Filtr oleju i uszczelka ... ?

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Filtr oleju i uszczelka ... ?

Post autor: XaRaDaS » 9 paź 2013, o 11:03

Będę wymieniał filtr i olej, o ile olej to mam wybrany, to nie wiem jaki filtr wybrać, czy sugerować się ceną tylko, czy też marką, na alldrogo jest tego pełno od jakiś no-name przez bosch, knecht itp. Ceny to od 6 zł. do około 20 zł. :D Czy taki bosch lub knecht będzie lepszy niż np. filtron ?

Co do uszczelki, to nie wiem jaką wybrać, ostatnio zauważyłem wyciek na górze silnika, jak zdjąłem tą plastikową pokrywę to przy świecach zebrało się troszkę oleju, chyba że to nie wina uszczelki lecz czegoś innego ? Może na weekend podjadę na działkę i cyknę fotki jak to wygląda.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Filtr oleju i uszczelka ... ?

Post autor: Sebastian » 9 paź 2013, o 12:06

XaRaDaS pisze:Będę wymieniał filtr i olej, o ile olej to mam wybrany, to nie wiem jaki filtr wybrać, czy sugerować się ceną tylko, czy też marką, na alldrogo jest tego pełno od jakiś no-name przez bosch, knecht itp. Ceny to od 6 zł. do około 20 zł. :D Czy taki bosch lub knecht będzie lepszy niż np. filtron ?
Bosch do lacetti ma 140cm materiału filtracyjnego :D
Ja kupuję boscha - cena nie jest bardzo wysoka, i nie narzekam
XaRaDaS pisze:Co do uszczelki, to nie wiem jaką wybrać, ostatnio zauważyłem wyciek na górze silnika, jak zdjąłem tą plastikową pokrywę to przy świecach zebrało się troszkę oleju, chyba że to nie wina uszczelki lecz czegoś innego ? Może na weekend podjadę na działkę i cyknę fotki jak to wygląda
Uszczelki czego ?
To o czym mówisz to uszczelka pokrywy zaworów - jeśli nie cieknie mocno - IMHO olać (u mnie też zapocone). Jeśli chcesz robić to w internecie dobre opinie ma erling, a od siebie dodam, że jeśli będziesz uszczelniał to sprawdź czy w miejscach śrub w plastikowym deklu są metalowe tuleki (które trochę wystają od strony głowicy), jeśli tak to delikatnie je spiłuj - ta operacja + posmarowanie sylikonem (EDIT: na rosyjskich stronach pisze, ze nie należy używać sylikonu w lacetti bo może uszkodzić się sonda lambada - więc uwaga) dekla i głowicy (po odtłuszczeniu) wystarczyła żeby przestało ciec (nie w lacetti, ale konstrukcja podobna) - a wcześniej uszczelniał "dobry" mechanik ("da się nową uszczelkę i musi przestać cieć" - taa na pewno :D ), i samemu raz (drugi raz założyliśmy na tej samej uszczelce, ale zeszlifowałem tuleki i daliśmy sylikon).
Ostatnio zmieniony 9 paź 2013, o 12:39 przez Sebastian, łącznie zmieniany 1 raz.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Filtr oleju i uszczelka ... ?

Post autor: XaRaDaS » 9 paź 2013, o 12:17

Seba pisze:Uszczelki czego ?
To o czym mówisz to uszczelka pokrywy zaworów - jeśli nie cieknie mocno - IMHO olać (u mnie też zapocone). Jeśli chcesz robić to w internecie dobre opinie ma erling, a od siebie dodam, że jeśli będziesz uszczelniał to sprawdź czy w miejscach śrub w plastikowym deklu są metalowe tuleki (które trochę wystają od strony głowicy), jeśli tak to delikatnie je spiłuj - ta operacja + posmarowanie sylikonem dekla i głowicy (po odtłuszczeniu) wystarczyła żeby przestało ciec (nie w lacetti, ale konstrukcja podobna) - a wcześniej uszczelniał "dobry" mechanik ("da się nową uszczelkę i musi przestać cieć" - taa na pewno :D ), i samemu raz (drugi raz założyliśmy na tej samej uszczelce, ale zeszlifowałem tuleki i daliśmy sylikon).
No właśnie nie wiem czy to uszczelka pokrywy zaworów jest, bo olej mam w tym zagłębieniu na świece. Czy te tulejki to są po zdjęciu pokrywy zaworów, czy na tej osłonie plastikowej ? bo nie wiem dokładnie o co kaman :D Jak dobrze pamiętam to na tej plastikowej pokrywie chyba są 4 tulejki.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Filtr oleju i uszczelka ... ?

Post autor: Sebastian » 9 paź 2013, o 12:47

Do mojego pierwszego posta w tym temacie dodałem informację którą przeczytałem przed chwilą - w lacetti nie zaleca się używać sylikonu do uszczelniania - może ucierpieć sonda lambda.
XaRaDaS pisze: No właśnie nie wiem czy to uszczelka pokrywy zaworów jest, bo olej mam w tym zagłębieniu na świece. Czy te tulejki to są po zdjęciu pokrywy zaworów, czy na tej osłonie plastikowej ? bo nie wiem dokładnie o co kaman :D Jak dobrze pamiętam to na tej plastikowej pokrywie chyba są 4 tulejki.
Mi chodzi o tuleki w pokrywie zaworów, przez te tulejki przechodzą śruby, tutaj je widać (15szt.):
Obrazek


W lacetti podczas wymiany uszczelki (nr części do 1,4 i 1,6: 96353002 ) powinno się wymienić uszczelki (o-ring'i) pod śrubami (nr części: 96353007):

Obrazek
Obrazek


Wymiana uszczelki po rosyjsku: http://duk63.narod.ru/photoguide_34.html
I po polsku: http://members.chello.pl/r.wicik/Porady ... ml#Placet7
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Filtr oleju i uszczelka ... ?

Post autor: XaRaDaS » 9 paź 2013, o 13:10

O tych oringach nie wiedziałem, to zaraz sobie do koszyka wrzucę :D Muszę tylko sprawdzić jaką uszczelkę kupić, bo są dwa typy ponoć. I chyba sobie dokupię klucz nanometryczny, bo to już w sumie kupuję z 2 lata :D
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Filtr oleju i uszczelka ... ?

Post autor: etac » 9 paź 2013, o 14:26

XaRaDaS pisze:O tych oringach nie wiedziałem, to zaraz sobie do koszyka wrzucę :D Muszę tylko sprawdzić jaką uszczelkę kupić, bo są dwa typy ponoć. I chyba sobie dokupię klucz nanometryczny, bo to już w sumie kupuję z 2 lata :D
XaRaDaS - poszukaj klucza dynamometrycznego, bo z tym nano bedzie problem

Obrazek
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Filtr oleju i uszczelka ... ?

Post autor: XaRaDaS » 9 paź 2013, o 17:05

etac_owiec pisze:
XaRaDaS pisze:O tych oringach nie wiedziałem, to zaraz sobie do koszyka wrzucę :D Muszę tylko sprawdzić jaką uszczelkę kupić, bo są dwa typy ponoć. I chyba sobie dokupię klucz nanometryczny, bo to już w sumie kupuję z 2 lata :D
XaRaDaS - poszukaj klucza dynamometrycznego, bo z tym nano bedzie problem

Obrazek
Oj i bym szukał na allegro klucza nanometrycznego zamiast dynamometrycznego ;) Mówiłem, że coś nie teges ze mną dzisiaj.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

jfx

Re: Filtr oleju i uszczelka ... ?

Post autor: jfx » 9 paź 2013, o 18:48

XaRaDaS pisze:
Oj i bym szukał na allegro klucza nanometrycznego zamiast dynamometrycznego ;) Mówiłem, że coś nie teges ze mną dzisiaj.
Ty ale jak znajdziesz taki klucz to nobel murowany :P

pawel

Re: Filtr oleju i uszczelka ... ?

Post autor: pawel » 9 paź 2013, o 19:26

XaRaDaS ale teraz wszystko co jej nano... jest trendy w świecie nauki i techniki :D - może poza jednym, ale to raczej do działu na wesoło ;)
nanotechnologie, nanopowłoki, nanododatki itd. to i klucz nanometryczny może być :D

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Filtr oleju i uszczelka ... ?

Post autor: XaRaDaS » 9 paź 2013, o 19:41

:D ale patrzcie w google istnieje klucz nanometryczny :D czyli nie ja pierwszy pomieszałem nazwy :mrgreen:
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Filtr oleju i uszczelka ... ?

Post autor: XaRaDaS » 10 paź 2013, o 10:54

Dobra szukałem tego klucza na alledrogo i nie podoba mi się w nich regulacja, albo są od 28-210 42-210, albo od 5-25 Nm i wychodzi na to, że trzeba kupić dwa klucze, chyba że teraz kupię ten z niższymi wartościami, bo dokręcanie pokrywy jest z siłą 10 Nm, więc ten będzie mi bardziej potrzebny.

5-25 Nm http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 56237.html

28-210 Nm http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 03300.html
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

ryjek

Re: Filtr oleju i uszczelka ... ?

Post autor: ryjek » 10 paź 2013, o 13:10

czyli masz do wymiany uszczelkę z pod klawiatury mówiąc amatorskim językiem :P
Ciekawe czy w aweło też są te oringi

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Filtr oleju i uszczelka ... ?

Post autor: XaRaDaS » 10 paź 2013, o 13:24

ryjek pisze:czyli masz do wymiany uszczelkę z pod klawiatury mówiąc amatorskim językiem :P
Ciekawe czy w aweło też są te oringi
Pewnie są, chociaż w TIS do laczka nic nie podają i nawet nie mogę ich znaleźć na allegro :D
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Filtr oleju i uszczelka ... ?

Post autor: XaRaDaS » 24 paź 2013, o 14:21

Wracając do tematu, nie mogę znaleźć tych oringów ale są jakieś zestawy np. http://allegro.pl/mega-zestaw-oringow-u ... 15289.html i się zastanawiam, bo nie są drogie czy te będą odpowiednie.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

iskat1973
Stały bywalec
Posty: 228
Rejestracja: 23 paź 2013, o 10:01
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: Nubira vel Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Re: Filtr oleju i uszczelka ... ?

Post autor: iskat1973 » 3 lis 2013, o 17:06

Zaczyna mi sie pocić pokrywa zaworów i przy następnej wymianie oleju mam zamiar wymienic uszczelkę pokrywy zaworów. Nie wiem jaka to uszczelka do takiego:
Silnik: benzynowy 1.8 o mocy 89kW/122KM, typ silnika F18D FAM I
KL1NF35BJ6K260134

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości