Check Engine - P2096
-
- Profesjonalista
- Posty: 758
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 23
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Te wykresy to z jazdy na LPG ?
Na LPG druga sonda czasem ma problem ze wstaniem
Na PB pojeździj i wstaw wykres
Na LPG musisz wzbogacic minimum 5% wzgledem venzyny zeby druga sonda lepiej łapała juz to przerabialem jezdze na 10-15% wzbogacenia i wszystko jest ok. Nie zamula silnik.
Podsumuje to tak po wielu zabawach z LPG Stagu w moim chevim i tyczy sie to mojego pojazdu nie wiem jak u was w waszych sterownikach LPG
Musicie popróbować.
Jak dam w jakims miejscu bogaciej LPG to sterownik PB ma z czego w razie co sciągnąć aby wg niego bylo optymalnie i sobie to sciąga
A jak jest gdzies mały niedobór to tylko po korektach widze ze mu brakuje i nie wzbogaci druga sonda jak leżała tak leży.
Ja strojac patrze równiez na drugą sonde
Korektowo bedzie sie niby zgadzać ale druga sonda jeszcze lezy lub podnosi sie i spada
Wiec wzbogacam w danym miejscu i w tym miejscu juz np korekty sobie chodzą 0- (minus10)
A druga sonda ładnie jest wysoko
Jezeli chodzi o spalanie spala tyle co zawsze
10%miasto 90% trasa 8.5-9L Gazu
Lacetti Sedan 1.6
Na LPG druga sonda czasem ma problem ze wstaniem
Na PB pojeździj i wstaw wykres
Na LPG musisz wzbogacic minimum 5% wzgledem venzyny zeby druga sonda lepiej łapała juz to przerabialem jezdze na 10-15% wzbogacenia i wszystko jest ok. Nie zamula silnik.
Podsumuje to tak po wielu zabawach z LPG Stagu w moim chevim i tyczy sie to mojego pojazdu nie wiem jak u was w waszych sterownikach LPG
Musicie popróbować.
Jak dam w jakims miejscu bogaciej LPG to sterownik PB ma z czego w razie co sciągnąć aby wg niego bylo optymalnie i sobie to sciąga
A jak jest gdzies mały niedobór to tylko po korektach widze ze mu brakuje i nie wzbogaci druga sonda jak leżała tak leży.
Ja strojac patrze równiez na drugą sonde
Korektowo bedzie sie niby zgadzać ale druga sonda jeszcze lezy lub podnosi sie i spada
Wiec wzbogacam w danym miejscu i w tym miejscu juz np korekty sobie chodzą 0- (minus10)
A druga sonda ładnie jest wysoko
Jezeli chodzi o spalanie spala tyle co zawsze
10%miasto 90% trasa 8.5-9L Gazu
Lacetti Sedan 1.6
-
- Świeżak
- Posty: 37
- Rejestracja: 19 kwie 2022, o 18:54
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 Benzyna 2011r
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Witam serdecznie
Podepnę się trochę do tematu. Mam orlando bez gazu. Przeczytalem sporo tutaj na forum i innych jeżeli chodzi o błąd p2096. U mnie to tak wygląda że wywala ten błąd ale mam jeszcze takie objawy że na biegu jałowym falują mi obroty i ma nie równą prace ale nie zawsze raz na jakis czas i do tego jak by nie pracował na wszystkich garach.
Częściej zdarza się to że podczas jazdy traci moc obroty spadają jest tak kilka sekund i nagle dostaje zrywu.
I na moje rozumowanie jeżeli jest to błąd o zbyt ubogiej mieszance to dostaje za dużo powietrza. To co jakieś lewe ciągnie?
Byłem na kompie to gościu mi powiedział że na pewno jest walnięta sonda 1
Świece i cewke wymieniłem
A macie jakis pomysł żeby sprawdzić czy bierze jakieś lewe powietrze? Np zatkać dolot?
Podepnę się trochę do tematu. Mam orlando bez gazu. Przeczytalem sporo tutaj na forum i innych jeżeli chodzi o błąd p2096. U mnie to tak wygląda że wywala ten błąd ale mam jeszcze takie objawy że na biegu jałowym falują mi obroty i ma nie równą prace ale nie zawsze raz na jakis czas i do tego jak by nie pracował na wszystkich garach.
Częściej zdarza się to że podczas jazdy traci moc obroty spadają jest tak kilka sekund i nagle dostaje zrywu.
I na moje rozumowanie jeżeli jest to błąd o zbyt ubogiej mieszance to dostaje za dużo powietrza. To co jakieś lewe ciągnie?
Byłem na kompie to gościu mi powiedział że na pewno jest walnięta sonda 1
Świece i cewke wymieniłem
A macie jakis pomysł żeby sprawdzić czy bierze jakieś lewe powietrze? Np zatkać dolot?
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Jakie błędy były odczytane.
-
- Świeżak
- Posty: 37
- Rejestracja: 19 kwie 2022, o 18:54
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 Benzyna 2011r
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
P2096
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Tylko?
-
- Świeżak
- Posty: 37
- Rejestracja: 19 kwie 2022, o 18:54
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 Benzyna 2011r
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Tak tylko ten błąd 
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Do sprawdzenia:
- luzy zaworowe skoro są objawy utraty mocy,
- cewka
- świece
-sonda lambda
Jeżeli wszystko powyżej będzie w normie to katalizator.
- luzy zaworowe skoro są objawy utraty mocy,
- cewka
- świece
-sonda lambda
Jeżeli wszystko powyżej będzie w normie to katalizator.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Świeżak
- Posty: 37
- Rejestracja: 19 kwie 2022, o 18:54
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 Benzyna 2011r
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Świece i cewka nowe
Sonda która?
To jak by się skończył kat to takie są objawy?
Jeszcze dokładnie wyjaśnie że ten brak mocy to nie zawsze jest to co jakiś czas występuje i przeważnie przy zmianie biegów
Nie mam problemu z odpalaniem
Nie dymi na czarno
Wiekszego zużycia paliwa też nie zauważyłem
Sonda która?
To jak by się skończył kat to takie są objawy?
Jeszcze dokładnie wyjaśnie że ten brak mocy to nie zawsze jest to co jakiś czas występuje i przeważnie przy zmianie biegów
Nie mam problemu z odpalaniem
Nie dymi na czarno
Wiekszego zużycia paliwa też nie zauważyłem
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Sprawdź wykresy dwóch sond, jeżeli druga sonda będzie zachowywać się jak pierwsza to katalizator skończył żywot.
Możesz też odkręcić jedną sondę i kamerą inspekcyjną sprawdzić stan katalizatora.
Wszystko już było opisane na forum, szukaj.
Możesz też odkręcić jedną sondę i kamerą inspekcyjną sprawdzić stan katalizatora.
Wszystko już było opisane na forum, szukaj.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Świeżak
- Posty: 37
- Rejestracja: 19 kwie 2022, o 18:54
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 Benzyna 2011r
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Tak tak czytalem sporo na ten temat
czy w torque sprawdze somdy? Gdzie tego szukać?
Z tą kamerą to ciężko będzie nie mam dostępu do tego. I na razie podpytuje tutaj
Z tą kamerą to ciężko będzie nie mam dostępu do tego. I na razie podpytuje tutaj
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Tak, w Torque idzie podejrzeć pracę sond lambda.
Najlepiej włączyć sobie wykresy.
Najlepiej włączyć sobie wykresy.
-
- Świeżak
- Posty: 37
- Rejestracja: 19 kwie 2022, o 18:54
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 Benzyna 2011r
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
A które włączyć sondy?
Sonda 1 bank 1 i sonda 2 bank 1?
Dodano po 1 godzinie 24 minutach 49 sekundach:
1 zdjęcie jest zaraz po odpaleniu na zimnym silniku
2 zdjęcie zaraz po ruszeniu
3 zdjęcie jak zaczął mi przebierać ja jałowym biegu
Ostatnie zdjęcie jest na rozgrzanym silniku na biegu jałowym
Wiem że zdjęcia za dużo nie pokazują pojadę później przejechać się to nagram albo zrobie lepsze zdjęcia
Sonda 1 bank 1 i sonda 2 bank 1?
Dodano po 1 godzinie 24 minutach 49 sekundach:
1 zdjęcie jest zaraz po odpaleniu na zimnym silniku
2 zdjęcie zaraz po ruszeniu
3 zdjęcie jak zaczął mi przebierać ja jałowym biegu
Ostatnie zdjęcie jest na rozgrzanym silniku na biegu jałowym
Wiem że zdjęcia za dużo nie pokazują pojadę później przejechać się to nagram albo zrobie lepsze zdjęcia
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Druga sonda wygląda na walniętą.
-
- Świeżak
- Posty: 37
- Rejestracja: 19 kwie 2022, o 18:54
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 Benzyna 2011r
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
I troche więcej zdjęć może teraz lepiej będzie widać
były robione podczas jazdy już na rozgrzanym silniku
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 3
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
A czy ktoś mógłby wstawić wykresy jak wygląda praca obu sond lambda na "normalnym" silniku i w miarę dobrych/nowych sondach? Przede wszystkim bez checka i problemów 
Sam już nie wiem, swoją sondę za katalizatorem już wykręcałem sprawdzałem, mechanik elektryk ją testował i też powiedział że sprawna i sam już nie wiem.
Teraz już w moim aucie check z P2096 świeci cały czas (po wykasowaniu z automatu się pojawia przez pierwsze kilometry jako niepotwierdzone) i niezależnie czy stoi przez noc z odpietym akumulatorem i jeździ się na benzynie czy gazie jedno i to samo.
Sam już nie wiem, swoją sondę za katalizatorem już wykręcałem sprawdzałem, mechanik elektryk ją testował i też powiedział że sprawna i sam już nie wiem.
Teraz już w moim aucie check z P2096 świeci cały czas (po wykasowaniu z automatu się pojawia przez pierwsze kilometry jako niepotwierdzone) i niezależnie czy stoi przez noc z odpietym akumulatorem i jeździ się na benzynie czy gazie jedno i to samo.
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ 2012 + LPG BRC
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Tak to wygląda u mnie w F14D4
viewtopic.php?p=195268#p195268
viewtopic.php?p=195268#p195268
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Musi być rozgrzany silnik.
Na jałowych obrotach pierwsza sonda ma mieć sinusa od 0,1 do 0,9 V
Druga sonda powinna być w miarę płaska w okolicy 0,8 V
Jeżeli druga sonda jest płaska ale na niższym poziomie napięcia to oznacza że katalizator zaczyna się kończyć, jeżeli druga sonda oscyluje jak pierwsza to katalizator "powiedział" to już koniec.
Na jałowych obrotach pierwsza sonda ma mieć sinusa od 0,1 do 0,9 V
Druga sonda powinna być w miarę płaska w okolicy 0,8 V
Jeżeli druga sonda jest płaska ale na niższym poziomie napięcia to oznacza że katalizator zaczyna się kończyć, jeżeli druga sonda oscyluje jak pierwsza to katalizator "powiedział" to już koniec.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Huri nie do końca się zgodzę. Pierwsza sonda zawsze ma oscylować w podobnym podanym przez ciebie zakresie ale niezależnie od obrotów. Oczywiście będzie to z różną częstotliwością i nierównomiernie. Druga sonda nie ma tak jednoznacznych wskazań jak napisałeś. Powinna zmieniać swoje stany ale zdecydowanie wolniej bo jest to skorelowane z ilością napełnienia katalizatora niespalonym paliwem. Najczęściej pod dużym obciążeniem czy podczas rozpędzania wchodzi w stan wysoki a niski przy niskich obciążniach lub hamowaniu silnikiem. Usterka 2 sondy lub kata to stale ten sam stan lub bardzo małe zmiany , lub tak jak napisałeś zmiany dokładnie w rytm pierwszej sondy.

- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Dlatego podane jest odniesienie do wolnych obrotów.
Podczas jazdy i zmiany obciążenia silnika pierwsza sonda też potrafi utrzymywać stan wysoki bądź niski, w zależności czy mamy gaz w podłodze czy hamujemy silnikiem.
Podczas jazdy i zmiany obciążenia silnika pierwsza sonda też potrafi utrzymywać stan wysoki bądź niski, w zależności czy mamy gaz w podłodze czy hamujemy silnikiem.
-
- Świeżak
- Posty: 37
- Rejestracja: 19 kwie 2022, o 18:54
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 Benzyna 2011r
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
To w takim razie jak można odczytać moje wykresy? Bo raz cały czas jest stała druga sonda i na dość niskim poziomie.To wychodzi faktycznie ze druga jest czepnięta. Po skasowaniu błędu przez warsztat na razie wszystko jest ok
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 3
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Generalnie to błąd wyskakuje tylko i wyłącznie kiedy obciążenie silnika jest wysokie, a sonda nr2 jest ciągle na niskim poziomie przez tą chwilę.
Ogólnie w moim przypadku błąd zaczął się pojawiać gdy wymieniłem zacięty się termostat w otwartej pozycji.
Wcześniej prawdopodobnie jeździłem z rok z silnikiem w temperaturze 50-70°C (ASO też tego nie zauważyło jak co kilka miesięcy się u nich pojawiałem na jakieś wymiany/przeglądy związane z innymi sprawami).
Sądzę że nie było warunków by ten błąd wyskoczył bo sterownik silnika ciągle myślał że auto nie jest rozgrzane i nie robił testu.
Przed tym błędem P2096 miałem problem z P0014 (KZF wydechowe), pierwsze co zrobiłem to wymieniłem ten termostat i następnego dnia miałem oba błędy jednocześnie
Po tygodniu zdjąłem siteczka z obu elektrozaworów, poczyściłem je, zamieniłem miejscami iii błąd P0014 od jakichś 2000km już się nie pojawił, za to gnębi mnie ciągle ten P2096.
I tak kontynuując, ostatnio znowu przełączyłem się tylko na benzynę, wlałem tam jakieś dodatki czyszczące do paliwa, przejechałem 80-100km i skasowałem błędy i odpiąłem akumulator.
Od tego momentu przejechałem ponad 400km tylko na benzynie i żadnego błędu nie ma...
Jakoś boję się teraz włączać ten gaz, przez ten błąd i też przez to że nawet KZFR ucichły jakoś przypadkiem, chociaż to loteria bo w jeden dzień zero dźwięków z ich strony, a w drugi trzaskają co jakieś zatrzymanie na jałowym.
Ostatnio zauważyłem taką dziwną rzecz, gdy silnik jest rozgrzany i wyciągam bagnet to olej jest tak czysty że praktycznie przeźroczysty i go nie widać na bagnecie, a z rana jak auto postoi to na bagnecie jest czarno jak smoła.
Olej kupowany w miejscu tam gdzie zawsze ale tak jakby się coś rozwarstwiało czy coś.
Żadnych płynów z auta nie ubywa.
Sprawa może też z tym związana to taka że jak otworzy się bagnet/wlew oleju do silnika to obroty zaczynają falować i korekty lecą mocno na minus od -10% do nawet -30% po dłuższej chwili otwartego wlewu.
Czy to może być przedmuch albo jak? Z silnika nic nie wycieka, nie poci się.
Ktoś wie czym to może być spowodowane?
Edit:
Z tym gazem to już 3 miesiące temu gazownik z BRC regulował, sprawdzał i niby wszystko jest ok. Jego zdaniem sonda jest do wymiany, co też właśnie później sprawdzał mechanik elektryk i niby wszystko ok i też moim zdaniem ona dobrze pracuje.
Mój kolejny wykres z tej sondy nr 2, tym razem z ostatnich dni gdzie błąd się nie pojawia i jeżdżę tylko na benzynie:

Ogólnie w moim przypadku błąd zaczął się pojawiać gdy wymieniłem zacięty się termostat w otwartej pozycji.
Wcześniej prawdopodobnie jeździłem z rok z silnikiem w temperaturze 50-70°C (ASO też tego nie zauważyło jak co kilka miesięcy się u nich pojawiałem na jakieś wymiany/przeglądy związane z innymi sprawami).
Sądzę że nie było warunków by ten błąd wyskoczył bo sterownik silnika ciągle myślał że auto nie jest rozgrzane i nie robił testu.
Przed tym błędem P2096 miałem problem z P0014 (KZF wydechowe), pierwsze co zrobiłem to wymieniłem ten termostat i następnego dnia miałem oba błędy jednocześnie
Po tygodniu zdjąłem siteczka z obu elektrozaworów, poczyściłem je, zamieniłem miejscami iii błąd P0014 od jakichś 2000km już się nie pojawił, za to gnębi mnie ciągle ten P2096.
I tak kontynuując, ostatnio znowu przełączyłem się tylko na benzynę, wlałem tam jakieś dodatki czyszczące do paliwa, przejechałem 80-100km i skasowałem błędy i odpiąłem akumulator.
Od tego momentu przejechałem ponad 400km tylko na benzynie i żadnego błędu nie ma...
Jakoś boję się teraz włączać ten gaz, przez ten błąd i też przez to że nawet KZFR ucichły jakoś przypadkiem, chociaż to loteria bo w jeden dzień zero dźwięków z ich strony, a w drugi trzaskają co jakieś zatrzymanie na jałowym.
Ostatnio zauważyłem taką dziwną rzecz, gdy silnik jest rozgrzany i wyciągam bagnet to olej jest tak czysty że praktycznie przeźroczysty i go nie widać na bagnecie, a z rana jak auto postoi to na bagnecie jest czarno jak smoła.
Olej kupowany w miejscu tam gdzie zawsze ale tak jakby się coś rozwarstwiało czy coś.
Żadnych płynów z auta nie ubywa.
Sprawa może też z tym związana to taka że jak otworzy się bagnet/wlew oleju do silnika to obroty zaczynają falować i korekty lecą mocno na minus od -10% do nawet -30% po dłuższej chwili otwartego wlewu.
Czy to może być przedmuch albo jak? Z silnika nic nie wycieka, nie poci się.
Ktoś wie czym to może być spowodowane?
Edit:
Z tym gazem to już 3 miesiące temu gazownik z BRC regulował, sprawdzał i niby wszystko jest ok. Jego zdaniem sonda jest do wymiany, co też właśnie później sprawdzał mechanik elektryk i niby wszystko ok i też moim zdaniem ona dobrze pracuje.
Mój kolejny wykres z tej sondy nr 2, tym razem z ostatnich dni gdzie błąd się nie pojawia i jeżdżę tylko na benzynie:
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ 2012 + LPG BRC
-
- Bywalec
- Posty: 130
- Rejestracja: 15 paź 2013, o 14:01
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Cruze LS+ 1.8 +LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Wskoczę do tematu - wczoraj zauważyłem, przy zapłonie puknięcie, odpalam silnik słychać jak zapala i na zakończenie słychać puknięcie którego wcześniej nie było. Poza tym nic się nie dzieje, samochód jeździ i przyśpiesza prawidłowo. Dziś jedna pojawił się check i błąd P2096 - Kontrola położenia siłownika wałka rozrządu - obwód o niskim sygnale (bank 2). Spotkał się ktoś z was z czymś takim??
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
rozrząd był wymieniany ostatnio?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Murdertul. Skoro na benzynie błąd się nie pojawia to chyba masz odpowiedź. Co do dziwnych zmian kolorów na bagnecie, czy w zbiorniczku płynu masz czysto? Bo może masz typową dla tego silnika awarię uszczelki chłodniczki oleju i jest do tego obszerny wątek.

-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 3
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Chłodniczkę już miałem robioną w sumie rok temu. Zbiornik płynu chłodniczego też wymieniałem z powodu wady fabrycznej i do teraz jest czysty, płyn nie rośnie/nie ubywa.
Z tą jazdą na benzynie, no to właśnie jednak znowu dzisiaj, 3 godziny temu się ten P2096 pojawił mimo braku załączonego LPG...
W poniedziałek będę wymieniał ten olej, elektrozawory KZFR i zobaczymy czy będzie jakaś różnica
Nie wiem czy coś się wiesza czy o co chodzi z tym problemem ale wczoraj wieczorem nie było tego błędu nawet w niepotwierdzonych, a dzisiaj od tak check się pojawił
Z tą jazdą na benzynie, no to właśnie jednak znowu dzisiaj, 3 godziny temu się ten P2096 pojawił mimo braku załączonego LPG...
W poniedziałek będę wymieniał ten olej, elektrozawory KZFR i zobaczymy czy będzie jakaś różnica
Nie wiem czy coś się wiesza czy o co chodzi z tym problemem ale wczoraj wieczorem nie było tego błędu nawet w niepotwierdzonych, a dzisiaj od tak check się pojawił
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ 2012 + LPG BRC
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Pawelm i 3 gości