Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...
- zzzz
- Wymiatacz
- Posty: 1655
- Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
- Reputacja: 41
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Cruze HB LT+
- Silnik: 1.8
- LPG: BRC
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...
No i cewka...
- robertz
- Wymiatacz
- Posty: 1827
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
- Reputacja: 82
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
- Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
- Kontakt:
Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...
OK, to teraz pytanie:
Czy można z tym przejechać do warsztatu (3 km), czy wołać holownik (w ramach assistance)?
Pytam, bo czytając o tym błędzie dowiedziałem się, że to poważny błąd i że należy zatrzymać samochód, a jeżeli jechać dalej to tylko na krótkich dystansach.
Zapomniałem: jakiego producenta wybrać?
Czy można z tym przejechać do warsztatu (3 km), czy wołać holownik (w ramach assistance)?
Pytam, bo czytając o tym błędzie dowiedziałem się, że to poważny błąd i że należy zatrzymać samochód, a jeżeli jechać dalej to tylko na krótkich dystansach.
Zapomniałem: jakiego producenta wybrać?
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...
No 3km to raczej nie jest długi dystans ale jak chcesz mieć 100% spokoju to tak, wołaj lawetę.
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- robertz
- Wymiatacz
- Posty: 1827
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
- Reputacja: 82
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
- Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
- Kontakt:
Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...
Przemyślę sprawę, dzięki.
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"
-
- Profesjonalista
- Posty: 654
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 22
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...
Możesz jechać, ja autostradą 100 km przejechałem z padnieta cewką...Bo wtedy jeszcze nie wiedzialem co oznacza check engine+migajaca kontrola trakcji...
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...
Do wymiany cewka, świece, zawory. Prawdopodobieństwo w kolejności jak napisałem 

240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- robertz
- Wymiatacz
- Posty: 1827
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
- Reputacja: 82
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
- Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
- Kontakt:
Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...
Jestem umówiony na jutro rano, zaryzykuję i pojadę nim, to w końcu tylko 3 km.
Jeżeli ma być nowa cewka, to i świece muszą być nowe, szczególnie, że nie wiem, czy i kiedy były one wymieniane.
A o jakie zawory chodzi?
Dodano po 20 minutach 52 sekundach:
Umówiony jestem w warsztacie, nie dopisałem tego
Nie mam pojęcia, czy cewka i świece były wymieniane od nowości, odkąd go mam nie robiłem tego, więc idą do wymiany.
Pewne rzeczy pozostawiam fachowcom, skąd wizyta w warsztacie.
Jeżeli ma być nowa cewka, to i świece muszą być nowe, szczególnie, że nie wiem, czy i kiedy były one wymieniane.
A o jakie zawory chodzi?
Dodano po 20 minutach 52 sekundach:
Umówiony jestem w warsztacie, nie dopisałem tego

Nie mam pojęcia, czy cewka i świece były wymieniane od nowości, odkąd go mam nie robiłem tego, więc idą do wymiany.
Pewne rzeczy pozostawiam fachowcom, skąd wizyta w warsztacie.
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...
O zawory w silniku. Konkretnie o kontrolę luzu zaworowego. Widzę że nie ma LPG, a jaki jest przebieg?

- robertz
- Wymiatacz
- Posty: 1827
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
- Reputacja: 82
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
- Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
- Kontakt:
Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...
Ok. 143 tys. km
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"
- robertz
- Wymiatacz
- Posty: 1827
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
- Reputacja: 82
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
- Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
- Kontakt:
Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...
No i się wyjaśniło.
Wymieniona cewka i świece.
Razem z robocizną 830 zł.
Wymieniona cewka i świece.
Razem z robocizną 830 zł.
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...
No to zbliża się pora na kontrolę luzu zworowego jak tego nigdy nie robiłeś.

- robertz
- Wymiatacz
- Posty: 1827
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
- Reputacja: 82
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
- Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
- Kontakt:
Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...
OK, a tak z ciekawości ile to może kosztować, tak mniej więcej?
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2346
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...
Sama kontrola kosztuje grosze - Max 100 zł. Do tego ewentualnie koszt uszczelki pod dekiel. Wg mnie jak nie masz lpg to tego nie rób. Świece + cewka rozwiążą twój problem
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...
Szczuplin rozrząd też odradzasz wymieniać? Skąd taka porada. Wg fabryki kontrola luzu zaworowego powinna nastąpić przy przebiegu 150tys.

- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2346
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...
To wy na forum przy wymianie rozrzadu nie wskazujecie potrzeby wymiany pompy
To co w instrukcji jest święte? Napisałem, że wg mnie na benzynie jest przy 150 nie jest to konieczne. Chyba że objawy będą na to wskazywały. A tutaj ewidentnie mamy zaniedbanie w zakresie świec i cewki.
To co w instrukcji jest święte? Napisałem, że wg mnie na benzynie jest przy 150 nie jest to konieczne. Chyba że objawy będą na to wskazywały. A tutaj ewidentnie mamy zaniedbanie w zakresie świec i cewki.
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...
Nie jest święte ale zdroworozsądkowe. W przypadku gdy pompa nie jest napędzana z paska rozrządu nie ma zagrożenia jak w silnikach gdzie tak było. Bo tam usterka pompy powodowała ruinę silnika skutkiem zerwania paska rozrządu.

- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4592
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 126
- Imię: Dorota
- Samochód: Jaguar E-Pace 2020
- Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...
Dokładnie, u mnie też pompa wody nie ma nic wspólnego z rozrządem i nie pozwolę jej dotknąć. Stało się zaś regułą twierdzenie że obligatoryjnie trzeba i pompę wody i powtarza się to wszędzie, na każdym forum.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
- robertz
- Wymiatacz
- Posty: 1827
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
- Reputacja: 82
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
- Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
- Kontakt:
Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...
Czyli co, jak wymieniam rozrząd, a pompa jest ok, to jej nie ruszam?
Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2346
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...
Znikoma cena pompy przy kosztach robocizny powoduje, że zawsze ją wymieniam. Każdy robi jak chce.
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4592
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 126
- Imię: Dorota
- Samochód: Jaguar E-Pace 2020
- Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...
Jak masz napędzaną paskiem to lepiej dać nową, bo to tanie sprawy. Ale w autach gdzie w żaden sposób nie jest połączona z rozrządem to w jakim celu niby? Po prostu wszyscy twierdzą, że to taki "masthef" czyli wymieniać dwie rzeczy. Jak jest silnik na łańcuchu to pompa przecież nie będzie na łańcuchu i ja o tym piszę. Kiedyś na moim forum jeden co ma taki silnik jak ja napisał że będzie wymieniał łańcuch razem z pompą czyli zgodnie ze sztuką
Dodano po 11 minutach 8 sekundach:
W moim jest z paska wielorowkowego podobno, to po co bym miała wymieniać wraz z łańcuchem? Sensu nie widzę
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...
Choćby z uwagi, że pompy fabrycznie zainstalowane są lepszej jakości niż kupowane zamienniki czy wersje serwisowe. W przypadku pompy nic nie doradzam, bo w sumie sam bym się wahał grzebać czy nie, może ewentualnie zdiagnozowałbym jak się obraca czy nie ma jakiś luzów albo szumów. Ale pewnie bardziej dotyczyłoby to sytuacji wymiany paska wielorowkowego, napinacza czy uszczelniacza wału niż operacji wymiany rozrządu. Obowiązkowa wymiana pompy wraz z rozrządem to utrwalona zasada wywodząca się z czasów gdy większość silników paskiem rozrządu napędzało pompę. Konstrukcje się zmieniły a legendy żyją dalej swoim życiem.
Wg mnie przy tym przebiegu zdecydowanie ważniejszą czynnością jest skontrolowanie luzu zaworowego (czynność prosta, tania i zapisana do realizacji przez producenta) niż na ślepo wymiana pompy.

- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...
Też uważam że lepiej zostawić fabryczną niż wymieniać na jakąś z allegro. W końcu jest na wierzchu i jakoś specjalnie nie dubluja się prace przy jej wymianie. Kiedyś jak było na pasku rozrządu, to wręcz był to obowiązek.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4592
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 126
- Imię: Dorota
- Samochód: Jaguar E-Pace 2020
- Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...
Dokładnie. Żyją własnym życiem takie teorie o wymianach tego i tamtego jednocześnie. Ale ja z dzieciństwa pamiętam, jak tacie w dużym fiacie zachlapało olejem maskę i tato mówi: "o, rozrząd trzeba wymienić" a tam łańcuch chyba z powodu luzów przeciął osłonę górną i chlapał olejem
I zobaczcie, Polonez już był na pasku. Czy to czasem nie była swoista ekologia tamtych czasów? Że z łańcuchów przeszli na paski, bo miało być lepiej?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
- robertz
- Wymiatacz
- Posty: 1827
- Rejestracja: 1 wrz 2019, o 17:34
- Reputacja: 82
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 124 KM, hatchback, benzyna
- Lokalizacja: Praga (ta z prawej strony Wisły)
- Kontakt:
Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...
Nie miało być lepiej. Po prostu księgowi zaczęli rządzić
Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka
"Gdy odrzucisz to, co niemożliwe, wszystko pozostałe, choćby najbardziej nieprawdopodobne, musi być prawdą"
-
- Stały bywalec
- Posty: 225
- Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
- Reputacja: 30
- Imię: Bartosz
- Samochód: Evanda
- Silnik: 2.0 L88
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Kontrola trakcji+check engine+szarpanie...
starczy zobaczyć sobie na silniki mercedesa cgi łańcuch i koła mam grubsze w rowerze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości