Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Dragen
Specjalista
Posty: 403
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
Reputacja: 0
Imię: Eko
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: LPG ALEX BARACUDA
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Dragen » 28 sie 2024, o 10:07

Dotychczas przy sytuacji gdy podczas włączenia silnika usłyszałem grzechotanie natychmiast wyłączyłem silnik. Po ponownym uruchomieniu silnika wszystko było w porządku. Co by się stał gdybym pozostawił silnik przy taki grzechotaniu?

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: huri_khan » 28 sie 2024, o 10:59

Nic by się nie stało, bo po 2-3 sekundach przestaje stukać a to co robiłeś, to tylko męczyłeś niepotrzebnie akumulator i rozrusznik.

Dodano po 5 minutach :
BoLeslaw pisze:
26 sie 2024, o 08:16
Na nagraniu nie słyszę niczego podejrzanego, aczkolwiek skoro przy obrotach jałowych KZFR znajdują się w pozycji zablokowanej (brak współotwarcia zaworów dolotowych z wydechowymi), to taki filmik o niczym nie przesądza. Błąd P0016 może świadczyć o niedostatecznym przesunięciu kątowym KZFR dolotowego. Kilka opcji:
1) przyblokowany przepływ oleju przez elektrozawór sterujący KZFR (można wyczyścić sitko zaworu dolotowego).
2) przestawiony rozrząd
3) nieszczelne komory olejowe znajdujące się w KZFR (ciśnienie oleju "ucieka" z jednej komory do drugiej przez nieszczelności wynikłe ze zużycia tej części)
4) nierównomierny rozkład ciśnienia oleju na magistrali, np. jeśli masz większy luz na panewkach wału lub wałków rozrządu, to ciśnienie będzie szukać najmniejszego oporu i najzwyczajniej będzie za małe aby sterować zmiennymi fazami zawłaszcza przy niskich prędkościach obrotowych wału (= pompy oleju).
Punkt 3 jest najczęstszym przypadkiem.
W Opel Hornet we Wrocławiu był przypadek, że 2 razy wymieniali KZFR w Cruze, klient przyjeżdżał na wymianę. Po 40 000 km zaczynało się ponowne dizlowanie kół. ;)
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Dragen
Specjalista
Posty: 403
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
Reputacja: 0
Imię: Eko
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: LPG ALEX BARACUDA
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Dragen » 28 sie 2024, o 11:42

Czy jest sens wymieniać elektrozawór?

murdertul
Bywalec
Posty: 165
Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
Reputacja: 3
Imię: Dominik
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
LPG: Tak BRC SQ24
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: murdertul » 29 sie 2024, o 11:19

Na ruskim forum często wspominają że rozwiązaniem tego problemu dizlowania auta przy zapalaniu jest zawór zwrotny oleju, nr części 55563957 i po wymianie problem z grzechotaniem ustaje.
https://www.drive2.ru/l/602463378740355078/

https://www.drive2.ru/l/542961932613714667/ P0011, P0016 - moja historia
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ 2012 + LPG BRC

Dragen
Specjalista
Posty: 403
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
Reputacja: 0
Imię: Eko
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: LPG ALEX BARACUDA
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Dragen » 31 sie 2024, o 09:22

Wczoraj podczas jazdy przy oddawaniu gazu samochód nie reagował. Prędkość spadała. Po redukcji biegu samochód zaczął reagować na gaz. Przejechałem 3km i ta sama sytuacja. Później przejechałem 12 km na autostradzie z tempomatem i wszystko było w porządku. Dzisiaj odpaliłem samochód bez żadnego problemu. Przełączyłem na benzynę. Chciałem wyeliminować problem z gazem. Podczas jazdy na autostradzie z tempomatem samochód raz się lekko przydusił. Spadła delikatnie prędkość i sam przyspieszył do docelowej prędkości. Dojechałem do pracy i zgasł mi samochód. Odpaliłem go i ruszyłem. Po przejechaniu 100m samochód zgasł i już nie odpala. Akumulator wymieniony 2 miesiące temu. Błędy nie pojawiły się. Odpiąłem klemę i zobaczę później czy odpali. Macie jakieś sugestie co to może być?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: etac » 31 sie 2024, o 10:18

czym diagnozowane?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Dragen
Specjalista
Posty: 403
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
Reputacja: 0
Imię: Eko
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: LPG ALEX BARACUDA
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Dragen » 31 sie 2024, o 11:58

Car scanner. Tak na szybko. Nic innego przy sobie nie miałem

Dodano po 1 godzinie 29 minutach 42 sekundach:
Podłączyłem klemę. Silnik odpalił za pierwszym razem. Pozostawiłem włączony silnik. Po 5 minutach zgasł

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: etac » 31 sie 2024, o 15:55

to podepnij coś dedykowanego i odczytaj
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

BoLeslaw
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 25 lip 2024, o 18:20
Reputacja: 2
Imię: Bolek
Samochód: Ford Focus Mk2
Silnik: 1.6 115KM Pb+LPG
LPG: Stag QBox Plus
Lokalizacja: Mała Wioska
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: BoLeslaw » 31 sie 2024, o 16:36

Tzw. "jeździć - obserwować" z tym błędem P016 to mega ryzyko. Kojarzę z z Netu dwa przypadki, w których awaria, a raczej rozsypka KZFR, spowodowała kolizję tłoków z zaworami (co ciekawe zawory pogięły się tylko te od strony uszkodzonego koła).

Do tego LPG... Nie wiem czy kolega ma hydrauliczną regulację zaworów czy przez wymianę szklanek, ale luzy to jedno a stan gniazd zaworowych i/lub przylgni zaworowych to drugie. Przykładowo, luz zaworowy może być poprawny, ale są wypalone gniazda lub grzybki zaworów, więc nie ma dokładnego kontaktu zaworu z głowicą i kompresja ucieka. Przy szklankach hydraulicznych luz się kompensuje, chyba że coś nie tak z kanałami olejowymi / olejem / ciśnieniem oleju (wspólny mianownik do sterowania KZFR) podczas rozszerzalności cieplnej, ale przy wypalonych gniazdach / zaworach kontakt tych elementów wcale nie musi pozostawać taki sam niezależnie od rozgrzania głowicy. Innymi słowy, wypalone gniazdo z początku będzie dawać takie oznaki, jakby zawory zaczynały się podpierać w silnikach bez hydrauliki zaworowej, i po rozgrzaniu głowicy cylindry tracą ciśnienie sprężania/rozprężania.

No chyba że ten Cruze 1.8 nie ma popychaczy hydraulicznych...
Katalizator sprawny? Jak z poborem oleju?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: etac » 31 sie 2024, o 18:13

1.6 i 1.8 ma regulacje mechaniczną luzów zaworowych - szklanki
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Dragen
Specjalista
Posty: 403
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
Reputacja: 0
Imię: Eko
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: LPG ALEX BARACUDA
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Dragen » 31 sie 2024, o 21:19

Założyłem starą cewkę (miesiąc temu wymieniłem cewkę) i samochód działa bez zarzutów. Przejechałem 25 km. Pozostawiłem samochód z włączonym silnikiem na 10 min. Nie zgasł silnik. Zarówno na benzynie jak i na gazie silnik pracuję bez przerwy. Myślicie, że to mogła być wina być może wadliwej cewki?

BoLeslaw
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 25 lip 2024, o 18:20
Reputacja: 2
Imię: Bolek
Samochód: Ford Focus Mk2
Silnik: 1.6 115KM Pb+LPG
LPG: Stag QBox Plus
Lokalizacja: Mała Wioska
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: BoLeslaw » 1 wrz 2024, o 16:52

Sugerujesz więc że wymiana cewki rozwiązała problem z P016 {:/ Przy instalacji LPG świece i przewody wymienia się przynajmniej co 20 kkm, no dobra przewody co 30 tyś.
Może wróćmy do tematu KZFR.

Dragen
Specjalista
Posty: 403
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
Reputacja: 0
Imię: Eko
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: LPG ALEX BARACUDA
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Dragen » 1 wrz 2024, o 19:11

Chciałem przyoszczędzić i kupiłem chińską cewkę za 150 zł. Stara cewka była z firmy delphi. Zmieniłem cewkę na starą i przejechałem wczoraj 25 km. Dzisiaj 15 km i nie ma żadnego problemu z jazdą, szarpaniem. Błędy po wczorajszym wykasowaniu nie pojawiły się. Wszystko wskazuje, że to jednak wina cewki. Wymienię jeszcze elektrozawór.

Awatar użytkownika
C77
Fachman
Posty: 2337
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Reputacja: 12
Imię: Nieomylna Legenda
Samochód: 1st. Cruze on Drive2
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Piękne Miasto
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: C77 » 4 wrz 2024, o 13:24

Masz nauczkę - kolejną.
Cewki do cruzaka tylko Delphi a i tak nie ma 100% gwarancji że wytrzyma tyle co org.

Dodano po 5 minutach 52 sekundach:
BoLeslaw pisze:
31 sie 2024, o 16:36
Tzw. "jeździć - obserwować" z tym błędem P016 to mega ryzyko. Kojarzę z z Netu dwa przypadki, w których awaria, a raczej rozsypka KZFR, spowodowała kolizję tłoków z zaworami (co ciekawe zawory pogięły się tylko te od strony uszkodzonego koła).
The What?!?! W 18XER ?
Ile minęło czasu\km od diselowania do tej awarii?
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Obrazek
Ja na Drive2

BoLeslaw
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 25 lip 2024, o 18:20
Reputacja: 2
Imię: Bolek
Samochód: Ford Focus Mk2
Silnik: 1.6 115KM Pb+LPG
LPG: Stag QBox Plus
Lokalizacja: Mała Wioska
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: BoLeslaw » 4 wrz 2024, o 20:03

C77 pisze:
4 wrz 2024, o 13:30
The What?!?! W 18XER ?
Ile minęło czasu\km od diselowania do tej awarii?
Pomijam efekt dieslowania występującego TYLKO podczas uruchomiania silnika. Kolega @Dragen zgłaszał błąd P0016, który sam się nie naprawi bez ingerencji w układ rozrządu z wałem korbowym. Przy takim błędzie silnik może wykazywać objawy większej mocy albo mniejszej, w zależności od kierunku przestawienia rozrządu. Wymiana cewki (i dodatkowo świec, przeowdów) nie rozwiąże tego problemu.

Dragen
Specjalista
Posty: 403
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
Reputacja: 0
Imię: Eko
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: LPG ALEX BARACUDA
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Dragen » 22 wrz 2024, o 17:04

Dałem samochód do naprawy. Mechanik był pewny diagnozy i wymienił czujnik od rozrządu. Po odebraniu samochodu i po przejechaniu łącznie 100-150 km silnik zgasł. Przejechałem ok 5km i silnik w trakcie jazdy zgasł. po kilku minutach odpalił. Pojechałem kolejne 5 km i zgasiłem silnik. Chcąc odpalić ponownie samochód silnik już nie reagował. Odczekałem 1,5 h i odpaliłem silnik jak gdy nic. Oddałem z powrotem samochód do mechanika. Mechanik poustawiał rozrząd bo stwierdził, że coś przeskoczyło. Wymienił też jakieś dwie tulejki. Odebrałem samochód. Przejechałem 15 km i silnik w trakcie jazdy zgasł i już nie odpalił. Odczekałem 1,5h i dalej nie mogłem odpalić silnika. Odpiąłem klemę od akumulatora i wtyczkę od cewki. Po 10 min podłączyłem i uruchomiłem silnik bez problemu. Wróciłem do domu i pozostawiłem włączony silnik. Pracuje już z 20 min. Strach jeździć tym samochodem bo juz 5 razy zgasł mi w takcie jazdy

Praca silnika: https://photos.app.goo.gl/h3Z38oQemWGdE5Lz7

Parametry: https://photos.app.goo.gl/X359Ft13ggSpBV4e8

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: etac » 22 wrz 2024, o 17:49

u kogo naprawiasz?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Dragen
Specjalista
Posty: 403
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
Reputacja: 0
Imię: Eko
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: LPG ALEX BARACUDA
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Dragen » 22 wrz 2024, o 17:53

Miejscowy mechanik. Straciłem do niego zaufanie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: etac » 22 wrz 2024, o 18:08

to może tutaj - https://electrogm.pl jedź
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Dragen
Specjalista
Posty: 403
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
Reputacja: 0
Imię: Eko
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: LPG ALEX BARACUDA
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Dragen » 22 wrz 2024, o 19:37

Tam to bym nie dojechał. Z dwa razy przez drogę by mi zgasł silnik. Jestem umówiony do innego mechanika. Terminy dopiero w połowie października. Pozostaje mi tylko czekać.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: etac » 22 wrz 2024, o 20:01

ja bym nie testował, tylko odstawił do Dawida on się zna na produktach GM, co może być kluczem do rozwiązania problemu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Dragen
Specjalista
Posty: 403
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
Reputacja: 0
Imię: Eko
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: LPG ALEX BARACUDA
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Dragen » 10 paź 2024, o 15:12

Oddałem samochód do innego mechanika. Testuje go już 4 dzień. Pokonał dystanse 5-10 km, 20-30 km i ostatnio 70 km. Wszystko jest w porządku. Samochód nie zgasł ani razu. Błędy nie pojawiły się. Jeździł z podłączonym komputer i parametry były w porządku. Sterownik też jest w porządku. Sam już nie wiem co mam myśleć.

Dragen
Specjalista
Posty: 403
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
Reputacja: 0
Imię: Eko
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: LPG ALEX BARACUDA
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: Dragen » 11 paź 2024, o 19:31

Zauważyłem, że mechanik odłączył ładowarkę samochodową. Pod ładowarkę miałem podłączone: kamerkę, oczyszczacz i ładowarkę do telefonu. Myślicie, że to może mieć jakiś wpływ z gaśnięciem samochodu?
IMG_20241011_101958457.jpg
IMG_20241011_102003513.jpg
IMG_20240906_154603729.jpg

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 302
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: etac » 11 paź 2024, o 21:45

skoro odłączył i problemu nie ma to raczej miało wpływ
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

Post autor: huri_khan » 12 paź 2024, o 10:04

Niestety zasilacze impulsowe sieją po instalacji i takie rzeczy są jak najbardziej realne.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości