Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

Stuka, puka, kapie, cieknie...
slanesh97
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 13 sie 2022, o 18:20
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Chevrolet CRUZE LT
Silnik: 2.0 163KM Diesel
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

Post autor: slanesh97 » 13 sie 2022, o 18:51

Witam mam problem w moim CHEVROLET, KL1J, CRUZE 2.0 163 KM 213 tysięcy KM
Problem numer 1 najbardziej zagadkowy więc czasami przy 140 km /h powyzej przy dociskaniu gazu na autostradzie jak wyprzedzam lubi wejść w tryb awaryjny wychodzi na pulpicie kontrolka zoltego auta z kluczem i moc spada drastycznie ale po nizej 120 wszystko wraca do normy .
Po wyłączeniu auta i włączeniu auto działa bez problemowo aż znów osiągi sięgną powyżej 140 km/h przy docisku pedala gazu i dzieje się to samo {:/ .

Problem numer 2 po tym co powiedział mi mechanik : Uszczelniacz wału korbowego do zrobienia , wyciek z miski olejowej + najważniejsze i pytanie do was czy tyczące się problemu 1 :ocochodzi: Czujnik Sonda Lambda Wydechowy bo podobno jest padnięty [900 PLN :o ]

Co powinienem zrobić ?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

Post autor: etac » 13 sie 2022, o 19:36

Najpierw przejrzeć forum 🤪
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

slanesh97
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 13 sie 2022, o 18:20
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Chevrolet CRUZE LT
Silnik: 2.0 163KM Diesel
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

Post autor: slanesh97 » 13 sie 2022, o 19:43

Oczywiście monitoruje podobne sprawy
Ostatnio zmieniony 13 sie 2022, o 21:55 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ

Awatar użytkownika
KapralTM
Stały bywalec
Posty: 251
Rejestracja: 16 lip 2020, o 16:21
Reputacja: 20
Imię: Piotr
Samochód: Cruze Irmscher Ed...
Silnik: Z20D1, LNP, 186KM, AT
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

Post autor: KapralTM » 13 sie 2022, o 20:19

Polecam poczytać moje posty. Znam ten temat na wylot. W razie potrzeby służę poradą.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

---------------------------------------------------
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

Post autor: etac » 13 sie 2022, o 21:56

slanesh97 pisze:
13 sie 2022, o 19:43
Oczywiście monitoruje podobne sprawy
to proszę z nich skorzystaj, a nie łamiąc podwójnie regulamin piszesz kolejne posty.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

szaffior
Świeżak
Posty: 38
Rejestracja: 24 maja 2019, o 11:31
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: orlando
Silnik: 2,0 163 KM
Lokalizacja: Olkusz/witeradów
Kontakt:

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

Post autor: szaffior » 14 sie 2022, o 06:48

Tez tak mam code 84 przyczyna jest taka ze jak jedziesz na niskim biegu przykładowo 4 bieg i jesteś na wysokich obrotach to wtedy odcina dopływ powietrza do turbiny wtedy nogę z gazu i wraca do normy tylko trzeba wbić wyzszy bieg 4 na 5 i wyżej

slanesh97
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 13 sie 2022, o 18:20
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Chevrolet CRUZE LT
Silnik: 2.0 163KM Diesel
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

Post autor: slanesh97 » 14 sie 2022, o 09:20

To automat nie wbijam biegów
Ostatnio zmieniony 14 sie 2022, o 14:45 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4590
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 126
Imię: Dorota
Samochód: Jaguar E-Pace 2020
Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

Post autor: dokia » 14 sie 2022, o 11:08

Ale możesz przecież przełączyć na manual i wtedy widzisz który bieg jest na automacie.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

Post autor: etac » 14 sie 2022, o 14:46

W pierwszej kolejności podepnij kompa pod samochód i odczytaj błędy - nie będziemy zgadywać.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
KapralTM
Stały bywalec
Posty: 251
Rejestracja: 16 lip 2020, o 16:21
Reputacja: 20
Imię: Piotr
Samochód: Cruze Irmscher Ed...
Silnik: Z20D1, LNP, 186KM, AT
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

Post autor: KapralTM » 14 sie 2022, o 20:57

Problem tutaj opisany dotyczy auta z silnikiem LNP w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów 6T45. Podczas przyśpieszania, gdy pedał gazu jest w podłodze przy prędkości 120-140 na godzinę auto łapie błąd code 84 i następnie przechodzi w tryb awaryjny. Jeżeli mamy przed sobą dłuższą jazdę to przeważnie auto "odblokowuje się" i moc powraca po kilku minutach, natomiast zdarza się też wersja, gdzie tryb awaryjny utrzymuje się do momentu, gdy nie zatrzymamy auta, nie zgasimy silnika a następnie odpalimy ponownie.
Jeżeli zczytamy błędy z auta, to powinien być widoczny tylko i wyłącznie błąd P003A "Nie przyuczone położenie modułu sterującego doładowaniem turbosprężarki". Zatem jeżeli mamy tylko ten błąd to jest "OK" i możemy iść dalej. Jeżeli natomiast pojawiają się również inne błędy w momencie odczytu, to przeważnie mamy problem ze szczelnością układu doprowadzającego powietrze w układzie turbo. Zatem jeżeli mamy problemy ze szczelnością układu to polecam poczytać proces naprawy jaki przeszło moje auto, aby układ był szczelny. W Cruze zawsze wygląda to podobnie.
Jeżeli mamy pewność, że układ jest szczelny to code 84 pojawia się, gdy mamy gaz w podłodze, prędkość około 140km/h oraz skrzynia automatyczna 6T45 jest na 4 biegu. W moim aucie wynika to z faktu, że skrzynia "przeciąga bieg czwarty", co w moim aucie powoduje, że obrotomierz jest na ponad 3,5 tyś obrotów i nadal nie ma zmiany biegu na wyższy. W tym momencie u mnie załącza się blokada na skrzyni, gdyż skrzynia powinna mieć włączone ograniczenie 315Nm na skrzyni co daje 400Nm mierzone na kołach na hamowni.
Tego problemu nie było do momentu, gdy nie zacząłem podnosić moc silnika. Pierwotnie po uzyskaniu szczelności w układzie doładowania turbo, auto uzyskało 374Nm na hamowni i nie było tego problemu. Po podniesieniu mocy do 186KM i 400Nm problemy były z pomiarem na hamowni - skrzynia wykonywała odcięcie podczas pomiaru na hamowni, jak i podczas jazdy przy procesie wyprzedzania pojawia się ten sam błąd - code 84 - P003A.
Problem ten może wynikać niekoniecznie z tego, że ktoś grzebał przy mapie silnika, aby podnieść moc, ale ktoś mógł modyfikować mapę silnia, aby lepiej współpracował ze skrzynią automatyczną. U mnie na oryginalnej mapie ruszanie było udręką, gdyż auto było bardzo nerwowe, a skrzynia nerwowo zrzucała biegi. Czuć to było szczególnie w momencie ruszania z gazem wciśniętym w podłogę, gdy turbo jeszcze nie dobiło ciśnienia, a skrzynia próbowała zrzucać bieg w celu podniesienia mocy. Auto kosmicznie szarpało w tym momencie, po czym następował dosłownie "wystrzał mocy". Wrażanie fajne, ale skrzynia pewnie niesamowicie lubiła to :). Generalnie idealna droga do ubicia awaryjnej skrzyni. Po zrobieniu programu i podniesieniu mocy osoba modyfikująca program do silnika poprawiła i to.
Na tę chwilę znam dwie możliwości rozwiązania tego problemu:
1) Gdy wyprzedzam i na 4 biegu przebijam 3,5tyś obrotów delikatnie odpuszczam pedał gazu, aby skrzynia zmieniła bieg na 5 i następnie ponownie wciskam gaz do końca.
2) Cały czas myślę, aby zmodyfikować blokadę na skrzyni tak, aby nie następowało odcięcie przy 400Nm i spróbować przenieść ogranicznik na 425Nm lub 450NM.
Wykonywałem procedurę przyuczenia turbosprężarki i za każdym razem kończy się ona pomyślnie, ale nie rozwiązuje to opisywanego tutaj problemu.

Ciebie nadal jednak czeka droga jaką wskazali forumowicze, czyli odczyt kodów błędów a następnie jeżeli nie będzie problemów ze szczelnością układu to moim zdaniem wypadałoby jechać autem na hamownie. Jeżeli ktoś przed Tobą modyfikował mapę silnika, wtedy mamy odpowiedź, natomiast na forum była osoba, która twierdziła, że w silniku w jej aucie nikt nie grzebał i na "seryjnym" oprogramowaniu auto osiągnęło 400Nm na pomiarze.
Załączniki
P003A.jpg
---------------------------------------------------
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT

slanesh97
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 13 sie 2022, o 18:20
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Chevrolet CRUZE LT
Silnik: 2.0 163KM Diesel
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

Post autor: slanesh97 » 17 sie 2022, o 09:20

Po sprawdzeniu na komputerze u znajomego diagnosty nie wykryto żadnych błędów , nawet robiliśmy test jeżdżąc z podłączonym komputerem i o dziwo 140-200 na liczniku km/h .
Przed wymienił filtr powietrza , paliwowy . Jak na razie problem sie nie powtarza a przejechałem już 300 km

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

Post autor: etac » 17 sie 2022, o 16:33

Jak jest kontrolka to musi być błąd. Skoro go nie odczytał tzn. że nie ma odpowiedniego sprzętu dla Marek GM.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

slanesh97
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 13 sie 2022, o 18:20
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Chevrolet CRUZE LT
Silnik: 2.0 163KM Diesel
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

Post autor: slanesh97 » 17 sie 2022, o 16:35

Kontrolka nie jest ciągle pojawiala sie wczesniej przy 140 km/h a tak to nic nie ma zadnej kontrolki ukazujacej awarie /problem na ten moment zobaczymy za jaki czas
Ostatnio zmieniony 17 sie 2022, o 16:38 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto zapis z CYTUJ

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6869
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

Post autor: bubu1769 » 17 sie 2022, o 20:38

Ale skoro kontrolka się pojawiła to nawet jak zgasła to błąd powinien być w pamięci.

Awatar użytkownika
KapralTM
Stały bywalec
Posty: 251
Rejestracja: 16 lip 2020, o 16:21
Reputacja: 20
Imię: Piotr
Samochód: Cruze Irmscher Ed...
Silnik: Z20D1, LNP, 186KM, AT
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

Post autor: KapralTM » 17 sie 2022, o 20:51

Dokładnie, jeżeli pojawi się błąd to znika po zgaszeniu odpaleniu/auta. Ja to już nawet doszedłem do wprawy i kasuje z wyświetlacza code 84 na szybko przesuwając przełącznik od wyświetlania danych.
Jeżeli pojawi się błąd to faktycznie w pamięci powinien być. Nie trzeba jakiegoś kosmicznego sprzętu do odczytu błędów. Ryżowy DS150E wystarcza.
---------------------------------------------------
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

Post autor: etac » 17 sie 2022, o 20:55

nie zawsze :) Mam kostkę OBD, mam Ds150 i VXDIAG i za każdym razem każdy wykrywa inaczej, ale zawsze VXDIAG wszystko.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

slanesh97
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 13 sie 2022, o 18:20
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Chevrolet CRUZE LT
Silnik: 2.0 163KM Diesel
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

Post autor: slanesh97 » 31 sie 2022, o 19:28

Znane błędy P200C , P2714 Pressure Control Solenoid D Performance /Stuck oraz P2723 Pressure Control Solenoid E Performance /Stuck
O co tu może chodzić ? Dodam że wyczyściłem DPF wymieniłem filtry jak i oleje [silnikowy , w skrzyni ] .
I na autostradzie ostatnio do Austrii 750 km błąd powtarzał się 10 krotnie ..

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

Post autor: etac » 31 sie 2022, o 21:21

A szczelność układu turbo sprawdziłeś?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
KapralTM
Stały bywalec
Posty: 251
Rejestracja: 16 lip 2020, o 16:21
Reputacja: 20
Imię: Piotr
Samochód: Cruze Irmscher Ed...
Silnik: Z20D1, LNP, 186KM, AT
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

Post autor: KapralTM » 1 wrz 2022, o 22:34

Wygląda na nieszczelność układu turbo i pewnie losowe błędy ze skrzyni.
Kręcisz się Cruzem gdzieś w okolicy Wrocławia, Świdnicy albo Dzierżoniowa?
---------------------------------------------------
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT

slanesh97
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 13 sie 2022, o 18:20
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Chevrolet CRUZE LT
Silnik: 2.0 163KM Diesel
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

Post autor: slanesh97 » 4 wrz 2022, o 19:00

Razem z KapralemTM po testach wygląda na to że EGR wariuje i powinny być nieszczelności we wtorek mam ugadanego mechanika będzie patrzył .https://zapodaj.net/56986b94067f6.jpg.html zdjęcie z błedów :ocochodzi:

Awatar użytkownika
KapralTM
Stały bywalec
Posty: 251
Rejestracja: 16 lip 2020, o 16:21
Reputacja: 20
Imię: Piotr
Samochód: Cruze Irmscher Ed...
Silnik: Z20D1, LNP, 186KM, AT
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

Post autor: KapralTM » 4 wrz 2022, o 22:07

P0101 oraz P200C który skasowany został przed jazdą.
Do tego EGR, który moim zdaniem wariuje w zakresie od -90 do 90.
---------------------------------------------------
Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Chevrolet Cruze Edition Irmscher LNP 186KM/402Nm AT

slanesh97
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 13 sie 2022, o 18:20
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Chevrolet CRUZE LT
Silnik: 2.0 163KM Diesel
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

Post autor: slanesh97 » 9 paź 2022, o 14:23

No panowie regeneracja turbo pomogła dziękuje <3

slanesh97
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 13 sie 2022, o 18:20
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Chevrolet CRUZE LT
Silnik: 2.0 163KM Diesel
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

Post autor: slanesh97 » 20 paź 2022, o 18:19

Oraz wymiana przepływomierza

slanesh97
Świeżak
Posty: 17
Rejestracja: 13 sie 2022, o 18:20
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: Chevrolet CRUZE LT
Silnik: 2.0 163KM Diesel
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

Post autor: slanesh97 » 10 lis 2022, o 12:34

Czy ktoś wie co to za błędy ?
Załączniki
problemy.jpg

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

Post autor: kochar » 10 lis 2022, o 14:17

Skrzynia działa poprawnie? Są to błędy związane ze skrzynią.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość