE Black Roof
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Bardzo wysoki poziom oleju.

Post autor: mario78 » 13 lis 2013, o 17:47

wiktorkutno pisze:Zastanawia mnie to zwiększenie mocy silnika osoba z serwisu do którego dzwoniłem w sprawie usunięcia filtra zaproponowała mi podniesienie mocy o 20KM czy to jest bezpieczne dla silnika a szczególnie turbiny?
Ja bym dodał te kilkanaście koni bez zastanowienia. Miałem Ibizę zrobioną ze 118 na 151KM i przejeździła u mnie na takim programie bezawaryjnie 100tys km, a teraz cieszy sie nią już ktoś następny. Jak będziesz postępował zgodnie z zasadami używania auta z turbo (czyli nie katował na zimnym i nie gasił od razu po ostrej jeździe i zmieniał olej na czas) to nic złego nie powinno się stać. Sprzęgło i dwumas też powinno wytrzymać chyba że będziesz ruszał z piskiem z pod każdych świateł :D . A auto robi się zdecydowanie bardziej dynamiczne.
Chevrolet Cruze 192KM/443Nm & BMW F30 320d AT8 & BMW F11 530d AT8

Obrazek

jfx

Re: Bardzo wysoki poziom oleju.

Post autor: jfx » 13 lis 2013, o 18:38

Tez nie widzę większych przeszkód

Wysłane z mojego GT-I9105P przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Bardzo wysoki poziom oleju.

Post autor: huri_khan » 13 lis 2013, o 19:42

Do 10% moc można spokojnie zwiększać.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Bardzo wysoki poziom oleju.

Post autor: etac » 13 lis 2013, o 21:05

wiktorkutno pisze:Etac_owiec bardzo dziękuje za podanie mi tak wyczerpującej odpowiedzi. Zastanawia mnie to zwiększenie mocy silnika osoba z serwisu do którego dzwoniłem w sprawie usunięcia filtra zaproponowała mi podniesienie mocy o 20KM czy to jest bezpieczne dla silnika a szczególnie turbiny?
Bierz w ciemno iw wywalaj to dziadostwo ekologicznych oszołomów.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość