Przekładnia kierownicza
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 kwie 2015, o 10:19
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Przekładnia kierownicza
Witajcie
Mam Captivę z 2007 roku produkcji w której mam problem z przekładnią kierowniczą, a mówiąc precyzyjnie strasznie puka przy jeździe po nierównościach. Wyeliminowałem wszystkie drobne luzy które znalazł mi diagnosta. Pytanie moje jest - czy ktoś regenerował z Was przekładnie i z jakim skutkiem ? Będę wdzięczny z podpowiedz. Captiva ma przebiegu 130 tyś km, 2,0 dieslaPozdrawiam
Grzegorz
Mam Captivę z 2007 roku produkcji w której mam problem z przekładnią kierowniczą, a mówiąc precyzyjnie strasznie puka przy jeździe po nierównościach. Wyeliminowałem wszystkie drobne luzy które znalazł mi diagnosta. Pytanie moje jest - czy ktoś regenerował z Was przekładnie i z jakim skutkiem ? Będę wdzięczny z podpowiedz. Captiva ma przebiegu 130 tyś km, 2,0 dieslaPozdrawiam
Grzegorz
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Przekładnia kierownicza
Pytanie czy tylko masz stuki i czy tylko przy jeździe wolnej na wprost czy też przy skręcaniu kół i czy może odczuwasz drgania na kierownicy. Same stuki mogą być przyczyną nie tylko z przekładnią kierowniczą, ale też z układem amortyzującym i jego elementami np. łącznik stabilizatora.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 kwie 2015, o 10:19
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Przekładnia kierownicza
Witaj
Luzów na kierownicy nie mam, wycieków z przekładnie również nie mam, diagnosta sprawdzał amorki i stwierdził jednoznacznie że to przekładnia. Captivy zawsze miały "problemy" z przekładniami. Stuki które mam, występują wówczas kiedy samochód się kołysze, wjadę w nierówność. Wcześniej miałem podczas kręcenia kierownicą dziwne dźwięki, ale wymiana tulei wahacza - tak to się chyba nazywa - pomogła, wymieniłem również sworzeń wahacza dolnego ( tego co jest nitowany z wahaczem). Tak więc opierając się na opinii diagnosty i mechanika luzów innych raczej nie mam.
Dziękuję z góry za odpowiedz
Grzegorz
Luzów na kierownicy nie mam, wycieków z przekładnie również nie mam, diagnosta sprawdzał amorki i stwierdził jednoznacznie że to przekładnia. Captivy zawsze miały "problemy" z przekładniami. Stuki które mam, występują wówczas kiedy samochód się kołysze, wjadę w nierówność. Wcześniej miałem podczas kręcenia kierownicą dziwne dźwięki, ale wymiana tulei wahacza - tak to się chyba nazywa - pomogła, wymieniłem również sworzeń wahacza dolnego ( tego co jest nitowany z wahaczem). Tak więc opierając się na opinii diagnosty i mechanika luzów innych raczej nie mam.
Dziękuję z góry za odpowiedz
Grzegorz
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Przekładnia kierownicza
Jak dla mnie to łącznik stabilizatora.GRZEGORZBAN pisze:Witaj
Stuki które mam, występują wówczas kiedy samochód się kołysze.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 kwie 2015, o 10:19
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Przekładnia kierownicza
Dzięki za odpowiedz, w takim razie sprawdzę jeszcze raz łącznik stabilizatora.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Przekładnia kierownicza
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 kwie 2015, o 10:19
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Przekładnia kierownicza
Dziękuję za podpowiedz .
- miks
- Aktywny
- Posty: 93
- Rejestracja: 22 mar 2015, o 21:10
- Reputacja: 0
- Imię: Mike
- Samochód: Captiva i Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Przekładnia kierownicza
Odnośnie odpowiedzi @etac w aso MM Cars Katowice koszt 180 zł, więc przypuszczam że w okolicach Gdańska w aso podobna cena
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
- miks
- Aktywny
- Posty: 93
- Rejestracja: 22 mar 2015, o 21:10
- Reputacja: 0
- Imię: Mike
- Samochód: Captiva i Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Przekładnia kierownicza
Znaczy ja pisałem o koszcie posmarowania wału pośredniego kolumny kier. w aso, można samemu ale szczerze jeśli w aso 180 zł to nie chciało by mi się samemu zrzucać przekładni, gdyż przerabiałem to w poprzednich autach i cały dzień z głowy
-
- Świeżak
- Posty: 30
- Rejestracja: 7 lis 2014, o 21:07
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: Przekładnia kierownicza
Ja też mam podobny problem i nie wiem czy przyczyna będzie tkwiła w przekładni czy tak jak etac podpowiedział, że posmarować trzeba. Po wymianie drążków kierowniczych prawy lewy trochę lepiej ale znowu coś przy skręcaniu stuka.
-
- Świeżak
- Posty: 30
- Rejestracja: 7 lis 2014, o 21:07
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Re: Przekładnia kierownicza
Nie wiem, bo może też być że takie zawleczki co tam są stukają jak się skręci maksymalnie? Czy może być to też przyczyną?
-
- Aktywny
- Posty: 69
- Rejestracja: 11 mar 2016, o 19:19
- Reputacja: 0
- Imię: Adi
- Samochód: captiva
- Silnik:
- Lokalizacja: pyrlandia
- Kontakt:
Re: Przekładnia kierownicza
Niestety nasze przekładnie to lipa od osobówek
Sam z tym walczyłem
Padają ,,ślizgi '' od listwy dlatego puka
Prawą stronę zrobiłem jest prosta robota ale lewą to porażka aby się dostać
Przy regeneracjach nieraz to olewają i listwa po regeneracji potrafi pukać
Jest tam dosłownie ślizg 1cm . Przy osobówkach mają szersze
A my tu mamy 2t same auto i walce zamiast oponek
Aby to dobrze zrobić trzeba rozebrać na czynniki pierwsze i mieć wszystkie uszczelki i dorabiać nowe ślizgi
Powiem odrazu;
Same smarowanie nie wiele tu pomorze
I mocniejsze skręcenie na regulacji też bo ciężko będzie ster wracał po skrętach
Rozwiązanie jest jedno nówka sztuka albo porżądna regeneracja - bez lipy z tym może być ciężko
Mam nawet 1 przekładnie po wymianie i też puka to jest ich wada

Sam z tym walczyłem
Padają ,,ślizgi '' od listwy dlatego puka
Prawą stronę zrobiłem jest prosta robota ale lewą to porażka aby się dostać
Przy regeneracjach nieraz to olewają i listwa po regeneracji potrafi pukać

Jest tam dosłownie ślizg 1cm . Przy osobówkach mają szersze
A my tu mamy 2t same auto i walce zamiast oponek

Aby to dobrze zrobić trzeba rozebrać na czynniki pierwsze i mieć wszystkie uszczelki i dorabiać nowe ślizgi

Powiem odrazu;
Same smarowanie nie wiele tu pomorze
I mocniejsze skręcenie na regulacji też bo ciężko będzie ster wracał po skrętach

Rozwiązanie jest jedno nówka sztuka albo porżądna regeneracja - bez lipy z tym może być ciężko
Mam nawet 1 przekładnie po wymianie i też puka to jest ich wada
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość