Problem z przepustnica Kod P2104

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
pst85
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 23 sty 2015, o 10:27
Reputacja: 0
Imię: Peter
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: cwa
Kontakt:

Problem z przepustnica Kod P2104

Post autor: pst85 » 10 lut 2015, o 09:56

Witam
Chevrolet Aveo
2009
Silnik 1.4

Zaswieca sie kontrolka "Check Engine" i auto nie reaguje na pedal gazu. Odpala normalnie, trzyma wolne obroty ale po wcisnieciu pedalu gazu zadnej reakcji.
Po wylaczeniu stacyjki i ponownym uruchomienu czasem problem jest dalej, a czasem silnik normalnie pracuje, ale swieci kontrolka "Check Engine", po kilku odpaleniach problem znow wraca.
Po podlaczeniu do kompa wyswietla kod P2104 "Throttle Actuattor Ctrl Sys - Forced Idle"

Przepustnica wymieniona na nowa, org z serwisu Chevroleta, problem dalej ten sam.

Prosze o pomoc w zlokalizowaniu problemu, oraz informacje jak przeprowadzic adaptacje przepustnicy.
Posiadam urzadzenie diagnostyczne firmy "Lunch"

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Problem z przepustnica Kod P2104

Post autor: XaRaDaS » 10 lut 2015, o 10:13

Diagnostyczny kod usterki (DTC) P2104, P2105, P2106, P2110

Opis kodu DTC

DTC P2104 : Układ sterowania siłownikiem przepustnicy (TAC) - wymuszony bieg jałowy
DTC P2105: Układ sterowania siłownika przepustnicy (TAC) - wymuszone zatrzymanie pracy silnika
DTC P2106 : Działanie układu sterowania siłownikiem przepustnicy (TAC) - aktywne ograniczenie przepustnicy
DTC P2110 : Układ sterowania siłownika nastawczego przepustnicy (TAC) - wymuszona ograniczona prędkość silnika

Opis obwodu

Ten test diagnostyczny wykazuje, że wygenerowany został kod DTC układu sterowania siłownikiem przepustnicy (TAC), który powoduje, że moduł sterujący silnika (ECM) zleca włączenie jednego z następujących trybów zredukowanej mocy:

* Wymuszony bieg jałowy silnika
* Wymuszone wyłączenie silnika
* Ograniczenie przepustnicy
* Ograniczona prędkość silnika

Warunki powstania kodu DTC

* Zapłon jest w pozycji ON.

Warunki generowania kodu DTC

* Moduł ECM wykrywa usterkę w układzie TAC.

Czynności po wygenerowaniu kodu DTC

* DTC P2104, P2105, P2106 i P2110 są kodami DTC typu A.

Patrz "Definicje typów diagnostycznych kodów usterek (DTC)"

Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC

* DTC P2104, P2105, P2106 i P2110 są kodami DTC typu A.

Patrz "Definicje typów diagnostycznych kodów usterek (DTC)"

Pomoce diagnostyczne

* Moduł ECM generuje kody DTC P2106 i P2110, aby zapobiec wystąpieniu usterek siłownika przepustnicy z powodu ciągłego stanu niskiego napięcia. Jeśli wraz z tymi dwoma kodami wystąpią inne kody DTC, wymiana systemu zarządzania silnikiem (EMS) części nie rozwiąże problemu.
* DTC P2104, P2105, P2106 i P2110 są kodami informacyjnymi DTC. Zlikwidować przyczynę wystąpienia kodów DTC układu sterowania siłownikiem przepustnicy (TAC).

DTC P2104, P2105, P2106, P2110
kod P2104.jpg
kod P2104.jpg (275.06 KiB) Przejrzano 3531 razy
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

pst85
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 23 sty 2015, o 10:27
Reputacja: 0
Imię: Peter
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: cwa
Kontakt:

Re: Problem z przepustnica Kod P2104

Post autor: pst85 » 10 lut 2015, o 11:12

Napiecie ladowania alternatora sprawdzone
Kostka / przewody przy przepustnicy, czujnika polozenia pedalu gazu i ECU sprawdzone.
Szczelnosc kolektora ssacego i ukladu dolotowego sprawdzone.

Problem polega na tym, ze uruchamiajac i wylaczajac silnik, po kilku poprawnych probach, przy kolejnej przestanie reagowac na pedal gazu, a przy nastepnej, lub kilku kolejnych probach problem znika. Zostaje tylko swiecaca kontrolka "Check engine"

Czy nowa przepustnice w tym aucie trzeba zaadaptowac? Jesli tak jaka jest procedura adaptacji?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem z przepustnica Kod P2104

Post autor: etac » 10 lut 2015, o 18:18

Może spróbować użyć procedury z Lacetti

viewtopic.php?f=79&t=944&view=unread#unread
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Problem z przepustnica Kod P2104

Post autor: Sebastian » 10 lut 2015, o 21:21

A tutaj procedura do AVEO:
Procedura wuczania biegu jałowego
Poniższą procedurę uczenia się biegu jałowego wykonywać należy wtedy, gdy wykonywane będą jedna lub więcej czynności opisanych poniżej:
- wymiana modułu ECM na nowy
Wymiana korpusu przepustnicy na nowy
- usuwanie osadu węglowego z korpusu przepustnicy
Zanik zasilania (kabel akumulatora, bezpiecznik ECM, itd.)
Włączyć zapłon.
Wyłącz zapłon (pozycja OFF) na 15 sekund.
Włącz zapłon (ZAŁ) na 5 sekund.
Wyłącz zapłon (pozycja OFF) na 15 sekund.
Uruchom silnik na przełożeniu postojowym/neutralnym (P/N).
Rozgrzać silnik aż do osiągnięcia przez ciecz chłodzącą temperatury powyżej 85 °C.
Przełącz na A/C ZAŁ na 10 sekund (jeżeli pojazd jest wyposażony w A/C).
Jeżeli samochód wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, włącz hamulec postojowy. Trzymając wciśnięty pedał hamulca, ustaw dźwignię zmiany przełożenia na D (jazda) na 10 sekund.
Przełącz na A/C WYŁ na 10 sekund (jeżeli pojazd jest wyposażony w A/C).
Jeśli pojazd wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów, trzymając wciśnięty pedał hamulca, ustaw dźwignię zmiany przełożenia na pozycję parkowania/neutralną.
Wyłącz zapłon (WYŁ). Procedura przyuczania do trybu pracy biegu jałowego jest zakończona.


A teraz pytania poza powyższym:
Jak w aveo jest rozwiązana przepustnica ? Na linkę czy elektroniczna ? Podczas wciskania gazu przepustnica wcale nie reaguje (otworzyć dolot i zerknąć)?
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Problem z przepustnica Kod P2104

Post autor: XaRaDaS » 11 lut 2015, o 11:18

W aveo jest przepustnica elektryczna.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

pst85
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 23 sty 2015, o 10:27
Reputacja: 0
Imię: Peter
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: cwa
Kontakt:

Re: Problem z przepustnica Kod P2104

Post autor: pst85 » 12 lut 2015, o 14:02

Przepustnica jest calkowicie elektroniczna +do tego pedal elektronczny.

Robilem adaptacje w ten sposob, ale problem jest dalej.
Poza tym problem nie tkwi w wolnych obrotach... Wolne obroty sa prawidlowe. Brak reakcji na gaz, przepustnica wogole nie reaguje.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Problem z przepustnica Kod P2104

Post autor: XaRaDaS » 12 lut 2015, o 15:06

Miałem się pytać, czy jak zadziała prawidłowo to podczas jazdy też występują podobne objawy ? Bo coś mi w TIS śmignęło dodatkowo z brakiem reakcji na pedał gazu.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

pst85
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 23 sty 2015, o 10:27
Reputacja: 0
Imię: Peter
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: cwa
Kontakt:

Re: Problem z przepustnica Kod P2104

Post autor: pst85 » 12 lut 2015, o 19:10

Nie zauwazylem tego.
Zawsze po uruchomieniu sie to dzieje

pst85
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 23 sty 2015, o 10:27
Reputacja: 0
Imię: Peter
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: cwa
Kontakt:

Re: Problem z przepustnica Kod P2104

Post autor: pst85 » 12 lut 2015, o 23:51

W jaki sposob mozna sprawdzic czy adaptacja przepustnicy sie powiodla?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Elektryka Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość