Remont silnika
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Jeśli wcześniej oleju nie brało, a remont robisz tylko z powodu zerwanego paska, to może warto pokusić się o zrobienie samej "góry". Robisz sam więc nie płacisz za robotę, to najwyżej stracisz czas i cenę uszczelek, jakby trzeba było robić drugi raz.
W drugim aucie po zerwaniu paska poszło 5 zaworów, dołu nie ruszaliśmy i jeździ do dziś.
W drugim aucie po zerwaniu paska poszło 5 zaworów, dołu nie ruszaliśmy i jeździ do dziś.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Głowica zdjęta i dam ją do planowania , olej brał jak go tylko kupiłem z przebiegiem 176 tyś.km , ok1.5 litra na 8-10 tyś .
Nie wiem jak wygląda sprawa z prowadnicami zaworów a i mam uszczelniacze do wymiany. Powoli robię obrachunek co muszę kupić .
Sebastian , czy po rozpięciu zaworów , łatwo jest ocenić czy są pogięte? I po czym poznać ,które prowadnice są padnięte ?
Nie wiem jak wygląda sprawa z prowadnicami zaworów a i mam uszczelniacze do wymiany. Powoli robię obrachunek co muszę kupić .
Sebastian , czy po rozpięciu zaworów , łatwo jest ocenić czy są pogięte? I po czym poznać ,które prowadnice są padnięte ?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Remont silnika
jak masz jarzmo tokarskie to zobaczysz bicie krzywego zaworu, a gniazda widać jak są pęknięte po wyjęciu zaworu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Akurat nie mam tokarki , ale mam wkrętarkę na stojaku , to da radę sprawdzić. Zresztą jak będą pogięte , to będą trudności z wyjęciem z prowadnic. Dobrze myślę?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Remont silnika
niekoniecznie, bo wyciągasz je od strony tłoka i tam najczęściej jest pękniecie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Ok.
Dodano po 3 minutach 22 sekundach:
Zna ktoś przyrząd do wciskania prowadnic ? Bo młotek nie wchodzi w rachubę.
Dodano po 3 minutach 22 sekundach:
Zna ktoś przyrząd do wciskania prowadnic ? Bo młotek nie wchodzi w rachubę.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2022, o 17:56 przez krzych1b, łącznie zmieniany 1 raz.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Remont silnika
najczęściej je się rozwierca odpowiednim przyrządem.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Dociąganie głowicy silnika Lacetti.
Nie bardzo ogarniam jak to szukać na tych rysunkach do mojego motorka ( nie każdy jest alfą i omegą
), możesz wspomóc wiedzą ? Może być na PW.

VIN >KL1NF35BJ6K335315
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Dociąganie głowicy silnika Lacetti.
Zaloguj się, wpisz swój numer VIN i wyszuka ci tylko to co powinieneś mieć.
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Za namową kilku kolegów , dałem głowicę do warsztatu . Dzisiaj przyjechała z regeneracji koszt 1000zł ( bez rachunku). 16-cie zaworów nowych , plus uszczelniacze , 6 prowadnic nowych , planowanie , sprawdzenie równości płaszcyzny od kolektora wydechowego.
Powiem szczerze , że jakbym robił sam , to by mnie wyszło trochę taniej . Ale czas robocizny popołudniami też się liczy . Także w tym czasie kiedy głowica była w naprawie , to: rozłożyłem i wyremontowałem ( plus dwa popołudnia mycia i czyszczenia ) kolektor dolotowy - klapy wirowe z Astry były w idealnym stanie , "uruchomiłem" EGR , bo był zapieczony , rozłożyłem i zresetowałem szklanki , wyczyściłem przepustnicę i krokowca , umyłem zbiorniczek wyrównawczy i blok silnika. Zostal kolektor wydech. do spawania i najprawdopodobniej jego wzmocnienie.Tylko nie wiem jeszcze jak to zrobić?
Powiem szczerze , że jakbym robił sam , to by mnie wyszło trochę taniej . Ale czas robocizny popołudniami też się liczy . Także w tym czasie kiedy głowica była w naprawie , to: rozłożyłem i wyremontowałem ( plus dwa popołudnia mycia i czyszczenia ) kolektor dolotowy - klapy wirowe z Astry były w idealnym stanie , "uruchomiłem" EGR , bo był zapieczony , rozłożyłem i zresetowałem szklanki , wyczyściłem przepustnicę i krokowca , umyłem zbiorniczek wyrównawczy i blok silnika. Zostal kolektor wydech. do spawania i najprawdopodobniej jego wzmocnienie.Tylko nie wiem jeszcze jak to zrobić?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Remont silnika
prosta sprawa - grzejesz materiał do czerwoności, spawasz, potem grzejesz i odpowiednio chłodzisz. A cena za głowice z zaworami i tymi akcesoriami uważam za dobrą cenę.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Polecam , bo jest to uczeń "starego mistrza" z Lublina ( dzisiaj się dopiero dowiedziałem) . U niego bardzo dużo ludzi remontuje nie tylko głowice , bo rozszerzył asortyment napraw.
Z tym spawaniem to trzeba spawać po kawałeczku , ok. 5mm spawu , opukanie spawu młotkiem i trzeba zaczekać aż ostygnie na dotknięcie palca . Ruscy znaleźli patent na dospawanie plastra z blachy na długości pęknięcia , tylko muszę znaleźć. U mnie jest tak ,że kolektor pękł pośrodku z obydwu stron , na około po linii prostej, Także od środka też jest dojście .Spawać potrafię , tylko kłopot będzie ze zrobieniem płaszczyzny.
Z tym spawaniem to trzeba spawać po kawałeczku , ok. 5mm spawu , opukanie spawu młotkiem i trzeba zaczekać aż ostygnie na dotknięcie palca . Ruscy znaleźli patent na dospawanie plastra z blachy na długości pęknięcia , tylko muszę znaleźć. U mnie jest tak ,że kolektor pękł pośrodku z obydwu stron , na około po linii prostej, Także od środka też jest dojście .Spawać potrafię , tylko kłopot będzie ze zrobieniem płaszczyzny.

VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Remont silnika
Dobrze by było jak by kolektor był przykręcony do jakiejś płaszczyzny podczas spawania.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Gdzieś opisywałem w temacie na forum ,jak to zrobić prawidłowo . Właśnie martwi mnie zrobienie płaszczyzny po spawaniu . Jak nie pognie za dużo , to wystarczy płyta traserska i trochę godzin docierania i skrobania ( stara technologia) . Kiedś były inne uszczelki i kolektor się układał , teraz jest stalowa i płaszczyzna musi być zachowana . Wiem , że kolektory spawa się "złotymi" drutami na zimno , bez grzania.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Uszczelki głowicy
Chciałbym zejśc trochę z kosztów przy remoncie góry silnika . Powiedzcie , które z uszczelek można zamontować ponownie ? Czy uszczelki od mojego silnika są zamienne z tym drugim silnikiem 122KM ? Znalazłem takie" cóś" https://allegro.pl/oferta/bga-uszczelka ... 2581933749 Nada się ? Bo na rysunku jest taka sama jak u mnie. No i cena atrakcyjna ?
Czy pod EGR muszę dać nową , czy tylko wystarczy odtłuścić i skręcić na silikon wysokotemperaturowy ? Mam trochę klinkierytu na uszczelki , więc zupy z niego nie będę gotować a chcę go wykorzystać do takich mniej ważnych uszczelek .

VIN >KL1NF35BJ6K335315
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Remont silnika
żadnych silikonów nie stosuj!
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
- papieju
- Fachman
- Posty: 2040
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 68
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Bo się szybko zemści. Nie dziaduj
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Zaoszczędzisz 30 zł, a potem wydasz 300 zł.
Zdecydowałeś się na remont silnika, to rób go porządnie a nie po łebkach.
Jak chciałeś oszczędzać to trzeba było sprzedać resztę pojazdu i mieć z głowy problem.
Robisz auto dla siebie.
Zdecydowałeś się na remont silnika, to rób go porządnie a nie po łebkach.
Jak chciałeś oszczędzać to trzeba było sprzedać resztę pojazdu i mieć z głowy problem.
Robisz auto dla siebie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Nie miałem na myśli stalowych , czyli dolotowy i wydechowy , te idą nowe.
etac , odpowiedz mi dlaczego nie stosuje się silikonu , jak miska olejowa jest u mnie wklejona na silikon? . Tak samo było w kolektorze dolotowym. Tam była masa uszczelniająca w kształcie uszczelki .Wiem jak sie robi taki kształt , tylko jest sporo z tym zabawy. Zdjąłem ją delikatnie ( z Astry) i ponownie wkleiłem na Reinza .Kolektor rozebralem na częsci pierwsze do umycia z syfu i środkowe blachy były wklejone też na silikon. Nigdzie nie widzę uszczelki stalowej EGR-a . Moja (stalowa) jest jak nowa i jak nie kupię , to ją też wkleję . Pod przepustnicę dorobiłem z materiału , stosowanego przy produkcji uszczelek o nazwie : poliamid-klinkeryt . papieju , ja nie dziaduję ,ale " jak coś głupio wygląda i działa , to nie jest takie głupie"
.
etac , odpowiedz mi dlaczego nie stosuje się silikonu , jak miska olejowa jest u mnie wklejona na silikon? . Tak samo było w kolektorze dolotowym. Tam była masa uszczelniająca w kształcie uszczelki .Wiem jak sie robi taki kształt , tylko jest sporo z tym zabawy. Zdjąłem ją delikatnie ( z Astry) i ponownie wkleiłem na Reinza .Kolektor rozebralem na częsci pierwsze do umycia z syfu i środkowe blachy były wklejone też na silikon. Nigdzie nie widzę uszczelki stalowej EGR-a . Moja (stalowa) jest jak nowa i jak nie kupię , to ją też wkleję . Pod przepustnicę dorobiłem z materiału , stosowanego przy produkcji uszczelek o nazwie : poliamid-klinkeryt . papieju , ja nie dziaduję ,ale " jak coś głupio wygląda i działa , to nie jest takie głupie"

VIN >KL1NF35BJ6K335315
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Remont silnika
bo silikon się rozpuszcza i działa korozyjnie. W automotive stosuje się masy uszczelniające ale nie na bazie silikonu octowego
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 3246
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 48
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Użyłem potocznie słowa silkon , przepraszam za "przejęzyczenie" . Ale ktoś , kto się choć trochę orientuje przy naprawach maszyn i urządzeń , nie kupi silikonu sanitarnego jako uszczelniacz do auta
.

VIN >KL1NF35BJ6K335315
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Remont silnika
ale jak słyszę i widzę silikon czerwony, to od razu mnie nerwy widzą.
Jeśli producent nie przewiduje uszczelnień masą uszczelniająca to się ich nie stosuje w danym miejscu, jeśli jest uszczelka ma być uszczelka.
Jeśli producent nie przewiduje uszczelnień masą uszczelniająca to się ich nie stosuje w danym miejscu, jeśli jest uszczelka ma być uszczelka.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Remont silnika
Dla tego ja stosuję czarny, lepiej wygląda 
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Remont silnika
Nie masz za co przepraszać, większość mas uszczelniających jest na bazie silikonu i nazwa silikon jest poprawna.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości