Wszystkiego najlepszego w nowym roku.
Kupiliśmy naszego pierwszego Chevrolet Cruz 1.4 turbo - benzyna, w wyposażeniu LTZ+. Powiem odrazu, samochód używany, ma 175 tys km przejechane rocznik 2012. Pierwsze 300km wszystko niby ok ale nie do końca. Czy to jest normalne, że płyn chłodniczy trochę gotuje się i wycieka przez zbiorniczek? Termostat pokazuje, że wszystko ok. Dodatkowo jest problem z zasysaniem powietrza, przez wlew paliwa. Silnik lubi przy ruszaniu dusić się, czasem zgasnąć. Są momenty, że silnik szarpie a po zgaszeniu pracuje jeszcze przez kilka sekund i jakby mocno się zatrzęsie na koniec.
Pierwszy Cruz
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 sty 2025, o 12:08
- Reputacja: 0
- Imię: Irena
- Samochód: Chevrolet Cruz
- Silnik: 1.4T benz
- Lokalizacja: Gostyń
- Kontakt:
- MrFabulous
- Profesjonalista
- Posty: 511
- Rejestracja: 17 lis 2013, o 18:59
- Reputacja: 17
- Imię: Conradus
- Samochód: 21' Chrysler Voyager
- Silnik: 3.6 Pentastar
- LPG: BRC Sequent P&D
- Inny samochód: 2013' Chevrolet Orlando LT+ 1.4 A14NET
- Lokalizacja: Skierniewice
- Kontakt:
Re: Pierwszy Cruz
Zarówno jeden i drugi problem jest typowy dla tego silnika.
Trzeba sprawdzić szczelność i ewentualnie wymienić zbiornik płynu chłodniczego. Silniki A14NET mają wysoką temperaturę pracy (ok. 105 stopni) więc niektóre elementy, szczególnie plastikowe oraz gumowe węże szybciej się zużywają.
Zasysanie powietrza wlewem powoduje zawór par paliwa tzw. EVAP, który przepuszcza i powoduje dostawanie się lewego powietrza do silnika. Żeby go sprawdzić wystarczy zdemontować i dmuchnąć przez niego powietrzem. To jest elektrozawór więc powinien być cały czas zamknięty po zdemontowaniu. Koszt nieduży, około 100-120zł firmy Bosch.
Podłączany był komputer? Są jakieś błędy? Może wystąpić p0171 i powinny być wysokie długoterminowe korekty paliwowe.
Trzeba sprawdzić szczelność i ewentualnie wymienić zbiornik płynu chłodniczego. Silniki A14NET mają wysoką temperaturę pracy (ok. 105 stopni) więc niektóre elementy, szczególnie plastikowe oraz gumowe węże szybciej się zużywają.
Zasysanie powietrza wlewem powoduje zawór par paliwa tzw. EVAP, który przepuszcza i powoduje dostawanie się lewego powietrza do silnika. Żeby go sprawdzić wystarczy zdemontować i dmuchnąć przez niego powietrzem. To jest elektrozawór więc powinien być cały czas zamknięty po zdemontowaniu. Koszt nieduży, około 100-120zł firmy Bosch.
Podłączany był komputer? Są jakieś błędy? Może wystąpić p0171 i powinny być wysokie długoterminowe korekty paliwowe.
W latach 2010-2025 aktywny użytkownik samochodów marki Chevrolet.
Aktualnie posiadam 2021 Chrysler Voyager LXi

STOP HYBRID, GO V6
Aktualnie posiadam 2021 Chrysler Voyager LXi

STOP HYBRID, GO V6
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość