Cruze 2.0 125KM wariująca elektryka

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Crazy
Świeżak
Posty: 48
Rejestracja: 13 maja 2022, o 09:41
Reputacja: 7
Imię: Dawid
Samochód: Opel
Silnik: A16LET
LPG: Tak
Inny samochód: Opel Astra J
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 125KM wariująca elektryka

Post autor: Crazy » 24 lis 2024, o 13:46

Ten BCM był u mnie i przejrzałem go dokładnie, żaden z elementów nie widać aby był uszkodzony, 0 śladów wody i wilgoci i co najważniejsze po podaniu napiecia pobiera książkowe wartości.

Nie jest jednak uniknione ze jest on na 1000% sprawny, co ciekawe najtańszy BCM zamienny / kompatybliny z tymi numerami wynosi od 999zl

Jeśli kolega chce moge wykonać klonowanie modułu gdyby się udało znaleźć taniej taki moduł, a może ktoś z forum pożyczy koledze taki BCM , oczywiście zachowam wszystkie kopie danych i każdy otrzyma BCM z zawartością jaką dostarczył 😉

Pozdrawiam i w razie czego to Zapraszam
P.S nie chciałem aby kolega poniósł duże koszty wymiany I programowania modułu bo nie miałem żadnych podstaw wizualnych i technicznych do jego wymiany
Diagnostyka komputerowa, elektronika, programowanie kluczy, BCM, Liczniki, Radia.

danek98
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 5 lis 2024, o 11:40
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 125KM wariująca elektryka

Post autor: danek98 » 24 lis 2024, o 14:36

Okazało się, że to u tego crazy był ten moduł i stwierdził, że moduł jest sprawny i nie pchałby się w wymianę modułu jakieś inne pomysły gdzie dalej szukać? Zapomniałem dodać, że był dodany moduł haka w tym aucie ale odpiąłem go całkowicie wtyczki przy samym module haka jak i przy bezpiecznikach i wtyczce obd.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 125KM wariująca elektryka

Post autor: etac » 24 lis 2024, o 14:40

To sprawdz jeszcze na gnieździe haka czy nie przejścia do masy na pinach
Poszukaj tis online i przejdz procedury dla błędów jakie masz. Trochę żmudna robota, ale może coś wyjdzie z tego
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

danek98
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 5 lis 2024, o 11:40
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 125KM wariująca elektryka

Post autor: danek98 » 24 lis 2024, o 14:54

z gmtis korzystam sprawdziłem według każdej procedury napięcia na pinach przy samym czujniku pedału hamulca wartości są ok na gnieździe haka już nie mam co sprawdzać, bo jest całkowicie odpięty od instalacji samochodu tyle że sobie kable zostały. O ile te światła stopu mogą z jakiegoś innego powodu szwankować tak samoczynne odpalanie auta czy załączanie zapłonu musi być realizowane przez ten bcm innej opcji nie ma. Pytanie jakbym skopiował eeprom i wgrał go w byle jaki moduł od cruza to nic nie pochrzani w reszcie modułów auta? Domyślam się, że połowa rzeczy mogłaby nie działać, ale chodzi o samo sprawdzenie, czy światła przestaną świecić ciągle. Eeprom jestem w stanie przenieść ale pamieci z mcu już nie bardzo. Znalazłem taki filmik i objaw taki sam i bcm był do wymiany https://youtu.be/jCtvI-yIayc
Ostatnio zmieniony 24 lis 2024, o 15:43 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Cenzura linku

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 125KM wariująca elektryka

Post autor: etac » 24 lis 2024, o 15:47

jak masz procedury to je wypełnij do końca.

Każda z nich wskazuje przyczyny.

W BCM dane nie siedzą tylko w eeprom więc podmiana nic nie da. Wsadzenie dowolnego moze uszkodzić inne moduły. Może ale nie musi.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

danek98
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 5 lis 2024, o 11:40
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 125KM wariująca elektryka

Post autor: danek98 » 24 lis 2024, o 16:15

to właśnie eeprom bym skopiował i wgrał na byle jaki moduł z takim samym mcu widziałem sporo filmików jak sam eeprom przenosili w cruzie i normalnie działał samochód tylko niektóre funkcje nie działały bo pamięć mcu nie była kopiowana a z tych instrukcji to co mam niby wypełnić do końca? Napięcia się zgadzają czujnik nowy jest ok a same te światła i tak maja sie nijak do całej reszty problemów instrukcje z kodu B1380 całą zrobiłem i pomierzyłem wszystko jest ok i jakoś potrafi sobie odpalić

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 125KM wariująca elektryka

Post autor: etac » 24 lis 2024, o 17:25

Jak jest błąd, musi byc przyczyna. Jak robisz zgodnie to kroki muszą wskazać przyczynę.

Trochę upierdliwe, ale nigdy mnie nie zawiodły te procedure. Oczywiście jak robiłem krok po kroku, a nie uznawałem ze głupoty piszą. Raz musiałem pół auta rozebrać żeby dowiedzieć się ze czujnik na szybie do wymiany.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

danek98
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 5 lis 2024, o 11:40
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 125KM wariująca elektryka

Post autor: danek98 » 24 lis 2024, o 20:59

Dobra sprawa wygląda tak z tymi światłami stopu błąd dalej jest c0890 z sekcji sprawdzania obwodów w TIS
wszystkie wartości mieszczą się idealnie w zakresach, które są tam podane jedynie zakres z punktu 6 mnie troche dziwi bo tam jest poniżej 0.3v u mnie jest 11mv no ale jest mniej więc raczej sie zgadza to jakie porady dalej? wiązkę jak juz pisałem mierzyłem kilka razy zero zwarć do masy czy plusa zauważyłem że na testerze diagnostycznym w danych rzeczywistych wartość brake pressure sensor jest 0,47v gdy pedał jest na samej górze po wciśnięciu pedału hamulca skacze tak do 1v chyba że w podłoge wciśnie na siłę to do 2v idzie
Obrazek
ale jest też pozycja brake pedal position sensor jest not activated bez znaczenia jak wciśnie się hamulec
Obrazek
Ostatnio zmieniony 24 lis 2024, o 21:11 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto link do nielegalnego oprogramowania.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 125KM wariująca elektryka

Post autor: etac » 25 lis 2024, o 05:12

Ja ci nie pomogę bo mnie nie słuchasz. Diagnostyka nie polega tylko na mierzeniu wiązki, a diagnostyce układu. Skoro jest błąd to są przyczyny do niego.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

danek98
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 5 lis 2024, o 11:40
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 125KM wariująca elektryka

Post autor: danek98 » 25 lis 2024, o 09:29

to skoro diagnostyka nie polega na mierzeniu tego co jest w instrukcjach na tamtej stronie to, w jaki sposób mam szukać twoim zdaniem? Według instrukcji wszystko zmierzyłem i wszystko sie zgadza a bcm według tego z forum jest sprawny. Uklad od świateł patrząc na schematy jest tylko wiązka z bcm do czujnika przy pedale hamulca nawet ci specjalnie wstawie żebyś nie szukał
Obrazek

Więc powiedz mi co mam dalej diagnozować? masz wyraźnie schemat czujnik nowy mierzony jest ok wiązka jest ok bcm był sprawdzany jest sprawny co masz tam więcej w tym układzie do diagnozowania?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 125KM wariująca elektryka

Post autor: etac » 25 lis 2024, o 12:02

Masz krok po kroku opisane w tis. Na koniec każdego kroku masz decyzje. Mierzysz obwód szukasz wartosci jesli się zgadza idziesz dalej. Mierzysz kolejny element, czytasz co dalej. Po każdym kroku masz podane co jest sprawne a co nie i co trzeba wymienić.

Po cos to wymyślili.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

danek98
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 5 lis 2024, o 11:40
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 125KM wariująca elektryka

Post autor: danek98 » 25 lis 2024, o 12:19

Chyba nie czytałeś wszystkich postów co dalej mam mierzyć bo sprawdziłem wszystkie kroki po kolei nie czytasz uważnie? Wszystkie wartości z tych kroków mieszczą sie w zakresach tam podanych co mam wymieniać jeśli wartości sie zgadzają? jak chcesz to kolejny raz pomierze wszystko i ci zdjęcia z mulitmetrem powrzucam

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 125KM wariująca elektryka

Post autor: etac » 25 lis 2024, o 12:33

To nie czytasz uważnie mnie i procedury. Skoro jest błąd to znaczy że jest przyczyną i można ją znaleźć postępując zgodnie z algorytmem diagnozy opisanym w TIs.

Robiłem to setki razy i nigdy mnie ta technika nie zawiodła, chyba że sam chciałem być mądrzejszy od niej to wtedy szedłem w ślepy zaułek.

Pytanie czy po wymianie czujnika hamulca robiłeś jego programowanie
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

danek98
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 5 lis 2024, o 11:40
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 125KM wariująca elektryka

Post autor: danek98 » 25 lis 2024, o 12:36

no sam pisałeś jeszcze kilka postów wcześniej ze twoim zdaniem bcm do wymiany a tera nagle zmieniasz zdanie żeby sprawdzać błędy po instrukcjach ale jeśli twierdzisz że źle sprawdzam to aż zmarnuje czas i pomierzę wszystko ze zdjęciami i ci powstawiam

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 125KM wariująca elektryka

Post autor: bubu1769 » 25 lis 2024, o 13:25

Według mnie w TIS-ie jest opis diagnostyki błędu C0277 a niekoniecznie C0890.
C0890 tyczy się napięcia odniesienia.
Według mnie te wartości
wartość brake pressure sensor jest 0,47v gdy pedał jest na samej górze po wciśnięciu pedału hamulca skacze tak do 1v chyba że w podłogę wciśnie na siłę to do 2v idzie
są nieprawidłowe bo powinno to oscylować między 0 a 5V.
Jeśli z podpiętym pedałem hamulca ciężko ma uzyskać 2V to możliwe że coś jest nie tak z czujnikiem bądź napięciem odniesienia.
Spróbuj na podłączonym czujniku sprawdzić jakie jest napięcie między C a masą (A).
Warto by też podłączyć się nawet Op-Com-em by zobaczyć czy ten błąd C0890 ma końcówkę 03 czy 07.
Podejrzewam że będzie właśnie C0890 03.

danek98
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 5 lis 2024, o 11:40
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 125KM wariująca elektryka

Post autor: danek98 » 25 lis 2024, o 13:41

Wrzucałem wcześniej kod z opcoma jest c0890-07 za wysokie napięcie po odpięciu czujnika kod sie zmieniał na C0277 07: Wysokie napięcie obwodu czujnika pozycji pedału hamulca i uprzedzam już całą wiązke od czujnika do bcm zmierzyłem pod kątem zwarć do masy jak i do plusa czy to głównego akumulatora czy też do plusów które idą bezpośrednio do bcm
pomijam fakt że te światła to nie był główny problem od początku tego wątku tylko to sie stało po czyszczeniu bezpieczników a wcześniej już były problemy jak w 1 poście ten samochód sam potrafił nawet kierunek włączać no ale bcm jest sprawny a za te wszystkie rzeczy odpowiada tylko bcm

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 125KM wariująca elektryka

Post autor: bubu1769 » 25 lis 2024, o 14:35

Nie widzę nigdzie wcześniej podanego tego błędu, może był na screenie wrzuconym na zewnętrzny serwer i już wygasł.
Zmierz jeszcze raz to napięcie odniesienia, bo też nie mogę znaleźć żeby było podawane.
Nie wiem w jakim zakresie kolega Crazy sprawdzał ten sterownik i czy było to robione tylko na stole, bo z tego co podawał sprawdził go tylko wizualnie i sprawdzając prąd po podaniu zasilania.
Jeśli napięcie odniesienia jest prawidłowe a sterownik wywala błąd że niby jest za wysokie to bardzo możliwe że jednak on jest uszkodzony i wariuje.
Tak jak Crazy pisał najlepiej było by dorwać od kogoś drugi moduł do testów.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 125KM wariująca elektryka

Post autor: etac » 25 lis 2024, o 15:12

No to jak mamy C0277 mamy 10 pytan i działań.

Wpisz odpowiedzi od punktu 3
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Crazy
Świeżak
Posty: 48
Rejestracja: 13 maja 2022, o 09:41
Reputacja: 7
Imię: Dawid
Samochód: Opel
Silnik: A16LET
LPG: Tak
Inny samochód: Opel Astra J
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 125KM wariująca elektryka

Post autor: Crazy » 26 lis 2024, o 10:06

Danek jak przerzucisz eeprom to tak naprawdę odpalisz tylko auto , szansa że trafisz na identyczną konfigurację jak w twoim bcm są marne niestety, dlatego napisałem że jeśli dopadniesz bcm to moge Ci sklonować z zachowaniem danych do wgrania spowrotem 😉
Diagnostyka komputerowa, elektronika, programowanie kluczy, BCM, Liczniki, Radia.

danek98
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 5 lis 2024, o 11:40
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 125KM wariująca elektryka

Post autor: danek98 » 27 lis 2024, o 11:04

widze ze lubisz sobie nabijać posty bezsensownie
punkt 3 miernik wskazuje 0,5Ω mierzone między zaciskiem C a klemą minusową akumulatora
punkt 5 równo 5v
punkt 6 11mv
punkt 7 4,9v
punkt 9 0.l nie ma zwarcia

uprzedzam czujnik stary jak i nowy pomierzyłem mieści sie w zakresach tam podanych

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 125KM wariująca elektryka

Post autor: bubu1769 » 27 lis 2024, o 11:42

No to moim zdaniem moduł jest uszkodzony, a przynajmniej jego pomiar napięcia, skoro pokazuje C0890 07 i C0277 07 według pomiarów napięcie jest prawidłowe.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 125KM wariująca elektryka

Post autor: etac » 27 lis 2024, o 12:50

No to wiemy już na pewno że pomiary mamy zgodne.

Według tis jest krok nastepny. Test statyczny i dynamiczny, czyli obejście wiązki fabrycznej i ponowne pomiary

Może być gdzieś kabel przetarty i tego nie widać.

Nie nabijaj tylko przekazuje Ci moje doświadczenie.

Na razie nie obstawiam BCM po tych pomiarach.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

danek98
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 5 lis 2024, o 11:40
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 125KM wariująca elektryka

Post autor: danek98 » 30 lis 2024, o 12:35

światła naprawione czekam z poradami na inne usterki nie wiem jak on sprawdzał ten moduł ale nie polecam gościa, szkoda czasu i kasy na wysyłke przejrzałem bcm dokładnie pod mikroskopem i znalazłem uszkodzony kondensator wymieniłem światła działają błąd skasowany tylko nie wiem co z resztą problemów auto wczoraj znowu samo odpaliło dalej mi sie wydaje że coś z bcm jest

Dodano po 2 godzinach 56 minutach 25 sekundach:
wyskoczyły kolejne błędy i nawet te same od świateł hamowania ale światła świecą normalnie jak sie wciśnie hamulec
Obrazek
w ebcm standardowo komunikacja z silnikiem i modułem skrzyni biegów pomimo że to manual i nie posiada takiego modułu
Obrazek
więc gdzie szukać tylko kolego etac nie pisz mi, żebym szukał w tis po instrukcjach, bo te instrukcje to se możesz wsadzić wiesz gdzie ze światłami jakoś według instrukcji wszystko było sprawne a bcm miał uszkodzony kondensator a na dodatek był na sprawdzaniu u kogoś kogo sam polecasz

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 125KM wariująca elektryka

Post autor: etac » 30 lis 2024, o 17:05

te instrukcje ktoś siedział i latami przygotowywał, a jak Dawid ci nie pasuje, to ja też nie jestem godzien dalszego pomagania.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

danek98
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 5 lis 2024, o 11:40
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze 2.0 125KM wariująca elektryka

Post autor: danek98 » 30 lis 2024, o 17:16

A co ma mi nie pasować typ dostał sterownik i nie znalazł tak prostej usterki jak kondensator gdzie w warunkach domowych sam go znalazłem to chyba średnio sprawdzał ten moduł. Ktoś pomoże z resztą błędów gdzie szukać przyczyny? czemu on wywala błędy, od rzeczy których samochód nie posiada, ale pewnie skończy się na kupnie programatora i wymianie modułu
a tak poza tym twoja pomoc jak do tej pory wyglądała na zasadzie sprawdź według instrukcji błędy/pisz do crazy/wyślij moduł do dawida na sprawdzenie

Zablokowany

Wróć do „Cruze Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości