Błąd P1133

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
trebor
Aktywny
Posty: 56
Rejestracja: 23 gru 2013, o 08:49
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: MALIBU 2,4 AT LT
Silnik:
Lokalizacja: WZ-podwarszawie
Kontakt:

Błąd P1133

Post autor: trebor » 21 kwie 2014, o 12:41

zakupiłem elm-a dzisiaj miałem trochę czasu i się pobawiłem z programem torque.
Znalazłem błąd P1133 i go wykasowałem. Problem w tym, że on pojawił mi się już 3 raz od montażu LPG.
Objawy: podczas jazdy na lpg przełącza się chyba na Pb i z powrotem na LPG. Słychać jak zawór przy butli przełącza na lpg, a kontrolka cały czas wskazuje jazdę na lpg.
Wiecie może w czym tkwi problem?
Gdy poprzednio pojawił się check i ten błąd pojechałem do gaziarza i on go wykasował, podłączył lapka i pojechaliśmy na testy i było wsio ok.
Instalacja jest staga: sterownik qbox i wtryski ac w01
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2014, o 22:49 przez guest_anonymus_set, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Wydzielenie postów jako osobnego tematu

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny do lacetti

Post autor: etac » 21 kwie 2014, o 12:52

Zmień gaziarza, bo robi cie w ...

Niech wyreguluje dokładnie tą instalacje. P1133 - to błąd składu mieszanki
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

trebor
Aktywny
Posty: 56
Rejestracja: 23 gru 2013, o 08:49
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: MALIBU 2,4 AT LT
Silnik:
Lokalizacja: WZ-podwarszawie
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny do lacetti

Post autor: trebor » 22 kwie 2014, o 14:48

gaziarza mam sprawdzonego - 4 auta u niego robiłem i było wsio ok.
I to by się chyba zgadzało, bo chyba sam ten błąd wywołałem. Skończył mi się gaz centralka dała sygnał akustyczny i przełączyła na PB. A ja kilka razy z powrotem przełączałem na LPG i chyba była wtedy uboga mieszanka i wywaliło checka.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny do lacetti

Post autor: etac » 22 kwie 2014, o 18:03

No to wszystko jasne :lol:
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

trebor
Aktywny
Posty: 56
Rejestracja: 23 gru 2013, o 08:49
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: MALIBU 2,4 AT LT
Silnik:
Lokalizacja: WZ-podwarszawie
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny do lacetti

Post autor: trebor » 14 gru 2014, o 18:00

etac_owiec pisze:No to wszystko jasne :lol:
Nie do końca
Błąd P1133 ponownie mi się pojawił jest to na pewno wina LPG.
Po regulacji składu mieszanki było jakiś czas ok teraz znowu wywala checka ale tylko pod dużym obciążeniu silnika( przy ciężkim bucie).
Regulacja była dokonywana podczas jazdy, co się dzieje, że się mapy tak szybko rozjeżdżają?
Możliwe, że któryś wtryskiwacz leje? lub daje za małą dawkę.
Zaobserwowałem ,jeszcze jedną przypadłość mojej instalacji, mianowicie podczas jazdy na lpg kontrolka pokazuje, że jadę na lpg a słyszę jak się zawór przy butli załącza. Więc nie wiem czy jadę na Pb czy lpg. Podczas trasy 600km spalam dodatkowo ok 10-15 l Pb.
Zamierzam powalczyć z gazownikiem, który mi to instalował (mam jeszcze rok gwarancji), ale on nie chce widzieć problemu robi nową mapę i mówi , że jest ok.

nadamus
Specjalista
Posty: 411
Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
Reputacja: 0
Imię: adam
Samochód: aveo t255 1,2 84km
Silnik:
Lokalizacja: białystok

Re: Błąd P1133

Post autor: nadamus » 14 gru 2014, o 18:21

a jak z wydajnością parownika? może być za mały i dlatego wywala check

GoLL@B
Profesjonalista
Posty: 585
Rejestracja: 18 sie 2014, o 19:06
Reputacja: 1
Imię: Krzysiek
Samochód: Daewoo Lacetti
Silnik:
Lokalizacja: W-w/Dz-n
Kontakt:

Re: Błąd P1133

Post autor: GoLL@B » 14 gru 2014, o 19:56

Błąd 1133 to błąd za bogatej mieszanki. P0420 (błąd katalizatora) może wskazywać z kolei błąd ubogiej mieszanki (za dużo tlenu). Też miałem P1133, u mnie wtryskiwacze nie trzymały już parametrów (ok. 160tyś km miały najechane wtedy).

Jeśli któryś wtryskiwacz stracił swoją wydajność (jest np. przywieszony ze względu na brud lub zaciera się) to wyregulowanie mieszanki nie będzie łatwe, albo nawet możliwe.

Oczywiście błąd P1133, jeśli można założyć że wtryskiwacze są na 100% sprawne, wskazuje, że trzeba wyregulować. Oczywiście przed samą regulacją warto pojeździć trochę na benzynie (nie tylko na czas rozgrzewania samochodu), aby przywrócić mapę do porządku.

Pytanie, ile ma zrobiona instalacja, bo piszesz, że jeszcze jest na gwarancji i jakie tam ma włożone wtryski?

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny do lacetti

Post autor: Sebastian » 14 gru 2014, o 21:34

trebor pisze: Zaobserwowałem ,jeszcze jedną przypadłość mojej instalacji, mianowicie podczas jazdy na lpg kontrolka pokazuje, że jadę na lpg a słyszę jak się zawór przy butli załącza. Więc nie wiem czy jadę na Pb czy lpg. Podczas trasy 600km spalam dodatkowo ok 10-15 l Pb.
A elektrozawór cyka przy opcji "but w podłogę" ? Bo jeśli tak to prawdopodobnie masz tak ustawione że powyżej jakiś obrotów ma automatycznie przełączyć na noPb.

Rada - jedź do innego gazownika, bo może ten którego teraz masz wpadł w rutynę (bo napisałeś, że robił Ci 4 auta) i nie przykłada się już tak jak kiedyś.

Jeszcze powiedz jakie masz graty pod maską ?
Ostatnio zmieniony 14 gru 2014, o 22:44 przez Sebastian, łącznie zmieniany 1 raz.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny do lacetti

Post autor: wszim » 14 gru 2014, o 22:00

Seba pisze:...bo może ten którego teraz masz wpadł w rachubę
:zastanawiasie: wpadł w rutynę, miałeś na myśli? :)
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny do lacetti

Post autor: Sebastian » 14 gru 2014, o 22:44

wszim pisze: :zastanawiasie: wpadł w rutynę, miałeś na myśli? :)
Tak to jest jak się pisze i nie myśli :H Mea culpa. Poprawione :D

Chodziło o to, że nie przykłada się do roboty, idzie na ilość, nie jakość, "ta mapa powinna być ok, proszę jechać".
A wiadomo, że przy LPG, każdy przypadek trzeba rozpatrywać indywidualnie.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

trebor
Aktywny
Posty: 56
Rejestracja: 23 gru 2013, o 08:49
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: MALIBU 2,4 AT LT
Silnik:
Lokalizacja: WZ-podwarszawie
Kontakt:

Re: Interfejs diagnostyczny do lacetti

Post autor: trebor » 15 gru 2014, o 11:23

Seba pisze:Jeszcze powiedz jakie masz graty pod maską ?
Stag qubox, wtryski ac w01, parownik chyba kme, albo czerwony stag ? Dobrany do mocy powyżej 120KM.

Brak ustawień, że ma się przełączać powyżej jakiś obr na pb. Poprostu słychać jak zawór cyka podczas jazdy ze stałymi obr. 3000-3500.

grobus
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 4 lip 2014, o 07:28
Reputacja: 0
Imię: Radek
Samochód: HHR 2LT 2.4 + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Błąd P1133

Post autor: grobus » 16 sty 2015, o 11:53

Jakiś czas temu też walczyłem z błędem P1133 (błąd sondy regulacyjnej). Pojawiał się podczas jazdy na lpg, po skasowaniu pojawiał się ponownie po przejechaniu ok. 200 km. Wymieniłem sondę, świece, ale problem nadal występował. Postanowiłem przegonić samochód i po przejechaniu jakiś 150-200 km z prędkością autostradową zaczęła mi dodatkowo mrugać kontrolka check engine, która po przełączeniu na Pb po kilkudziesięciu sekundach przestawała świecić. Po sprawdzeniu błędu wyszło P0300 (wielokrotne wypadanie zapłonu). Okazało się, że powodem były 2 wtryskiwacze gazowe, które przelewały. Po ich wymianie wszystkie problemy ustąpiły.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości