Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Dotychczas przy sytuacji gdy podczas włączenia silnika usłyszałem grzechotanie natychmiast wyłączyłem silnik. Po ponownym uruchomieniu silnika wszystko było w porządku. Co by się stał gdybym pozostawił silnik przy taki grzechotaniu?
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Nic by się nie stało, bo po 2-3 sekundach przestaje stukać a to co robiłeś, to tylko męczyłeś niepotrzebnie akumulator i rozrusznik.
Dodano po 5 minutach :
W Opel Hornet we Wrocławiu był przypadek, że 2 razy wymieniali KZFR w Cruze, klient przyjeżdżał na wymianę. Po 40 000 km zaczynało się ponowne dizlowanie kół.
Dodano po 5 minutach :
Punkt 3 jest najczęstszym przypadkiem.BoLeslaw pisze: ↑26 sie 2024, o 08:16Na nagraniu nie słyszę niczego podejrzanego, aczkolwiek skoro przy obrotach jałowych KZFR znajdują się w pozycji zablokowanej (brak współotwarcia zaworów dolotowych z wydechowymi), to taki filmik o niczym nie przesądza. Błąd P0016 może świadczyć o niedostatecznym przesunięciu kątowym KZFR dolotowego. Kilka opcji:
1) przyblokowany przepływ oleju przez elektrozawór sterujący KZFR (można wyczyścić sitko zaworu dolotowego).
2) przestawiony rozrząd
3) nieszczelne komory olejowe znajdujące się w KZFR (ciśnienie oleju "ucieka" z jednej komory do drugiej przez nieszczelności wynikłe ze zużycia tej części)
4) nierównomierny rozkład ciśnienia oleju na magistrali, np. jeśli masz większy luz na panewkach wału lub wałków rozrządu, to ciśnienie będzie szukać najmniejszego oporu i najzwyczajniej będzie za małe aby sterować zmiennymi fazami zawłaszcza przy niskich prędkościach obrotowych wału (= pompy oleju).
W Opel Hornet we Wrocławiu był przypadek, że 2 razy wymieniali KZFR w Cruze, klient przyjeżdżał na wymianę. Po 40 000 km zaczynało się ponowne dizlowanie kół.

240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Czy jest sens wymieniać elektrozawór?
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 3
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Na ruskim forum często wspominają że rozwiązaniem tego problemu dizlowania auta przy zapalaniu jest zawór zwrotny oleju, nr części 55563957 i po wymianie problem z grzechotaniem ustaje.
https://www.drive2.ru/l/602463378740355078/
https://www.drive2.ru/l/542961932613714667/ P0011, P0016 - moja historia
https://www.drive2.ru/l/602463378740355078/
https://www.drive2.ru/l/542961932613714667/ P0011, P0016 - moja historia
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ 2012 + LPG BRC
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Wczoraj podczas jazdy przy oddawaniu gazu samochód nie reagował. Prędkość spadała. Po redukcji biegu samochód zaczął reagować na gaz. Przejechałem 3km i ta sama sytuacja. Później przejechałem 12 km na autostradzie z tempomatem i wszystko było w porządku. Dzisiaj odpaliłem samochód bez żadnego problemu. Przełączyłem na benzynę. Chciałem wyeliminować problem z gazem. Podczas jazdy na autostradzie z tempomatem samochód raz się lekko przydusił. Spadła delikatnie prędkość i sam przyspieszył do docelowej prędkości. Dojechałem do pracy i zgasł mi samochód. Odpaliłem go i ruszyłem. Po przejechaniu 100m samochód zgasł i już nie odpala. Akumulator wymieniony 2 miesiące temu. Błędy nie pojawiły się. Odpiąłem klemę i zobaczę później czy odpali. Macie jakieś sugestie co to może być?
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
czym diagnozowane?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Car scanner. Tak na szybko. Nic innego przy sobie nie miałem
Dodano po 1 godzinie 29 minutach 42 sekundach:
Podłączyłem klemę. Silnik odpalił za pierwszym razem. Pozostawiłem włączony silnik. Po 5 minutach zgasł
Dodano po 1 godzinie 29 minutach 42 sekundach:
Podłączyłem klemę. Silnik odpalił za pierwszym razem. Pozostawiłem włączony silnik. Po 5 minutach zgasł
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
to podepnij coś dedykowanego i odczytaj
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 lip 2024, o 18:20
- Reputacja: 2
- Imię: Bolek
- Samochód: Ford Focus Mk2
- Silnik: 1.6 115KM Pb+LPG
- LPG: Stag QBox Plus
- Lokalizacja: Mała Wioska
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Tzw. "jeździć - obserwować" z tym błędem P016 to mega ryzyko. Kojarzę z z Netu dwa przypadki, w których awaria, a raczej rozsypka KZFR, spowodowała kolizję tłoków z zaworami (co ciekawe zawory pogięły się tylko te od strony uszkodzonego koła).
Do tego LPG... Nie wiem czy kolega ma hydrauliczną regulację zaworów czy przez wymianę szklanek, ale luzy to jedno a stan gniazd zaworowych i/lub przylgni zaworowych to drugie. Przykładowo, luz zaworowy może być poprawny, ale są wypalone gniazda lub grzybki zaworów, więc nie ma dokładnego kontaktu zaworu z głowicą i kompresja ucieka. Przy szklankach hydraulicznych luz się kompensuje, chyba że coś nie tak z kanałami olejowymi / olejem / ciśnieniem oleju (wspólny mianownik do sterowania KZFR) podczas rozszerzalności cieplnej, ale przy wypalonych gniazdach / zaworach kontakt tych elementów wcale nie musi pozostawać taki sam niezależnie od rozgrzania głowicy. Innymi słowy, wypalone gniazdo z początku będzie dawać takie oznaki, jakby zawory zaczynały się podpierać w silnikach bez hydrauliki zaworowej, i po rozgrzaniu głowicy cylindry tracą ciśnienie sprężania/rozprężania.
No chyba że ten Cruze 1.8 nie ma popychaczy hydraulicznych...
Katalizator sprawny? Jak z poborem oleju?
Do tego LPG... Nie wiem czy kolega ma hydrauliczną regulację zaworów czy przez wymianę szklanek, ale luzy to jedno a stan gniazd zaworowych i/lub przylgni zaworowych to drugie. Przykładowo, luz zaworowy może być poprawny, ale są wypalone gniazda lub grzybki zaworów, więc nie ma dokładnego kontaktu zaworu z głowicą i kompresja ucieka. Przy szklankach hydraulicznych luz się kompensuje, chyba że coś nie tak z kanałami olejowymi / olejem / ciśnieniem oleju (wspólny mianownik do sterowania KZFR) podczas rozszerzalności cieplnej, ale przy wypalonych gniazdach / zaworach kontakt tych elementów wcale nie musi pozostawać taki sam niezależnie od rozgrzania głowicy. Innymi słowy, wypalone gniazdo z początku będzie dawać takie oznaki, jakby zawory zaczynały się podpierać w silnikach bez hydrauliki zaworowej, i po rozgrzaniu głowicy cylindry tracą ciśnienie sprężania/rozprężania.
No chyba że ten Cruze 1.8 nie ma popychaczy hydraulicznych...
Katalizator sprawny? Jak z poborem oleju?
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
1.6 i 1.8 ma regulacje mechaniczną luzów zaworowych - szklanki
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Założyłem starą cewkę (miesiąc temu wymieniłem cewkę) i samochód działa bez zarzutów. Przejechałem 25 km. Pozostawiłem samochód z włączonym silnikiem na 10 min. Nie zgasł silnik. Zarówno na benzynie jak i na gazie silnik pracuję bez przerwy. Myślicie, że to mogła być wina być może wadliwej cewki?
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 lip 2024, o 18:20
- Reputacja: 2
- Imię: Bolek
- Samochód: Ford Focus Mk2
- Silnik: 1.6 115KM Pb+LPG
- LPG: Stag QBox Plus
- Lokalizacja: Mała Wioska
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Sugerujesz więc że wymiana cewki rozwiązała problem z P016
Przy instalacji LPG świece i przewody wymienia się przynajmniej co 20 kkm, no dobra przewody co 30 tyś.
Może wróćmy do tematu KZFR.

Może wróćmy do tematu KZFR.
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Chciałem przyoszczędzić i kupiłem chińską cewkę za 150 zł. Stara cewka była z firmy delphi. Zmieniłem cewkę na starą i przejechałem wczoraj 25 km. Dzisiaj 15 km i nie ma żadnego problemu z jazdą, szarpaniem. Błędy po wczorajszym wykasowaniu nie pojawiły się. Wszystko wskazuje, że to jednak wina cewki. Wymienię jeszcze elektrozawór.
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Masz nauczkę - kolejną.
Cewki do cruzaka tylko Delphi a i tak nie ma 100% gwarancji że wytrzyma tyle co org.
Dodano po 5 minutach 52 sekundach:
Ile minęło czasu\km od diselowania do tej awarii?
Cewki do cruzaka tylko Delphi a i tak nie ma 100% gwarancji że wytrzyma tyle co org.
Dodano po 5 minutach 52 sekundach:
The What?!?! W 18XER ?
Ile minęło czasu\km od diselowania do tej awarii?
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 lip 2024, o 18:20
- Reputacja: 2
- Imię: Bolek
- Samochód: Ford Focus Mk2
- Silnik: 1.6 115KM Pb+LPG
- LPG: Stag QBox Plus
- Lokalizacja: Mała Wioska
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Pomijam efekt dieslowania występującego TYLKO podczas uruchomiania silnika. Kolega @Dragen zgłaszał błąd P0016, który sam się nie naprawi bez ingerencji w układ rozrządu z wałem korbowym. Przy takim błędzie silnik może wykazywać objawy większej mocy albo mniejszej, w zależności od kierunku przestawienia rozrządu. Wymiana cewki (i dodatkowo świec, przeowdów) nie rozwiąże tego problemu.
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Dałem samochód do naprawy. Mechanik był pewny diagnozy i wymienił czujnik od rozrządu. Po odebraniu samochodu i po przejechaniu łącznie 100-150 km silnik zgasł. Przejechałem ok 5km i silnik w trakcie jazdy zgasł. po kilku minutach odpalił. Pojechałem kolejne 5 km i zgasiłem silnik. Chcąc odpalić ponownie samochód silnik już nie reagował. Odczekałem 1,5 h i odpaliłem silnik jak gdy nic. Oddałem z powrotem samochód do mechanika. Mechanik poustawiał rozrząd bo stwierdził, że coś przeskoczyło. Wymienił też jakieś dwie tulejki. Odebrałem samochód. Przejechałem 15 km i silnik w trakcie jazdy zgasł i już nie odpalił. Odczekałem 1,5h i dalej nie mogłem odpalić silnika. Odpiąłem klemę od akumulatora i wtyczkę od cewki. Po 10 min podłączyłem i uruchomiłem silnik bez problemu. Wróciłem do domu i pozostawiłem włączony silnik. Pracuje już z 20 min. Strach jeździć tym samochodem bo juz 5 razy zgasł mi w takcie jazdy
Praca silnika: https://photos.app.goo.gl/h3Z38oQemWGdE5Lz7
Parametry: https://photos.app.goo.gl/X359Ft13ggSpBV4e8
Praca silnika: https://photos.app.goo.gl/h3Z38oQemWGdE5Lz7
Parametry: https://photos.app.goo.gl/X359Ft13ggSpBV4e8
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
u kogo naprawiasz?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Miejscowy mechanik. Straciłem do niego zaufanie.
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
to może tutaj - https://electrogm.pl jedź
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Tam to bym nie dojechał. Z dwa razy przez drogę by mi zgasł silnik. Jestem umówiony do innego mechanika. Terminy dopiero w połowie października. Pozostaje mi tylko czekać.
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
ja bym nie testował, tylko odstawił do Dawida on się zna na produktach GM, co może być kluczem do rozwiązania problemu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Oddałem samochód do innego mechanika. Testuje go już 4 dzień. Pokonał dystanse 5-10 km, 20-30 km i ostatnio 70 km. Wszystko jest w porządku. Samochód nie zgasł ani razu. Błędy nie pojawiły się. Jeździł z podłączonym komputer i parametry były w porządku. Sterownik też jest w porządku. Sam już nie wiem co mam myśleć.
-
- Specjalista
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Zauważyłem, że mechanik odłączył ładowarkę samochodową. Pod ładowarkę miałem podłączone: kamerkę, oczyszczacz i ładowarkę do telefonu. Myślicie, że to może mieć jakiś wpływ z gaśnięciem samochodu?
- etac
- Prezes
- Posty: 24971
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 302
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
skoro odłączył i problemu nie ma to raczej miało wpływ
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
Niestety zasilacze impulsowe sieją po instalacji i takie rzeczy są jak najbardziej realne.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości