Po ataku od dołu zbuntowaną płytą jumbo mam uszkodzony bak i fragment podłuznicy.
Ale oprócz tego stało się coś "ciekawego". Liczniki zatrzymały się na 40 km/h i 1,5k obrotów.
I żadne odłączenie akumulatora itp nie chce tego zmienić.
Jak jadę, to też ani drgną.
Da się to jakoś zresetować? Czy to jest ten patent, że zatrzaskuje ostatnią prędkość w momencie wypadku?
Zablokowane/zatrzaśnięte liczniki
- 76magg
- Świeżak
- Posty: 25
- Rejestracja: 15 paź 2020, o 20:29
- Reputacja: 3
- Imię: Szymon
- Samochód: Captiva 3.2
- Silnik: 3.2 Benz + Gaz
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Banino
- Kontakt:
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Zablokowane/zatrzaśnięte liczniki
Tak się czasami dzieje przy bardzo silnym uderzeniu podczas jazdy, na przykład wypadku.
Można by spróbować wyciągnąć licznik, zdjąć przednią szybę i ręcznie odblokować wskazówki.
Można by spróbować wyciągnąć licznik, zdjąć przednią szybę i ręcznie odblokować wskazówki.
- 76magg
- Świeżak
- Posty: 25
- Rejestracja: 15 paź 2020, o 20:29
- Reputacja: 3
- Imię: Szymon
- Samochód: Captiva 3.2
- Silnik: 3.2 Benz + Gaz
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Banino
- Kontakt:
Re: Zablokowane/zatrzaśnięte liczniki
Potestowałem trochę.
Podłączone ODBII odczytuje prawidłowo obroty i prędkość (z auta, nie z GPSu).
Także to kwestia konkretnie liczników, nie czujników.
Zerknę jeszcze bezpieczniki, ale chyba nie ma takich, które byłyby odpowiedzialne tylko za te 2 wskazania.
Podłączone ODBII odczytuje prawidłowo obroty i prędkość (z auta, nie z GPSu).
Także to kwestia konkretnie liczników, nie czujników.
Zerknę jeszcze bezpieczniki, ale chyba nie ma takich, które byłyby odpowiedzialne tylko za te 2 wskazania.
- 76magg
- Świeżak
- Posty: 25
- Rejestracja: 15 paź 2020, o 20:29
- Reputacja: 3
- Imię: Szymon
- Samochód: Captiva 3.2
- Silnik: 3.2 Benz + Gaz
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Banino
- Kontakt:
Re: Zablokowane/zatrzaśnięte liczniki
Naprawione - wystarczyło przesunąć wskazówki liczników do pozycji "zero".
Aby to zrobić:
1. Za kierownicą 2 śruby (u mnie 1) - widać je przy skręcie o 90 stopni kierownicy.
2. Dwie śruby z góry obudowy licznika (potrzebny krótki krzyżak)
3. Zdjęcie maskownicy z nawiewem od kierowcy od środka - pod spodem taki malutki trójkątny kawałek na 1 śrubę.
4. Z lewej wystarczy wypiąć panel sterowania wysokością świateł.
5. Wypinamy obudowę i licznik trzyma się na 3 śrubach (2 po bokach i jedna z góry).
6. Kabel pojedynczą wtyczką (niebieska blokadka i wypinamy).
Rozłożenie licznika możliwe na kilka opcji, ale najprościej zdjąć szybkę (bo zdjęcie tyłu potem robi problem z wpasowaniem wskazówek, żeby ich nie przyciąć).
Aby to zrobić:
1. Za kierownicą 2 śruby (u mnie 1) - widać je przy skręcie o 90 stopni kierownicy.
2. Dwie śruby z góry obudowy licznika (potrzebny krótki krzyżak)
3. Zdjęcie maskownicy z nawiewem od kierowcy od środka - pod spodem taki malutki trójkątny kawałek na 1 śrubę.
4. Z lewej wystarczy wypiąć panel sterowania wysokością świateł.
5. Wypinamy obudowę i licznik trzyma się na 3 śrubach (2 po bokach i jedna z góry).
6. Kabel pojedynczą wtyczką (niebieska blokadka i wypinamy).
Rozłożenie licznika możliwe na kilka opcji, ale najprościej zdjąć szybkę (bo zdjęcie tyłu potem robi problem z wpasowaniem wskazówek, żeby ich nie przyciąć).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości