Problem z DPF

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Awatar użytkownika
KoM
Profesjonalista
Posty: 537
Rejestracja: 16 sie 2013, o 13:53
Reputacja: 1
Imię: Rafał
Samochód: Cruze 2.0 VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z DPF

Post autor: KoM » 12 wrz 2013, o 13:44

Olej sprawdzam często :)

Wycinajcie panowie i mówcie jak się jeździ :)

Awatar użytkownika
Kaczy
Stały bywalec
Posty: 200
Rejestracja: 8 sie 2013, o 11:13
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Black Cruze SW 2.0D
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Odp: Problem z DPF

Post autor: Kaczy » 12 wrz 2013, o 20:50

etac_owiec pisze:
Moze jak zrobi kalibracje programu to sie pozbedziemy tej glupawki silnika przy 1500obr. Wczoraj to zauwazylem, to jest straszne. No i maly tunning na 180 PS i 400Nm :)
Btw: Zauważyłem że spory wpływ na 'kangurka' ma paliwo. Jak tankuje zwykły ON na BP to w ogóle zapominam o tym efekcie. Jak zatankuje Ultimate to czasami jest. Ale jak zatankowałem dwa razy na orlenie Verve to praktycznie co chwila były takie objawy. Nie chce generalizować stacji bo praktycznie na każdej jest paliwo z rafinerii lotosu/orlenu ale fakt jest taki ze paliwo ma znaczący wpływ na te szarpanie. Może to indywidualna kwestia każdej stacji i ich 'chrzszczenia' paliwa.

A co do filtra - kiedy chcesz wywalać to badziwie? Jak maja zamiar robić - emulator czy nowy program? I jeszcze - czy w Cruzie DPF jest w jednej puszce z katalizatorem? Coś tam słyszałem że w niektórych autach przy wycince DPFa musza tez wywalać katalizator. O ile brak DPFa da sie ukryć (puszka w dół, mała dziura od góry, spawanie, szlifowanie i nie widać żadnej ingerencji), o tyle brak kata słychać od razu. Wiem, bo wybijałem kata w 307 i od razu inaczej pierdział ;)

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4
Obrazek Można? Można: 201KM / 449Nm :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Odp: Problem z DPF

Post autor: etac » 12 wrz 2013, o 21:18

Kaczy pisze:
etac_owiec pisze:
Moze jak zrobi kalibracje programu to sie pozbedziemy tej glupawki silnika przy 1500obr. Wczoraj to zauwazylem, to jest straszne. No i maly tunning na 180 PS i 400Nm :)
Btw: Zauważyłem że spory wpływ na 'kangurka' ma paliwo. Jak tankuje zwykły ON na BP to w ogóle zapominam o tym efekcie. Jak zatankuje Ultimate to czasami jest. Ale jak zatankowałem dwa razy na orlenie Verve to praktycznie co chwila były takie objawy. Nie chce generalizować stacji bo praktycznie na każdej jest paliwo z rafinerii lotosu/orlenu ale fakt jest taki ze paliwo ma znaczący wpływ na te szarpanie. Może to indywidualna kwestia każdej stacji i ich 'chrzszczenia' paliwa.

A co do filtra - kiedy chcesz wywalać to badziwie? Jak maja zamiar robić - emulator czy nowy program? I jeszcze - czy w Cruzie DPF jest w jednej puszce z katalizatorem? Coś tam słyszałem że w niektórych autach przy wycince DPFa musza tez wywalać katalizator. O ile brak DPFa da sie ukryć (puszka w dół, mała dziura od góry, spawanie, szlifowanie i nie widać żadnej ingerencji), o tyle brak kata słychać od razu. Wiem, bo wybijałem kata w 307 i od razu inaczej pierdział ;)

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4
Cel w kwocie wskazanej pozniej:
- otworzenie puszki kata/filtra i wyrzucenia samego DPF
- wstawienie rury w miejsce DPF i zamkniecie puszki
- zmiana oprogramowania silnika w ECU
- hamownia i dostrajanie
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Kaczy
Stały bywalec
Posty: 200
Rejestracja: 8 sie 2013, o 11:13
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Black Cruze SW 2.0D
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Odp: Problem z DPF

Post autor: Kaczy » 12 wrz 2013, o 22:39

etac_owiec pisze: Cel w kwocie wskazanej pozniej:
- otworzenie puszki kata/filtra i wyrzucenia samego DPF
- wstawienie rury w miejsce DPF i zamkniecie puszki
- zmiana oprogramowania silnika w ECU
- hamownia i dostrajanie
Z tego wynika że katalizator zostaje - to dobrze! Nie napisałeś kiedy masz zamiar się do nich wybrać. Ja się waham - czy już teraz wywalać to ścierwo czy jeszcze trochę poczekać. Obawiam się czy nie mam czegoś nie halo z dwumasą - to bicie sprzęgła i bujanie auta przy przyspieszaniu na 2-gim biegu. Wtedy bym to zrobił na gwarancji a potem wywalił DPF-a. Chyba że ten typ tak - to wtedy jadę razem z Tobą od razu.

Z ciekawości - ciekawe ile by chcieli by od razu zrobić soft na 180-200KM :D
Obrazek Można? Można: 201KM / 449Nm :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Odp: Problem z DPF

Post autor: etac » 13 wrz 2013, o 08:48

Kaczy pisze:
etac_owiec pisze: Cel w kwocie wskazanej pozniej:
- otworzenie puszki kata/filtra i wyrzucenia samego DPF
- wstawienie rury w miejsce DPF i zamkniecie puszki
- zmiana oprogramowania silnika w ECU
- hamownia i dostrajanie

Z ciekawości - ciekawe ile by chcieli by od razu zrobić soft na 180-200KM :D
Mysle ze nie warto ze wzgledu na sprzeglo
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
KoM
Profesjonalista
Posty: 537
Rejestracja: 16 sie 2013, o 13:53
Reputacja: 1
Imię: Rafał
Samochód: Cruze 2.0 VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z DPF

Post autor: KoM » 13 wrz 2013, o 09:14

W sensie sprzęgło w Cruzach jest słabawe?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem z DPF

Post autor: etac » 13 wrz 2013, o 09:17

KoM pisze:W sensie sprzęgło w Cruzach jest słabawe?

Jak pracowałem w Valeo to mi powiedzieli ze margines błedu wytrzymalosci jest +/_ 15%. Wiec pytanie czy mamy to same sprzeglo co w 150 KM, bo wtedy margines jest juz mniejszy. Dlatego szalenstwa wieksze uwazam za niepotrzebne.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
KoM
Profesjonalista
Posty: 537
Rejestracja: 16 sie 2013, o 13:53
Reputacja: 1
Imię: Rafał
Samochód: Cruze 2.0 VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z DPF

Post autor: KoM » 13 wrz 2013, o 10:37

A nie masz możliwości odezwać się do kolegów z pracy jak to wygląda obecnie ?:)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem z DPF

Post autor: etac » 13 wrz 2013, o 10:56

KoM pisze:A nie masz możliwości odezwać się do kolegów z pracy jak to wygląda obecnie ?:)

No niestety nikogo juz nie pamietam z Francji, ale widze ze na wszystkich czesciach samochodowych margines jest podobny. Kazdy % wiecej lub mnie to są $ wiec nie podejrzewam zeby inwestowali. Wrecz odwrotnie teraz sie tylko tnie koszty.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
KoM
Profesjonalista
Posty: 537
Rejestracja: 16 sie 2013, o 13:53
Reputacja: 1
Imię: Rafał
Samochód: Cruze 2.0 VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Problem z DPF

Post autor: KoM » 13 wrz 2013, o 11:23

No to również czekamy na pierwszego chipa i wrazenia po 20-30k km :)

Awatar użytkownika
Kaczy
Stały bywalec
Posty: 200
Rejestracja: 8 sie 2013, o 11:13
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Black Cruze SW 2.0D
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Odp: Problem z DPF

Post autor: Kaczy » 13 wrz 2013, o 14:17

etac_owiec pisze:
Kaczy pisze:Z ciekawości - ciekawe ile by chcieli by od razu zrobić soft na 180-200KM :D
Mysle ze nie warto ze wzgledu na sprzeglo
Sam napisałeś że :
etac_owiec pisze:No i maly tunning na 180 PS i 400Nm :)
:D

I nadal nie wiem, kiedy chcesz tam jechać...
Obrazek Można? Można: 201KM / 449Nm :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Odp: Problem z DPF

Post autor: etac » 13 wrz 2013, o 14:45

Kaczy pisze:
etac_owiec pisze:
Kaczy pisze:Z ciekawości - ciekawe ile by chcieli by od razu zrobić soft na 180-200KM :D
Mysle ze nie warto ze wzgledu na sprzeglo
Sam napisałeś że :
etac_owiec pisze:No i maly tunning na 180 PS i 400Nm :)
:D

I nadal nie wiem, kiedy chcesz tam jechać...

Mały tunning to nie zmiana na 200 PS. +10% wystarczy.

Czekam teraz na chetnych, i tez na załatwienie sprawy sondy lambda w moim aucie.

Po ostatnich zakupach jestem splukany z dodatkowej kasy, wiec pare wyjazdów sluzbowych jest konieczne.

Ja mysle gdzie w listopadzie sie udac. Wiem ze na pewno musze zaplacic 200 PLN za przygotowanie puszki (wymontowanie, wydlubanie i wspawanie rury, montaz), reszta bedzie zalezna na ile podzielimy koszt zakupu oprogramowania, wiec jak byłoby z 3-4 chetnych ze mna to bysmy to zamkneli w smiesznej kwocie (mam nadzieje ze tak zbije)
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

tomi333
Świeżak
Posty: 32
Rejestracja: 28 paź 2013, o 21:20
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Cruze 2.0 vdci 163KM
Silnik:
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: Problem z DPF

Post autor: tomi333 » 29 paź 2013, o 19:47

A coś jest nie tak z sondą lamba w Twoim cruzie? Bo z tego co czytam na forach to juz trochę jest problemów z tą sondą. Ale to raczej dotyczyło silników benzynowych i to gazowanych. Mozesz rozwinąć ten temat?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem z DPF

Post autor: etac » 29 paź 2013, o 19:55

tomi333 pisze:A coś jest nie tak z sondą lamba w Twoim cruzie? Bo z tego co czytam na forach to juz trochę jest problemów z tą sondą. Ale to raczej dotyczyło silników benzynowych i to gazowanych. Mozesz rozwinąć ten temat?
Problem znikł, przynajmniej za ostatnie 500km. Wszystko się uregulowało i przebiegi są adekwatne do oczekiwań, ale i tak trzeba będzie pozbyć się tego chwasta, bo spalanie na poziomie 5,7 l/100km są możliwe do momentu włączenia się wypalania.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
KoM
Profesjonalista
Posty: 537
Rejestracja: 16 sie 2013, o 13:53
Reputacja: 1
Imię: Rafał
Samochód: Cruze 2.0 VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Odp: Problem z DPF

Post autor: KoM » 29 paź 2013, o 20:51

Ehh. 5,7. Ja w warszawskich korkach i przy mojej jeździe najmniej m miałem 8.9:)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Odp: Problem z DPF

Post autor: etac » 29 paź 2013, o 20:53

KoM pisze:Ehh. 5,7. Ja w warszawskich korkach i przy mojej jeździe najmniej m miałem 8.9:)
Ja dzisiaj tankowanie Gliwice Sosnica do Bedzina i spalanie 5,5l/100km
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
KoM
Profesjonalista
Posty: 537
Rejestracja: 16 sie 2013, o 13:53
Reputacja: 1
Imię: Rafał
Samochód: Cruze 2.0 VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Odp: Problem z DPF

Post autor: KoM » 30 paź 2013, o 07:06

Moje auta nigdy nie produkowaly paliwa:) w trasie 500km w tym 250 po autostradach 160+ spalił mi 7.1

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Odp: Problem z DPF

Post autor: etac » 30 paź 2013, o 08:44

KoM pisze:Moje auta nigdy nie produkowaly paliwa:) w trasie 500km w tym 250 po autostradach 160+ spalił mi 7.1
Ja tak jezdze tylko sluzbowymi samochodami. Do pracy to na A4, 6 bieg, tempomat i 1900obr/min-1.

Trasa to 130-140km/h i wtedy wynik jest okolo 6, a kazde 10km/h wiecej to jest srednio 0,4-0,5 l/100km wiecej
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

jfx

Re: Odp: Problem z DPF

Post autor: jfx » 30 paź 2013, o 09:18

etac_owiec pisze:
KoM pisze:Moje auta nigdy nie produkowaly paliwa:) w trasie 500km w tym 250 po autostradach 160+ spalił mi 7.1
Ja tak jezdze tylko sluzbowymi samochodami. Do pracy to na A4, 6 bieg, tempomat i 1900obr/min-1.

Trasa to 130-140km/h i wtedy wynik jest okolo 6, a kazde 10km/h wiecej to jest srednio 0,4-0,5 l/100km wiecej
A ja też zauważyłem to zjawisko :) koledzy prywatnymi autami jadą po autostradzie 80-90 km/h, ale nasze służbówki nie schodzą poniżej 200 km/h :)

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Problem z DPF

Post autor: XaRaDaS » 30 paź 2013, o 09:21

I to się nazywa eco driving :D i dodatkowo nie przesadzone są opinie, że używanych aut flotowych czy też firmowych się nie kupuje, bo są skatowane, zresztą ja też jak jadę służbówką to nie oszczędzam :D
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość