światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: Robbo » 2 lip 2015, o 15:23

Domontowanie świateł dziennych do Orlanda LTZ 2012. Skasowanie układu świateł skandynawskich. Samochód wyposażony w sensor. Ponieważ eksploatację samochód w rejonie Warszawy szukam warsztatu lub dokumentacji wpięcie lamp dziennych DRL
Ostatnio zmieniony 2 lip 2015, o 15:37 przez Robbo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: etac » 2 lip 2015, o 15:25

robbo, mozesz pisac bardziej precyzyjnie, bo nie bardzo rozumiem twoje skroty myślowe.

Na początek poczytaj ten watek: viewtopic.php?f=140&t=1419&view=unread#unread
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: wszim » 2 lip 2015, o 20:03

Może to obcokrajowiec i z tłumacza googla korzystał. :zastanawiasie:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: Sebastian » 5 lip 2015, o 15:06

Kolega ma orlando z czujnikiem, mieszka w Warszawie. Szuka warsztatu który mu wyłączy skandynawię zamontuje DRL, lub szuka informacji jak ma wpiąć się w instalację samochodu i zamontować DRL.

Przynajmniej ja tak zrozumiałem. Ale wydaje mi się że tak jak wszim napisał, kolega korzysta z tłumacza google.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: wszim » 6 lip 2015, o 07:59

Robbo.
U siebie musisz wyłączyć automatykę skandynawską a jedyny znany serwis który to robi jest Delta Plus w Chorzowie. Tutaj masz fragment dyskusji na ten temat

viewtopic.php?f=76&t=1720&start=100
Jak to ci się uda co nie jest w 100% pewne to potem montujesz sobie DRL jakie chcesz. Np zamiast obecnych halogenowych świateł przeciwmgłowych instalujesz dwufunkcyjne LEDowe lampy OSRAMa. Inne pomysły to taki jak ja mam w zalinkowanym wątku lub jakiekolwiek inne zewnętrznie zamontowane DRL. Czy rozwiązanie będzie miało homologację czy nie to już indywidualna sprawa.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: Robbo » 6 lip 2015, o 08:42

Może te temat rozwiąże problem
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2269688.html
ale to zweryfikują fachowcy.
A co o tym sądzicie?
Tylko proszę merytorycznie - prof. dr hab. Jan Miodek mam w innym linku

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: etac » 6 lip 2015, o 09:33

Robbo.
W temacie swiatel, chyba nie ma forum jak te na ktorym rozpracowano ten temat i tylko nalezy poczytac glebiej i niestety znac sie na elektronice w kilku przypadkach.
Niestety GM byl tak chamski ze oprigramowanie BCM zmienial z kazdym rocznikiem.
Oto opcje dostepne na dzien dzisiejszy.
- zmuszenie ASO do wyprogramowania swiatel z ukladu BCM poprzez uzyskanie kodu VCI z centrali. Jak aso nie wie jak to zrobic to niech zadzwonia do mnie lubz ASO Delta Plus w Chorzowie
- zamontowanie przelacznika z funkcja AUTO i zmiana swiatel recznie, ale ta opcja nie zawsze dziala
- zalozenie ukladu by wszim ktoregoopis podale w linku powyzej

Niestety nie ma sposobu na zasadzie cos wyjac lub przeciac. Uklad CAN na to nie pozwala
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: wszim » 6 lip 2015, o 09:49

Układ CSO by wszim działa tylko dla wersji od LT w dół. Czyli bez fabrycznego czujnika zmierzchu. LT+ i LTZ nie zadziała.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: barus » 6 lip 2015, o 13:28

etac pisze:Robbo.

- zamontowanie przelacznika z funkcja AUTO i zmiana swiatel recznie, ale ta opcja nie zawsze dziala
Etak. A w którym to modelu za pomocą funkcji przełącznika z AUTO nie da się wyłączyć świateł :zastanawiasie:

Awatar użytkownika
AdamT
Zasłużony dla forum
Posty: 698
Rejestracja: 4 sie 2013, o 09:30
Reputacja: 3
Imię: Adam
Samochód: Octavia III FL
Silnik:
Lokalizacja: SRC
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: AdamT » 6 lip 2015, o 13:57

W MY13 jest zablokowana możliwość wyłączenia świateł nawet w wersji z AUTO i czujnikiem zmierzchu.

Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka
Peugeot 308SW Hybrid 225 GT Pack
Skoda Octavia III FL 1.4TSI 150KM Style + to i tamto ;)
był Cruze 1.6 HB LT+ Premium, Samsung Galaxy Tab 2 7" on-board

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: barus » 6 lip 2015, o 21:47

Adam. Jesteś w 100% pewny, że w MY13 nie da się wyłączyć tych świateł? Sprawdzałeś to osobiście?
Do pewnego czasu na forum panowało przekonanie, że w MY13 nie da się wyłączyć tych świateł. Później okazało się, że jednak się da tylko trochę innym sposobem (dwa kliki). U Wszima w Orlando MY13 i w Cruze MY13 dało się wyłączyć te światła.
Ciekaw jestem, jaką funkcję pełni pokrętło wyłącznika świateł z funkcją AUTO w Cruze z czujnikiem zmierzchu skoro, jak twierdzisz, nie da się wyłączyć świateł, bo z jakiegoś powodu go tam wstawiono. :ocochodzi:

Awatar użytkownika
AdamT
Zasłużony dla forum
Posty: 698
Rejestracja: 4 sie 2013, o 09:30
Reputacja: 3
Imię: Adam
Samochód: Octavia III FL
Silnik:
Lokalizacja: SRC
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: AdamT » 7 lip 2015, o 00:49

U etaca nie dało się wyłączyć świateł w wersji z czujnikiem i auto. To że wstawiono przełącznik to jedno, a to że w BCM włączono światła na sztywno to drugie, to jest tylko kwestią ustawień, sprzętowo samochód jest bez zmian.

Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka
Peugeot 308SW Hybrid 225 GT Pack
Skoda Octavia III FL 1.4TSI 150KM Style + to i tamto ;)
był Cruze 1.6 HB LT+ Premium, Samsung Galaxy Tab 2 7" on-board

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: etac » 7 lip 2015, o 09:19

barus pisze:, bo z jakiegoś powodu go tam wstawiono. :ocochodzi:

dla picu zeby mozna było sobie poklikać. :H

Jedyny efekt to załaczanie wyłaczanie oświetlenia deski rozdzielczej.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
comtv
Stały bywalec
Posty: 203
Rejestracja: 14 sie 2013, o 18:31
Reputacja: 0
Imię: Jarek
Samochód: było ORL 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: comtv » 7 lip 2015, o 11:16

wszim pisze:Układ CSO by wszim działa tylko dla wersji od LT w dół. Czyli bez fabrycznego czujnika zmierzchu. LT+ i LTZ nie zadziała.
No ja mam LT+ MY2012 i umnie CSO by wszim działa.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: barus » 7 lip 2015, o 23:10

wszim pisze:Układ CSO by wszim działa tylko dla wersji od LT w dół. .
Chyba chciałeś napisać od LT+ w dół bo w czujnik zmierzchu wyposażone były modele LT+ premium i LTZ.
wszim pisze: Czyli bez fabrycznego czujnika zmierzchu. LT+ i LTZ nie zadziała.
Czemu nie zadziała :o Ignorujesz fabryczny czujnik i wstawiasz swój w ostateczności dopasujesz wejście fabrycznego.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: wszim » 8 lip 2015, o 00:39

Nie bardzo rozumiem do czego zmierzasz. Napisałem od LT w dół czyli z LT włącznie. Czyli wszystkie które nie mają fabrycznego czujnika i wyłącznika auto da się metodami skandynawię wyłączyć. Modele wypasione nie chcą się temu poddać.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
zzzz
Wymiatacz
Posty: 1655
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Reputacja: 41
Imię: Zbyszek
Samochód: Cruze HB LT+
Silnik: 1.8
LPG: BRC
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: zzzz » 8 lip 2015, o 08:47

wszim pisze:Nie bardzo rozumiem do czego zmierzasz. Napisałem od LT w dół czyli z LT włącznie. Czyli wszystkie które nie mają fabrycznego czujnika i wyłącznika auto da się metodami skandynawię wyłączyć. Modele wypasione nie chcą się temu poddać.
pewnie chodzi o to że nie od LT a od LT+ (włącznie) w dół. ja mam LT+ i nie mam czujnika fabrycznego.

Awatar użytkownika
AdamT
Zasłużony dla forum
Posty: 698
Rejestracja: 4 sie 2013, o 09:30
Reputacja: 3
Imię: Adam
Samochód: Octavia III FL
Silnik:
Lokalizacja: SRC
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: AdamT » 8 lip 2015, o 09:22

Pakiet PREMIUM dodawał m.in. czujnik zmierzchu. Zwykłe LT+ go nie miały.
Peugeot 308SW Hybrid 225 GT Pack
Skoda Octavia III FL 1.4TSI 150KM Style + to i tamto ;)
był Cruze 1.6 HB LT+ Premium, Samsung Galaxy Tab 2 7" on-board

Awatar użytkownika
comtv
Stały bywalec
Posty: 203
Rejestracja: 14 sie 2013, o 18:31
Reputacja: 0
Imię: Jarek
Samochód: było ORL 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: comtv » 8 lip 2015, o 09:24

Głowy nie położę ale wydaje mi się, że w Orlando nigdy nie było pakietu Premium. Takie rzeczy to raczej w Cruzie.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: barus » 8 lip 2015, o 20:28

zzzz pisze:
wszim pisze:Nie bardzo rozumiem do czego zmierzasz. Napisałem od LT w dół czyli z LT włącznie. Czyli wszystkie które nie mają fabrycznego czujnika i wyłącznika auto da się metodami skandynawię wyłączyć. Modele wypasione nie chcą się temu poddać.
pewnie chodzi o to że nie od LT a od LT+ (włącznie) w dół. ja mam LT+ i nie mam czujnika fabrycznego.
Dokładnie o to. Ani Cruze LT+ ani Orlando LT+ nie posiadały czujnika zmierzchu.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: barus » 8 lip 2015, o 20:42

wszim pisze: Czyli wszystkie które nie mają fabrycznego czujnika i wyłącznika auto da się metodami skandynawię wyłączyć. Modele wypasione nie chcą się temu poddać.
Piszesz, że w modelach wypasinych nie da się wyłączyć Skandynawii a przecież w MY12 i starszych da się to zrobić.
W nowszych MY13 a automatyką świateł podobno się nie da wyłączyć. Czy we wszystkich tych modelach tak jest jak u etaka tego nie wiem, bo nie sprawdzałem?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: wszim » 9 lip 2015, o 07:43

Ok. Poddaję się :Y . Czyli w niektórych modelach z czujnikiem zmierzchu może się nie dać.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: barus » 9 lip 2015, o 17:50

Chyba pomyślałeś sobie, że jestem upierdas :D Ale sprawa wygląda trochę inaczej. Śledząc nasze forum to temat wyłączenia skandynawii jest wiecznie żywy. Doświadczam tego osobiście, bo nadal otrzymuję maile na priva, ogólnie rzecz ujmując, związany z problematyką świateł dziennych/wył. skandynawii.
Ty pewnie też.
Kilku kolegów na forum w w/w temacie jest świetnie zorientowana, ale są też koledzy, którzy nadal gubią się w tym wszystkim, mimo, że temat wałkowany był kilka razy.
Dlatego omawiając ten temat na forum w miarę możliwości zwracamy uwagę na szczegóły.

Nadal wielu kolegów jest zasinteresowanych tym, aby wyłączyć Skandynawię i zamontować /uruchomić św. Dzienne. Nie jestem pewien czy wszystkim zainteresowanym w Delta Plus wyłączą skandynawię.
W tym miejscu ponawiam pytanie do ciebie. Dlaczego pisałeś wyżej, że twojego modułu nie można stosować tam gdzie jest fabryczny czujnik zmierzchu skoro w niektórych modelach da się wyłączyć skandynawię? Pytam, ponieważ twój i mój moduł pomijając szczegóły wewnętrznej ich budowy w efekcie końcowym działa dokładnie tak samo. Zamiast czujnika fabrycznego wpinasz swój fotorezystor.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: wszim » 9 lip 2015, o 23:29

Bo mój wykorzystuje tą dziwną lukę oprogramowania tzw. dwuklik. I jak dotąd tylko w wersjach bez czujnika i z pokrętłem bez pozycji AUTO takie rozwiązanie można zastosować. Głównie modele cruze/orlando my13 i ostatnio widać że my12 dwuklik mają. DWUKLIK=dwukrotne przekręcenie w pozycję off wyłącza tymczasowo skandynawię.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: światła do jazdy dziennej do Orlando LTZ 2012

Post autor: barus » 10 lip 2015, o 23:33

Tak, pamiętam i nie zapomniałem o dwukliku w twoim module. Dwuklik jest potrzebny do wyłączenia skandynawii, jeśli samochód uruchamiamy po dłuższym postoju lub zatrzyma się na dłużej niż 10 min, jeśli krócej to jeden klik.
Ja mam na myśli te Cruzy z czujnikiem zmierzchu i bez, które potrzebują zawsze tylko jednego kliku.
W tym przypadku też można by było wykorzystać twój moduł zmieniając w nim sterownik mikrokontrolera na taki, który generuje zawsze jeden klik, tylko tyle i aż tyle :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Orlando Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość