Koleżanki i Koledzy, przypadłość jak w tytule. Temat rozwija się stopniowo od pewnego czasu. Podkreślam na wstępie że auto pali "od strzała" i z rozruchem nie ma najmniejszych problemów. Wolne obroty też są idealne. Objawy są następujące;
- Jeśli zapalę auto i zaraz wyjeżdżam z parkingu delikatnie BEZ GAZU, to nic złego się nie dzieje. Po dłuższej chwili mogę dodać gazu i jest OK.
- Jeśli zapalę i po kilku/kilkunastu sekundach dodam gazu, to silnik przerwie pracę, zakrztusi się, najczęściej raz lub dwa strzeli w wydech i stopniowo wróci do pracy. Pomaga zdjęcie nogi z gazu i po chwili powolne dodanie.
- Jeśli zapalę auto i przytrzymam na wolnych obrotach nie ruszając z miejsca, to po niemal dokładnie 60 sekundach silnik nieco zmienia ton. Od tej chwili mogę ruszyć normalnie i nic złego się nie dzieje.
- Przypadłość zasadniczo występuje tylko rano, jednak wtedy auto jest uruchamiane po najdłuższym postoju.
Poza tą wadą auto spisuje się doskonale, żadnych niedomagań, checków itp.
Podjęte działania:
- Wymieniłem świece (irydowe Bosch)
- Zresetowałem sterownik (przez OBD)
Przypadłość nadal występuje.
Podejrzenia ???
[T300] - Poranna przypadłość - kichanie w wydech.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
[T300] - Poranna przypadłość - kichanie w wydech.
Ostatnio zmieniony 1 wrz 2022, o 08:55 przez tdon, łącznie zmieniany 1 raz.
- MIDO
- Wymiatacz
- Posty: 1314
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:38
- Reputacja: 32
- Imię: Miłosz
- Samochód: Aveo T300 LTZ
- Silnik: 1,4 74kW
- LPG: BRC SQ32 Alba
- Inny samochód: Hyundai i20 Cool
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: [T300] - Poranna przypadłość - kichanie w wydech.
Czyli ze względu na czas pojawienia się przypadłości od uruchomienia, zakładamy że dzieje się to na benzynie?
Nowa odma dobra na wszystko!!!
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: [T300] - Poranna przypadłość - kichanie w wydech.
Dokładnie.
Jakiś czas temu o problemie pisałem tutaj:
viewtopic.php?f=23&t=11626
...jednak od tamtego czasu problem jakby na jakiś czas minął, po czym powrócił ze zdwojoną siłą.
Wojtek pisał o chwili tuż po rozruchu, gdy silnik jeszcze nie pracuje w pętli sprzężenia zwrotnego. Czy możemy rozwinąć tę myśl?
Jakiś czas temu o problemie pisałem tutaj:
viewtopic.php?f=23&t=11626
...jednak od tamtego czasu problem jakby na jakiś czas minął, po czym powrócił ze zdwojoną siłą.
Wojtek pisał o chwili tuż po rozruchu, gdy silnik jeszcze nie pracuje w pętli sprzężenia zwrotnego. Czy możemy rozwinąć tę myśl?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: [T300] - Poranna przypadłość - kichanie w wydech.
Możliwe że chodziło o to że dopóki silnik i sondy się delikatnie nie rozgrzeją to ECM steruje silnikiem na wartościach domyślnych.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: [T300] - Poranna przypadłość - kichanie w wydech.
To zrozumiałe aby silnikowi dać chwilę dla stabilizacji.
Czyli wartości domyślne są do doopy ???
Dlaczego ?
Czyli wartości domyślne są do doopy ???

Dlaczego ?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: [T300] - Poranna przypadłość - kichanie w wydech.
Przydało by się podłączyć nawet ELEM-a i zobaczyć co ECM widzi (temperatury, ciśnienia, przepływy) i co chce robić (korekty, czasy wtrysków, wyprzedzenie zapłonu).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość