T300, wymiana świec - uwaga na wodę !

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

T300, wymiana świec - uwaga na wodę !

Post autor: tdon » 28 maja 2015, o 07:41

Witam.
Wczoraj "złapałem się" za wymianę świec w moim aucie. Wprawdzie książka przewiduje wymianę dopiero po 60 kkm, jednak ze względu na eksploatację auta na LPG, uznałem że wymiana przy przebiegu 30 kkm jest jak najbardziej na miejscu. Kilka ostatnich dni było deszczowych, trochę w tym czasie jeździłem. Auto stało na dworku i nie było wczoraj odpalane. Zdjąłem plastikową osłonę głowicy, odkręciłem dwa wkręty mocujące listwę zapłonową i już miałem ją wyciągnąć, kiedy po lekkim odsunięciu jej na bok oczom moim ukazało się ..... jeziorko. Cała powierzchnia obejmująca gumowe osłony świec i ich otoczenie pokryta była warstwą wody o grubości kilku milimetrów. Gdybym w tym stanie przez nieuwagę wyciągnął listwę, to cała woda wlałaby się w tuleje świec, a po ich ewentualnym wykręceniu, do cylindrów. Czym to grozi nie muszę pisać ... Przykręciłem listwę z powrotem, podjechałem do znajomego mechanika i usunąłem wodę przy użyciu sprężonego powietrza, po czym wymieniłem świece. Szczerze mówiąc po przejechaniu ok. 3 km z wody zostały tylko resztki (rozchlapała się ? odparowała ?).
Uważajcie, bo na pierwszy rzut oka tej wody nie widać, a można sobie kłopotów narobić !!!

Przy okazji informacyjnie:
Oryginalne świece: Champion RC10MCC R5
Moje nowe świece: NGK ZFR5F ustawione na 0,7 mm.

Ewentualnie proszę o komentarze w temacie doboru świec.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: T300, wymiana świec - uwaga na wodę !

Post autor: wszim » 28 maja 2015, o 08:21

Jak ona się tam dostała. Z kondensacji? :zastanawiasie:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: T300, wymiana świec - uwaga na wodę !

Post autor: tdon » 28 maja 2015, o 09:00

Nierealne. Za dużo jej było.
Też sobie zadaję to pytanie.
Wygląda na to, że ..... z deszczu (zadziwiające!), ponieważ woda była czysta.
Gdyby nachlapało z kałuży podczas jazdy, to z pewnością byłaby brudna i pozostawiła osad po wydmuchaniu.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: T300, wymiana świec - uwaga na wodę !

Post autor: huri_khan » 28 maja 2015, o 09:35

Ja jednak bym stawiał na kondensację, ostatnie dwa tygodnie samochód żony który stoi na dworze rano dziwnie się zachowuje. Na dwa dni mojego Cruza zostawiłem na dworze a jej poszedł do garażu i jazda znacznie się różniła. Podejrzewam że wilgoć z całonocnej kondensacji daje o sobie znać.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: T300, wymiana świec - uwaga na wodę !

Post autor: tdon » 28 maja 2015, o 10:01

huri_khan pisze: ... Podejrzewam że wilgoć z całonocnej kondensacji daje o sobie znać.

Czystość by się zgadzała, ale szklanka wody ???

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: T300, wymiana świec - uwaga na wodę !

Post autor: huri_khan » 28 maja 2015, o 10:34

Skąd wiesz jak długo się zbierała tam woda ?
Czy robisz tak długie trasy, że zdąży odparować ?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: T300, wymiana świec - uwaga na wodę !

Post autor: tdon » 28 maja 2015, o 10:46

Tydzień temu zrobiłem 250 km jednego dnia, średnio co trzeci dzień jeżdżę do pracy (2 x 12 km), ostatni raz w poniedziałek.
Jak wspomniałem, wczoraj po przejechaniu ok. 3 km stwierdziłem, że większość wody zniknęła.
Prawdopodobny wniosek - uzbierała się od poniedziałku do środy.

Jacenty85
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 3 mar 2014, o 23:50
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: AVEO
Silnik:
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Re: T300, wymiana świec - uwaga na wodę !

Post autor: Jacenty85 » 1 cze 2015, o 23:00

A jesteś pewien że to nie płyn do spryskiwaczy, przez poluzowane połączenie?A być może czysta woda dostała się z maski tuż pod dyszami spryskiwaczy po opadach deszczu.

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: T300, wymiana świec - uwaga na wodę !

Post autor: flebuss » 1 cze 2015, o 23:19

Moim zdaniem może wchodzić w grę nieszczelność złączy spryskiwaczy -woda ma pewne napięcie powierzchniowe i przy małych nieszczelnościach(jakie są przy dyszach spryskiwaczy) bez ciśnienia słupa nie przechodzi - maska ma pochylenie i woda spłynie po pochyłości - kondensacja? mało prawdopodobna -silnik po użyciu pozostaje ciepły dłużej niż reszta auta okryty maską i stygnie powoli - sprawdz zjawisko po podobnym postoju i nie zapomnij zrobić zdjęć - może jeszcze być niedrożny odpływ z rynienki podszybia i woda przy opadach może przelać się pod komorę sinika :zastanawiasie:
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: T300, wymiana świec - uwaga na wodę !

Post autor: tdon » 2 cze 2015, o 20:09

Sprawdzę temat szczelności spryskiwaczy.
Zwróćcie uwagę, że woda musiała się dostać pod plastikową osłonę listwy przez niewielkie szczeliny.
Trzeba niezłego sprytu, żeby ją tam wpakować.

Maciej_87
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 23 sty 2017, o 21:44
Reputacja: 0
Imię: Maciej
Samochód: Aveo T300 (LT+), LPG
Silnik:
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: T300, wymiana świec - uwaga na wodę !

Post autor: Maciej_87 » 27 sie 2017, o 22:18

Witam;
W moim przypadku także kilka miesięcy temu znalazłem wodę w "kielichach" świec. Później cała sytuacja zaowocowała uszkodzeniem cewki zapłonowej. Po wymianie cewki postanowiłem uporać się z tematem. W moim przypadku woda dostawała się tam poprzez nieszczelnie połączenie/osadzenie spryskiwacza na masce. Po sporym deszczu, albo wizycie na myjni zauważyłem, że po otwarciu maski spryskiwacze są wilgotne od spodu a przy większej ilości wody można zaobserwować krople odrywające się o spryskiwacza i spadające na obudowę silnika (pod którą bezpośrednio jest cewka i świece). Pomogło uszczelnienie osadzenia spryskiwacza na masce. Od tej pory nie spotykam już wody pod maską :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Elektryka Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości