2.0 VCDI 163KM dymienie na czarno

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Frouuz
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 5 cze 2022, o 11:09
Reputacja: 0
Imię: Kamil
Samochód: Chevrolet Cruze
Silnik: 2.0 VCDI 163KM
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

2.0 VCDI 163KM dymienie na czarno

Post autor: Frouuz » 5 cze 2022, o 11:28

Cześć,

mam problem ze swoim Cruze, objawy jakie wystepuja w tym momencie- dymienie na czarno przy wciśnięciu gazu na postoju w zakresie obrotów do około 2500, wystarczy nawet lekko wcisnąć gaz na chwile i już puszcza "bąka". W trakcie jazdy widać dym w lusterku w momencie ostrzejszego przyspieszania na biegach 1,2,3 z niskich predkosci obrotowych. Po przekroczeniu około 2500 obrotów dymienie mija (a przynajmniej nie widać go w lusterku). Auto mocno przyspieszając z okolic 2000 obrotów ma ułamek sekundy zastanowienia i dopiero zaczyna przyspieszać- właśnie w tym momemencie pojawia się dymienie. Auto ma również bardzo duże spalanie- myśle ze 50% wiecej niz powinno miec.

Z rzeczy które zostały zrobione/ sprawdzone:
1.Szczelność dolotu od turbo do kolektora- ok
2.Sprawdzenie wtryskiwaczy- ok
3.Zaślepienie egr
4.Usunięcie klap wirowych- faktycznie nie działały- auto po usunięciu odzyskało moc i przestało dymić w górnym zakresie obrotów (jedyna rzecz z tu wymienionych ktora przyniosla jakis efekt)
5.Sprawdzenie i czyszczenie turbo- ok
6.Podmiana przepływomierza
7.Sprawdzenie programu silnika czy przypadkiem nie było ingerencji jakiegoś nieudolnego tunera-ok
8.Czyszczenie dpf
9.Diagnostyka komputerowa nie wykazała nic ciekawego.

Co do błędów w sterowniku- pojawiał się sporadycznie błąd od przepływomierza, wyrzucało go powyzej 4000 obrotów- po usunięciu klap blad juz nie wystapił.

Mechanik sugeruje jeszcze sonde lambda - przy podgladzie jej parametrów natęzenie pokazuje na wolnych obrotach w okolicach 4-5 mA ktore po nacisnieciu gazu spada do 0 ale czasami pokazuje 0 na wolnych obrotach i nie reaguje na gaz.

Powoli brakuje mi juz pomyslów co moze powodować takie objawy. Moze ktos z Was spotkał się juz z takim problemem i moze zasugerować co jeszcze wymaga sprawdzenia?

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163KM dymienie na czarno

Post autor: bubu1769 » 5 cze 2022, o 12:22

Frouuz pisze:
5 cze 2022, o 11:28
Mechanik sugeruje jeszcze sonde lambda - przy podgladzie jej parametrów natęzenie pokazuje na wolnych obrotach w okolicach 4-5 mA ktore po nacisnieciu gazu spada do 0 ale czasami pokazuje 0 na wolnych obrotach i nie reaguje na gaz.
Czym były podglądane te parametry sondy?
Zazwyczaj zakres pracy sondy podaje się w voltach a nie amperach.

Frouuz
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 5 cze 2022, o 11:09
Reputacja: 0
Imię: Kamil
Samochód: Chevrolet Cruze
Silnik: 2.0 VCDI 163KM
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163KM dymienie na czarno

Post autor: Frouuz » 5 cze 2022, o 12:35

Skaner Delphi, generalnie nie było tam w podglądzie żadnej wartości napięcia było tylko natężenie i podana lambda, skakała z 1 na 2 ale bez znaczenia czy gaz wcisniety czy nie.
Generalnie czy w ogóle źle odczyty sondy mogą dawać takie objawy?

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163KM dymienie na czarno

Post autor: bubu1769 » 5 cze 2022, o 15:25

Teoretycznie tak.
Najlepiej by było zamieścić zdjęcie z wykresem pracy tej sondy.

Robert1021
Aktywny
Posty: 51
Rejestracja: 1 maja 2022, o 06:51
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0, 163KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163KM dymienie na czarno

Post autor: Robert1021 » 5 cze 2022, o 20:24

A wtryski patrzyłeś??? Bo widać ze generalnie wszystko co mogłeś zrobić /sprawdzić to zrobiłeś , ale nie widze nic o wtryskach, może Ci leja zamiast tworzyć mgiełkę i dlatego dymi.

Dodano po 1 minucie 8 sekundach:
I ile dałeś za wywalenie klap wirowych??? Bo u mnie właśnie brakuje tej mocy z dołu , a nie chce jedynie je usunąć , zostawiajac nastawnik, wolał bym usunąć je całkowicie.

Dodano po 48 sekundach:
A nie, widze ze wtryski sprawdzałeś sory, moja nie uwaga.

wojthaz
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 5 wrz 2022, o 18:43
Reputacja: 0
Imię: Wojtek
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0, 163KM, diesel
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163KM dymienie na czarno

Post autor: wojthaz » 5 wrz 2022, o 19:31

Witam. Podpinam się pod temat. Od niedawna jestem posiadaczem Chevroleta Cruz 2.0 VCDI 163KM. Niestety zmagam się z problemem jaki opisywał autor postu. W krótkim czasie po zakupie auta, niestety po przerwaniu z 2 razy wypalania dpf-u, zaświeciła się pomarańczowa kontrolka check engine, code 84 i serwis. Po sprawdzeniu auta przez mechanika, zalecono mi użycie dpf cleaner i jazdę autem aż załączy się wypalanie dpf i się wypali, co miało rozwiązać problem świecącego się check engine... Niestety przy check engine i ograniczeniu mocy silnika komputer blokuje wypalanie się dpf-u, o czym nie pomyślałem wcześniej ani mechanik nie wspomniał. Udałem się wiec już do innego fachowca i ten po podpięciu się pod samochód i wykryciu błędu P2463 zalecił mi wysłanie dpf-u do czyszczenia. DPF wyczyszczony, zamontowany ponownie ale musiałem poczekać kilka dni na mechanika by podpiął się i wykasował błędy. W międzyczasie wysypał mi się akumulator i posypała się cała masa błędów z powodu niskiego napięcia w aucie (co wyszło przy podpięciu). Szybki zakup nowego, tego samego dnia do mechanika i kasowanie błędów. P2463, którego nie dało się wcześniej wykasować, wykasowało się bezproblemowo, reszta błędów związana z napięciem również... Autko czyściutkie od błędów i gotowe do normalnej jazdy. Niestety jak tylko auto odzyskało pełną moc silnika przy przyspieszaniu z niskich obrotów zostawia za sobą czarną smugę. Chwila pracy silnika na jałowym biegu i próba wciśnięcia troszkę więcej gazu skutkuje wielkim czarnym "bąkiem", po czym smuga stopniowo maleje aż przy wejściu na wyższe obroty (pow. 2tys) już jej nie widać. Mechanik rozkłada ręce, bo błędów żadnych nie widać na skanerze a wymiana wszystkiego po kolei aż się trafi tylko wygeneruje zbędne koszty. Jakieś sugestie co sprawdzić w pierwszej kolejności, autorowi udało się rozwiązać problem? Dodam, że jestem laikiem w sprawach diagnostyki komputerowej i prosiłbym o łopatologiczne porady, co, czym i jak ewentualnie sprawdzać.

Ban
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 27 paź 2019, o 00:12
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163KM dymienie na czarno

Post autor: Ban » 29 lis 2022, o 10:31

wojthaz pisze:
5 wrz 2022, o 19:31
Autko czyściutkie od błędów i gotowe do normalnej jazdy. Niestety jak tylko auto odzyskało pełną moc silnika przy przyspieszaniu z niskich obrotów zostawia za sobą czarną smugę. Chwila pracy silnika na jałowym biegu i próba wciśnięcia troszkę więcej gazu skutkuje wielkim czarnym "bąkiem", po czym smuga stopniowo maleje aż przy wejściu na wyższe obroty (pow. 2tys) już jej nie widać.
Taka sama przypadłość jest u mnie. EGR zaślepiony, klapy wirowe nowe (cały nowy dolot - stary był nieszczelny), niby dziur w dolocie już nie ma. A jest dokładnie taki efekt, puszczenie "bąka", a potem zadymienie znika, mimo trzymania gazu w podłodze. Testowane było wraz z nowym przepływomierzem i dalej bez zmian.

Odwiedzone kilku mechaników i tak:
- 2 mechaników dosłownie powiedziało, że to diesel, widział gorsze, jak się bardziej zepsuje to będzie wiadomo co
- Jeden powiedział, że lepiej wziąć auto na hamownie i poprawić mapę silnika (np. zwiększając moc doładowania, czy zmniejszając dawkę paliwa) niż wymieniać pół auta na ślepo.

Pytanie jak podobne problemy rozwiązali inni. Bo w sieci cisza w temacie.

pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 13
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: 2.0 VCDI 163KM dymienie na czarno

Post autor: pawelwaw84 » 29 lis 2022, o 14:44

Jedno jest pewne, silnik ma za mało powietrza albo za dużo paliwa. Może turbosprężarka i jej zmienna geometria na niższych obrotach za mało pompuje?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości