P0171 Aveo T250 1,4
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 gru 2021, o 21:27
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Aveo t250
- Silnik: 1.4 74Kw, benz.
- Lokalizacja: Islandia, Keflavik
- Kontakt:
P0171 Aveo T250 1,4
Cześć, Po poprzednim temacie "P0458" pozostał mi kod P0171 „system too Lean bank 1”.
Po skasowaniu błędu zrobię kilkanaście kilometrów i błąd pojawi się znowu.
Silnik ogólnie osłabł, do 100 km/h rozpędzę się w minute, a przy delikatnych górkach muszę redukować nawet do 3go biegu.
Dolot sprawdzony, nie ma wycieków / zasysania lewego powietrza.
EVAP filtr oraz przewody sprawdzone - czyste.
Wymieniono czujnik temperatury na dolocie na nowy.
Może ktoś podrzuci charakterystyke napięć do sond lambda ( ja nie potrafiłem się po googlach dogrzebać ) bo nie wiem na chwilę obecną jakie mają być napięcia żeby sprawdzić czy działają czy są do wymiany.
Prawdopodobnie problem z zaworem par paliwa ( do tego doszedłem póki co ) Po wpięciu go bezpośrednio do aku otwiera się natomiast na zasilaniu z wtyczki ( około 10v napięcie na wtyczce ) jest ciągle zamknięty. Zawór ma kod PA66GF30. Udało mi się dorwać "zamiennik " o kodzie PA66GF25. Niestety gniazdo wtyczki się różni - w starym jest kwadratowe, tutaj jest nieco mniejsze z zaokrąglanymi rogami oraz kierunek zaworu jest jakby na odwrót do starego. Czy jeśli przerobie wtyczke i założę zamiennik to będzie grać czy lepiej nie grzebać?
Jakieś inne pomysły lub sugestie?
SDPROG pokazuje mi takie informację na zimnym silniku na luźnych obrotach i w trakcie gazowania
https://photos.app.goo.gl/SF4mVLrESFBjBdHF8
Po skasowaniu błędu zrobię kilkanaście kilometrów i błąd pojawi się znowu.
Silnik ogólnie osłabł, do 100 km/h rozpędzę się w minute, a przy delikatnych górkach muszę redukować nawet do 3go biegu.
Dolot sprawdzony, nie ma wycieków / zasysania lewego powietrza.
EVAP filtr oraz przewody sprawdzone - czyste.
Wymieniono czujnik temperatury na dolocie na nowy.
Może ktoś podrzuci charakterystyke napięć do sond lambda ( ja nie potrafiłem się po googlach dogrzebać ) bo nie wiem na chwilę obecną jakie mają być napięcia żeby sprawdzić czy działają czy są do wymiany.
Prawdopodobnie problem z zaworem par paliwa ( do tego doszedłem póki co ) Po wpięciu go bezpośrednio do aku otwiera się natomiast na zasilaniu z wtyczki ( około 10v napięcie na wtyczce ) jest ciągle zamknięty. Zawór ma kod PA66GF30. Udało mi się dorwać "zamiennik " o kodzie PA66GF25. Niestety gniazdo wtyczki się różni - w starym jest kwadratowe, tutaj jest nieco mniejsze z zaokrąglanymi rogami oraz kierunek zaworu jest jakby na odwrót do starego. Czy jeśli przerobie wtyczke i założę zamiennik to będzie grać czy lepiej nie grzebać?
Jakieś inne pomysły lub sugestie?
SDPROG pokazuje mi takie informację na zimnym silniku na luźnych obrotach i w trakcie gazowania
https://photos.app.goo.gl/SF4mVLrESFBjBdHF8
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T250 1,4
Nie wiem skąd masz te numery zaworu EVAP ale w tym silniku powinny być 25189730, 96477400, 96477404.
Przebieg sond na wolnych obrotach powinien wyglądać mniej-więcej tak
Przebieg sond na wolnych obrotach powinien wyglądać mniej-więcej tak
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 gru 2021, o 21:27
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Aveo t250
- Silnik: 1.4 74Kw, benz.
- Lokalizacja: Islandia, Keflavik
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T250 1,4
Fotka tego co miałem w aucie plus druga fotka nowego który mam
Czy mógłbyś mi rzucic okiem na filmik który wstawiłem ? Nie mam niestety możliwości dostania wykresów, jedynie cyferki które na filmiku się znajdzie
Czy mógłbyś mi rzucic okiem na filmik który wstawiłem ? Nie mam niestety możliwości dostania wykresów, jedynie cyferki które na filmiku się znajdzie
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T250 1,4
Pomyliłeś kolejność zdjęć, ten 55566514 jest do aveo T300 teoretycznie jeśli zmienisz wtyczkę to też powinien działać, chociaż ja bym raczej poszukał dedykowanego.
Ciekawe że tego 96477408 znajduje głownie na rosyjskojęzycznych stronach z częściami używanymi.
Na tm twoim filmie za dużo nie widać bo wibracje i kompresja dość mocno zamazuje obraz.
Ciekawe że tego 96477408 znajduje głownie na rosyjskojęzycznych stronach z częściami używanymi.
Na tm twoim filmie za dużo nie widać bo wibracje i kompresja dość mocno zamazuje obraz.
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 gru 2021, o 21:27
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Aveo t250
- Silnik: 1.4 74Kw, benz.
- Lokalizacja: Islandia, Keflavik
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T250 1,4
Mieszkam w Islandii, bardziej bym się spodziewał części z Ameryki. Bo z Rosja to oni niewiele maja odczynienia ale możliwe ze ktoś grzebał już przy aucie. Spróbuje w takim razie zmienic wtyczkę.
A czy zwykłym multimetrem jestem w stanie sprawdzić sondy w aucie ? Wiem ze w yaris się da bo ostatnio to robiłem u były podane wartości na wtyczkach i na sondach jakie powinny być na zgaszonym i na odpalonym silniku.
Na sondzie 1 przy gazowaniu jest około 0,015-0,050 a na luźnych około 0,8 tylko ze te cyfry co pokazuje maja rzadka częstotliwość odświerzenia wiec chyba jednak będę musiał wykres jakoś zorganizować …
Na sondzie 2 przy gazowaniu wartość spada do 0, a na luźnych obrotach jest około 0,25
A czy zwykłym multimetrem jestem w stanie sprawdzić sondy w aucie ? Wiem ze w yaris się da bo ostatnio to robiłem u były podane wartości na wtyczkach i na sondach jakie powinny być na zgaszonym i na odpalonym silniku.
Na sondzie 1 przy gazowaniu jest około 0,015-0,050 a na luźnych około 0,8 tylko ze te cyfry co pokazuje maja rzadka częstotliwość odświerzenia wiec chyba jednak będę musiał wykres jakoś zorganizować …
Na sondzie 2 przy gazowaniu wartość spada do 0, a na luźnych obrotach jest około 0,25
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T250 1,4
Załatw sobie zwykły interfejs ELM327 czy iCar i zainstaluj program Torque, ja go używam i z niego mam wykresy które wcześniej wrzucałem.
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T250 1,4
Podpowie ktoś jaki mam kupić zawór par paliwa do Aveo 1,4 101KM T250
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T250 1,4
O zgrozo ... używka za tyle . Dzięki bubu za zainteresowanie, muszę szukać czegoś innego nowego żeby pasowało. Rozumiem że nie ma zamiennika 1:1 tylko trzeba adoptować coś podobnego
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T250 1,4
Tak jak pisałem wcześniej jeśli zmieni się wtyczkę to inny zawór też powinien działać.
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T250 1,4
Ten wezmę , ryzyk fizyk https://e-opel24.pl/produkt/oe-zawor-po ... -55566514/
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T250 1,4
Wymieniłem ten zawór na nowy, totalnie nic to nie zmieniło, jak był błąd P0171 tak dalej jest. Nowy czujnik powietrza dolotowego , filtr powietrza, podciśnienie na wolnych 33k , odma sprawna , wężyki co się plączą przy kolektorze ssącym jak i on sam wyglądają przyzwoicie -szczelnie. Jest szczelność na oringach wtryskiwaczy, filtr paliwa nowy. Korekty długoterminowe wywala mi na 18 % , krótkie przedział -1,5-3,5 % czyli ujnia z mieszanką , uboga. Wtryski kupiłem jakieś z astry o tych samych numerach za parę groszy, ponoć sprawne..., tylko to mi zostało podmienić , więcej grzechów nie pamiętam. Pomysły , ktoś coś ?
Żre paliwa jak głupi i czuć je w oleju bo prawdopodobnie próbuje zrobić bardziej bogatą mieszankę.
Żre paliwa jak głupi i czuć je w oleju bo prawdopodobnie próbuje zrobić bardziej bogatą mieszankę.
-
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 29 gru 2023, o 15:55
- Reputacja: 10
- Imię: Bogusław
- Samochód: Malibu LTZ AT
- Silnik: 2.4
- LPG: LPG
- Inny samochód: A6C6 2.4V6 LPG
- Lokalizacja: RPZ
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T250 1,4
Obstawiam 1 sonde.
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T250 1,4
ma ok 6 miesięcy , jej odczyty przynajmniej na obd wyglądają dość przyzwoicie, przynajmniej tak jak zawsze dlatego ją wykluczyłem.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T250 1,4
Pokrywa zaworów do wymiany
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T250 1,4
Wymieniałem ją, na zamiennik , nowy. Uszczelkę pokrywy która była w zestawie do nowej wywaliłem przed montażem i dałem Victora Reinz-a , czy jak to się tam pisze. Po tygodniu dociągnąłem śruby jeszcze pici włos jak to się ułożyło. Odma jest sprawna, wycieków brak, jest reakcja zmiany obrotów na odkręcenie korka wlewu oleju. Minimalna oczywiście , ale jest, czyli wygląda że szczelnie. Mało to w afekcie szukania nieszczelności, wymieniłem oring na bagnecie i nawet w desperacji na kopułce/zakrętce filtra oleju , wuja to dało.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T250 1,4
No to wytwornica dymu i szukanie lewego powietrza
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T250 1,4
nie mam niestety, coś zaimprowizuje, wymienię wtryski na inne , jak nadal nic się nie zmieni to znaczy że komputer , a to już szkoda zachodu. Wtedy wreszcie zrobię użytek z młota 10 kg co leży od kilku lat. Jak znajdę przyczynę napiszę, a jak nie... nagram filmik z mało finezyjnej dezintegracji tego wybitnego silnika.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T250 1,4
A nie wiem czy podawałeś, jak tak to proszę przypomnij, jakiej marki zamontowałeś sonde?
Może jednak to ona robi problem, pokazując niewłaściwe parametry.
Jak możesz to spróbuj nagrać wykresy pracy pierwszej i drugiej sondy, może być dodatkowo otwarcie przepustnicy, MAP sensor i obciążenie silnika, na postoju i jazdy że stałą prędkością.
Porównamy to z pracą mojego silnika.
Może jednak to ona robi problem, pokazując niewłaściwe parametry.
Jak możesz to spróbuj nagrać wykresy pracy pierwszej i drugiej sondy, może być dodatkowo otwarcie przepustnicy, MAP sensor i obciążenie silnika, na postoju i jazdy że stałą prędkością.
Porównamy to z pracą mojego silnika.
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T250 1,4
Dzisiaj auto mi wraca ok 16:30 (jak dojedzie) , zabieram się za wtryski i zobaczę czy to nie one pierniczą robotę. Wyciągałem je już, na oko wyglądają pięknie i cudownie to jak z kobietami ... Sonda ERA, gdzieś ma starą , mogę podmienić, bo to sekund 5. Jak wtryski nic nie zmienią i moje zdrowie psychiczne nie ulegnie nagłemu pogorszeniu wtedy , to ogarnę wykresy.
Też są plusy tej sytuacji. Moja szanowna nauczyła się bardzo szybko sama odczytać błędy i je skasować , średnio 2-3 razy podczas drogi do pracy
Też są plusy tej sytuacji. Moja szanowna nauczyła się bardzo szybko sama odczytać błędy i je skasować , średnio 2-3 razy podczas drogi do pracy

-
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 29 gru 2023, o 15:55
- Reputacja: 10
- Imię: Bogusław
- Samochód: Malibu LTZ AT
- Silnik: 2.4
- LPG: LPG
- Inny samochód: A6C6 2.4V6 LPG
- Lokalizacja: RPZ
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T250 1,4
Pisałeś że żre paliwa jak głupi, więc możnaby dla pewności zbadać ciśnienie paliwa, ale, za dawke paliwa odpowiada komputer i dawkuje na podstawie odczytów pierwszej sondy. Ilość powietrza sie nie zmienia tylko zmienia ilość paliwa poprzez czas wtrysku. Miałem niedawno C-maxa w którym sonda jakoś oscylowała(uszkodzona grzałka) i po wymianie auto odżyło, a też palił wiadrami. Jeśli nie ma nieszczelności na dolocie to tylko sonde obstawiam, ale też i czujnik temperatury który może widzieć ciągle zimny silnik, a wtedy na wzbogaceniu leci cały czas.
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T250 1,4
Możesz mieć 100% racji, ja tego nie neguję. Może i sonda "zgłupiała" , sprawdzę to, aczkolwiek po podglądzie parametrów dobrze wygląda. Czujni temp płynu i powietrza dolotowego, są ok. Ciśnienia paliwa nie mierzyłem, może za wysokie. Wymieniałem filtr paliwa kilka dni temu, dzisiaj też sobie wymienię , a co ... , tak poważnie celem jest zobaczenie czy nie pcha syfu ze zbiornika.
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T250 1,4
Przyczyna nieszczęść zdiagnozowana, przynajmniej podstawowa. Po odpięciu wężyka zasilającego listwę wtryskiwaczy, wsadziłem go do plastikowej butelki. Nalałem za pomocą pompki w baku ok 1 litra z czego ok 70 ml to WODA , benzyna koloru hmmmm wujowego ewidentnie, wymieszana z wodą. Mało to filtr paliwa, który może z 30 litrów paliwa przefiltrował, bo go wymieniałem kilka dni temu, puszcza drobną frakcję ciemnego osadu. Podczas wymiany nie zobaczyłem w starym wody, a być musiała.
Można ze mnie oficjalnie łacha drzeć, sam na siebie jestem wk.... że dopiero teraz to sprawdziłem.
Pojęcia nie mam jak woda dostała się do baku, zawsze tankowane jest do pełna. Może jakaś nieszczelność, może na stacji w wuja przycięli, a może po Niemcu jeszcze zostało.
Rozumiem że wyciągnięcie paliwa z baku , to jedynie otworem przez pompę paliwa ?
Można ze mnie oficjalnie łacha drzeć, sam na siebie jestem wk.... że dopiero teraz to sprawdziłem.
Pojęcia nie mam jak woda dostała się do baku, zawsze tankowane jest do pełna. Może jakaś nieszczelność, może na stacji w wuja przycięli, a może po Niemcu jeszcze zostało.
Rozumiem że wyciągnięcie paliwa z baku , to jedynie otworem przez pompę paliwa ?
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T250 1,4
przy P0171 bardzo rzadko są wtryskiwacze, przy tym błędzie trzeba szukać lewego powietrza.WINORED pisze: ↑15 mar 2024, o 12:40Dzisiaj auto mi wraca ok 16:30 (jak dojedzie) , zabieram się za wtryski i zobaczę czy to nie one pierniczą robotę. Wyciągałem je już, na oko wyglądają pięknie i cudownie to jak z kobietami ... Sonda ERA, gdzieś ma starą , mogę podmienić, bo to sekund 5. Jak wtryski nic nie zmienią i moje zdrowie psychiczne nie ulegnie nagłemu pogorszeniu wtedy , to ogarnę wykresy.
Też są plusy tej sytuacji. Moja szanowna nauczyła się bardzo szybko sama odczytać błędy i je skasować , średnio 2-3 razy podczas drogi do pracy![]()
Dlatego dymownica bardzo się przyda.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- WINORED
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 13 lut 2023, o 18:22
- Reputacja: 4
- Imię: Adam
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1,4 101 KM
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T250 1,4
Do tego auta to bardziej od dymownicy przyda się egzorcysta. Napisałem wyżej że mam akwarium w baku, Może to jedyna przyczyna wszystkich nieszczęść, przynajmniej naiwnie się łudzę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość